Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kūrinys publikuotas dirbtuvėse >>

Retrospektyviai pažvelgiu į sovietinius laikus. Tuomet nektarinai, apelsinai ir kiti vaisiai buvo prieinami tuometiniai aukštuomenei. Kartais vienas kitas žmogus galėdavo vos po keletą nusipirkti. 

Tai buvo ankstyvas ir šaltas pavasaris, balandžio mėnuo. Mano mama jau sunkiai sirgo. Jai ypač trūko vitaminų. Ypač širdis galėjo atsigauti paragavus kokį apelsiną. Tarnybiniais reikalais buvau nuvykęs į Kauną. Pagalvojau, kad čia tikrai gausiu apelsinų, o gal ir nektarinų. Aplankiau nemažai parduotuvių ir pardavėjų klausiau: „Gal turite apelsinų, panašių kitų vaisių ir ar galima tikėtis pas jus kada nusipirkti?“, atsakymas buvo lakoniškas: „Labai retai pasitaiko“. 

Mamos panagės, paantakiai jau mėlynavo, žinau, kad tuo paskutiniu jos gyvenimo metu galėčiau ją dar nors kiek nudžiuginti.

Nusiminęs pasiekiau devintąjį fortą ir laukiau pakeleivingos mašinos į Vėžaičius. Staiga pamačiau atvažiuojančią lengvąją mašiną „Pobėda“. Pakėliau ranką, ji sustojo. Ten sėdėjo keturi vyrai. Buvo dar viena vieta penktajam.

Paklausiau: „Gal į Klaipėdą?“ Atsakė: „Taip“. 

„Gal paimtumėte mane iki Vėžaičių?“ Atsakė: „Prašom sėsti“. 

Tuo metu į Klaipėdą važiuodavo mašinos tik per Vėžaičius. Labai apsidžiaugiau. Tie vyrai tarpusavyje kalbėjosi man nesuprantama kalba. Apie tautybę man tiesiog buvo nemandagu klausti. Pradėjau vis pagal galimybes įsiterpti į jų pokalbį, kada sušneko lietuviškai. Papasakojau, kad esu dirbęs Šakių rajone, pažinau daug tuometinių vadovų, Jie susižvalgė tarpusavyje ir pastebėjau, kad kažkuo juos sudomino. Tada išdrįsau papasakoti ir savo kai kurias bėdas, kad mano mama sena, gyvena Telšių rajone netoli Upynos, panagės ir paantakiai mėlynuoja, tai rodo jos gyvenimo pabaigą. Labai norėčiau nupirkti apelsinų, kad atsigautų jos širdis ir nuotaika. Jie susižvalgė, tuoj tarpusavyje pasikalbėjo ir vienas iš jų tarė: „Rytoj devintą valandą atvyk į Klaipėdą ir užeik pas Prekybos valdybos viršininką jis tau padės, kad galėtumėt nusipirkti taip reikalingų apelsinų.“ Po poros valandų minėti malonūs žmonės išleido mane Vėžaičiuose. Nei aš žinojau jų vardų ar pavardžių, nei jie manęs prisistatymo neprašė... Taip iš aušus rytojaus dienai, nuvykau į Klaipėdą, įeinu į Prekybos valdybos viršininko kabinetą, sekretorė pamačiusi mane net neklausė, pas ką ir dėl ko aš atėjau, o tiesiog paprašė keletą minučių palaukti. Po kokių penkių minučių pravėrė duris ir aš įėjau į vidų. Už stalo sėdėjo inteligentiškas puikaus sudėjimo vyras ir atsistojęs iš karto paklausė: „Kiek jums tų apelsinų reikia?“ – atsakiau nors keletą. Jis parašė raštelį dviem kilogramams ir pridūrė nueisit į tą parduotuvę ir ten nusipirksite. Nuoširdžiai padėkojau, nuėjau į minėtą parduotuvę su rašteliu, man atsvėrė tuos du kilogramus, sumokėjau pinigus ir padėkojęs išėjau. Po mano apmąstymo supratau, kad tie geradariai žmonės buvo žydų kilmės. Sekančią dieną jau tie apelsinai buvo ant mamos stalo. Ji valgė ir nepaprastai džiaugėsi. Tačiau po geros savaitės jos širdis užgeso. Man buvo malonu, kad galėjau išpildyti mamos norą, dėka gerų žmonių pagalbos.

2020-06-20 12:06
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 14 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-29 23:57
Tiffany neskaitant šuns
Kaip ir įdomus epizodas, kaip ir erzina tai, kad nebuvo tos Rodakinos, anei euro. Tik nektarinai. Ir kiti vaisiai. 2
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-27 01:22
ONYX
Parėtušotas ar nia biat vystėk viartas įviartinimo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-25 10:39
languota_ _ _
Kiek jums tų apelsinų reikia
3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 23:18
karantinas
Globalus filosofinis  klausimaas, jo ieško visas pasaulis, paprasčiau pradėti nuo savęs,be to ir sąvoka laimė yra kiekvienam individuali. Kaip problema- aktualu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 17:35
tictac_it
Gali būti ir istorinis faktas čia :) gal kiek paretušuotas    3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 16:19
twentyFour
tie žmonės gal angelai suapvalinti 3,5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-21 21:44
Luttute
Patiko savitumu toks paprastas pasakojimas apie paprasčiausią  širdies gėlą artimo žmogaus.
Apie gėlą kartais pamirštamą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-21 17:59
Damastas
Na taip, istorija gavosi lyg iš tarybinio filmo, bet nesinori kažką dar sakyti. Tema atskleista tik iš dalies, kitko nekomentuosiu.
3.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-21 15:46
wirusas
Rodabina nuo žodžio dabina?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-21 15:04
varna
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-20 19:29
neonas2
Trivialoka, tad 3.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-20 18:29
Atėja
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-20 13:28
Pranas
Pridursiu, kad Rodakinos nektarinai man žemiau už Rodabinos nektarinus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-20 13:25
gogo
neraštinga bet bevei teisinga juoko dėlei 5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-20 13:02
Pranas
Mielas JUOZAI, ačiū Tau už vertinimą mano konkursinio ir nepyk, kad nepalieku jokio vertinimo tavam. Tai jau daugiau negu žaidimai. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-20 12:19
neberijus
labai gerai. sujaudinai. 5 
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą