Rašyk
Eilės (78165)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Labai sunku apsispręsti, ką daugiau verta mylėti: savo dangiškąją meilę – mūzą, ar žemiškąją – žmoną? Abi - kaprizingos egoistės ir reikalauja sau viso dėmesio.
Turėti žmoną gali beveik kiekvienas vyras. Kartais pasitaiko, kad žmona, moteris, meilužė ir mūza būna viena ir ta pati asmenybė. Bet dažniausiai jos gyvena atskirai.

Ypač tais atvejais, kai įkvėpimui prisišaukti reikia jaunesnio balso, seksualesnės išvaizdos. Su tokiomis mūzomis kai kurie poetai net ir miega. Turbūt jų kūryba yra vaisingiausia. Kiti eina sudėtingesniu keliu, antgamtiškas mūzos savybes priskiria kokiai nors realiai egzistuojančiai savo svajonių damai ir visam gyvenimui pasilieka jos platoniški garbintojai. Dar kitiems – mūza yra abstraktus, grynai dvasinės substancijos objektas.

Tikroji mūza, jeigu ji tau palanki, nekreipia dėmesio į tavo išvaizdą, amžių, drabužius, gyvenimo būdą. Už neištikimybę jai pats save žiauriai nubaudi. Ji vertina tavyje tik tavo pastangas, tavo darbą, kai tu priešokiais margini popierių savo keverzonėmis.
Žmona taipogi vertina tavo darbą, jeigu jis duoda konkrečius vaisius: namą, mašiną, kailinius,  sukneles…

Iš mūzos tu nereikalauji besąlygiškos ištikimybės, nes tai ir neįmanoma. Nors ir pavydi savo plunksnos draugams, kuriems ji palankesnė, bet gerai žinai, kad kelias siekti jos palankumo tėra vienas.
      Su moterimi sudėtingiau. Tegul ji būna nors ir pati dvasingiausia, vis tiek atkreips dėmesį į jauną atletišką kultūristą pliaže, nors tu  tuo metu jai “būgnysi” savo eilėraščius iš sąsiuvinio.

Bet jeigu pro šalį praeis efektyviai apsirengusi kita graži moteris, aišku, ir tu negalėsi į ją  nežiūrėti.  O  žmona daugiau dėmesio skirs jos apdarams negu to kampuoto vyruko figūrai. Kai pastebės, kur tu ganai savo akis, žiauriai sugrąžins į realybę.
– Amžinai tau tik tas galvoje, turbūt ir naktį visokias moteriškas kūno dalis sapnuoji…

    Vargšelė… Nesupranta tavo susidomėjimo estetinės krypties. Juk tu žiūrėjai į moterį kaip į gamtos grožio viršūnę, tobuliausiąjį jos kūrinį.
Ar verta po to būti tokioms ištikimu. Vienas poetas tik jų dainoms buvo ištikimas.
Tačiau ką daryti, jeigu tavo žmona neturi klausos ir balso? Reikia pasitarti su savo sąžine, bet, manau, kad ir taip aišku – tai ne pasiteisinimas.

Mūza tave globoja palinkusi prie popieriaus lapo, pakelia, nuskraidina į Parnasą, pasodina šalia korifėjų. O kai iš ryto prasikrapštai akis, pasiskaitai savo vakarykščią kūrybą… Po velnių, atrodo, kad su vištomis tupėjai.

Vėl sušlama jos sparnai. Tu vėl užimi vietą prie stalo. Tuoj  tuoj pradėsi su ja intymiai bendrauti… Bet čia tavo žemiškoji meilė liepia skusti bulves, nueiti į parduotuvę, išdulkinti kilimą, išdžiaustyti skalbinius, pavalgyti ir tt. Ir vis ji blaško mintis, vis kalbina:
– Ak, mes niekur su tavimi neišeinam!.. Eik čia, brangusis, atsisėsk  šalia, pažiūrėsim serialą. Apkabink mane…
Lyg ji viena negalėtų tos muilo operos žiūrėti.

Arba vėl:
– Na, ar ilgai ten deginsi šviesą, eik greičiau miegoti?!..
– Pasakyk, pasakyk, ar myli mane?  Na, pasakyk!..
– Myliu, myliu!!! – jau pykdamas urzgi tuos laukiamus žodžius, o pats mąstau: “Prisvilo boba”.
Čia, be abejo, parodo charakterį ir tavo dangiškoji meilė, net nepajunti, kaip ji išnyksta neatsisveikinusi.

– Kodėl  vis  pro  šalį, kodėl pro mane, – dar spėji pasiskųsti kažkam mintyse, pagal žinomos dainos žodžius ir melodija, nuvargęs po dienos darbų, prieš užmigdamas.
    Bepigu buvo Baironui ar Puškinui – jiems bulvių skusti nereikėjo.
2021-05-19 09:42
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 15 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-20 17:57
Nuar
Už tai žmona ir pyksta, kad naktimis eilėraščiai rašomi, o ne rimtesni dalykai daromi. Beje, bulvių skutimas turi didelę teigiamą reikšmę sutuoktinių santykiams: skutant bulves galima nuo žmonos pasislėpti atviroje vietoje. Vyras darbu užimtas - žmona patenkinta. Puškinas geriau jau būtų bulves skutęs, o ne stebėjęs, į ką sutuoktinė dairosi. Ji juk dėl žmonos ir nudėjo. O štai Bairono ir bulvių ryšį reikės dar pastudijuoti.:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-20 01:04
Vetra Vika
Gyvai, gyvenimiškai ir su gražiais pasvarstymais, Kadangi Dievas moterį sukūrė iš vyriško šonkaulio - turėtų būti tokia, kad jam nekiltų jokios pagundos. Vyras - ne rankinukas.
Svarbiausia - nenusiminti-:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 22:13
draugekita
Kas yra vyrų mūzos?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 18:37
Damastas
Na, reik turbūt kiek atsitraukti skaitant, ir atskirti lyrinį nuo autoriaus. Bet įdomesnio kampo išties pritrūko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 18:08
užkaboris
Seni kaip cheopso piramidės užmąstymai. Žmona yra namai, meilužė ne mūza, o bordelis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 16:52
Atėja
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 15:38
Žilis van Gogas
poezija Jums sekas geriau...nesupykit, nesuintrigavo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 15:07
Laila
Už mūzas-žmonas :)
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 14:07
incertae
Kažkodėl asosiacija susiformavo - aerodromas, lėktuvas ... na nelabai taip - pakilimo takas vos duobėtas, lėktuvas AN-24 (kukurūznikas) ir kas blogiausia - padangos lėktuvo tai kiauros, ir nepakils jis :(
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 12:00
varna
pirmas sakinys suintrigavo, o toliau, prašau nesupykti, taip nyku...
palyginimai, dialogai, priekaištai (vargšelė...amžinai tau tik tas galvoje...ar verta po to būti tokioms ištikimu) - nuvalkiočiausios klišių klišės, tebus trojkė - kaip motyvas susimąstyt kodėl
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2021-05-19 11:48
Juozas Staputis
Puikiai ir realiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą