Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kūrinys publikuotas dirbtuvėse >>


Keliukas, kylantis kalno šlaitu, skęsta panašiose į peilius žolėse, prisimerkusiose, kaip ir būsimo įbrolio žvilgsnis, kuris išlydėjo ją, įsakmiai tardamas – nešdinkis iš čia. Jos kojos pinasi, prakaitas žliaugia liesu kūneliu greičiau nuo įtampos, nei karščio. Sukaupusi jėgas, po šturmo į kalną, išbalusi trylikos metų mergaičiukė kabarojasi sutrešusiais laiptais į medinę pašiūrę, kur tvyro savaitės šiukšlių tvaikas, sumišęs su besiveržiančiu iš puodo melsvu garu.

– Pirkai ar davė?, – klausia brolis, kapodamas peiliu špagatą vienodo ilgio atkarpomis.
– Pirkau. Keturis, – taria ji, krisdama į krėslą ir užsimerkia.
– Vadinasi sutaupei, – atkirtęs paskutinę atkarpą, palygina peiliu galus ir įsmeigia žvilgsnį į jos liesu kaklu judantį prakaito lašą.  
– Ne. Po eurą! Kitaip nebūtų davęs...
– Būsimas broliukas!.. Kur jie?
Tyla.
– Kur jie!
– Jei būtum lipęs pats keturis kilus aukštyn per šitą karštį...
– Surijai juos?..
– Paduok vandens...
– Ar jie nebuvo pakankamai sultingi!
– Paduok vandens!
– Kokių velnių aš čia stengiuos ... Teks keisti visą taktiką! (peilis atsitrenkia į stiklainius ir šaižiai cypteli)
– Parnešiau du...
– Turėjo būti viskas labai nekalta... (užsimodamas).
– Žiūrėk puodą! (pašokdama čiumpa pirmą pasitaikiusį skudurą ir lyg suaugusi, nutempia jį už šnypščiančios rankenos nuo ugnies)

Kurį laiką jie nekalba. Ji užsimerkusi krėsle. Jis matuoja akimis puodo turinį.

– Kalio nitratas, cukrus, vanduo, – murma jis, mirkydamas špagato galus tirpale.
– Kodėl ne bulvės? Jų galima buvo ir šiaip virtuvėj paprašyti… Užsimanei tų debiliškų nektarinų…– Ji paima gumos klijų tūtą.
– Todėl! Žinai, kiek jis kasdien jų suryja?.. Motina sakė, kad svajonė, ne vyras – nieko jam nereiks gamint, užsiaugina ir po to kasdien juos ėda. Krepšiais!.. Bulvių ant stalo nepadėsi, dar su špagatais…O jei po stalu – šunys nuridens arba tie debilai šernai suės…
– Čia nėra šernų.
– Kiaulės, koks skirtumas!.. Palaidi jie visur... Nieks gi čia jų neriša...
– Ir pas mus nieks kiaulių neriša...
– Čia viskas nesąmonės!.. Sėdi pietaut, šernas zda kriuksi po stalu, o motina jam ciuciu…Vemsiu…Degtukų normalių turim?
– Va (meta jam dėžutę) …
– Tai jau tikrai, – Ji nusijuokia taip, lyg brolis būtų šonkaulius pakutenęs peiliu. Brolis, kuriuo visada didžiavosi, kol dar nebuvo išvykę iš tėvynės. Jam jau tada buvo trylika!
– Per sekundę sudega centimetras, – jis švilpteli ir suklūsta į durų pusę.
– Ką darys motina, kai mūsų pasiges?
– Tau dabar svarbu?.. – Jis pauosto tirpalą, nusipurto ir staiga įsistebeilija į ją.
– Imk, – Ji paduoda jam du nektarinus.
– Susikišk juos žinai kur?, – jis pasukioja jai prie nosies storą špagato virvelių pluoštą.
– Man bus gerai. Pats sakei, kad daugiau dviejų neduosi. Duok dvi. Pati pasidarysiu, – išsitraukia iš pluošto dvi virveles.
– Su tom suknistom daržovėm pasišviesim kaip durniai.
– Jie vaisiai, – ji pauosto vieną ir peiliu išpjauna kaulą.
– Pati tu vaisius, rodakina zda… – tai sakydamas išsitraukia iš kuprinės mokyklinį sąsiuvinį, skaito.
– Atsikirpti reikiamo ilgio špagato galą ir ištiesinti jį, kad gautųsi popieriaus juosta, išmirkyti ją kalio nitrato ir cukraus tirpale, išdžiovinti… Susukti popieriaus juostą vėl į špagatą, atplėšti kartoninį degtuką nuo dežutės taip…Ar jis nieko neįtarė?
– Ne, tik prisimerkė kaip tada, kai mus visus pažindino... Ką toliau?
– Kartu su galvute jo ilgis turi būti apie vieną centimetrą…Priklijuoti paruoštą špagatą gumos klijais išilgai degtuko, kad špagatas pora milimetrų išsikištų už degtuko galvutės…O motina su debilu kur buvo?
– Stumdė kėdes svečiams…

– Koks aš alkanas, zda – žiūri į sesers rankose žongliruojamą nektariną.
– Dar ko! – ji gremžia antro nektarino kaulą, po to jį apgraužia.
– O kas bus, jeigu jis nepaims?..
– Taigi tu sakei, idiote, kad jis be nektarino nė valandos netempia.
– Tikėkimės... O jeigu paims motina?
– O ką?
– Tu gal debilė!
– Nu o ko jai imt kažkokį suknistą nektariną savo vestuvių dieną?
– Kas ją žino, jeigu pasirinko tą debilą, tai gali pasirinkt ir sušiktą nektariną...
– Skaityk, ką toliau daryt, greitai, o tai jie tuoj vartysis po stalais ir be mūsų pagalbos...
– Du trys centimetrai turi būti užtaiso viduje… Visada reikia pridėti šiuos papildomus centimetrus ir įkišti juos į užtaiso vidų... kaip skaniai jis kurva kvepia…Gal suėdam?
– Tiek ėjau, o tu…
– Tu gi pati pusę strategijos suėdei, debile!
– Nes nesąmonė su jais. Pažiūrėk į vidų, šlapia!
– O kur tu anksčiau buvai? (stveria vieną nektariną ir pusę atkanda)
– Tai su bulvėm darysim? – ji suvalgo kitą pusę.
– Bulvės šernams.
– Kiaulėms, čia šernų nėra, – godžiai kanda antrą nektariną.
– Reikėjo prisiryt prieš išeinant. Dabar viskas velniop.
– Velniop. Tu dėl visko kalta. Savaitės darbas šiknon…
– Tu dėl visko kaltas. Einam pas tuos debilus?
– Tai o kaip dėl to…
– Pažiūrėsim, kaip jie sugyvens. Motina deda vilčių į tas suknistas plantacijas…
– Jei liksim su jais, ir mes būsim rodakinai…zdiec.
– Ir ėsim nektarinus…
– Na, jei daugiau nei po du kasdien…Skanūs...
– Skanūs…Užtat po eurą nulupo debilas…
– Nereikėjo eit pas debilo jaunikio debilą sūnų…
– Nereikėjo…Išbandom vieną?
– Bandom…

Keliukas, keturis kilometrus vingiuojantis žemyn link naujų namų – pats ilgiausias jų gyvenime. Aplink tvyro karštis. Apačioje lyg taškeliai juda besirenkantys žmonės. Vakaruose spingsi saulė, Rytuose dar kybo mėnulis – abu panašūs į neprinokusius nektarinus.   

2020-06-10 12:43
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 17 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-09 14:54
Passchendaele
Žodžiu, visi -- debilai, išskyrus tuos, kurie ne, hm?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-29 23:28
Tiffany neskaitant šuns
Man patiko, kažkodėl toks gyvas pasirodė. 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-27 00:35
ONYX
Man dauk kas niapatiko...
A vot sakė Brotskis kat ėjlės - aukšeuse išrajšaka, nu biat galvočeu pradžiaje rėjk piarėjt prozinis ėtapas kat šytai suvoktumėj iki galas a patom kanstrotum šytas aukšeuses mianas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-23 14:38
languota_ _ _
nu kaip čia pasakius -----------vulgaroka  , be to nemėgstu beprasmių dialogų fu
2 langeliai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 20:16
amina88
Sumanymas patiko, realizacija tokiu vulgaroku pokalbiu irgi neblogai    - 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 11:34
tomkompotas diletantas ir paprastieji gružliai
kažkas siurrealaus ir nekasdieniško. intriguoja kas bus toliau. kol kas atrodo it rezgamas sabotažas. 4
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-19 12:25
Loke1
Man patiko gyvas pokalbis. Tik ten su instrukcija daug skaityti ir nesupratau. Ar jie bambioškę darė?
Ir aš suvalgyčiau nektarinus ;))) vietoj tos instrukcijos.
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 16:32
neonas2
3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 15:37
neonas2
Už mane Damastas kaip ir pakomentavo, tai negudravosiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-17 18:53
varna
dėl žodyno: 13-15 metų (7-9 kl.) paaugliai keikiasi labiausiai, ypač, kai jų negirdi suaugę, pabandžiau tai perteikti dialoguose kuo švelniau :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-17 18:32
L_1z4
Labai dialogai faini. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-16 21:46
Damastas
Štai dėl ko nuėmiau tuos du taškus:

„Tiesą pasakius yra nemažai problemų šiame konkrečiame tekste, ir gali būti, kad dėl to neatsidaro už jų slypinti gilesnė mintis, jeigu tokia yra. Iš paviršiaus kaip ir aišku kas vyksta, bet reikia išties labai įdėmiai skaityti, ne kartą ir ne du sugrįžtant atgal. Kai kurios ne itin svarbios smulkmenos išsiriša gerokai vėliau nei turėtų (pvz. įbrolis pardavinėjantis nektarinus). Dialoguose ne visuomet persiskaito veikėjų jausmai, kartais tenka darsyk pasitikslinti kuriam iš jų priklauso tam tikros eilutės. Vietomis emocijos atrodo kiek perspaustai, galbūt dėl to kalti ne visur būtini šauktukai ir į pabaigą padažnėję stipresni žodžiai. Matyt, neveltui yra pastabų ir siužeto realistiškumui. Abiejų veikėjų "planelis" atrodo vaikiškai naiviai, o žodynas atvirkščiai - atžarus ir suaugęs. Be to ir pats pasakojimas svyruoja tarsi neapsisprendęs tarp prozinio ir draminio kalbėjimo būdo.

Manau tiesiog paskubėjai. Greičiausiai dauguma paminėtų dalykų nėra matomi iš šalies ir akių niekam nebadys. Po kiek laiko pati permesi ir pamatysi kitaip nei "ant šviežio". Norėčiau tikėti, kad duodu ką prašei, ir kad mano pamąstymai labiau paskatins, nei atbaidys nuo prozos"

Autorei pageidaujant įkėliau pilną nepagražintą citatą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-16 21:25
Damastas
Vienas balas už pataikymą į temą, kitas už pasakojimo dinamiką, trečias(visiškai sujektyvus) galbūt už drąsą ar bet kokią kitą gerą asmeninę savybę (:

Dialogo technika nors taisytina, bet einama teisinga linkme, tereikia daugiau praktikos ir kiek mažiau skubos.

Taigi, šiam kartui - 3.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-13 22:22
tictac_it
jau norėjau 3 rašyti, bet perskaičiau tą dialogą darkart:), tad 2 , nes siutina netikrumas ...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-13 13:46
solo___
Čia dviejų nusivylusių paauglių dialogas emigracijoje, motinai ištekant už nekenčiamo vyro ir jų vaikiškas keršto planas; ir nėra šiukšlinančių emocijų, kurias mini ir kuriomis pasiplaikstyti atėjo pritvinkusi neapykantos žinoma intrigantė softija-dykuma.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-12 11:03
solo___
tarsi kino scenarijus
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-12 08:54
Simon Lock
Įtempta, sudėtinga, stipru. Patiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-11 12:20
Damastas
Galbūt skaitysiu dar kartą, ne kaži ką tesupratau iš pirmo...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-11 09:55
Pranas
Irgi, varnele, paskubėta. Sūris iškrito iš snapo, tuščia, tik kvapas palikęs.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-10 20:31
Atėja
sudėtingai parašėt, bet labai įdomiai 5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 21]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą