Rašyk
Eilės (78154)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Loke1 Loke1

Rodakinos nektarinai - po eurą

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Kūrinys publikuotas dirbtuvėse >>

Daug sirgau, buvau paliegęs ir silpnas. Nors tėvas buvo neeilinis šulas, būdamas kieto požiūrio manė, jog vaikas pats turi išaugti, užsigrūdinti, todėl mano gydymą patikėdavo eiliniams miestelio gydytojams, o ne kokiems didmiesčio profesoriams, kaip buvo praktikuojama išgalinčiųjų ir turinčiųjų Priėjimą. Mama tyliai aimanuodavo ir kantriai šėrė savo vienturtį aspirinu nemažais kiekiais. Vieną dieną, kai jos kantrybės taurė buvo perpildyta dešimteriopai, tyliai paprašė geresnio gydymo. Kadangi ji niekada be didelio reikalo neprašydavo, tai nuskambėjo kaip reikalavimas.
„Te būnie“ kietai tarė tėvas, ir nepatenkintas nusuko šonan nosį. Paraudęs motinos veidas nušvito ir ji peršokusi slenkstį, atrodo, iškart nulėkė į ligoninę pas glav. gydytoją pasikišus kažką užantin.
Rūsčiai nužvelgtas neužilgo iškeliavau į nežinomybę keistu pavadinimu - „santorja“. Toje vietoje pirmiausia mane pasitiko taisyklės, kurias vos spėjau krautis galvon. Buvo sunku apsiprasti ir suprasti. Bet aukštas berniokas kasdien ateidavo kaip dresiruotojas ir reguliuodavo mažiukus (kažkas manė, kad jis šnipas). Jis buvo ir neįtikėtinai įžūlus: vaikštinėjo išdidžiai kaip gandras, nesigėdijo riktelti net ant vyresnių vaikų. Ir į darbuotojus kreipdavosi vardais. Buvo „kietas“ nors ir nešiojo akinius. Pats save vadino tuteišu. Jo mama buvo Glav. Tuteišas vieną vyriškį, kuris buvo viršesnis už kitus, išvydęs tiesiog garbindavo, familiariai vadindavo rodaku. Kas reiškė tėvynainis. Jis buvo senas, griežtas ir rūsčios išvaizdos. Rodakas sugalvodavo mums pravardes, kurias aš dabar prisimenu pamiršęs tikruosius vardus: maskolis, čiudnyj, čuchonec, chochol, liach, hans, pifkė, bulbaš. Mes buvom viena šutvė.
„Labusas - čionai! „ (čia  apie mane) - dažnai rėkavo Tuteiša. Nors aš visada ramiai leisdavau dienas vienoje pasirinktoje vietoje ir mane rasti būdavo lengva.
Teritorija buvo miške, bet ir per tokią „sieną“ girdėjosi vandens ošimas ir paukščių klykavimas. Čia vis sugrįždavau jau keletą metų iš eilės. Dažnai kasmet susirinkdavo tie patys mūsų šutvės nariai. Ir pravardės liko tos pačios, nes vienas kitą jomis šaukėme pasididžiuodami.
„Pinigų švaistymas, mes dirbame, o vaikigalis kurortuose „zagarajet“ - taip pareiškė mano tėvas rasota kakta eilinį kartą išleisdamas mane į man tapusiu „rojum“ vietelę.
Vieną kartą mano gimdytojas aplankė mane su Mama Glav ir moterėle, kuri pasirodė esanti rodako žmona. Kažką susitarė.
Toji moteriškė pradžioje mane vieną, vėliau ir kelis kitus vaikus atsivesdavo į savo „apkrautą ir tamsų kabinetą“. Buvo panašu į raganos metodus, nors tai tebuvo liaudies medicinos sveikatinimo būdai: kišdavome kojas į kibirus su karšta žolės pliurza, kvėpavome po palomis ant galvos karštais garais, tepdavo šnapsu ir vyniodavo kaklą ar krūtinę karštais ar kitokiais kompresais ir celofanu įvynioti eidavome miegoti. Tai atrodė slaptas ir gana įdomus reikalas, o mūsų grupelė, kai kas nusičiaudėdavo, sakydavo: oi, eisi tu pas Rodakiną. Juokėmės.
Vieną vakarą mane ėmė krėsti drebulys, užsiklojau keliom kaldrom, bet vistiek buvo šalta ir iš lovos girdėjosi tik duslus mano kosulys. Berods Maskolis pasikvietė Tuteišeną, anas greitai paskundė Mamai Glav. O tada suplukusi atbėgo Rodakina. Apčiupinėjo, suriko Glav mamai - tutai nado banki.
Ir nieko baisaus nenutiko. Man ant nugaros lipino tas karštas bankes. Šaika ratu apstojusi žiūrėjo ir mėgavosi degančiu ant vatos gabaliuko odekolono vaizdu ir kvapu bei kylančiais rausvais kalneliais. Laikinai buvau kaip stiklinė užburta rupūžė. „Mocno pritraukė“ tardama Rodakina lupo tas bankes nuo nugaros. Likau obuolmušis - su raudonai bordo spalvos nektarinais ant nugaros (tokius importinius obuolius kartą atvežė chocholo mama). Žymių buvo apie trisdešimt, kiekvienas vis kitaip suskaičiuodavo.
Kai atvažiavo tėvas, sumokėjo už paslaugas išsišiepusiai moteriai. Mane pasiėmė, spėjau draugams pamoti iš nuvažiuojančios mašinos. Namuose tėvai kartais pakalbėdavo apie „šį kartą“ brangiai kainavusį malonumą draugų rate. Tai šiais laikais paskaičiavus būtų po e-urą (kaip vaikai skaitydavom neįprastą žodį) už kiekvieną nektariną bankėje.
Dėl Rodakinos neįkainojamų pastangų – daugiau nesirgau. Apmaudu. Mūsų „šaika“ buvo išskirtinė... Daugiau negrįžau į „Santorijos rojų“.

2020-06-18 12:47
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 18 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-20 13:11
Apsigalvojau
Tokią prozą mielai skaityčiau ir didesnėm apimtim. Tu puiki pasakotoja, turi ką pasakyt, fainai kuri atmosferą. Tiesa, dialogų norėtųsi, nes tokioj situacijoj veikėjai ohoho kaip smagiai galėtų šnektelt. Bet tam reiktų įdėt darbo, o juk tingisi... :)) 

Rimtai sanatorijoj žargonas toks grynai slaviškas buvo? :)
Pamenu, vaikystėj nei mūsų šeimoj (dvikalbėj!), nei draugų šeimose niekas nesakydavo "bankės", visi vadindavo "taurėm".

Gale irgi pasigedau kietesnės atomazgos, be to, reiktų gero redagavimo... visgi esmė yra tai, kad čia įdomu, yra ką skaityt!
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-10 12:36
Passchendaele
Gyvenimiškas ir gana banalus, bet kaip ir gyvenimas.
3,0
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-06 12:27
liepos6
su svente
nektarinine
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-29 23:49
Tiffany neskaitant šuns
Trumpokas, bet geras. Na, man buvo įdomu paskaityt tokius prisiminimus, parašiau 3. Gal galėjau ir daugiau...
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-27 01:08
ONYX
Nu nėr idealu nėkur biat pabaiga tykrai pasiskubėta galbut atėjs koks taj išrišymas su lajku kajp taj
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-25 13:44
lllllllll
Pačią pabaigą gerai būtų pergalvot, atrodo lyg skubėta kuo greičiau viską damušti paskutinėje pastraipoje.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-25 10:32
languota_ _ _
„šaika“ buvo išskirtinė 3
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-23 09:35
twentyFour
taigi būtu močia namie pati stačius  "bankes", kaitinus kojas, šnapsu trynus... /kas man labai padėdavo/ , tai geresnės santorijos ir nereiktų.
Tačiau nebūtų ir graudžiai juokingos šios istorijos.Neblogai , kažkur perkrauta, bet visumoje realija perteikta. 4
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 20:41
amina88
Istorija ... kai kurie žodžiai girdėti ... 3
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 17:23
tictac_it
Tekstas kaip tekstas, stilius kiek oficialus, realizmas toks, nuobodokas. 3
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 16:53
Juozas Staputis
Rodakinos istorija.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-22 15:18
_l_
_l_
nuuuu.... rodnia -
v temų šičionainas:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-21 06:50
Skarda
Aš ir susimąsčiau, kad iš visų procedūrų bankės pigiausios turėtų būt. Man patiko, kad nebuvo dramos. Tiesiog random prisiminimas dalyko, kuris kartais paprasčiausiai pasibaigia.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-19 11:03
neberijus
neblogai. visur savo tradicijos. aš ir dabar statau bankes. nejaugi tas procesas toks brangus?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 22:21
gogo
prastas stiliukas nes nejauti kalbos jos nevaldai
siužetas paprastas bet jau pirmuose sakiniuose
kurie perkrauti bandoma pateikti kuo daugiau info
tarsi nebūtų tokių dalykų kaip įžanga įsibėgijimas
ir tt bet rašytum kažkokios šeimos enciklopediją
jetau jetau negerai bet rašau neutralų 3
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 22:09
Miam
Įdomus vienas gyvenimo epizodas, atrodo kaip tikrai atsitikęs labai tikroviškas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 21:19
Damastas
Suprantu, bet ten kursyvas ne veltui, baisumo ar fejerverkų visai nereikia, tiesiog pabaiga kiek skystesnė už visumą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 20:43
neonas2
Gale galų nebūtinai vyksta tragoidijos, damaste. Skaityk visą vyksmą, o ne mėgaukis finalu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 19:22
Damastas
Mano galvą buvo potencijos į pabaigą gražiai įterpti ir temos kaulavaisius, o rublius subtiliai paversti nūnai galiojančia valiuta.
Būtų puikiai, bet už tai, kad finale "nieko baisaus neįvyko" - 4.



Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-06-18 18:30
Simon Lock
Patiko :) 5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 25]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą