Daugelis turbūt dar atsimena šaltąjį karą ir sparnuotą istoriją, kai rusai ginklavimosi varžybų įkarštyje išsiunčia mėnulin misiją ir nudažo šviesulio paviršių raudona proletaro spalva. Kitą kartą atskrieja amerikiečiai ir užrašo ten „Coca cola“..
Negooglinsiu tyčia ir nerinksiu info apie šį pop produktą, tiesiog pamėginsiu pasiraust atminties užkaboriuose ir peržvelgt, ką gi „išmes“ man paieškos parametrai.
Pradžių pradžios nepamenu, nors tikrai žinojau. Žinooojau, taip sakant...
Pirmas įstrigęs, kažkur nugirstas, o gal matytas faktas byloja man apie tai, jog pereito šimtmečio pradžioje kokoje iš tiesų buvo kokos, ir kad gėrimas stebuklingai nuramindavo kūdikius ir vaikus, kad nejučia skatino priklausomybę, kol galiausiai kažkas uždraudė naudoti šį svaigų ingredientą.
Pačios kolos sudėtis yra griežtai saugoma, nors panašu, jog tai gryniausias marketingas ir, taip sakant, burbulai patikliai liaudžiai. Kažkuriais metais, ne taip seniai, koncerno galingieji nusprendė pakeisti klasikinę formulę, o gal tik butelio formą ar kažką ten ir, žinoma, patyrė visišką fiasko. Tauta (turiu galvoje žvaigždes ir dryžius) nesuprato tokio akibrokšto. Ir neatleido. „Pepsi“ - kas iš esmės yra visiškai tas pats - triumfuodama galutinai įtvirtino savo lig tol silpnas pozicijas rinkoje. Didieji bosai dar ilgai jautė skaudžios pamokos pasėkmes, - klaida buvo ne pats pasikėsinimas į tradiciją, o bandymas pagerinti tai kas „tobula“, o blogiausia - garsiai apie tai apskelbti.
Bandau dar kartą perkratyt savo dėžutės „inbox'ą“ ir tarp visokių abejotinų kontraceptinių ir metalurginių panaudojimo būdų atrandu, kad kolos galima duoti sutrikus virškinimui ir, kad šis įstabus produktas yra populiarus tarp užjūrio gaisrininkų ir gelbėtojų, mat yra nepamainomas po avarijų nuo asfalto plaunant mėsas ir kraują. Pratiškas daiktas, po šimts!
O dar galima padaryti kiaulystę asilui kaimynui (konspektuokit, brangieji - mūsuose siaubingai aktualus reikalas) užpylus gėrimėlio tiesiog ant mašinos kapoto ir leidus pastovėti sau gražiai per naktį. Dėmės įsiėda į dažus ir kaimynas apmaudžiai prisimins jus kas rytą arba gaus brangiai perdažyti neišgraužiamus, rusvus jūsų kūrybinio įkarščio vaisius. Panaudojimo galimybės, matyt, išties beribės.
Nežinau, kiek toje košėje yra tiesos, bet mes juk ne apie teisybę, o apie tai, kas nusėda pilkųjų ląstelių vingiuose. Apie tai, kas kiekvieną dorą moksleivį ar šiaip pilietį staiga perpildytą pilietinės pareigos įkvėpia piktintis visuomenės suplastmasėjimu ir išlieti paaugliškai maksimalistines natas savo literatūriniuose bandymuose, kur apstu kaltinimu suzombėjimu, tankiai vartojamas žodis „sintetika“, o pasaulis pilnas bedvasių būtybių mintančių, pasak jų, kiču ir modifikuotais kotletais.
Paklauskite jų ir mažumėlę nustebsit, nustebs ir jie patys, tik niekam neprisipažins - beveik kiekvienas iš mūsų jaunųjų maištininkų atmintinai žinos, kiek kainuoja „Estrelos“ maksi pakelis ir, kad kolos (o siaube!) nerasite „Norfoje“. Neapsigaukit - tik dėl to, kad ten jau yra kitas, anksčiau jau mūsų minėtas, konkuruojantis „brendas“.
O čia lygiai tas pats, kas ir paskutiniam šio autoriaus kūrinyje (2009-12-11). Tik jau ne dejonės a la aplink save, bet padejavimai apie produktą. Kas čia?? – Bobutės kalbasi Norfoje apie prekes ir šiaip aktualijas? Ne! Aišku, kad bobutės kalbėtųsi kiek kitokiu, moteriškesnės pakraipos stiliumi. Čia kalbasi diedukai:D Na gali būti dar ir nepasenę diedukai, ne pagal metus, o tik pagal savo vidinį amžiaus cenzą, rodiklį, kurį paprastai prisiima, pasigamina patys – persiritai per trisdešimt ir jau postringauji sau šitaip:D
Bet kur čia kūryba?? Kūrybos čia jokios nėra – aprašinėk savo dieną, aprašinėk kokios bobos dieną, pateik mąstymus apie tai, pasamprotavimus, pasvarstymus pagal savo lytį apie visa tai...na apie visus produktus ir visus „pagyvenusių“ klampumus ir viskas, ir ką?? Jau kūryba?? LitERaTūra?? Nea.
Gerai, kad taikaisu visu tuo į esę, tik labiau ir plačiau išvystyk, globaliau kažkaip, nutoldamas nuo savo sijono, kelnių, grynai masinių diedulinių ir bobulinių mąstymo jokių ir nefenomenų, o mintinai jau visų išmoktų a la padejavimų krypties štukelių...Bent kiek daugiau tikrai filosofinių pamąstymų, kurie ne priliptų kaip vantos...aha ir aš taip pat, va šitaip ir man, va va viskas taip pasaulyje, o priverstų bent kiek smegenis krustelėti, dvasią pasispardyti, tiesiog prisiminti žmogui, kad ir ją turi ir ji kažkaip tai tobulėja, kažką naujo išmąstyti eilinio žmogelio gyvenime ir t.t. plepleple su blebleble, o ne...nuolatinis ir vis tas pats šokis apie eilinės skarbonėkės dangtelį..Kiekvienas taip gali pastrykčioti, tik kam tai įdomu??
HO HO HO:P
labai patiko stilius. skaityti apie colos super galias nelabai idomu, taciau kaip tai parasyta privercia pabaigti skaityti teksta. labiausiai patiko dvi paskutines pastraipos. ir taip, as priklausoma nuo colos, ir taip butent del to nemegstu norfos, ir taip lietuvisko raides manes nemegsta. sekmes!
Coca-Cola, puikaus marketingo pavyzdys. Jų praktika pateikiama daugelyje marketingo vadovėlių (manau tai taip pat yra marketingo dalis) o juk tai paprastas limonadas.
P.S. Antro pasaulinio karo metu, Cola norėjo užimt Vokietijos rinką, bet bendradarbiavimas su naciais būtų sumenkinęs reputaciją JAV rinkoje. Cola priėmė orginalų sprendimą: sukūrė Fanta. Taigi, Fanta yra nacių cola :)
Panašiai buvo ir su IBM nepakeičiamu panaudojimu koncentracijos lageriuose.
Coca-Cola dabartiniu metu yra numeris vienas brandas pasaulyje. Ar ne keista, kad nesveikas ir praktiškai jokio realaus poreikio netenkinatis produktas yra žinomiausias ir brangiausias prekinis ženklas?
Beje, klasikinė Coke formulė niekada nebuvo pakeista. Didžiausią problemą kompanija turėjo su Coca-Colos reklaminių simbolių pakeitimu. Pirkėjų galimybė "atpažinti" brandą sumažėjo ir jie pradėjo rinktis kitą labiau pažįstamą brandą - Pepsi. Coca-Cola tuoj susigriebė.... ir vėl tapo tuo kuo buvo.
Iš kur tai žinau? Esu dirbusi su Coca-Cola. Padėjau jiems kurti vieno gėrimo "personą". Taip, Damastai, tai marketingo triukai. Reklama yra sukama tol, kol žmonės pradeda asocijuoti produktą su atitinkamomis charakteristikomis ir personažu. Jeigu viena reklama nesuveikia - kuriama kita reklama. Jeigu reklamos sukurta "persona" yra tau patraukli, nesąmoningai pradedi ieškoti to produkto parduotuvių lentynose. Būtent to, o ne kito.... nes nori būti toks, koks reklamoje. Nesąmoningai, aišku.
Vis dėlto skani ta Cola, plačiąja prasme, o juk jaunuolis ne dievas, tad vertybei nededa lygybės ženklo su elgsena. Vienas "baudėjas" iš televizoriaus tegali kerštauti kaip achilas ir dar gerdamas gryną viskį visus pinigus draugams atiduoti
Taip coca cola gali but panaudojama visur, ypač mašinų ir organizmo gadinimo metodams. Aš, dėja galiu prisipažinti, žinau coca colos kainą tik todėl, kad vyras ją geria, aš nei už ką nei kolos, nei traškučių nevalgau, nes jokios naudos organizmui, užtenka, kad net nežinant celofanų prisivalgom ir maitinamės skonio stiprikliais. Visai geras esė:)Artimos mintys man. Tikiuos daugiau jūsų esė panašiom temom. Sekmės:)
nežinau ar tie jaunieji maišininkai žino, kada eidamas sitinki garvėje su tais didžiuliais maišais tračkučių ir cocacolos bambaliais rankose, o anadien žmonos stiliuje žiūriu ir akim netikiu, (parodė žmona)seimo pirminin kes su bambaliu coc colos savo virtuveje triusesi, čia perskaitęspagalvojau apie tą naują brendą...
well.. metau pedas is poezijos, tai uzsukau paskaitynet :)
sakau grynai megejiskai, nieko apie proza neismanydama :)
patiko pati pradzia, paskui nuo googlinsiu iki inboxo - neitin. o nuo inboxo jau ir issiviepiau :)