Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (3)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Sigitas Siudika Sigitas Siudika

Mano klasės draugai

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių
Rekomendavo: vakvakas


Vienintelis Šiaulių pedagogų akademijos profesorius Šamanskis 12 aukštų daugiabučio rūsyje slėpė didelę kolekciją akmenų.
Lauko rieduliai neturintys blizgesio. Vertė istorinė - šiais akmenimis lietuviai mėtė į kryžiuočių galvas Saulės mūšyje, kuris vyko šalia Bubių, ir laimėjo. Niekas netikėjo. Profesorius pateikė įrodymus: akmenys turėjo kryžiuočių kaukolių įdubimus ir, jeigu palieti liežuvio galiuku – kryžiuotiškų smegenų skonį.
Saulės mūšis tęsėsi, kol yra akmenų, sakydavo akademikas. „Tobulumui ribų nėra“. „ Neįtikina“ – pasakė vienas karjeristas, vėliau tapęs rektoriumi.
Šie žodžiai ir aplinkinių keisti žvilgsniai, neužgesino žmogaus pasitikėjimo savimi.
Kasdieninis sėdėjimas drėgname rūsyje, istorinės akmenų dulkės, ploni pigūs drabužiai, nešiojami kasdien, pigus valgis, nes maža pedagogo alga neleido valgyti menkę kasdien. Saulės mūšis jo galvoje vyko kasdien. Tai vargino. Jis labai mylėjo savo žmoną. Jie susipažino internato valgykloje.
Ji mirė netikėtai. Kada ji mirė, profesoriui jos labai trūko.
Žmonos mirtis. Atsidavimas mokslui ir nematoma kova išsekino sveikatą ir profesorius atsidūrė ligoninės lovoje.

Pedagogas, pajutęs besiartinantį galą, paprašė pakviesti sūnų Saulių, kuris gyveno, kaip garsus fizikas, prabangiai gyveno šalia Tbilisio didelėje observatorijoje. Tiesa, gulėjo jis  šalia teleskopo ant šieno skirto ožkoms. Vis per tą Tamarą.
Tobulo grožio  medicinos sesuo Tamara, norėjo ištekėti už aukšto, pakumpusio, ąžuolinio veido lietuvio, todėl telegramos apie tėvo mirtį - neperdavė miegančiam fizikui. Galvojo: ko jam ten važiuoti? Kol nuvažiuos tai tėvo jau nebus, o jis čia daugiau reikalingas.
Saulius apie tėvo ligą sužinojo atsitiktinai, jam į rankas pakliuvo Šiaulių laikraštis “ Raudonoji vėliava”.
Sauliaus klasės draugė latvių kilmės žurnalistė Ligman - Freiman siuntė į Tbilisį gluosnio lapų herbariumą, kurį įvyniojo į miesto laikraštį.
Herbariumas pateko į tobulo grožio Tamaros rankas.
Laikraščio skiautėje ji suvyniojo dešrinį sumuštinį ir atsinešė į darbą.
Med sesuo ir Saulius gulėjo apsikabinę ant ožkos šieno. Jie ilgai gėrėjosi Tamaros veidu, kuris atsispindėjo teleskopo veidrodyje. Išalko. Moteris atnešė sumuštinį. Vėliau ji prakeiks save, kad atnešė lietuviško laikraščio skautelę, kurioje buvo žinia apie akademiko ligą.
Saulius skrido į Šiaulius ir galvojo: nei tu tokia graži, nei tu mane viliok. Kas man iš tavo tobulo veido grožio?  O kojos tai lenktos į vidų? Trumpos, gėda ištarti, kaip arbatiniai šaukšteliai. Gal jos krūtinė tešmens dydžio? Ne jos krūtinė nesiekė futbolo kamuolio, o tai jau gadino
Sauliaus žmonos įvaizdį. Žinoma, jis galėjo keisti savo svajonę su mažesniais reikalavimais.
Geriausia išeitis buvo negrįžti į observatoriją.
Jis užmigo ramus kaip kūdikis, kurio laukėsi med sesuo.
Profesorius gulėjo baltoje lovoje ir negalėjo numirti, nes sūnus vėlavo. Žvilgsnis  - suvalgiusio sūrią gyvatės širdį. Rankos gniaužė paklodės sniegą.
Sūnus klausėsi tėvo, tarsi staiga prakalbėjusio nebylio.
-  Skubėk į Bubių vandenvietę…kairiame nuo tvoros  grežinyje sėdi Saulės mūšio dalyvis, kunigaikštis … Užmušk jį akmenimis iš rūsio…
-  Kur slėpei?
-  Mūsų namo rūsyje.
- Tai gal galiu lauke pasirinkti?
-  Su lauko akmenimis neužmuši.
-  O kodėl reikia jį užmušti?
-  Neprieštarauk. Neturiu jėgų. Jeigu tau nepavyks užmušti kunigaikščio…Šiaulių vanduo bus užnuodytas amžiams…Jeigu pavyks gersit gerą vandenį..
-  Kur dėti lavoną?
Profesorius tylėjo. Laikas baigėsi.
Atsivėrė palatos durys ir pasirodė gražuolė Tamara. Rankoje ji laikė geltoną lagaminėlį.
Saulius nuleido akis.
Tamara tikrai laukėsi.  Ryški kambario lempa apšvietė aptemptą pilvą.

Po laidotuvių Tamara apsikabino Saulių.

Saulius pripažino vaiką, kuris gimė Šiauliuose, atidavė Tamarai butą Dainių rajone 12 aukšte, o pats išėjo į Bubius atlikti paskutinę tėvo valią.
Išėjo anksti ryte, paėmęs iš rūsio tris akmenis, kuriuos tik galėjo pakelti.
Tamara neverkė. Ji ir vėl buvo nėščia.

Tai buvo paskutinis kartas, kada ji matė Saulių.
Jis dingo Šiaulių vandentiekio labirintuose.
Tiesa, vanduo Šiauliuose nepagerėjo.
Darėsi vis blogesnis.
Tamara pardavė butą ir išvažiavo į Tbilisį, kur pagimdė trylika vaikų.
Geltoname lagamine buvo 12 litų ir nieko daugiau.
2022-05-08 20:28
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-10 18:29
Juozas Staputis
Legendinė apybraiža.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-10 12:32
Kaimo japis
Nesi parašęs nk, kas nebūtų skečas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-09 09:26
Svoloč
Geras, kaip visada. Daug veiksmo, ironijos, gruziniškas. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-08 23:28
Kormilecaitė
Fainas telegrafinis stilius - sakiniai trumpi, konkretūs. Perskaičiau ir neprailgo. Keistas, bet skaitosi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-08 23:15
gogo
geriau tie akmenys būtų keliavę į maskovitų galvas
rašliava silpna laikai nesuderinti
stilius joks logikos trūksta - 2
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-08 22:31
varna
geruliai trumpi sakiniai
klaidų pridirbi, bet ok
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą