Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







  Kažkas mane išgirdo, bet – kas?
  Spėliojant reikėtų belsti į daugybę adresų, o tikimybė, kad nė vienas jų nebus įspėtas, išlieka didelė. Taip kalbėdamas, žinoma, aplenkiu Dievą, nes nemanau, kad turiu teisę per jį rūpintis tuo, kas man rūpi. O kai jo vardą miniu, tai dažniau netyčia, iš įpratimo. Nemanau, beje, kad dar kas taip dažnai be reikalo yra minimas, kaip jis, Visagalis, nepaisant bažnyčios grasinimų nuodėme, esą, „netark Viešpaties vardo be reikalo“. Tačiau šį kartą kitokios išeities lyg ir nėra, kaip šauktis jo į pagalbą. Taigi  laikas sustojo. Taip, taip. Ne laikrodžiai, o laikas sustojo, bet tuoj  pat prašyti jo pagalbos, regisi netgi nerimta, nes  šiąja  prasme jaučiuosi plikas kaip tilvikas - be jokios patirties, be žinojimo gerai ar negerai, kad taip atsitiko.
    Po to, kai „užsilikau“ čia, erdvėje, įslydusioje po užmerktų akių vokais,  man nebuvo negerai. Laiko reikalai nerūpėjo, tačiau tai, kas apie jį žinota, niekur nenudingę. Jau suspėjau ne kartą pasidžiaugti sparčiai  atsinaujinančios atminties atgaiva. Ir, atrodo, regimai, kaip mielių gavusi pyrago tešla, neįtakojamas jokių kitokių užmačių, bręsta poreikis, kai tiesiog  vardan šventos  teisybės liudysiu (pirmiausia gal pats sau), kad, Pranuci, ar žinai, ar bent suvoki, kad iki šiol dar niekuomet tiek daug netekę atsiminti. Ir tai paprasta, visai nesunku. Ir iš tikrųjų, jau dabar man nesunku atsimint bent kai kuriuos dalykus, tarkim, kai kurias visatas, kurios  atrodytų, niekuomet man nebuvo žinomos nei iš arti, nei iš toli, nei iš sapnų ar kaip kitaip.  Vien todėl jau, Viešpatie, kas sako,  kad tavęs nėra? Taip, taip, MAN ČIA GERA  IR TURTINGA, ir ne tik todėl, kad taip sočiai suviešėjusi atmintis. Ne tik. Tik dabar ryžtuosi parodyti ir į savo akis. Jose irgi stebuklai telkiasi. Nesvarbu, kad nepalieku jų be akinių; bėda tik, kad dar nesugebu  kažkaip įtikinamiau pasakyti, kaip toli  jos įžvelgia. Lyg atrodytų, panūdusios palenktyniauti su besiplečiančia Visata. Ir todėl,  Dieve, kaip man nepatikėti, kad ir aš, Žmogus, sukurtas pagal tavo paveikslą - tą Didįjį, Dvasinį, kuris veidrodžiais neatspindimas. Manau, kad  tokia tikrovė irgi ne dėl nieko, ji labai esminga ir netgi reiškia, kad tikėti yra sunkiau negu žinoti.
  Kvaila.
  Neginčiju. Juo labiau, kad jau ir anksčiau į save  esu parodęs, tiesa, norėdamas, kad kiti negirdėtų, jog man net nereikia, kad kažkas rūpintųsi durnių namais. Iš kur jie, kaip atsiradę, dar nežinau, bet jie yra, juos turiu savyje kaip nuosavybę. Tai mano nemenkas turtas. Prabanga.
???
  Taip,  betgi nemanau, kad tai yra priežastis dėl kurios  laikas stabdytųsi. O ne, taip nemanau, bet užtat gerai  atsimenu, kaip pajautos sukrunta  taip, kad patikėjau ir  tikiu, kad kažkas mane išgirsta. Kad ir per durnių namus. Ne, ne, jų nepeikiau, jų nesišalinau, bet kad juose savęs  reikėtų pasidairyti, irgi nemaniau, o girdžiu gi:

Lengviau nepatikėt, kad Visata
iš taško singuliarinio
į būtį mums atitekėjo,
negu kad taškas singuliarinis -
iš nieko.

Ir vis dėlto,
ar atskirtis tokia
aukščiau už pajautas per dvasią -
neprivalau, tiesiog neprivalau
paniekinti savęs kūrėjo.

  Tačiau štai prireikia parašyti esamą datą, o jos lyg nebūtų, niekaip neįstengiu atsiminti; galvoje ji vis ta pati, kaip čia atsiradęs. Ėjau prie kalendoriaus,  tačiau ir kalendoriuje kaip galvoje: 2020 -10-25 Negi? 
  Dar kartą pasitikrinu atmintį. Ir – ką? Tarsi neatsimindamas, o skaitydamas iš teksto matau ir žinau kaip pelėda Raistė rodė:
  „Datoje sutilpę trys nuliai ir trys dvejetai. Te jie ir pasiliks Aukščiausiojo sargyboje. Likusius skaičiukus,  būtent 1 ir 5 suglausk į skaičių 15 ir pasilik sau kaip  lauknešėlį. Iš jo gerk, ir valgyk. Ten ir vanduo, ir duona, ten dar ir prakaito nemažai, kurio žmogui nevalia neišprakaituoti“.
  Mielas. Gražu. Geriau nereik. Kaip papriekaištausi už tokią atmintį? Tačiau DABAR tokį aiškumą man rodo ne tik atmintis, bet ir akys, rega. Ir ką pasakyti? Kad moteris pagimdė dvynius nuo skirtingų vyrų? Ar ir taip būna?
  Niekas man neatsako, tačiau vistiek žinau:
  - Būna, Pranuci, būna, kai ir trynukus nuo skirtingų vyrų pagimdo. Juk tai MOOOTERIS. Ir to niekuomet nereik užmiršti.

2020-12-01 09:28
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-03 07:36
Violita
Ogi anais laikais psichiatrinėje (ūmiųjų skyriuje, pav.) dainuodavo : tu apsipylei bezinu, pavirtai saule pelenų, o Romai, Romai, Romai, Kalanta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-02 17:34
Atėja
ir aš savyje turiu tuos durnių, jei taip galima įvardinti, namus, tikiu, kad autorius daug visko savyje sukaupęs, nes tik su branda ateina didelė dalis suvokimo, gyvenimo prasmės ir įprasminimo ir tik subrendus galima rašyti taip , kaip rašo autorius. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-02 13:45
neberijus
Gal tikrai tie ieškojimai skausmingi. Aš abejoju ar yra žmogus, kuris tiki ar netiki 100 procentų. man gi neaišku, kodėl mane iš tokių blogų medžiagų sutvėrė. šiaip šios temos sprendimas protu, ko gero veda prie tavo minėtų namų. Aišku 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-02 11:14
Violita
Beje, dėl idiotų: dabar gal per galvą su tapkėm sanitarai nevbedaužo, kaip tais laikais, nors viena psichiatrė (beje ją labai gerbiu) kad ir dabartr panašiai vaikų skyriuje, sanirtarės ekgiasi kaip su daiktais, tai gerai, jei turi tėvų , ti gali bent pasiskųsti, o jei iš vaikų namų, ką tada daryti/) Jinsakė, kad ateina jaunos,lyg normalios iš pradžių, o paskui ir vėl taip pat elgiasi kaip tos senės.. Ji nieko negalėjo pakeisti, neįstengė ... išėjo į universitetą ruošti disertaciją..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-02 10:52
Violita
Aš 100 procentu žinau, kad Dievas yra... ir net jaučiu, kad yra..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 23:52
Kriso_Hare
...ir vis tik durnių namai, - tebūnie:) Nežinojau, kad vidinę prabangą durniai sukuria. Išorinę prabangą - taip, gali. Įdomiai jūs apie laiką čia. Jis stovi, kai apmąstymuose esi, kai kuri ką, kai atminty rausiesi? Aha:) Nelabai svarbu data, ar tavo paties metai, metų laikai, "aktualijos"... Esi 'už". O gal tai prabangi amžinybės erdvė? Ne per drąsiai čia pamaniau?... O kas dar amžinybėje esti, juk aišku. Ir jūs užsimenate apie Dievą. Pvz, Jungo, kai paklausė, ar jis tiki dievo buvimu, tai tas atsakė: man nereikia tikėti, aš žinau, kad jis yra. Nepasirašot po Jungo mintim? Kaip norit:), dėkui, buvo įdomu ir...tylu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 23:05
gogo
į adresą nebeldžiama
1
viso labo tiek
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 16:05
Laila
... kad tikėti yra sunkiau negu žinoti.. Kaip visada gera skaityti Jūsų kūrybą, pasisemti išminties 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 14:12
klimbingupthewalls
Pranas Norėjau, kad tekste esantys trys ??? turėtų atskirą, t.y. 20-tą eilutę, bet  jie užsiliko būti pabaigoje 19 -osios. Na ir tegu...


Irgi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 14:10
klimbingupthewalls
Pranas Va kaip, Užkabori. Yra Dievas, bet yra ir Velnias. Patikėsiu, kad kažkas pataisys. Mes netgi asmeniškai  kažką paprašyti nedrąsu.
užkaboris Visai neblogi pamintijimai, ypač praleista raidė žodyje „nepaisant“.


Pataisyta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 12:51
Violita
Kartais nieko nebelieka vien išdurnėti, teisingai čia pastebėjote...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 12:50
Violita
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 12:31
Pranas
Norėjau, kad tekste esantys trys ??? turėtų atskirą, t.y. 20-tą eilutę, bet  jie užsiliko būti pabaigoje 19 -osios. Na ir tegu...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 11:49
užkaboris
Kiek darbe kuriozų pasitaiko su rašybomis, tai tvirkinu vietoj tvirtinu, tai falas vietoj failas, amin vietoj admin. AŠ pavargau ieškoti dievo arba Dievo, jei rimtai. Kartais pagalvoju į tas lankas nuklydęs, kai būna blogai (žinoma žinoma), ir man to gana. Tuoj viską sužinosim, gana spėlioti. Geriau būtų grindis pašluoti arba gerą žodį pasakyti. Dievais ir velniais sunku užsiiminėti visą laiką. Atsimenu, kai buvau taip vadinamoje sektoje (paprasčiausi naivūs vaikai, tikintys, kad pamojavus ranka atsiras stebuklai), pasidarė nebepernešama, lyg ne savo gyvenimą gyvenčiau. Bet nostalgija liko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 10:46
Pranas
Nes netgi...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 10:24
Pranas
Va kaip, Užkabori. Yra Dievas, bet yra ir Velnias. Patikėsiu, kad kažkas pataisys. Mes netgi asmeniškai  kažką paprašyti nedrąsu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-12-01 10:03
užkaboris
Visai neblogi pamintijimai, ypač praleista raidė žodyje "nepaisant".
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą