Rašyk
Eilės (78153)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







<...> Miestas giliai įmigęs, nenusimetęs tamsos apkloto. Kairėj blokiniai penkiaaukščiai suklumpa, sutrupa kaip kortų kaladės. Nuo Talšos padvelkia drėgme, peršlapusiomis smalkėmis. Namelių griuvėsiuose kosčioja kaminų skeletai. Sliūkina vieniša figūra, dairosi aplink, nesuprasdama kuriame pasaulyje atsidūrė, nusipurto užlipus ant kruvinos vaiko galvos. Spusteliu pedalą, greičiau greičiau iš praeities siaubo performanso. Rytuose vos vos švinta. Įsipaišau į Joniškio kelią. Automobilis rodos pats sulėtėja, aplimpa pilkaveidėm skarmaluotom būtybėm, tolimesnės be veidų tik kaukolės gobtuvuose, žvengia arkliai, kaulėti pirštai grabalioja priekinį  stiklą, tiesiai į mano veidą  šiepias bedantės burnos. Nuspaudžiu garsinį signalą. Kurį laiką važiuoju nuspaudus signalą.  Kelio dešinėj rytinėj pusėj švinta. Kairė dar tamsi klampi, krūmais apsikaišęs vieškelis į Gataučius. Kažin ar Tado tėvas Bronius grįžo pasiimt užkastų  vokiškų trofėjų.

Lėtinu greitį. Joniškis. Joniškyje laukia užsakytas fikusas. Būtinai reiks pasiimt grįžtant. Būtinai, būtinai, būtinai! Fikusas, smetoninis fikusas – mano sėkmės garantas. Pasienis. Latvijos žemės. Daugiau nei pusšimtis metų po karo, bet pakelėse dvarų likučiai, varganos sodybos.

Sustabdo pagyvenus latvė. Prašo pavežt iki Jelgavos. Nespėjo į autobusą. Šnekučiuojam rusiškai, įterpiam latviškų, lietuviškų žodžių. Kairėj lieka Tervetė, Dobele ir visa skaudanti Kuršo teritorija. Per vieną dieną galim pervažiuot Lietuvą, Latviją ir Estiją. Trys valstybės šalia. Kodėl mes niekad nesusivienijam? Juk tokie panašūs, o kartu ir visiškai skirtingi lietuviai, latviai, estai.

– Kodėl mes nesusivienijam! – užrinku.
Latvė krūpteli, glusteli prie krūtinės rankinę.
– Kodėl nesusivienijam? – ramiai pakartoju.
Ji supranta be vertimo. Tylim.
– Kur važiuoji? – paklausia.
– Į Estiją.
Priduriu:
– Gal ten gyvensiu.
– Matai, ir vienijamės, – šypteli.

Nuo Jelgavos iki Rygos pakelės primena Rusiją. Okupantai nuoširdžiai „pasidarbavo“.

Važiuosiu per Rygą, vairas nesisuka važiuot aplinkeliu. Kelias išmeta į didmiesčio priemiestį, ratai maloniai dunksi tašytų akmenų grindiniu, Dauguvos pakrante. Akmenų tiltu peršoku upę. Senamiestis, Šv. Pėterio bažnyčia, Melngalvių namai.

Pasineriu į didmiesčio siausmą, sureguliuotą infrastruktūrą, plukdančią tramvajų, automobilių, pėsčiųjų srautus žemėje, ore kabančius secesijos nėrinius ir ornamentus. Art noveu*, kaip bepavadintum moderno atmainas, darni konstrukcijos, fukcionalumo ir puošybos harmonija įtraukia žmogiškus pojūčius pažint ir skverbtis į grojantį miesto audinį. Viduramžiai persipina su devynioliktu amžium, dvidešimto pradžia. Kaire ranka vairuoju, o dešinė nejučia kyla griebti pieštuką ir nupiešti balkoną laikančią liūto galvą.

Ištrūkstu į pajūrio kelią. Metalinės asfato juostos kairėje kopos, už jų jūra, dešinėj miškas, beveik vien pušynai, nekur išklotinę pagyvina bažnyčios bokštas.

•••

Už grožybę žemės mūs, už grožybę iš dangaus,
Už palaimą prisimint net išėjusius draugus,
Viešpatie už visa tai tau dėkojam nuoširdžiai.
**

Berods šitoj aikštelėj prieš daug metų sustojom su Valium. Kiek bebristum,  latviškoj pakrantėj jūra iki kelių. Netgi  Lietuvos, Latvijos, Estijos  pakrantės skiriasi. Hijumos krantas pribarstytas akmenų, išraižytas akmenų spinduliais. Ant akmenų Valius pastatė palapinę. <...>

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Modernas, kitaip Art nouveau, Jugendstil – XIX a. pabaigos ir XX a. pradžios architektūros stilius.

** Autorius – Folliott Sandford Pierpoint – anglų poetas ir psalmių kūrėjas.

2020-01-10 11:22
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 4 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-02-29 10:05
neberijus
Viskas artima ir pažįstama. kiek ten mėlynių pajūrio miškuose. ir aš ten gyvenau. ačiū už prisiminimus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-14 23:06
Gringo
visi didmiesčiai turi savą ir nepakartojamą siausmą  )
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-11 10:36
Damastas
Kai nebelieka tiek "apie save" vaizdas išsyk keičiasi į gersniąją pusę.

Ne iki galo supratau kas pradžioje išskiriama kursyvu? Kodėl užrinkate?

Imponuoja tai, kad stengiatės kalbėti vaizdingai, tačiau glaustai. Neužmirškite ir aiškumo.

4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 18:56
gogo
labai tamsų čia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 15:55
Klaudijus Sulavarvis
štrichas ir partneriai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 14:50
klimbingupthewalls
Štrichas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 14:11
tamtyč
Jūs tikrai kada nors matėte didmiesčio siausmą Rygoje? Gali būt, tačiau neįtikėtina. Ryga toks ramus miestas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 14:09
tamtyč
Nuspaudžiu garsinį signalą. Kurį laiką važiuoju nuspaudus signalą. - Labai mėgstate kartoti tuos pačius žodžius?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 14:07
tamtyč
Ak, tai cituojamas tekstas, tiesa? Kodėl mes niekada nesusivienyjame - kas mes, koks nors susivienyjimas?
Koks nors trestas? Kooperatyvas? Kas mes?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 14:02
tamtyč
Kosčioja. Sliūkina.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 12:47
Klaudijus Sulavarvis
Kozčioja, sliūkina. Atrodo, kad Erla labai stengiasi kalbėti vaizdingai. Tačiau ar pavyksta?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 12:27
Atėja
Perskaičiau su dideliu susidomėjimu, puikiai valdot plunksną, labai gyva ir įtikinama, norėtųsi daugiau 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-10 12:23
Klaudijus Sulavarvis
kortų kaladės trupa? maniau kad tai labai tvirtas darinys
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą