Medžiai kaulėtom rankom
sklaido debesis virš Senųjų kapinių kalniuko
rausias sugrubę pirštai ras žvaigždę
krenta meteoro kelias Šabakštynan*
kur visa ko pradžia
urvai po pilkapiais kur prasidėjo miestas
--------------------------------------------------
poetas pakuria krosnelę gelsvu rankraščiu
tapytojas trenkia ugnin sulaužytą porėmį
aliejus varva nenutapomom liepsnom
šalty drebuliuoja elektros laidų penkinės
1973 metų Kūčių išvakarės
jauni ir gražūs urvų labirintuose
ieško Riparijos** pasivadinę bohema
Boheme plieskia Pučinio operos plakatas ant sienos
žiemą
šaipos burlaivis Vytis***
vasarą
-----------------------------------------------
2018 metų Kūčių išvakarės
tie iš šabakštyno iškeliavo į legendas
paskutinės nepriklausomybės savanoris
įvertintas garbės raštais
kūrena žydelių biznierių pečių
didelį pečių smulkiom atraižom mest ir mest
neperskaičius nė puslapio Lietuvos istorijos
ištuštėję Zubovo rūmai**** laukia bohemos
-------------------------------------------------------
*taip vadinosi vieta Senųjų kapinių papėdėj ir sovietmečiu pastatytos dailininkų dirbtuvės
**urvinės kregždės vardu pavadintas menininkų sambūris sovietmečiu
***dailininko burlaivis kontraversišku pavadinimu, sovietmečiu plaukiojo Nemune ir mariose
****grafo rūmai kadaise grafo padovanoti miestiečių reikmėms, paskutiniais metais juose veikė Dailės fakultetas, dabar apleistas pastatas
Pabandysiu atsakyti į paskutinio komentatoriaus pastabas. Dėl išnašų. Vietovardžiai ir objektai žinomi dailininkams ar bent kiek išprususiam skaitytojui. ,,Vytis“ kalbos dalių prasmių žaismas. Neseniai nustebau, ką jau nustebau, apstulbau, kai vidutinio amžiaus žmogus nežino, kas Vydūnas ar Mažoji Lietuva. Žmogus su aukštuoju išsilavinimu.
Tą ,,parašymą“ skaitau tiems, kam to reikia. Neperšu jo skaityt kitiems ir pati nesiperšu skaityt.
Dėl kritikų. Kur pasakyta, kad kritikas privalo būti supertalentingas kūrėjas?
Tekstas(ai) verti dienoraščio skilties, kur dalinamasi asmeniniais prisiminimais, kurie turi reikšmę tik pačiam autoriui, o ne skaitytojui.
Čia, tikrai, ne eilės, tuo turbūt niekas neabejoja, antra vertus tokios metaforos, kaip 'Medžiai kaulėtom rankom' yra taip nuvalkiotos ir tokios banalios, kad net keista, kad jomis naudojasi žmogus, kuris turi kritiko ženklelį, tada kyla klausimas, kokiais kriterijais remdamasis, jis vertina kitų tekstus.
Paskutinė pastaba ne apie autorių, ji yra kaip išvada, perskaičius šį nesuprantamą tekstą, juo labiau, kad poetas turi gebėti parašyti taip, kad nereiktų išnašų su paaiškinimais.
Tarkime, aš šį parašymą skaitysiu kokiai nors auditorijai, juk neaiškinsiu, kas yra kas, eilėraštį turi interpretuoti pats skaitytojas, taip, kaip jis jį supranta, išjaučia, o ne taip, kaip autorius liepia.
Erla, Tavo eiliukas lyg koks aiškinamasis pasakojimas, jaunimas turėtų tokius nusirašyti ir išmokti mintinai. Bohema pavaizduota puikiai:) Gaila, bet dvaras apie kurį rašai, matyt, taip ir liks apleistas:(
5
Nei kūrybos, nei bohemos.Kažkoks tuščias aprašinėjimas tik pačiai poniai įdomių įvykių ir dalykų. Gal ir būtų įdomu pasiskaityti šitą informaciją suinteresuotam asmeniui, jeigu visa tai būtų meniškai pateikta, o dabar čia gi EILĖS...Čia faktų kratinys.Ir pretenzijos.
Labai daug "nežinomųjų", kurie daliai skaitytojų nieko nesako apie kažkada ir kažkieno turėtą "bohemą". Kadangi tenka skaityti autorės paaiškinimus, o po to ieškoti informacijos internete, toks eilėraščio skaitymas yra labiau apsunkintas, nei sukelia malonumo pojūtį. Jei būtų publicistika, plačiau paaiškinta, būtų lengviau susivokti apie laikmečio žmonių portretus. Sakyčiau, trūksta bendrumo pojūčio tarp konkrečių žmonių veiksmų, aprašytų eilėraštyje, ir bendrinio bohemos sąvokos supratimo.
Nu ni paetyškai a kaškaip lakališkai grečeu... Nu kajp ape vyšta venkėmy kurę pavakriej nusinišė vanagas vardu Vytiaz nu a vyšta buva pramynta Bagemijos vardu a ystorija septimtrečeis viko yr tomet pas kaiminė Jadviga patifonas tranaleva Pučynis nu taip toleu