Rašyk
Eilės (78144)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Pradalgė po pradalgės gula: kiaulpienės, smilgos ramunėlės, laukiniai dobiliukai...

Giliai įkvėpuoju orą, prisipildžiusį aromatingų kvapų. Kvepia žole, obuoliais, kmynais, dilgėlėmis ir žliūgėmis.
Senoji kriaušė užaugino daug vaisių – nulinko samanotos, suskeldėjusios  šakos.
„Reikėtų paramstyti, kad nenulūžtų“, pagalvojau, tačiau žvilgsnis nukrypo į padangėje ratus besukančių gandrų šeimynėlę.

„Išdrožk man medinį gandrą“, – nepamenu kas ir kada manęs paprašė. Tada neprižadėjau, tik gūžtelėjau pečiais ir tik tiek. Prisipažįstu, nedrožiu tokių fotografiškai tikslių darbų – man tai –  neįdomu. Parduotuvės pilnos kiniečių gamybos tokių „gaminių“, bet iš jų nedvelkia žmogaus rankų šiluma, o atvirkščiai – šalčiu. ir beskonybe.

Iš pradalgių surinkau gražiausių ramunėlių ir dobiliukų puokštelę. Pamerksiu į molinę vazelę prie mamos lovos. „Tegul kvepės, kol nuvys. O ir sudžiuvusios –  vaistas nuo peršalimo ir kosulio“, – pagalvojau.
Rugpjūčio saulė  ritosi vakarop. Nusiplovęs prakaitą šaltu šulinio vandeniu, pasakiau: „Laikas“

Kelionė nebuvo tolima. Iš po automobilio užpakalinių ratų kilo drumzlini kaimo vieškelio dulkių kamuoliai. Važiavome tylėdami, ne todėl kad nebuvo apie ką kalbėti, bet aštrus baltų lelijų ir eglišakių kvapas nuteikė susikaupimui, apmąstymams.
Štai ir vienkiemio sodybos vartai.
Sustoju.

Einame žingsnis po žingsnio lėtai – pabarstytos ant takelio mažos eglišakių šakelės veda link durų. Dar spėjau apsidairyti po kiemą. Ant nudžiuvusio medžio kamieno pūpso didelis, tvarkingai sukrautas gandralizdis, tačiau tuščias.
„Gal jau išskrido, o gal ...? “, toptelėjo paskutinė mintis, atidarant duris.

Marija, Marija skaisčiausia lelija...

Prieblandoje priklaupiu,
persižegnoju...

...

Tamsumoje apsipranta akys. Mėginu įžvelgti čia esančius veidus, pajusti artimųjų netekties pulso tvinksnius. Įkyri musė skraido aplink velionės kūną.

„Viskas iš meilės prasideda ir viskas netikėtai baigiasi“, – pagalvojau.
Rodos, džiaugiamės atbundančia gamta, pirmaisiais pavasario ženklais, o ir vėl spūstelėja šaltis, atnešdamas ilgas  tamsias ir bemieges vienatvės naktis. Viskas – laikina, išlieka tik prisiminimai ir nuveikti darbai – kaip ženklas, kad buvome, kad dar esame...
Naujų smėlio kauburėlių daugėja ir daugėja, kiti per amžių tėkmę natūraliai išnyksta – nelieka nė pėdsako – apauga žole.

Apsirengiame juodais kantrybės rūbais ir keliaujame tolyn savo  siauru, per kviečių lauką pramintu takeliu link kapinių tylėdami ir neskubėdami, kaupdami jėgas grįžimui atgal į realų gyvenimo ratą ir ritmą
Ir taip kasdien.

Senoji obelis išbarstė savo ilgai ir kantriai brandintus vaisius, nebepajėgdama išlaikyti per didės naštos. Naujoji, pasodinta tik šį pavasarį  subrandino tik vieną raudonskruostį obuoliuką.
Ir vis tik – džiugu. Reiškia, kad prigijo, pritapo prie esamos žemės grunto, prie aplinkos, o gal ir  su meile sodinta, o ne šiaip sau, – dėl žalumos.
„Kai atvažiuosite kitąmet, obelėlė tikrai jau turės daugiau obuoliukų“, – mums  išvažiuojant, patikslino mama.
„Duok, Dieve, kad taip būtų, kad tik vėjas ir žiemos šalčiai jai nepakenktų“, – pritariau

Automobilio ratai pasuko namų link, į smogo pripampusį miestą. Vairuodamas mintyse vis dar mačiau mamą it įamžintą juodai baltoj fotonuotraukoj: stovinčią prie mažo namelio vartelių Dangaus skliaute – pilkas, o gal juodas debesis.

„Sudiev! “, – pravažiuodamas pro ąžuolinį kaimo kryžių, ištariau.,, Sudiev! “
2018-08-21 18:01
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 9 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-05-02 16:28
gogo
5 avansu ir kreditan
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-04 10:11
tamtyč
Įkvėpuoji?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-24 12:27
Erla
Nuotaika pagauta. Kokybė aukštesnė nei aunksčiau autoriaus publikuotos prozos.
Klaidų yra, bet žymiai mažiau.
Nepakenktų, jei įmestumėt kraštui charakteringą detalę, paryškintumėt pjovimo dalgiu liniją.
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-22 13:56
Atėja
toks 5taigus, skausmingas ir kartu viltingas...skaitosi lengvai, bet man bekaitant akyse susikaupė ašaros...ačiū už minčių ir žodžių gilumą...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-22 12:59
Vetra Vika
...ramunėlės - meilės simbolis... nepaprastai jautriai apie skaudžią netektį, kurį kiekvienas išgyvename savaip:
,,... „Sudiev! “, – pravažiuodamas pro ąžuolinį kaimo kryžių, ištariau.,, Sudiev! “..."
... pilki keleliai dulka...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-22 12:47
Svoloč
Geras pasakojimas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-22 11:35
Ana_Brada
Ir vis tik – džiugu. Reiškia, kad prigijo, pritapo prie esamos žemės grunto, prie aplinkos, o gal ir  su meile sodinta, o ne šiaip sau, – dėl žalumos. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-22 09:44
Kriso Harė
Ramunėlės nuo akių perštėjimo, taip?:) Gal ir tinkamas pavadinimas tokiam tekstui.  Na, viskas čia atliepia, kąs papasakota. Kiek jautru, nežinau, bet įtikinma tai, kad fiziškai atsidūrę ties mirtimi, mes pradedame matyti aiškiau gyvenimą. Būtent apmąstymai šermenyse, tėviškėje yra kūrinio vinis ir tikslas. "sudiev" matau ne daugiau, kaip išsilaisvinimą iš intensyvios emociškai erdvės.

Ar reikia pakartoti dar kartą tai, kas jau pasakyta ne viename lietuvių prozininkų kūrinyje? Gal... Jei reikia. Kad rasčiau dar kartą dalį savęs. 4 - už jautrumą
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-21 22:51
n_2
n_2
giliai lietuviškai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-21 21:53
Nuar
O kodėl ne "iki pasimatymo". Kiekvienam ateina laikas, kai kojos pačios pradeda vedžioti praeities takais, tarytum atsisveikinimui. Įtaigiai parašytas tekstas, persisunkęs gyvenimo patirties nuotrupomis ir vaizdiniais iš praeities. Tik neįtikino, kad išvažiuojantis žmogus atsisveikina su viskuo amžiams.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-21 20:36
kavabekofeino
labai graži sąsaja tarp gamtos ir išsakytų minčių!
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2018-08-21 20:09
Upė Piliakalnytė
Liūdnas, malonus tekstas, daugelį tokios mintys aplanko, kai gyvenimas suteikia skausmo. Gražu, kad jas užrašėte.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą