Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Vieną dieną supratau, kad nors ir esu „femina“, apie feminizmą nieko tikro nežinau. Pasisekė, kad nors feminisčių aplinkui netrūksta. Nutariau imtis reikalo iš esmės, ir apklausti keletą pažįstamų, kas čia ir kaip.

Štai viena, neseniai išsiskyrus feminizmo žinovė, save vadino feministe, visus vyrus – kuiliais, o visas moteris be vyrų, kažkodėl vadino vargšiukėmis, bet, kaip parodė tolimesni įvykiai, tos su vyrais irgi buvo vargšiukės. Vis dar painiojuosi terminijoj, todėl bandysiu perpasakoti „vargšiukizmo“ esmę,  jau minėtosios feministės žodžiais: ji šventė savaitgalį sodyboje, kur tos vargšiukės moterys taip stengėsi, o tie gyvuliai tik savim rūpinosi ir visai nė nesistengė krūtimi kūdikių maitinti. Tiesa buvo pora, kur viskas atrodė gerai, nu nors plyšk, nėr prie ko prikibti. Tai mano pažįstamoji feministė, palaukė, kol laimingoji ponia nuėjo miegoti, o rūpestingasis ponas išgėrė dar puslitrį ir tada drąsiu žingsniu ir išraiškingu žvilgsniu pasivedė pastarąjį šonan į krūmus, tolimesniam, nuodugniam vyriškojo kuiliškumo tyrimui. Tyrimu liko labai patenkinta ir pergalingai konstatavo, kad laimingoji ponia yra tikra vargšiukė, o jos vyras tikras kuilys, nors ir mikliai apsimetinėja. Aš aišku už feminizmą, bet vis tiek nesinorėtų, kad mano diedulį, kas krūmuose tirtų, jei jau taip labai reikia, ir be to į feministes niekaip, tai galgi aš  pati galėčiau raštiškai jo kuiliškumą patvirtinti ir savo „vargšiukizmą“ paliudyti?

Kitą pamokančią istoriją apturėjau darniame bibliotekininkių kolektyve, kai smagiai starką su ramunėlių arbata, po sunkios dienos, gerdamos moteriškės džiūgavo ir darniai  skandavo, kad prezidentė „pagaliau moteris“, va „seniai va reikėjo“, va „dabar tai jau bus“ ir t. t. aš irgi prie starkutės prisiderinau, ėmiau gryną, nes ramunėlių nemėgstu, ir taip man ant širdies buvo ramu, dėl to „kad bus“, ir „ko reikėjo“ ir „kad pagaliau moteris“... Moterys bibliotekoje pažangios, terminijos nepainioja ir per dvidešimt pirmąjį amžių žengia ginkluotos feminizmo teorija ir praktika – su Žorž Sand tomeliu po pažasčiai ir Dalios vardu lūpose.
Po kiek laiko, užlėkus į biblioteką gražinti „Nekviestos meilės“ antrosios dalies, vėl papuoliau į ramunėlių aromato oazę. Ir gerai, kad papuoliau, nes dėl nepatyrimo vis nesupratau ar tai „kas bus“ jau „yra“?  ir ar „tai“ tikrai „tai ko reikėjo“.
Šį kart nuotaikos buvo slogios, o prezidentinės aktualijos nieko nebejaudino. Bibliotekoje pasikeitė valdžia. Viename kampe gyvai vyko aptarimas, kad „naująją“ įkišo įtakingas giminaitis, o ji paprasčiausia višta perekšlė, visą gyvenimą virtuvėje pratupėjus ir vaikams užpakalius šluočius, kokia ten iš jos valdžia, grynas vargas. Kitos taip pat užtikrintai dalinosi informacija, kad „naujoji“, tai užkietėjusi senmergė, žinia,  nuspaustais smegenimis ir pakrikusiais nervais, jai būdinga persekiojimo manija, isterijos priepuoliai, sadistinis mėgavimasis pavaldinių kančiomis ir visur lydinti kačių šlapimo smarvė. Nepaisant prieštaringų žvalgybos duomenų apie „naująją“, kolektyvas visgi buvo vieningas žinojime,  kokios valdžios reikėjo bibliotekai. Moterys sutarė,  jau senų senovėje reikėjo griežtos ir teisingos vyriškos rankos, va būtų vadovas vyras, pasibaigtų begalinės intrigos ir smulkios, išskirtinai moteriškos, niekšybės, o pačios darbuotojos, romios lyg avelės bibliotekos lankose straksėtų, visus darbus atliktų laiku ir puikiai, melodingai bliaudamos ir varpeliais skimbčiodamos. Taip biblioteką gali išgelbėti tik prigimtinis vyriškas talentas valdžiai; na ką čia slėpti, ne vieną biblioteką – visas Lietuvos bibliotekas.

Dar feministės labai myli Lietuvą. Tą patyriau rugsėjo pirmosios minėjimo įkarštyje. Nesusipratę moteriškės vaikus tiesiog augina, o feministės augina Lietuvai. Taip ir sako, kaip sunku vaikus auginti, Lietuva nepadeda, ir jų vargų nesupranta, nekalbant, kad jų neįvertina ir nieko joms už tai neduoda, o jei ką ir duoda, tai apie tai nė kalbėt neverta, tiktai susierzinsi ir viskas. O dar ir feministę ištinkančias negandos, siekiant tuos vaikus pradėti... Visos nusprendė, kad Lietuva turėtų susimokėti už kiekvieną pastangą,  gerinti demografinę situaciją, nepriklausomai nuo rezultato. Tiesa čia nuomonės pasidalino, kai kurios feministės norėjo būtinai piniginio atlygio, kitos būtų sutikę ir su puslitriu. Feministės, kurios norėjo pinigų, tas kur sutiko su puslitriu išvadino nefeministėmis ir nustojo su jomis sveikintis.
Viena susipratus feministė, žinių dienos tematikai palaikyti, pareiškė, kad ji mokslus kremta, smegenis džiovina, viską vardan Lietuvos, o Tėvynė atkišo apgailėtiną stipendiją ir viskas, piktinosi,  kas jai iš tų mokslų, jei Lietuva už juos pinigų neduoda. Čia man jau nejauku pasidarė, kadangi tarp visų buvau vienintelė, ir neišlaikoma ir pašalpomis ir stipendijomis neremiama, tai akivaizdu, kad vienintelė tą nesusipratusią Lietuvą ir atstovauju. Piniginę rankinuke už išplyšusio pamušalo paslėpiau ir atatupsta sprukau, kol nesuskubo pareikalauti mokėt, už Lietuvos, tai reiškia, ir mano, skolas. Ne dėl to, kad aš prieš feminizmą, tik iki algos dar savaitė, tai menkai teturėjau, vis tiek visų skolų sumokėjus nebūčiau.

Šį vakar būsiu išnaudota. Ir ne dėl to, kad, vakarui nupirkau vyno, kad  ruošiuosi nuo ausų iki pat pedikiūro, kad vakare pakeisiu patalynę į naują gurgždančią ir kvepiančią, ir jau jokiu būdu negalvokit, kad aš to noriu. Viskas įvyks dėl to, kad esu moteris, ir nelengva mums moterims patriarchalinio pasaulio prietarų prieblandoje . Mes feministės tą gerai suprantam.
2009-09-04 15:41
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 24 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2012-10-21 12:36
Ardatik
super)))
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-09-06 21:22
Žilis van Gogas
"Feministės, feminizmas ..." tų žodžių man rodos tekste daugoka,Guciuk. taip kaip ant sviesto dar teptum sviestą...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-21 12:59
varna
nemesk šio šaunaus rašinio. žodis valdomas puikiai, įtaigiai parašyta. vat galvoju tik, grįžtant prie pabaigos, ar tikrai nesinori jos keisti. ar bent pasiūlyti skaitytojui keletą pabaigų moters, kuri kadien gali būti kitokia...ši pab man yra lengvas malonus, bet fiasko..;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-20 15:20
Sigitas Siudika
o koks tos bibliotekos adresas?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-07 18:45
Ana Brydė
AnėBrydė jau buvo, tai aš nebeisiu :O)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-17 17:19
Gucė
oi, kaip as mesciau lauk sita rasliava
plz. jei yra noras skaityti ka rasau - skaitykit ne sita, o pries tai buvusi :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-17 16:25
Juozas Staputis
Reali gyvenimo tikrovė,parašyta sklandžiai ir įdomiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-17 10:23
AnėBrydė
Ja. Kur bobos, ten ir turgus. Per sarkazmo prizmę, bet racija yra.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-15 19:20
pabiruogė
Skaičiau susidomėjusi, patiko ta nekalta ironija, lydinti visą kūrinį.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-01-15 18:45
Senamadžius
Švelnu ir daininga.
- Lai žengia ginkluotos...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-10 18:07
Čia ne Aš
Gražiai čia:0 Varkšiukizmas :)Labai patiko, dar sugrįžau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-05-08 16:39
Raimondas
Vietomis nuobodoka. Nežinau kodėl...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-04-30 13:22
Neilas
..."Šį+kart"=Šįkart,  "Šį+vakar"=Šįvakar. Na, ir dar ten keletos kablelių pasigedau (bet gal taip reikėjo pasakojimo stiliui?).

Mintis netradiciškai išreikįta. Respect. Pažvengiau vietomis dėl akivaizdžios teisybės .
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-04-06 13:23
Vaikyste du kart
gerai parašyta, įdomus tekstas ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-12-06 21:16
Backspace7143
yra ką paskaityti
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-27 23:49
Loke1
tik ar čia tikrai apie feministes, gal kabutėse:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-21 10:23
makalojus
:)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-18 12:40
indulgencija
puikiai
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-15 12:47
Žilis _
neturiu komento
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-09-15 07:44
ra_
ra_
Tipiški feministiniai atspalviai:)Taikli satyra, bet ne pagiežinga, nekategoriškas požiūris, lengvas, sklandus pasakojimo stilius. Iškart įtraukė. Šauniai:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 39]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą