Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







(Passchendaele Vėl kilo noras nerti į tetos Alisos triušio urvą)
   

        Taip taip – šiandien šventė, Jokūbas tai suprato labai anksti,  vos vos švintant.  Žadintuvui jau trečią kartą giedant Slovėnijos himną,  jis, net dorai neprabudęs, pradėjo suvokti, kad taip, šiandien yra rugsėjo pirmoji, ta nelemta kasmetinė šventė. Teisybės dėlei reikia paminėti, kad žadintuvas skambėjo ne jo, o Jorio kambaryje. Ir  Jokūbas tikrai neklydo manydamas, kad Slovėnišką pasididžiavimą išklausys  dar bent keturis kartus su tiksliu penkių minučių intervalu. Tai buvo brolio naujas kėlimosi ritualas. Ne ne, Jokūbas tikrai neplanavo keltis su saule tokią dieną. Kur skubėt – pirmoji paskaita nuo vienuoliktos. O štai brolis vakar visus išgąsdino savo keistu pareiškimu, kad rugsėjo pirmąjai jis pasiruošė. Ir į pamokas atsikels laiku bei neprašys ruošoje niekieno pagalbos.  Tie du žodžiai  „Joris“ ir  “pasiruošė”  niekuomet tarpusavyje nederėjo, tad toks pareiškimas visus privertė sunerimti. Mama šyptelėjo ir paklausė, ar brolis žino, kur jo uniforminės kelnės. Joris liko nustebęs – po netrumpos susimąstymo pauzės atsakė, kad gerai bus languotos. Jokūbo piktam džiaugsmui tas Jorio pareiškimas nepraėjo  ir kelis kartus perrinkus  pakabas su visokių rūšių ir kalibro džinsais bei šortais, broliui teko lyginti kostiumines kelnes. Deja, nė vienam šeimos nariui nepavyko išaiškinti frazės  “kelnės lyginamos į kantą” prasmės  ir po dešimties minučių keisto brolio šokio aplink lyginimo lentą, estafetę perėmė tėtis. Na, gerai jau - jaunėlis juk pasiruošė, nematykim smulkmenų. 
  Jokūbui  po kiekvieno iškilmingo Slovėnijos kūrinio atlikimo vis bandant užsnūst, Joris nerimo. Garsiai nerimo, priversdamas tame nerime sudalyvaut visus namus. Pirmiausia kilo pagrįstas klausimas – o gal gi reikia baltų marškinių? Kitas klausimas buvo beveik panikoj – kur jie? Keista, bet mama tyliai tūnojo savo kambaryje. Joris marškinius net gi rado pats  - vos dengiančius bambą ir rankovėmis iki alkūnių. Na ką dabar – po švarku bus gerai. Tik štai kodėl po baltais marškiniais šviečia  žali Žalgirio marškinėliai trumpomis rankovėmis – nedidelis neaiškumas. Na, bet ne Joriui.
  Po dešimties minučių nerimastingo blaškymosi paieškose – garsūs šūksniai – kas išrišo jo mokyklinio kaklaraiščio mazgą? Jokūbas didvyriškai kentė brolio pasiruošimą mokyklai ir ištvermingai tylėjo. Mama taip pat dar tvirtai laikėsi. Tėčiui pasisekė labiausiai -  į darbą jis šėjo labai anksti. Intrukcijos anglų kalba How tie a tie visi išklausė keturis kartus ir kantriai. Šalia angliškų nurodymų visi taipogi klausė vis garsėjančio Jorio pasipiktinimo lietuvių kalba su neaiškiais necenzūriniais intarpais. Galų gale šūksnis „Mama, surišk! ”  vainikavo visus bergždžius bandymus. Dideliam Jokūbo nustebimui, mama ramiai ir su nežymiu sarkazmu paklausė, kodėl turėtų tai mokėti, juk nenešioja kaklaraiščio, bet dar didesniam visų nustebimui pasirodė, kad kaklaraiščio reikia būtent moterų akims pamaloninti. Maždaug kaip „sikspeko“. Tai naujiena buvo ir Jokūbui. Deja, mama neatlaikė vis didėjančio spaudimo ir atsikėlė iš lovos rišt nelemto mazgo. Dar priminė apie diržą į kelnes, apie kojines ne su žvaigzdžių karais – bet bala jų nematė. Svarbesnis klausimas – kur bateliai. Šį kartą niekas neišsidavė – broliui  teko autis sportbačius, su kuriais vakar lietuje vedžiojo šunį. Na gėlių mokytojams nėra – su jomis daug tąsymosi, ryt nuneš po snikersą. Tik reiks pasakyt, kad to geriau nedarytų.
  Bet! Joris šiemet susiruošė! Jis vakar net  pareiškė, kad susitvarkė kambarį, bet dar niekas nedrįso ten užeiti.
  Nurimus visam rytiniam šaršalui, mamai išėjus į darbą, atsikėlė ir Jokūbas. Šiandien pirmoji paskaita. Na ir kas, kad pirmoji – jis tikrai niekaip ypatingai nesiruošė. Svarbiausia – vidinė ramybė ir pasitikėjimas. Tai tik gyvenimas – rytas su septynis kartus Slovėnijos himnu  jo tikrai neišmušė iš vėžių. Išgėręs kavos jis ramiai užėjo į  brolio kambarį. Tarp begalės nesuprantamų šiukšlių ir šlamšto ant rašomo stalo gulėjo ranka prirašytas lapas. Rašyta, braukta, rašyta. Juk šiandien brolis už rankos atves penktokėlį.
  PALINKĖJIMAS PENKTOKUI
  SVARBIASIA – PRIEŠ UŽMIGDAMAS, TURĖK SVAJONĘ. VISADA.
  Taip. Kartais mums reikia išgirsti gerą istoriją, perskaityti kilnią knygą ar pažiūrėti gerą filmą. Kad kažkas sukrutėtų, kad kažkas sukirbėtų.  Kad būtų aiškiau. O kartais gana kelių žodžių pribraukytame lape.
  Tai buvo paskutinė Jorio mokyklinė dyliktoko rugsėjo pirmoji. Ir viskas jam bus gerai – dabar Jokūbas tai žinojo.

2022-09-01 21:36
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 5 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-25 01:06
vakvakas
2 Net nežinau nuo kur pradėti ir ką pasakyti, kad tekstas būtų ne toks lėkštas, koks jis yra dabar. Gal nuo siužeto pagrindų? 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-24 23:58
Pri
Pri
4:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-13 14:54
Pri
Pri
Supratau. Dabar aišku
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-13 14:12
Gegužius
Tai citata yra kitas sakinys iš šito kūrinio - Kartais mums reikia išgirsti gerą istoriją, perskaityti kilnią knygą ar pažiūrėti gerą filmą.
Kažkodėl pavadinimas išėjo mažyyytėmis raidėmis
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-13 12:46
Pri
Pri
O tai kur Passchendaele citata "Vėl kilo noras nerti į tetos Alisos triušio urvą"? Ar aš neatidžiai skaičiau?
 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-10 10:35
Passchendaele
5+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-09 22:36
Chatgpt
fain ***
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-05 17:37
Viesulinė
Moksleivių kasdienybė. Noras jaustis suagusiais ir savarankiškais, persipynęs su nebrandumu aprašytas pakankamai šmaikščiai. Bet neįtraukiantis pasakojimas.
3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-05 07:55
languota_ _ _
tai kam dedat į šią skiltį---ir man pagailo - - -  :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-03 18:37
Gegužius
Kažkodė man jūsų pagailo, languota.
Ir tai ne konkursas, beje
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-03 18:01
languota_ _ _
manot kad į konkursų skiltį galima dėti bet ką?
2,3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-02 17:48
pianissimo
Pavyko nunerti iki kurmiarausio... Triušio urvui per maža tos magiškos, mistinės vaizduotės erdvės.
2,5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-02 12:28
gogo
vos vos švintant.  - bais klaiku skaityt tokias egzerpcijas,
nars Joris ir gražus vardas

2 avansu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-01 22:29
Kaimo japis
Čia ne Drėbtuvės 3?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-09-01 21:58
Kormilecaitė
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą