Rašyk
Eilės (78525)
Fantastika (2314)
Esė (1566)
Proza (10972)
Vaikams (2723)
Slam (83)
English (1197)
Po polsku (375)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







+++

mačiau  prisilietimą kiaulės prie

Altoriaus
užlipt visa nespėjo - tikinčių minia

galvotrūkščiais  (taip gindami Altorių Savo)
pastvėrę ją sudrąskė  

kiekvienas plėšdams  tartum turgaus aikštėj
į save

jos žviegiantį ir spurdantį
rausvutį kūną  
sakytum kūdikio...  

... berniukas nuošaly 

stovėjo ir žiūrėjo
nejudėdams  
ir rodos nekviepuodams 
Stabas 

stabmeldžių būry;  

- - - Girdėjau 
žinią šiandien:
metai  jau    

bažnyčion moteris  ateina

kasdien 
ir poteriauja pusbalsiu
ant klauptų 
su rauda:  

“Dievuli mūsų  gailestingasai 
Gyduoli Jėzau 

Kristau,    
Pagydyk sūnų -
Kožną naktį šaukiantį į Tamsą
Iki nurausvins dangų bundanti
Aušra:  

“kiaulytės gaila!  
man 
kiaulytės gaila!.. „   

O su Aušra nutyla ir per dieną  į Nieką
žiūri tik tuščiu Apatišku žvilgsniu 
be liūdesio

be džiugesio

be nuostabos ir be smalsumo 

Sakytum senis 100 - metis
be jausmų  
tik tyli tyli iki saulė  nusileidžia...  

O nusileidžia
eidamas miegot

sūnelis mano šnibžda  savo maldą
sakytumei pasveikęs 
Pagyvėjęs toks:  

“Mano Dieve,  
kuris esi aukštai aukštai,
Dausuose  

Prikelk ir atgaivink
bažnyčioj  sudraskytą kiaulytę  
prašau aukštasis  Dieve  
ir nieko nieko man daugiau nereikia 
ir nieko niekada pas tave neprašysiu
daugiau

Pa-ža-du 

mano gerasis 
mano mylimiausias  
Dievuli“

O po vidurnakčio
Į Tamsą 
Vėl  

“... O man kiaulytės gaila!    

MAN

TIK

kiaulytės gaila
man“

2022-06-14 11:18
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-24 01:07
gunta
Kiaulystė ir nepagarba vyksta tik Jūsų galvoje, tango parenchima. Kitaip galima būtų pasakyti, tik Jūsų skaitomos teksto INterpretacijoja. (Interpretacija visada skaitytojo - šiuo atveju Jūsų -  galvoje).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-19 03:37
Meirūnas
Fu.
Nepagarba
Kiaulystė
Net neskaičiau iki galo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-15 11:38
gunta
Žmogus gali būti ir Egoistas,  gali būti ir Dosnus altruistas,

jie antonimai, tačiau

Ego ir ego sistemą (kaip akis, kaip atmintį, kaip kaip širdį, turi ir dosnus ir savanaudis. 

Apie egoizmą tekste net kalbos nėra :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-15 07:14
VB7
VB7
Epas Egoizmui
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-15 01:03
Daktaras Corona
Neapykanta kiaulėms ir žmonijai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-15 00:52
gunta
Kiaulę, Liutkau, išvedė žmogaus protas iš sutverta, bet matai, smegenis sutvėrė, Liutkau, ne žmogus :)

Dar kartą pagalvok, kas sutvėrė kiaulę,  Liutkau?

Žmogus yra ta pati gamta- gyvosios gamtos dalis :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 23:19
gunta
Tekste akcentuojama Ego sistemą, veikianti kiekviename iš mūsų. Tvėrėjas Visatos yra vienas.   Bet kodėl, vyksta karai tarp religijų, kai vienas tvėrėjas visų, karai, žudant kitatatius, juk kitatikiai Dievo kūrinys, o Altorius - žmogaus statinys...   Todėl, kad taip veikia Ego sistema. * Religijų po Saule Daug. Ir visos tik mokymosi sistema Beribio pažinimui, jas praktikuojant keičiasi, bunda Protas. Visos religijos, tik mokymosi sistemos, praktikuojant, tik jungtis su juo, priemonė, kelias  pažinti jį -  Vieną tvėrėją.    (Tik tos jungtys- formos, mokymosi sistemos yra skirtingos, jam pažinti, ir jų ne viena.)   Jis gali būti, vardas jo Jahova- Pranašas Kristus. Senasis testamentas. Koks Dievo vardas?)  beje, Kristus paėmė tris dovanas, kai atėjo trys karaliai jo pasveikinti ir atnešė kiekvienas dovaną,  stebėjo žmonės, kurią dovaną berniukas paims, O jis paėmė iš karto visas tris, tai reiškė, kad jis ir gyduolis, ir aiškiaregis, ir pranašas-išminčius-mokytojas).  Taip jis turėjo visas tris savybes. Kiekvieno karaliaus dovana simbolizavo vieną iš trijų savybių.   Bet Visatos kūrėjas, Beribis, yra Vienas.  Tiesiog, šioje civilizacijoje, jis gali būti ir Jahova,  jis gali būti ir Alachas- Muchammedas pranašas, mokytojas,  Jis gali būti ir Brachma -  Budda mokytojas,  Tai ne esmė; tai tik formos,  pasirinktas kelias, mokymo sistema, ją praktikuojant priartėti prie aukščiausiojo "aš". - žmogus bažnyčioje (maldos namuose), kreipiasi į Beribį per tą formą, kuri yra toje religijoje, toje bažnyčioje, tuose maldos namuose.  Tačiau Forma tik JUNGTIS. Su Beribiu (religija, tarpininkas-religijų, tai jungčių, yra daug Religija, tik jungtis, bet ne Beribis). Beribis, Visatos kūrėjas, vienas. -  Tai štai, yra tekstas, apie žmogaus gyvybės formos Sielą ir jos Ego sistemą, kurią žmogus savyje puoselėja, kol sąmonė akla, kol sąmonė miege.  Bet toksai mechanizmas, toksai kelias, galiausiai pamatyti, užčiuopti tą ego sistemą, ir Ego, ir pamatyti, kad tai ne tu, o tik tavo Ego sistemos veikla. Toks kelias į sąmonėjimą. --- Visos ligos, visi norai, tik ego sistemos darbas.   Atėjo gogo, ir pareiškė, kad neatitinka Biblijos siužetų, kad painiojasi šviesa su tamsa...   Galų gale, jei pasidomėsite dar  kabalą, siferotais, siferotų medžiu, kabalos koncepcijoje pradžių pradžia, tai Tamsa panoro pamatyti save ir tapo Šviesa. Nušvitus siela, nebijo tamsos :) - Šiame, epinės poezijos tekste, tiesiog, siužetas, ir alegorijos.   žmonės miega naktį, kada paroje tamsu, ir vaiką kamuoja prieraiši idėja, "kad kiaulytė būtų gyva", jo gyvenime, kažkas pamatyti,  išgirsto, stebėto, jo psichiką sukrėtė, ir štai, jis apatiškas viskam... mygtukas ten, tame taške, kur buvo konfliktas vidinis, kur kažkas sumedijo, prarado lankstumą, džiugesį, užsiblokavo.   "Juk dievulis gali, padaryti stebuklą,  pasakojo ir mama, ir kunigas pamokslą sakydamas išreiškė, koks Dievulis visagalis ir stebuklingas."    Vaikas šoka iš sapno ir šaukia, jau metai laiko... naktį, į tamsą,   Į tamsą šaukia, nes naktis, ir į Tamsą, nes kol veikia ego sistema siela Tamsoje bijo tamsos. :)   Visos ligos yra ego sistemos darbas... Visi troškimai, ego sistemos darbas...  toks ego sistemos funkcionavimas, kuris irgi turi savo paskirtį...  -------   Pažindama, ir atskirdama Ego nuo savęs, o save nuo ego, Žmogaus Sąmonė švinta.   Šitose pratybose yra pasirenkama sistema, nesvarbu, kuri, ar islamas, ar hinduizmas, ar krikščionybė, ar Kabala, ar Joga, tai ne Beribis, tik mokymas, kelias į Beribį.   Visi keliai ne į Romą, į Beribį...   Prie ko tame kūrinyje biblija? kodėl reikia susipažinti su Biblijiniais siužetais?, kai kalba apie Ego sistemą žmoguje, ir apie Beribį...  visai ne apie Bibliją. Kodėl gogo puola painioti kitus skaitytojus teigdamas visai kitą kontekstą, juk teksto kontekstas ne Biblija. P.S.   Vaikai nežino Biblijos siužetų, bet kreipiasi į Beribį savo kalba. Vaikas NORI SAU ramybės, kad būtų kiauliukas, kačiukas, žąsiukas gyvas, pliušinį meškutį kieme šuo pagavęs nunešė, o margutis juk JO YRA -  ego sistema, ir jis verkia, negali užmigti, ir pro miegus verkia, kažką šneka, praverčia akis, meškučių JO, nėra šalia. Kur meškutis? Gal šlapes, sušalęs, kur šuo jį nunešė?.. JO Meškutį - dirba ego sistema.   Mama, nori, kad būtų vaikas JOS sveikas, ego sistema. Tikintieji nori, kad JŲ Altorius būtų Šventas - (mano pasirinkta mokymo sistema) būtų Dieviškoji, nes Mano. bet juk kūnas sutvertas Dievo, ir bet kuri tauta, sutverta Dievo, VIENO, KAIP IR VISATA, O bet kuris Altorius, yra pastatytas Žmogaus. Mano altorius - ne Dievo,   Ego sistema.   KIEKVIENO (žmogaus)  EGO SISTEMA, SAKYTUM KIAULĖ, LIPANTI ANT SIELOS ALTORIAUS...  Bet taip, ik KOL TAPATINIESI SU SAVO EGO.   Kūrinio Pavadinimas...  
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 22:09
Liutkus
Neatlaikau, gunta. Man rodos, kad pati čia apie sutrukusi ražuntį kalbi, ar kažkas panašaus, dėl ko vaikelis negalės sutvirtinimo sakramento priimti. O kiaulę, žinoma, mes sutvėrėm...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 21:16
taigis
Tragiškas kūrinėlis (jei?), bjaurus, grubus ... ai gal guntiškas :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 19:37
Atėja
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 13:19
gunta
Ačiū Pri, dar kol kas neatskleisiu,  tik užsiminsiu, gal kuris nors skaitytojas užčiuops bendrą sklandančią, epinės poezijos tekste, pačios idėjos erdvę.
Užuomina tokia,
 žodis savo yra parašytas pabrėžtinai, sąmoningai, jis čia ne dėl to, kad būtų aišku, kas bendro vienu žodžiu įvardinamo šiuose: SAVO, MAN,  MANO - Mano sūnus, mano altorius, man gaila.   Melsdamiesi prašo žmonės visada kokio nors dalyko SAU... (Kiaulė sutvėrė Dievas ar žmogus. Gynęs savo altorių.)   Visa tai apjungia vienas žodis, man mano savo- koks tai žodis... Veikia visa to žodžio (tos sąvokos)  sistema, kiekviename iš mūsų...  
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 12:50
Pri
Pri
:) Bažnyčioje suplėšytas rožinis paršelis, kaip auka (kaip sulaužyta komuniją?) 5
Man nereikėjo šito "(taip gindami Altorių Savo)", nes ir taip aišku. Nemalonu kai aiškina suprantamus dalykus. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 11:34
gunta
Visų pirma, tai ne biblijiniai siužetai ir atkartoti maisto tų siužetų.tai epinė poezija...


Visi nepagrindimai ir padrikai tik jūsų galvoje gogo.

Neprivalau savo kūryboje rašyti Biblijos.

Žvelkite alegori šku kampu.

Ir nepamirškit, BEJE, ad čia gali būti daugiau tiesos, nei jūsų siųlomuose siužetus, kuriais niekas NEPRIVALO ĮJUNGTI, kurdamas savo kūrinius. PAMIRŠKITE BIBLIJĄ, ji čia visiškai nereikalinga. Gogo ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-06-14 11:23
gogo
visiškas nežinojimas biblinių siužetų bei alegorijų
lyg tyčinis painiojimas šviesos su tamsa
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą