Rašyk
Eilės (78173)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 31 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Įdomų pašnekovą sutikau parodoje. Kol aš apžiūrinėjau man labai gerai pažįstamos ir mielos moters nutapytus paveikslus, minėtas pilietis kažką įnirtingai margino atsiliepimų knygoje.

Po kurio laiko priėjo prie manęs. Kažkodėl aš jam pasirodžiau pakankamai kultūringas, kad gerai nusimanyčiau mene. Nenuostabu, nes jo apšilimo laipsnis, buvo žymiai aukštesnis už vidutinį. Pasakyčiau, arti blaivyklos ribos.

Į blaivyklą šiais laikais mažai gėrusių nepriima. Neturi reikiamo kiekio promilių – ir eik, toliau linksminkis. Gali ateiti, pasikonsultuoti. Nustatys tau kondiciją, ir tegul ji bus ir viršyta, jei tu ramus ir dar gali judinti apatines galūnes, tave ramiai palydės iki durų ir paleis.

Štai ką reiškia demokratija, žmogaus teisių laisvė!.. Šiurpas nukrato prisiminus rūsčius Andropovo ir Gorbačiovo reakcijos metus.
Tačiau grįžkime prie parodos.

–  Na, ką jūs galite pasakyti, kaip žmogus išmanantis, štai apie šį raudonai tapytą paveikslą? – paklausė minėtas pilietis.
Sunku atsakyti į tokį klausimą. Juk kaip sakė Pikaso: „ Niekas juk nesistengia suprasti paukščių čiulbesio, tai kodėl visi stengiasi suprasti dabartinį meną? “

–    Jis man patiko, –    kukliai atsakiau.
–  Kaip patiko!.. Nelaukiau iš jūsų tokio atsakymo!.. Ką jūs čia matote? Kaip vertinate atlikimo techniką? Kaip suprantate kūrinio idėją? Kodėl panaudota būtent vien raudona spalva?

–  Manau, kad autorė norėjo pavaizduoti saulėlydį, ar aušrą?.. – nedrąsiai bandau aiškinti.
–    Koks saulėlydis!?.. Ką jums primena tapybos maniera!?..
–    Nežinau, – vėl nedrąsiai teisinuosi. Nemažai skaičiau populiarios  literatūros dailės klausimais. Teko net matyti suvežtus beveik iš viso pasaulio Gogeno ir Sezano darbus… –  jau drąsiau teisinuosi, jausdamas didelį specifinių akademinių žinių stoką.

–    Koks Gogenas!?..  Tai Pikaso, suprantate!?..
–    Atsiprašau, – atsakiau. –  Man pasirodė, kad tai Adelė  Dainelevičienė.
–    Na, dar gražiausia!.. Žinote jums teks dar nemažai pasidomėti  postimpresionizmu, kubizmu, neoimpresionizmu, ekspresionizmu ir dabartiniu abstrakčiuoju modernizmu.

–    Supratau, – ištariau šiek tiek atkutęs. – Tai Salvadoras Dali.
–    Jau geriau. Šaunuolis! Labai malonu buvo pabendrauti. Retai sutiksi tokį mene  išprususi pašnekovą.

Apžiūrėjęs parodą, pasidaviau pagundai ir ėmiau ieškoti, ką gi šis žmogus taip įnirtingai rašė atsiliepimų knygoje. Teko pavartyti, kol paskutiniam puslapyje radau, nelabai įskaitomus ir prasmingus įrašus.
Paroda patiko, tačiau nieko neišdrįsau parašyti, bijodamas pasirodyti visiškas profanas dailėje.
2022-05-21 09:15
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-22 16:46
Mintautė
Patinka tekstai, kuriuos skaitau su šypsena :) Čia kaip ir humoreska gavosi. Liuks!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-22 00:21
Kaimo japis
Užsiduoduotatatatame.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-21 23:47
VB7
VB7
Įdomus tekstas, su istoriniais įskiepiais, pakankamai ironiškas. Tik pabaigos norėjosi stipresnės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-21 13:44
Damastas
Pabaigos gal kiek stipresnės norėjosi, ir labiau pajuntamos pašnekovo kondicijos. O šiaip - viskas užsiduotame žanre.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-21 13:08
gunta
Kuklus tekstas... ania? lyrinis herojus, kuklumo įsikūnijimas.
Bet kaip liaudyje sakoma "kas pakelsuodegą šuniokui uodegiuką, jei ne jis pats"

2
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-21 11:01
Kormilecaitė
Tekstui turėciau ir kritikos žodžių. Kaip ir daug pagyrimo. Bet esmė - patiko. Aš dabar daug ką stengiuos vertinti patiko/nepatiko ir nesiimu nagrinėti, įžvelgti gilią prasmę, išliekamąją vertę, bandyt atspėti, ką autorius norėjo pasakyti... Gal ir norėjo. Gal ir ne. O jei nepatiko - na, kitiems gal gerai.
O čia patiko :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2022-05-21 10:59
Juozas Staputis
Pasakojimas partiko, bet bijodamas  pasirodyti visiškas profanas mene rašau penketą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą