Rašyk
Eilės (78096)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







ACT [1]
SCENE [1]
(19... metai spalis. Auditorija Dailės akademijoje. Sienos išmargintos nebaigtais paveikslais apie prasmės ieškojimą puodelio smegenyse. Puodelis ant stalo. Lektorius ekrane nagrinėja grafiko emigranto Veščiūno paveikslą “ sėdinti moteris”)
LEKTORIUS
Klausimas, dėmesio, auditorija, dėmesio... grafiko Alberto Veščiūno darbas „Sėdinti moteris“ . Turiu pranešti, kad rektorato posėdyje patvirtintas egzaminų temos ir viena tema šis paveikslas “Sėdinti moteris”. Dėmesio Džilda, pasidėkite tą rankinuką pagaliau... Tylos..
Ko ji sėdi jums suprantama? Sėdi, nes darbinga, raumeninga iš prigimties. Turėjo, rupūžė, skonį. Albertas. Sakyčiau – į esmę žiūrėjo, kaip į dangų.
Tai toks tipažas: boba... moteris  godi, akyse apgaule, moteriškumas be jaunystės, be... gyvenimas mane irgi buvo suvedęs su tokia moterimi, kuri buvo tiksliai tokios figūros, ji vogė iš manęs kojines ir apatinius, kad aprengtu savo suaugusius vaikus. Nežinau kaip paveikslo moteris, bet kokia poza ji nupiešta - tai tikslus mano sugyventinės portretas. Meno jėga demaskuoja moters godumą.
STUDENTĖ TEODORAKIS
O čia ne abstrakcionizmas? Moteris kubistine širdimi ir ištekėjusia tarsi tešla krūtine?
LEKTORIUS
Tai daugiau realizmas, Teodorake. Ir tai Aba, gerbiamieji, tai nežinomas Albertas Veščiūnas.
STUDENTĖ DŽILDA
Turiu klausimą
LEKTORIUS
Turėk.
STUDENTĖ DŽILDA
Kada atneš?
LEKTORIUS
Nustokite klausinėti. To aš negaliu žinoti. Gal norite nagrinėti darbo turinį?
(prasiveria durys ir į auditoriją įeina 4 merginos su gėlėmis)
SVEIKINTOJA
Mes pasiruošę. Galim atsisėsti?
LEKTORIUS
Kam gėlės? Kam gėlės aš jūsų klausiu. Juk susitarėm - jokių gėlių. Jums tai panašu į kažkokias laidotuvės, po velnių.. Kada įneš... suprantama atsitokite... jokių replikų... šūksnių. Ne ne Kiekvienai bus leista pažiūrėti individualiai. Koks čia kvapas? Pigus vynas?
SVEIKINTOJA
Truputi. Nesusilaikiau. Gal jūs dėstytojau. Ant drąsos??
LEKTORIUS
Aš prie tokių vaizdų pripratęs. Jūs ką čia ruošiatės?
SVEIKINTOJA
Parepetuosim. Daugiau laiko neturim. Merginos
(Pasigirsta lengva, bet gilios minties muzika. Merginos mojuodamos rankomis ir kojomis, tiksliais judesiais juda aplink įsivaizduojamą ašį. SVEIKINTOJA ima nusirenginėti iki padoraus nuogumo: nusimeta paltą. Tarp pirštų laiko šaliką. Šaliko šokis su daina Keičiasi muzika. SVEIKINTOJA erotiškai manipuliuodama šilkiniu šaliku uždainuoja. Merginos pritaria, kada to reikalauja daina. Turinys dainos sekantis: Išvarė mūsų meno žmones tolyn nuo krašto, o žmonės neprasti - meno žmonės. Kovojo su abstrakcijomis, kurias nusivylę meno žmonės įvairiose šalyse pavertė menu. Kankino užsienio pranašai, bet lietuvis nepasidavė ir laimėjo. Mes sveikinam sugrįžus į klasikos šventovę mūsų šalį. Dainos metu merginos padeda išryškinti ne tik dainos turinį, bet ir SVEIKINTOJOS improvizuojamą Veščiūno kelionę į gimtąjį Pandėlį)
(merginos, lenkiasi ir  išsiskirsto auditorijoje. SVEIKINTOJA dar išgeria)
SVEIKINTOJA
Ar tiks tokia programa iškilmėms?
LEKTORIUS
Jūs išprotėjot. Daina netinka. Merginų trio - ne kordebaletas. Užteks dėsit gėles ir - viskas. Programą uždraudžiu.
SVEIKINTOJA
Mes tiek dirbom. Gilinomės į emigranto kūrybą. Ar tiesa, kad mėgo išgerti?
LEKTORIUS
Netiesa. Tai buvo saikingai išgeriantis. Du buteliai. (Juokiasi) Jis Nepažeidė Lietuvoje esančių menininkų gėrimo normų.
SVEIKINTOJA
Norėčiau pasivaržyti su geriančiais ir sužinoti savo menininkės lygį
(skamba telefonas Lektoriaus kišenėje)
LEKTORIUS
Klausau, taip klausau. Ar kalbėsiu su rektoriumi? Taip. Kas per klausimai... Alio... Taip Gabrielius klauso... Žinoma, gerai niekam nesakysiu, kad Veščiūno į programą neįtraukė... gerai. Dar nepranešiau... Ačiū. O kada įtrauks?.
SVEIKINTOJA
Gersit? Mes viską girdėjom
LEKTORIUS
Žinoma. Mes dar pakovosim. Pilk.
(SVEIKINTOJA PILA VISIEMS, KAS TIK PAKIŠA TAURELES. Merginos turi taureles. Studentė TEODORAKIS išgeria paskutinė)
2021-11-07 12:16
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2023-08-07 00:47
Šamanas83
Fainas. Tarsi pats toje auditorijoje atsidūriau. Toks mielas bochemiškas šaršalas. Duočiau 5-kis, jei galėčiau. ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-11-08 14:10
Trantsliukatoriuts Agu Kitkits
O kur studentėts???
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-11-07 19:39
Pri
Pri
Man tai labai juokinga buvo tas "turiu klausimą - turėk".
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-11-07 14:00
Kaimo japis
Apie Teodorakę gal. Arba ne.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą