Rašyk
Eilės (78151)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Snobu gali būti kas tik nori. Nereikia būti princu, kuris liepia grafui, kad tas įsakytų tarnui, stovinčiam jam už nugaros, paduoti pietus. Snobizmas klesti ir dabar. Ko gero, jis  labiausiai paplitęs  Kaune ir apskrityje. Dar ankstyvoje jaunystėje mane sužavėjo dviejų moteriškių, atėjusių į Kauno geležinkelio stoties vyrų tualetą su skudurais ir šepečiais, visai nekreipiančių dėmesio į tai ką ten žmonės daro, šneka.
–    Na, kaip gyvenate brangioji ponička?
–    Koks  čia  gyvenimas,  ponička, –  matote kaip pridergė! – kalbėjo jos rafinuotai.
Na, Kaunas, yra Kaunas. Snobizmo mikrobas gyvybingas klesti ir dabar:
–    Na, net nežinau, – skundžiasi  viena  penkiolikos metų stažą turinti kaunietė iš Krivonių. – Kada aš savo marčią iš provincijos, iš Kaišiadorių atvažiavusią, išauklėsiu. Atgrubnagė – net gėlių nemoka palaistyti, apie manieras aš jau nekalbu.
Ir visai nesvarbu, kad marti su aukštuoju išsilavinimu, o anyta beveik nei vienos knygos savo noru neperskaitė. Kauno asfaltas ir šaligatviai tiesiog automatiškai, kaip kompensaciją duoda rafinuotas manieras ir imponuojančią erudiciją.
Savotiškai sujaudino mano vaikystės draugės išgyvenimai.
–  Ar  žinai? Kitų  vyrai, tai  kaip  vyrai, su  aukštaisiais mokslais, viršininkai, inteligentai, o mano  – tik darbininkas. Ir svarbiausia – jis visai dėl to nesijaudina. Atrodo, ir apsiskaitęs, ir apie viską pakalbėti gali, ir gerai uždirba, ir beveik negeria. Tačiau kur su tokiu išeisi, kam jį pristatysi? Panagės ir nagai atsilupę! Rankos sudiržusios, kad pabrauks per kūną glamonėdamas – brr, kaip su švitriniu popieriumi..
Net man taip graudu pasidarė, taip kankinančiai pajutau, koks nepakankamas mano išsilavinimas. Pasižiūrėjau į savo rankas – ačiū Dievui, dėl darbo stokos moters kūno nesužaločiau..
Prisiminiau ir vieną draugą, su kuriuo Šiaurės Lietuvoje kraudavom anglis.
–  Ateik, – vis prašydavo, – parodysiu, kaip gyvenu.
Ir  parodė:  namas, baldai, parketas blizga, bet jame niekas negyvena.
–    Dabar einam pas mane į ūkinį – pakalbėsime…
Ką  gali  kalbėti su žmogumi, kuris pats pas save negyvena?..
2020-11-22 12:12
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 9 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-25 20:36
Damastas
Man pasirodė neišbaigta ir neišsigryninta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-23 12:20
Kriso_Hare
gal jūs apie Kauną kažkur būnate, ir jums atrodo, kad ten snobų veisykla?:) Nebūtinai juk, visur ir kiekviename mūsų snobas yra, kol akys į save neatsisuka. O atsisuka dėl išgyvento koktumo jausmo: kažkokiu vargeliu čia kvepia. Tada nusimeti tą "tapti", pratiniesi "būti"...  Tdl šis tekstas patiko (mane paliečia), nors faktų čia per sočiai kiek...  O gal ir gerai, jei  iššaukia "tampymąsi" (komentarai), konvulsijas nelabai malonias, vadinasi, tikslas pasiektas, - tekstas paveikus:) 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-23 09:07
Svoloč
Tipo čia Kaunas, mano gimtasis miestas, kažkoks išskirtinis? Vieni chamai ir svoločiai? Ką aš žinau?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-23 02:52
gogo
jo tarybinės moterys nardančios tarp siusiojančių vyriškiių šlapimu ir clorkalkėm pridususiuose tulikuose buvo dažnas reiškinys toks savotiškas kokybės ženklas ir užtvirtinimas
kad žmogėdriška sistema egzistuoja

5 kad nemirtum iš nostalgijos tam prasmirdusiam laikmečiui
ir truputį iš pasigailėjimo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-23 00:39
neberijus
Nors kas kuolą parašytu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-22 17:38
ONYX
Nu a mana mėkstameusias anėkotas apie šytas mėstas ira tas jok bėveik vysi givianantis aplinkuj trisdiašimt kilomėtrų spynduliu išdidžei vadina savia kaunėčeis  )

Wykipėdija:
"ėjgu pryncas turi tarnų ir jam pačem nebereike pačem ėjti į turgų nusupirkti produktai taj če joksai snabizmas. Niatgi vysai galymas dalikas kat jisai turi tėk tarnų, kat jo tarnų tarnai ėjna už juos  į turgų. Tak čia subardinacija. Kajp armjoj nu!"

Citatas pabajga
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-22 16:49
Nuar
Proletariatas ir snobizmas dar niekada nebuvo taip arti vienas kito, kaip šiame tekste. Įdomus paveikslas gavosi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-22 12:57
užkaboris
Snobas - (angl. snob) - žmogus, nekritiškai mėgdžiojantis laikyseną, manieras, skonį, pažiūras tos žmonių grupės, kuriai pats norėtų priklausyti.
Iš teksto supratau, kad rašantysis tą žodį naudoja kažkokia kita prasme. Tipa kavianskas, niaukti stiklai, ponička. Pasikėlėlis?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą