Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Tą kart paukščiai sugrįžo gerokai ankščiau. Daug ankščiau. Iš karto po Vėlinių ir pradėjo leistis į žydinčius alyvų krūmus. Niekas nesistebėjo. O gal ir jie patys nepastebėjo, - žiūrėjau kaip suka lizdus lyg niekur nieko, bijojau, – gal dar žiema ateis?  Pirma laukiau, o paskui, pamačiusi juos, nebenorėjau, – kaip nors šiemet išsiversime ir be žiemos.

Dabar kas dieną už lango matydavau paukščius, – vaikščiojo palangėmis, žiūrėjo išpūtę dideles akis, tiesiog lipte prilipę prie langų visą dieną. Štiš! – taip ir norėdavau pasakyti, – Ko neperit vaikų? Kam jums tie lizdai, jei juose nesėdit? Gal jie galvojo, kad mes dabar jau esam grėsmė? Žiūrintys iš už tų langų, niekada nebevaikštantys... Gal vieną dieną išeisim ir išardysim tuos jų lizdus, – taip jie galvojo?

Kaimynas išėjo nepastebėtas. Tiesiog nepajutau lagamino krovimosi, tik kurį laiką ūbavimą – anapus saulės visi išeisim. Nežinau, regis jau net paukščiams tai nebepatikdavo, ne tik man pačiai, – viena akis lesanti dar vis randamą maistą, kita išsipūtusi ir didelė spoksanti aklai į langą lyg kažką jame regėtų, lyg kažką norėtų sulesti... Vieną dieną jie tikrai suagresyvės ir užims mūsų slaptavietes. Nuo ko mes slėpėmės? Tikriausiai nuo jų, savęs, viso to, kas buvo visuose ir prisižadino vieną kartą.

Dabar reikėjo užmigdyti, bet aš nenorėjau. Nes dabar turėjau ramybę, kurios troškau. Kitaip gal ji ir negalėjo ateiti? Kaimyno išėjimas buvo negeras ženklas. Tiesa, giesmę kaipmat nunešė nuo lūpų ir iš galvos iškrito, tačiau... Kiti garsai juk nuslopo kažkaip tyliai, kodėl šito negalėjau nepastebėti iki pat pavasario? Ar todėl, kad buvo pilna alyvų ir paukščių?... O greitai turėjo pradėti augti ir nektarinai kai tik kažkas iš jų, gal dar nesugrįžęs koks vienas kitas, užneš sėklų.

Visi garsai nuslopdavo pamažu ir nepastebimai. Vienas po kito. Kas vakarą vis mažiau ir mažiau jų, paskui jau girdėdavau, kaip skleidžiasi tyla, kaip apima visą pasaulį, – nužudytoji gyvybė vėl lipdanti pamatus. Tyla buvo nužudytoji gyvybė, ramybė, kurie jie manėsi sunaikinę amžiams ir kurios nelaikė savo pamatu. Norėjau pamatyti naujus žmones, žinojau, kokie jie bus, žinojau, kad neteks, bet norėjau  nes niekas nėra tikras...

Kažkur skambtelėjo daiktas. Krintantis daiktas. Dar ne viskas buvo nuslopę, dar pasigirsdavo į tylą įvyniotų garsų. Buvo gera girdėti kaip jie slopsta iš karto, dar prieš atsirandant, buvo labai gera tai girdėti nieko nebegirdint. Žemė džiaugėsi kartu su manimi.

Tikrai paskui jie suskris pro langus. Kai langų nebebus. Kai jau visi bus susikrovę lagaminus ir išėję kaip kaimynas. Negeras ženklas, negeras. Nugirdau jos verksmą ir tai kažką pažadino... O juk vis tiek nebūtų išėję kartu, neįmanoma,... nors kai kam būna, pasiseka. Gal tai buvo ženklas susiimti ir atsigręžti į juos? Žmones. Nežinau, aš nenorėjau, man tai tiko. Jie patys buvo viską padarę, įjungę tylų tirpsmą kuris leidosi ant užuolaidų, namų stogų, gatvėse, kiemuose, visur, kur tik pasisukdavo akis. Galų gale, – tegul tie paukščiai suskrenda, man juk vis tiek. Lai gyvena kambariuose ir peri ten tuos savo vaikus... – Taip! Staiga supratau, – juk jie būtent to ir laukė! Todėl jų lizdai stovi tušti. Susukti nauji lizdai. Pasirinkau vieną iš jų. Tiesiai prieš mano langą. Gal kiek žemiau, bet per patį vidurį kitų žiūrint iš kambario. Dideli ir erdvūs, neįprastai dideli kaip jiems, gerai pasistengė. Negalėjome skųstis, niekuo negalėjome, jie viską padarė kaip reikia. Tai buvo jų meilės duoklė mums. Ilgametė duoklė išmokėta vienu kart – lizdai į kuriuos sulėks nesuspėję susikrauti lagaminų ir išeiti kaip visi žmonės iki šiol... Ramybė.
2020-11-09 16:00
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 14 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 05:37
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-14 14:15
54866
tekstai niekada patys nesiskaito, jie gali būti tik skaitomi. tačiau jei kūrinys nesiskaito, tada gerai, kastriulnike, tada tavo rauda užskaityta, dėks
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-14 00:28
užkaboris
Negaliu vertinti turinio, nes formaliai baisu, nesiskaito, 2.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-14 00:18
Gabitte
Šiurpuliukas ėjo per kūną skaitant. Jaučiau ir spalvas ir kvapus ir kažkodėl lapkritį. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-13 23:24
54866
dėkoju
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-12 12:02
Atėja
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-12 00:01
54866
na ketverto tikrai neverta... neverta, nes ir paskubėta ir šiaip. trejetas pats tas, ačiū
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-11 21:08
Damastas
Du ryįkiausi įspūdžiai:
parašyta neblogai
neužkabino

4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 22:19
54866
skubos tvarka su klaidomis kaip ir viskas aišku, tačiau su išpūstomis akimis kaip ir nelabai, nes kaip ir viskas gerai... tai juk grynai lietuviškas posakis, pavyzdžiui, – spokso akis išpūtęs... ausys pastatytos, akys išpūstos...?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 21:25
eventail
Tąkart - sudurtinis žodis  (tą kartą), todėl rašomas dauge.
Anksčiau, nes anksti
Regis - įterptinis žodis. Skiriamas iš abiejų pusių.
Paukščiai išpūtę akis - humoristiškai skamba, pan. kaip rusakalbiai sakytų sugertukas čiulpia rašalą.
Išties  įdomu apie paukščius. Dukart skaitau. Reikia redaktoriaus akies, žinoma, dar.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 21:19
eventail
Paskutinis žodis vertas visų balų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 14:58
Laila
Gilios mintys, komentarai leido geriau suprasti kūrinį, įdomus,patiko. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 12:54
varna
gražus komentaro komentaras :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 09:55
54866
kodėl gi ne? – viskas įdomu. ir jūsų, ir prieš tai komentavusio asmens. išsikalinėjimo nėra. kai nyks civilizacijos materialusis pavidalas, langai turėtų išnykti paskiausiai. nors visur ir yra paplitę vaizdiniai, kad langai „išgaruoja“ pirmiausiai, stovi namai atviromis kiaurymėmis, tačiau taip yra tik netyliosios katastrofos atveju, su bombomis ir sprogimais, invazijomis ir panašiai, tačiau kai viskas ramu, jie turėtų išlikti ilgai.
ne išsikalinėjimas, o paprasčiausia klaida – suskris pro langus. kai stiklų nebebus. čia jau pirmasis komentuotojas dėl skubesio teisus. nors... dabar galvoju, kadgi gal ir ne... tikriausiai nekeistina, net negalima. nes langai be stiklų jau nebėra langai...kiaurymės, bet ne langai... jie suskris pro langus, kai jų jau nebebus... visame pasaulyje nebeliks langų ir žmonių... senųjų žmonių
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-10 09:42
varna
Dabar reikėjo užmigdyti, bet aš nenorėjau. Nes dabar turėjau ramybę (kartojimas dabar it balastas)
tąkart, vienukart (jungiama kai nukandam ą)
kaimynas, išejo nepastebėtas...susikrovęs lagaminas - kūl. amtras kartas kai minimas lagaminų krovimas jau neimponuoja. bet yra siūlas jungiantis tą melsvą siužetą. melsvą nes nesodrų. yra subtilumo.yra tylą jungiančių garsų, atsisukimų. vietoj skimbteli krintantis daiktas.
suskris pro langus. kai langų nebebus - išsikalinėjimas.
toks įspūdis, jei įdomu. 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-09 20:38
54866
bet to nereikia bijoti. kad jums pasirodė ne taip, jums to nereikia bijoti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-09 20:37
54866
ir įsimylėjimo čia nėra. čia yra daug mirties, apsčiai mirtis, o meilės ne. meilę čia turi tik paukščiai. paukščiai ir žmogus žiūrintis pro langą...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-09 20:18
54866
o dar geriau – iš viso jų nebaidykit su tom metaforom, nes jie gyvi
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-09 20:18
54866
ir nevadinkit mano paukščių laikinumo metafora. nes jei jie ir yra metafora, tai savo pasaulio. jie atstovauja savo pasaulį, o mes savo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-09 20:15
54866
sakote čia apie tai?... o man regisi, kad čia visiškai ne apie tai. negerovių aišku yra, tačiau gal ir jas skirtingai matome šiuokart? spėju, kad taip
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2
[iš viso: 21]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą