Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 22 (5)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







-Rone, einam dirbtuvėlėn, aš tau parodysiu kokį rūpintojėlį išdrožiau. Šventą dieną mamytė galės
nunešti į bažnyčią pašventinti, o paskui aš jį į tą koplytstulpį prie kelio, vedančio į mišką, įkelsiu – bus atmintis miško broliams.
Ir eina jie abu pamažu: tėvas aukštas, stambus, atlapais marškiniais, matosi įdegusi krūtinė. Vasarą šieną ir vasarojų pjaudavo iki pusės nuogas. Šalia eina ji – Ronė, mažo ūgio (158 cm), smukutė, šviesiomis kasomis. Kasos storos, kaip ranka, nugulusios ant nugaros, jos siekia kelius. Oi turi vargo Ronė su tomis kasomis, ne kartą miestelio kirpėja prašė parduoti jas šinjonui, bet Ronė nė už ką nenori skirtis su jomis. Šalia straksi Žagsis. Jam visai nerūpi nei rūpintojėlis, nei koplytstulpis, nei miško broliai, jam rūpi kuo greičiau parodyti Ronei Purpenkos vaikelius.
  Ronė liečia rūpintojėlio veidą, sudėtas maldai rankas, basas kojas ir taip gera, gera sieloje darosi ... Tik vėl kažko ta kairė koja dilgčioja. Dabar ji glosto aklus kačiukus. Jie snukučiais baksnoja į delną, ieško kažko. Ronė vieną kačiuką margais šonais pakelia prie veido, paliečia lūpomis margašonio snukutį. Tas tuoj pat pradeda laižyti lūpas, ruošiasi čiulpti ir gauna vardą Bučkis. Žagsis juokiasi:
-Tai tavo jaunikis, Rone.
Ronė duoda nesmarkų sprigtą Žagsiui į pakaušį. Žagsis nusijuokia skambiu mamytės juoku. Nuo tėvo rankos rūpintojėlio žvilgsnio, Bučkio aštraus liežuvėlio prisilietimo prie lūpų, nuo Žagsio juoko Ronei darosi taip gera, kaip dar nėra buvę. Tik  ta koja vis...
Jie trise, tėvukas, Žagsis ir Ronė atsisėda po kuplia liepa. Liepa kvepia medumi ir dar kažkuo nepažįstamu. Liepoje dūzgia bitės, renka nektarą ir neša į tėvuko sumeistruotus  devynis avilius. Aviliai ne tokie kaip kaimynų, - visi devyni skirtingi. Tai nameliai su durelėmis, langeliais, net kaminėliais... Ronės akys nuo to gerumo „apsimigloja“.
  Mamytė jiems po liepa atneša pieno moliniame ąsotėlyje, kurį išžiedė tėvukas Irmanto gimimo proga, vakar keptos ruginės duonos po abraką kiekvienam ir medaus iš beržo tošies padarytame puodelyje. Dabar jau keturiese mediniais tėvuko drožtais šaukštais kabina medų, tepa ant duonos. Tekantį pro pirštus medų mikliai pagauna liežuviu, užgeria pienu...  Ronė apsikabina ąžuolą. Ąžuolo žievė šiurkšti, skaudžiai grando skruostą, o koją vėl skauda ir skauda.
Tik kur dingo tėvukas, mamytė, Žagsis, liepa, Purpenka? Iš pradžių Ronė tik šnibžda, o vėliau jau šaukia:
- Tė-vuk, ma-ma-myte, Žagsiiiii! Kur jie visi pradingo?
Ronei skauda koją, žandas lyg nudilgintas.
-Ponia, ponia... Pabuskite.
Ronė pamažu atsimerkia, girdi savo balsą, skambantį kažkur toli. Šalia lovos stovi visai ne tėvukas. Kvapas ne tėvuko tabokos, nors susimaišęs su liepos medaus kvapu. Ir balsas ne tėvuko, bet malonus ir geras.
-Ponia, ar žinote kas esate? Ar žinote kur esate? Kokia jūsų pavardė?
- Aš – Roonė, -vos vos  girdimas šnabždesys
-Bet jūsų vardas Bronė,  pavardė...
-Tiesssaaa, -sušnabžda Ronė ir vėl patenka į tunelį ir vėl skrenda, skrenda, bet jau atgal - iš šviesos į tamsą...

Žiemgalos Bitė
2020. 04. 20.
2020-04-22 08:06
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 8 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-23 17:12
Erla
Autorė išmiklino plunksną.
Tie vaizdeliai apie medų, ėjimas pagerbt miško brolių tai  kaimo pozityvo gražūs aprašymai.
Netinka prie tauraus ėjimo pagerbt miško brolių buitinis užsiminimas apie kirpėją. Sumenkina.
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-22 23:32
MacteAnimo
Staigus perėjimas nuo vaikiško straksėjimo miške iki žadinimo kreipiniu - ponia. Kažkas daug daugiau užslėpta, nei atverta skaitytojui šioje ištraukoje.
Aišku, pasakojimas gali įsibėgėti pamažu. Užmintini intrigą, kiek pagąsdinti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-22 16:40
Trantsliukatoriuts Agu Kitkits
Pet, o kats jai atsitiko???
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-22 08:34
Atėja
ir vėl nuskraidinote savo mielu pasakojimu į kitą pasaulį, ačiū 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-04-22 08:28
neberijus
labai gerai 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą