Išnaršyk tuos takus, kurie buvo per naktį žymėti, Tuos pasaulius ir tai, kas per amžius tau buvo žadėta, Gal pasuksiu kitur, nepažinus reljefo paletės Ir klaidžių sutemų, man vienai nenusakomos vietos.
Vien monetas barstys arlekinai ir lėlės nuogalės Iš vaikystės manos, iš laikų, kai dar verkė radastos, Ir šaipysis grimasom keistom patrauklus Visagalis Ir palaukėm žydės tą vasarį vėlyvosios astros.
Neužstok sutemų tu šešėliu iš suteršto miego Ir bemiegės nakties, kuri skoniu kaulavaisių sirpo, Lyg pikti slibinai visos vėlės prieš naktį užmiega Ir vien lapai melsvai violetu sutemus sumirga.
Ach, tas grožis naktų lyg seniai pažadėta vilionė, Lyg bebaimiai vorai vis dar audžiantys nerimo tinklą, Man taip noris užmiršt kuo kadais prasidėjo kelionė Ir kas žmogui senam jau prie prarasto veido pritinka.
Puiku! Graži, miela tavo atmintis, kad net paprieštarausiu:
Ak kaip nesinori užmiršt kuo kadais prasidėjo kelionė
Ir kas žmogui senam jau prie prarasto veido netinka.
Kai skaitai pačią formą, kaip muziką, kaip simfoniją - labai gražiai skamba. Bet įsigilinus į turinį, bent jau man, šį kartą silpniau už pastaruosius šedevriukus, žymiai...
Kaip visada paburbėjimas dėl kirčio: "Víen monetàs barstỹs arlekìnai ir̃ lėlė̃s nuogãlės"
A,troj strofoj rimas: radastos/astros tikrai ne iš gerųjų.
Silpniausia trečia strofa - visapusiškai. Gryna tautologija "SUTEMŲ...suteršto MIEGO...beMIEGĖS nakties...prieš naktį užMIEGA...SUTEMUS" Ir rimuojama bendrašaknystė, ir, rodos, tais pačiais įvaizdžiais varijuojama. Po to vėl "vilionė/kelionė".
Jeigu eilėraštis turi aiškią formą, tiesiog formalistiškai norisi rimo, metro, įvaizdžų meistrystės. Viskas tikrai gražiai sulimpa lyg ir, bet manęs šįkart nepalietė, dėl minėtų trūkumų.
Nenoriu būti varnalėša, vadinamą diedu, kurios kibukas prikibtų prie Tavo gražaus poetinio rūbo, bet tenka. Nepyk, kad spaudžiu, bet intuityviai jaučiu, kad gali geriau, žymiai.
Eilėraštis, kuris įtraukia savo ritmingumu ir, sakyčiau, fantastinių elementų gausa, į pasąmonės sritį: pradedi skaityti ir jis tiesiog liejasi nesustodamas kažkur ten, kur kuriami skaitytojo asmeniniai vaizdiniai. 5