Šį kartą kreipiuosi į Tave, Viešpatie, norėdamas, kad Tu išklausytum mano pamokslą Tau. Daugybę kartų buvau raginamas klausyti Tavo tiesų ir Tavo pamokymų. Bent kartą išgirsk ir mano pamąstymus, gal jie Tau bus naudingi ir nesidėsi absoliučiai teisus ir neklystantis. Per II-ą Pasaulinį karą kiek žuvo žmonių, tu tikriausiai gerai žinai, o man reikia atsiversti Google ir panaršyti, kol žinosiu tikslų atsakymą. Gerai, taip ir padarykim, Tu truputį teikis palaukti.
Ilgai netrukau, negalėsi man priekaištauti dėl laiko gaišinimo: daugiau nei 70 milijonų žmonių, daugiausia civiliai. Tai yra tie žmonės, kurie nesvajojo apie karą, dauguma kurių greičiausiai meldėsi ir prašė Tavęs ramybės ir santarvės savo namams. Ir ką? Tu suteikei jiems tą ramybę? Nebent amžiną. Aš pasirinkau Tau pavyzdžiu patį didžiausią ir baisiausią naujausios istorijos košmarą. O kiek mažesnių tragedijų vyksta ir vyko kasdien. Nesuskaičiuojami okeanai žmonių, Tavo tobuliausių kūrinių, aukojami ant nežinia kokio Tavo besotystės aukuro. Ką pasakysi? Vardan ko visa tai? Gal jie kažkuo Tau nusikalto? Savo darbais, mintimis, žodžiais? Net ir kūdikiai, kurie nei galvot, nei tuo labiau kalbėt dar negalėjo? Kas Tu per sutvėrimas, žmogėdra, savo vaikų ryjikas? Nusivyliau Tavim, Tu mane apmovei. Todėl klausyk dabar, ką Tau pasakys Žmogus. Nežudyk. Mylėk artimą savo. Būk gailestingas. Nusileisk iš aukštybių. Tapk paprastu žmogumi. Nesidėk aukštesnis už mus.
Che che. Pamokslas Dievui. Geras. Nusijuokiau. Nežinau, kiek ritmai tu čia. Bet kuriuo atveju irgi kartais susimąstau, kodėl pasaulyje vyksta tai, kas vyksta. Kokia iš tiesų yra dievo rolė jeigu jis egzistuoja? Galbūt žmogaus gyvybė yra pervertinama? Galbūt dievas geriau žino, ką daryti su tais, kurie nenusidėjo ir juo tikėjo? Kartais mėginu tikėti, kad jis juos pasiima anksčiau laiko į savo karalystę turėdamas kažkokių svarbių užduočių. Kartais už mūsų tėvų nuodėmes kenčiam mes patys. Karus sukelia ne Dievas, o žmonės. Žmonės žudo kitus žmonės, o ne Dievas. Jis davė žmogui laisvą valią. Aišku, dar lieka tokie dalykai, kaip lemtis, nelaimingi atsitikimai ir t.t. kur gali kaltint arba žioplumą/nežinojimą arba likimą (Dievą?). Esu agnostikas. Jei dievas yra, gerai. Jei nėra - dar geriau. Galėčiau čia daug rašyti, bet jaučiu, kaip mane provokuoji savo tekstu. ne, Svoločiau. Savo laisva valia aš sakau užteks! Lai jo šviesybė paskaito. Juk jam ir skirtas šis tekstas. Gal jau perskaitė. Ir gardžiai iš tavęs pasijuokė.
šaunuolis Svoloč! Ne dėl teksto, ne ne, tekstas daugiau dvejetuko nevertas (bet nevertinu), pats supranti, kad lėkštas. Bet užtat, kiek komentarų ir nuomonių po juo;]
Betgi, mielas Svoloč, kažin,kiek tų Brauno judėsių bumbsėjimų girdi? Manau,kad manęs nepaklausi,kur tų , arčiausiai tavęs esančių, lastelių ieškoti.
Tikiu, kad ramybės nėra žmoguje, kaip ir tavyje ieškant, kovojant, norint išeiti iš tos neva tylos. Žodžio tyla tai dar ne žmogaus tyla.Bet, matyt, suprasi, kad ir būdamas neva tyloje žmogus iš tikrųjų labai netylus.
Beje, gerai, Braunai,kad tu čia esi. Ir nemanyk, kad aš komentuoju visą tavo samprotavimų kūrinėlį. Tiesiog atsiliepiu į:Ir ką? Tu suteikei jiems tą ramybę? Neramybėje visas visa ko egzistavimas. Manau, kad ir tas - amžinasis, tai tas pats perėjimas iš vienos būties į kitą. Aš, pavyzdžiui,tave pradedu įsivaizduoti kaip sapną..
Va, ir pagalvok — ar gali, būdamas koks esi,kažkada pereiti į sapną ir būti, sakysima, kad ir mano burnoje kaip duona,
Nepyk. Nusišneku, bet ne be priežasties...
5.
"Gal kartais teko girdėti apie pokalbių laidą, kurioje dalyvavo Billi
Grem'o duktė ir kurios pagrindinė tema buvo Rugsėjo 11-osios
teroristiniai įvykiai JAV.
Pokalbių laidos vedėja Džein Kleison uždavė klausimą: Kaip Dievas
leido tokiai baisybei įvykti?
Anna Grem atsakė labai išsamiai ir blaiviai. Ji pasakė:
Aš tikiu, kad Dievas, lygiai kaip ir mes, sielojasi dėl to, kas įvyko.
Tačiau mes patys metai iš metų vijome Dievą lauk iš mūsų mokyklų, iš mūsų valdžios, iš mūsų gyvenimo. Ir aš manau, kad Dievas, pats būdamas džentelmenu, tiesiog atsitraukė.
Ar galime mes tikėtis iš Dievo
palaiminimo ir apsaugos, jei patys tuo tarpu reikalaujame, kad Jis mus
paliktų?
Prisiminkime...
Kadaise Medlin Miureij O'Chara (neseniai ji buvo nužudyta) pareiškė,
kad mokykloje ne vieta melstis. Ir mes tarėme: "Gerai".
Po to kažkas pasakė, kad mokykloje geriau neskaityti Biblijos (knygos,
kurioje mokoma: Nežudyk, Nevok, Mylėk artimą kaip patį save!). Ir mes
tarėme "Gerai".
Kiek laiko praėjus Dr. Bendžaminas Spokas pasakė, kad mums nedera savo
vaikams taikyti fizinės bausmės, kada jie blogai elgiasi, nes tuo mes
pakenksime jų mažoms asmenybėms - mes galime pakenkti jų savigarbai
(Dr. Spoko sūnus nusižudė). Ir mes atsakėme: "Jis specialistas ir
žino, apie ką kalba". Taigi, ištarėme "Gerai".
Po to kažkas pasakė, kad mokytojai ir direktoriai neturi teisės bausti
mūsų vaikų. O mokyklos administracija kuo griežčiausiai uždraudė savo
mokytojams netgi prisiliesti prie nusikaltusių mokinių, nes jai
nereikalinga neigiama reklama ir juo labiau ji nenori atsakyti už tai
teisme (yra didelis skirtumas tarp bausmės ir tvirkinimo, išpėrimo,
žeminimo ar mušimo). Ir mes atsakėme "Gerai".
Po visko kažkas pasakė: "Leiskime mūsų dukterims daryti abortus, jeigu
jos šito nori. Joms netgi nereikės to pasakoti savo tėvams". Ir mes
atsakėme "Gerai".
Tada kažkoks protingas mokyklos tarybos narys pasakė: "Berniukai liks
berniukais ir visada tuo užsiėminės. Taigi duokime mūsų sūnums tiek
prezervatyvų, kiek jie nori, kad jie galėtų linksmintis, kaip jiems
patinka. O mums neteks pasakoti jų tėvams, kad prezervatyvus jie gavo
mokykloje". Ir mes atsakėme "Gerai".
Po to kažkas iš mūsų išrinktos aukščiausios valdžios pasakė, kad
nesvarbu, kas vyksta mūsų asmeniniame gyvenime, jei mes gerai
atliekame savo darbą. Ir, sutikdami su tuo, mes pasakėme, kad mums
nesvarbu, kas (įskaitant ir prezidentą) kuo užsiima asmeniniame
gyvenime, jei mes turime darbus ir ekonomika tvarkoje.
Tada kažkas pasakė: "Spausdinkime žurnalus su nuogomis moterimis ir
vadinkime tai sveiku praktiniu išaukštintu moters kūno grožio
vertinimu." Ir mes pasakėme "Gerai". Tada kai kurie su tokiu aukštu
vertinimu žengė toliau ir ėmė publikuoti nuogų vaikų fotografijas,
netgi talpindami jas internete. Ir mes pasakėme: "Gerai, jiems
priklauso žodžio laisvė".
Po visko, pramogų industrija tarė: "Darykime filmus ir tv programas,
propaguojančias prievartą, šventvagystę, piktžodžiavimą, uždraustą
seksą. Įrašykime muziką, skatinančią vartoti narkotikus, skatinančią
išprievartavimus, žmogžudystes, savižudybes ir satanizmą". Ir mes
atsakėme: "Tai viso labo pramoga, neigiamai ši muzika neveikia, niekas
į ją rimtai nežiūri, taip kad galite tęsti taip ir toliau".
O dabar mes klausiame savęs, kodėl mūsų vaikai neturi sąžinės, kodėl
jie negali atskirti bloga nuo gera, kodėl jie nesusimąsto, žudo
nepažįstamus, savo bendraklasius ir patys save. Galbūt, jei mes rimtai
ir giliai susimąstysime, tai galėsime tai suprasti. Aš manau, kad čia
veikia taisyklė: "Ką pasėsi, tą ir pjausi".
Vienas jaunas žmogus rašo: "Brangus Dieve, kodėl Tu neišgelbėjai mažos
mergaitės, kuri buvo nužudyta savo mokyklos klasėje? Nuoširdžiai tavo
- susirūpinęs studentas". Štai atsakymas: "Brangus susirūpinęs
studente, Manęs į mokyklą neįleidžia. Nuoširdžiai tavo - Dievas"
Dar prie to paties galiu pridėti, kad žmonės yra protingiausi žemės padarai ir gali savo proto ir sugebėjimų pagalba suvaldyti tuos gamtos, arba džiunglių įstatymus ir vietoj jų siekti bendros gerovės, bet deja, žmonės mėgsta dar labiau tą džiunglių elgesį gilinti. Naudoja savo išskirtinius sugebėjimus dažniausiai ne bendrai gerovei, o savo egoistiniams interesams, nukreipiant prieš kitus panašius į save - kaip tose pačiose džiunglėse. Taip išeina, kad žmonių sugebėjimai, kurių neturi gyvūnai, daro tą džiunglių elgesį dar pavojingesniu ir rafinuotesniu.
Religija, beje, mus moko ne to. Esminė didžiųjų monoteistinių religijų idėja - ne egoistinė individo gerovė, o bendra visos žmonijos gerovė, o per bendrą visų gerovę ateina ir individo gerovė (gerai visiems - gerai ir man). Bet deja, nelabai mes to laikomės - tai kas kaltas? Dievas kaltas, kad mes renkamės blogį? Ne, patys kalti.
Na jei jau pradėjom teologines diskusijas (atleis, Svoloč, kad teršiam po tavo kūriniu), tai ar ne žmogus nusprendė, kad mirtis yra blogis? Mirtis nei blogis, nei gėris. Tai natūralus ciklas.
Tik mes, žmonės, neprisipažįstame, kad esame mirtingi, manomės, kad gyvensim be galo.
Kodėl niekas nekaltina Dievo, kai vilkų gauja pjauna avį ir pradeda plėšti jai žarnas, kol ta dar net nenudvėsusi, kodėl niekas nekaltina Dievo, kai žūsta stirna, o jos vaikai nudvesia iš bado ir šalčio, ko niekas nepagalvoja apie milijonus ikriukų, iš kurių suauga tik maža kruopelytė?
Žiaurus ne Dievas, tiesiog žmogus yra per didelis savimyla, manydamas, kad jis ne gamtos dalis ir jam jos įstatymai netaikomi.
Karus sukelia ne Dievas. Kasdienines katastrofas irgi sukelia ne Dievas. Didžioji dalis mums įvykstančių nelaimių yra vienokia ar kitokia ŽMONIŲ veiklos pasėkmė. Taip, nuo karų nukenčia nekalti, bet ar karai nėra pasėkmė to, kad mes PATYS blogai tvarkome savo visuomenę? Kitas pavyzdys: kai girtas mentas užmuša kelyje 3 vaikus - tai ne Dievo kaltė. Ne Dievas užmušė juos, o tas, kuris gėrė už vairo, tie, kurie abejingai žiūrėjo į tokius pasiskraidymus, ir tie, kurie patyliukais tam pritarė ar apskritai nekreipė dėmesio - svarbu, akd manęs neliečia. Mūsų visuomenė - gyvas organizmas, mes visi esame kaip ląstelės. Išeina iš normų kelios - nukenčia ir nekaltos. Dėl to abejingumas blogiui irgi laikomas nuodėme - atseit, "manęs neliečia", o paskui jeigu kažkas užkliudė - "ajajai, kaip Dievas tai leido?".
Ne veltui yra posakis: tam, kad blogis užvaldytų pasaulį, reikia tik vieno - gerų žmonių abejingumo.
Kadangi šis kūrinys kaip ir nėra esė, perkėliau į prozą. Jei nesutinkate, rašykite man žinutę.
Stipriausia kūrinio dalis - stipri emocija, nutaikyta tiesiai į adresatą. Toks nevilties ir pykčio pliūpsnis, perteiktas elementariais žodžiais. Teksto nepretenzingumas, aiškumas ir sklandumas - taip pat labai dideli pliusai.
Visgi turiniui turėčiau priekaištų, nes išsakyta pozicija - vienpusiška ir kvestionuotina.
galvoju, kad mes aną vėl nukryžiuotume nė akies nemirktelėję, kaip jau buvo kartą pabandęs...
M. Haneke filme "balta juosta" yra toks kadras, kai vaikas vaikščioja ant turėklo, kuris atskiria nuo pakankamai gilios duobės, kad užsimuštumei nukritęs, tai tas vaikėzas sako Dievui, jeigu aš jau toks blogas tai gali mane nustumti...ar kažką panašiai...kažkur skaičiau, kad mes esame laisvi savo pasirinkimuose, kaip jau pasirenkam karą, taip ir pyškinamės...neseniai skaičiau kažkur internete, yra išspausdinti vokiečių lakūnų apklausos protokolai ar dar kažkas panašaus ir ten tie saia pasakoja su kokiu malonumu jie bombardavo civilius ir šaudė jų vilkstines, ir kaip suprantu šaudė žmonės, ne Dievas...ir dar pridursiu kad esu netikintis...
jau
nusileido iki mūsų tapo žmogumi
jau
atidavė Save už mus nusižemindamas
jau
a t l e i d o mums puikybes, /kurios ir sukelia karus/ atleido nusigrežimą nuo JO ..visu nelaimiu priežastingumą,
ir vis laukia laukia ... kada mes
tai padarysimą...
o jus vis dar to ne žinote, netikite tuo ?!!!