Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Irna Labokė Irna Labokė

Muštynės

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Kiemas – tai toks dalykas, kur vaikai nuolat susimuša.  Net visai geri taip daro. Iš pradžių žaidžia gražiai, bet paskiau ima  ir susimuša – nesupaisysi, kas kaltas, kas pirmas pradėjo. Nėra dienos, kad koks vaikas bliaudamas neparlėktų namo. Pabandyk aiškintis, visi meluos, išsisukinės, vienas kitą skųs. Dažniausiai susipjauna berniukai, „kaip šunėkai“ – sako tėvas, „neišauklėti“ – sako mama. Su jais geriau neprasidėti.
    Tėvai mudvi su sese išleidžia į kiemą, bet liepia būti geroms mergaitėms ir nepaleisti iš akių Verduko. Bet  mūsų mažius kaip ungurys iš akių išslįsta ir, žiūrėk, – jau  gatvėje, eitų sau ir nueitų neatsigręžęs. Aišku, pasiklystų,  tada man ir Ziltei galas. Tėvai neatleistų tokio neapdairumo.
    Mudvi vengiame su Verduku eiti į kiemą. Geriau vienoms, tada mama mūsų taip netyko,  kartais net galime su vaikais nubėgti už visų daržų ir sulipti  į didelį medį. Baisiausiai norėtume, kaip kiti vaikai,  šliaužti ant pilvo per žolę, į svetimą daržą, paslapčia nusiskinti, tiksliau pavogti, mažą, kvepiantį agurkėlį, kramsnoti jį, kikenti ir visaip išsidirbinėti, bet mudviem su Zilte negalima susitepti suknelių, negalima muštis,  negalima negražiai kalbėti, negalima imti svetimus daiktus. Praktiškai negalima nieko, kas galima kitiems. Dėl to mes  dažnai kenčiame vaikų užgauliojimus. Ypač kliūva man, nes aš dičkė. Berniukai mane stumdo, lepūne pravardžiuoja ir visaip provokuoja, kad elgčiausi kaip visi. Šiaip sau, sako, tyčia.
    Kelis kartus buvau bloga, dariau taip, kaip bernai liepė. Jų pavyzdžiu, puoliau per gatvę, visai prieš atvažiuojančios mašinos ratus: porą kartų spėjau perbėgti, o viena mašina ėmė ir pertrenkė. Ačiūdie, laimingai. Matė kaimynė, persigandusią parvedė namo ir viską pasakė tėvams. Stovėjau kampe pusę dienos ir tėvo liepiama apmąsčiau savo kvailumą ir beprotišką poelgį.
    Kartą mane berniukai primušė, tyčiojosi, ypač  Slavka iš gretimo namo. Jis kažkaip mokėdavo visus vaikus paveikti, sukurstyti, sukiršinti, paskiau kikendavo sau patenkintas. Tėvas tada nuėjo pasikalbėti su jo tėvais, bet tas pokalbis nieko nedavė. Slavkos tėvas pasakė, kad jo sūnus – geras vaikas, ir ko čia, maždaug, iš jo norime. Didžiavosi savo bjauriu paaugliu ir nedraudė jam iš  vaikų tyčiotis, apgaudinėti.
    Štai tada ir įsiuto mano tėvas.
    – Nepasiduok tam pasipūtėliui, drąsiai trenk į marmūzę, jei ką – griebk už plaukų ir patąsyk kaip šniūrą. Aš jam, rupūžei, parodysiu, – tėvas grūmojo ne tik Slavkai, bet ir jo tėvui. – Nesijaudink,  už viską atsakysiu.
    Žiūriu išpūtusi akis į tėvą ir savo ausimis netikiu. Liepia nepasiduoti. Moko apsiginti.
    Ilgai laukti neteko. Slavka tik ir ieškojo progos mane paerzinti. Kilus konfliktui, įsidrąsinau ir ne juokais su juo susirėmiau. Iš pradžių jis sutriko, negalėjo patikėti, kad gavo į kuprą. Ir nuo ko? Nuo manęs, švarutės, gerutės. Kai bandė atsiteisti, dar gavo. Ir dar. Paskiau mudu įsikibome vienas kitam į atlapus, į plaukus, aš iš visų jėgų jį purčiau, kumščiavau, spardžiau, pešiojau, galiausiai įkandau į ranką.  Vaikai,  ratu  sustoję, pradėjo palaikyti mane, matyt,  jiems pabudo teisingumo jausmas.
    – Duok jam! Duok! Duok! – šaukė jie. – Va taip, taip! Gerai! Bravo, Irte! Uraaaaaa!
    Slavka nubėgo apsisnargliavęs pasiskųsti savo tėvui, karininkui, o aš susijaudinusi parlėkiau pasigirti, kad įveikiau tą rupūžę, kad jis dabar bliauna.
    – Tegul tik man ateina tas karininkėlis, tegul tik pabando priekaištaut, – ramina mane tėtis, – aš jam pasakysiu... aš jam parodysiu... duris parodysiu.
    Neatėjo. Nepriekaištavo.
    Gerokai vėliau, gal po aštuonerių metų, gal po dešimties, Slavka miesto parko šokių aikštelėje  pakvietė mane šokiui...
2010-11-03 19:01
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-10 14:34
Svoloč
Labai liuks.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-12-11 21:07
Švelnumas
neblogai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-14 18:35
Čia ne Aš
Graži turbūt buvo porelė Irtė ir Slavka:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-14 17:20
cls
cls
Gražiai :)
Pritarčiau BAIBAI, pradžia sunkoka, bet nuo vidurio lyg koks mygtukas nuspaustas :)
Įdomu, ar Irtė ėjo šokti su Slavka :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-14 13:42
indulgencija
tokios realijos...PATIKO
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-13 00:41
Airin Tyluma
Viskas neblogai, bet tik kiemas nėra dalykas. Kiemas - vieta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-12 16:36
Avoir
Oi, ir pamiršau paaiškinti savo vertinimą:
du balai už literatūriškumą, plėtotę.
keturi balai už nuotaiką ir kūrinio "veidą".
trys balai už mintį.
Taigi visumoje - trys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-12 16:34
Avoir
"viena mašina ėmė ir pertrenkė. Ačiūdie, laimingai." - prieštaroje vienoje frazėje su kita atsiranda nelogiškumas, todėl skamba ironiškai arba, humoristiškai.
Nelabai įtikina pasipriešinimas prieš Slavką. Kad ir dičkė, visgi mergaitė, ir nelabai kiemo "vierchas" leistų šitaip pažeminamas. Niekaip.
"šokių aikštelėje  pakvietė mane šokiui" - siūlyčiau turtinti žodyną. Nors kalbama paauglės balsu, apie vaikystę, tačiau literatūriniame tekste pasigedau sakinio grožio. Dabar jis - statiškas, lygus, nuskalpuotas. Štai ir atsakymas, kodėl visiems patinka - nes paprastas ir kalba apie paprastus dalykus.
Kaip žmogui, valdančiam žodį, manau, tau per seklu. Klausimas: norima įtikti daugumai, ar norima tekstu pasakyti kažką, ir pasakyti tai gražiai, o ne kasdieniškai?
Beje, asmeniškai man išties patiko pabaiga. Ji stipri, atskleidė daug, o svarbiausia, iškelia pagarbą visomis prasmėmis į pirmąjį planą. Norėtųsi, kad visas tekstas taip kalbėtų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-07 22:11
Rima Urmetzer
gera istorija. teko ir man patirti lygiai ta pati. O gavusio i nosi vardas buvo Vytas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-06 21:27
Dvasių Vedlė
Ot, gerai! Taip jam ir reikėjo :) Nebūtų kupron gavęs, nebūtų ir šokiui pakvietęs...

Trumpas ir lakoniškas pasakojimas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-05 21:48
Laukinė Obelis
Ką tik pakomentavau kitą Jūsų tekstą "Tiotia Maša". Ir čia lygiai tą patį norėtųsi pasakyti.
Atrodo - tokia pašėlusi istorija, kurią būtų galima taip pasiutusiai gyvai nupasakoti, ypač, kai pasakoja vaikas. Bet man trūksta visko, kas čia galėtų būti: kalbos gyvumas, spalvingumas, individualumas, įžūlumas, komiškas vaikiškumas. Nėra to, o tada man darosi per pilka.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-05 18:40
pilkė_
Man per trumpas. Pradėjau klausytis, o čia - ir pabaiga. Taip taip, klausytis, nes kai skaitai, atrodo, kad kas garsiai pasakoja. Labai švarus ir gražus pasakojimas. Tiesa, pabaiga labai jau nuspėjama - na, kad jis ją pakvietė šokiui. Priminė vieną dainą. Apie strazdanotą mergaitę. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-05 11:37
Juzė Erelickas
Duok, duok, duok į snukį, duok ;)Dabar Slavka galės daužyti "zakono".
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-05 09:48
agricola
nereta istorija, pažįstu vieną porą tokią, kur mokykloje buvo didžiausi priešai o paskui jis pakvietė ją šokti...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-04 19:57
Žilis van Gogas
be abejonės 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-03 22:00
rimtulis
Gerai sako: muša, nes myli :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-11-03 19:10
BAIBA
nuo pusės-Irna, iki tos pusės, kažkaip sausoka ir sterilu:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą