O techninėmis priemonėmis negalim išspręsti šitos problemos. Rašyk kaip MMORPG. Atejai į šitą bendruomenę, esi 1 lygio veikėjas. Darysi kazką, lygis kils. Rašai, rašytojo lygis kyla, kritikuoji, kritiko lygis kyla arba krenta. Juo labiau, kad jau visur viskas yra vertinama skaičiais. Net komentarai, ko seniau nebuvo. Parašai kurinį, gauni žvaigždutes. Kuolina visi, susiprask "Šik, arba lipk nuo puoduko". Ir visi matys, kas tu esi, ar verta į tavo nuomonę atsižvelgti.
Kad ir 10 lygių užtektų. Vietoj debesėlio žalias skaičiukas, vietoj pieštuko raudonas skaičiukas ir t.t.
Bet kaip visada tuoj kliučių ruožas prasidės.
Mylista, atsiprašau,jei mano tonas Jums pasirodė nepriimtinas.
Jūs sakėte: "beveik tiesioginis plagiatas iš romėnų teisės - Salus populi suprema lex esto - tautos (rašykų) gerovė tebūnie aukščiausias įstatymas."
Valstybės valdymo teorijų taikymas menui ir yra tiesus kelias lik soc. realizmo. Būtent taip ir elgėsi Rusija nuo 1918 m., menas tarnavo liaudžiai, menas turėjo atitikti "liaudies" (partijos) skonį. Iš makaulės, gal netiksliai, cituoju Staliną, viešai keikusį Achmatovą ir kt. "Ar tai mes turime prisitaikyti prie visokių rašeivų, kaip Achmatova, skonio? Tegul jie prisitaiko prie mūsų skonio".
Menas - žmogui = taip. Menas liaudžiai = ne. :)
Taip pat Jūs rašėte: "Vėlyvesnis šio principo variantas yra Kanto kategorinis imperatyvas. Rašykams pritaikius jis galėtų būti formuluojamas šitaip: "Kritikuok ir vertink kitus taip, tarsi norėtum, jog tavo kritika ir vertinimai taptų visuotinai priimta elgesio norma."
Tai visiškai priešinga tam, ką Jūs teigėte pradžioje - (cit. "Stenkis kritikuoti ir vertinti taip, kad tavo vertinimai ir kritika išeitų į naudą rašykų bendruomenei.
(Beje, tai nebūtinai turi būti malonu ir į naudą tam žmogui, kurio tekstas yra kritikuojamas)."
Kanto kategotrinis imperatyvas suponuoja visuomenės (bendruomenės) formavimą pagal individo elgesį (elkis taip, kad tai TAPTŲ norma), o Jūsų pirminis teiginys suponuoja individo elgesio kaitą pagal ESAMAS visuomenės (bendruomenės) normas.
Laikykitės už Kanto skverno ir mūsų nuomonės sutaps. :)
Biskiuką nusišnekėjau-susikontūzijau dėl to pieštuko, ačiūs už pataisymą.. O diskusija puiki išsivystė, kai kyla karštos dikusijos, vadinasi, buvo verta diskutuoti vien dėl paties padiskutavimo, skant ške:) Tegyvuoja rašykai!
Dėl Emvilkės vasara pasiūlyto;,,3. Turėti atitinkamą kiekį literatūros teorijos žinių'', -KOKIU KRITERIJUM VADOVAUTIS, NUSTATANT?
,,1.Prieš kritikuojant reikia perskaityti tekstą'', -ČIA IR TAIP AIŠKU
,,6.Gebėti patarti,pataisyti ,pasiūlyti'', - GAL GALĖTUMĖT NURODYT SAVO PATARIMUS AR PASIŪLYMUS KOKIAM PRADEDANČIAM VARTOTOJUI
omnia, o iš kur tu esi taip tikras, kad čia nėra rašytojų? Aš nedrįstu teigti, neklįsk. www.rasyk.lt yra graži svetainė, tik mes jau tapome tokie negražūs, kad neklausk. Visą gyvenimą esu tolerantiška, vos čia ateinu, turiu būti storžievė. Tu man pasakyk tada, kodėl esu vedama gerbiamų kritikų iš etikos šalies a?
Pritariu - nereikia jų, nes tik erzelį kelia, vertina: patiko asaba - penki, nepatiko - kuols. Šypsausi kartais tikrai.
Dėl www.rasyk.lt svetainės - neklįskite, net nežinote, kaip ja domisi. Ir skaito, ir pasirinkti jūsų minčių ateina. Tad pasitempkite verčiau, svetainė laimės ir jūs kartu.
Lenda gyslotis pro žvirgždą
Ir esamuoju laiku
Žąsys lyg priebalsės girgžda
Toldamos Paukščių Taku (S.Jonauskas)
Skraidyk sau žąsele ir nedergk kitų namuose. Niekas čia nieko nemenkina. ----------------------
A čia man aiškina tikras kritikas, dar ir pacituoja, nes savo netur ką cituot. :DDD
A čia aš anam atsakau:
Anna Brydė
Kitą pavadinęs žąsimi, pats esi žąsinas. Nelįsk, kai tavęs niekas neprašo ir bus ramu. Tu man - neimponavai niekada, nes esi pilnas tulžies, nuodingas, taip sakant, net per nuotolį. Atšok ir bus tvarka.
Kaip šaukia, taip ir atsišaukiame. Aš irgi juk žmogus, kurį privalu gerbti.
Aš toliau tęsiu Mylistos mintį: kas svetainei yra geriau, ar panaikinti kritikus (po viešų užsipuolimų dalis jų gali pasinaikinti ir patys) ir likti paprasta aš-tau-tu-man svetaine, ar vis tik pamėginti siekti kažko šviesesnio, nežiūrint į tai, kad ne tik komentuokai nėra kritikai, bet ir (čia atsakau Anai) rašykai anaiptol nėra rašytojai?
Tam tikra prasme Marquise teisi, tačiau joks išorinis kodeksas čia nepadės, jis turi būti vidinis.
Ir dar, tsisakau geranoriškai visų kritikų. Nevarkite, mano mielieji, įžeidinėdami, vadindami žąsimi, durne ir t.t.
Aš esu aš ir tokia kau būsiu. Nieks manęs nepakeis, geriau nuo jūsų tų žvaigždikių, nei blogiau nesijausiu.
Stebiu tą vertinimo procesą ir stebiuosi, nepagalvokite, kad giriuosi, spausdintas eiles sudirbate, keista, nebesuprantu, kur šuo pakastas? Juk visi negali būti modern. rašantys, reikia ir liaudžiai kažkam tarnauti, o jūs mane bakijate: prasčiokė ir t.t.
Pastebiu vieną dalyką, kai būna renginiai, dauguma bijote tą savo modern. išnešti į viešumą, nes puikiai žinote, kad paprastas žmogus, o ir dauguma iš čia esančių, nė velnio nesupras jūsų dirbtinai sukaltų griozdų. Žmogui norisi šviesos ir gryno jausmo.
Nesistenkite, mielieji, naudojuosi progele, bubinti tokių, kaip aš, rankos bus pertrumpos juk.
Man daugelio jūsų poezija nepatinka, galėčiau taip suparkalinti, kad visam gyvenimui nekęstumėte. Kam žudyti? O gal imsite ir parašysite taip, kad aš verksiu atsisėdusi. Žmogaus ištekliai - nežinomi. Šiukštu! - negalima nei vieno smerkti. Kas dėl www.rasyk.lt svetainės, užstoju - juk sulindę esame, kad čia yra smagu, kad galite parodyti ką sugebate. Ir nebūtina tapti genijumi, kad gražiai nugyventi laiką.
Vertindami - mylėkite kitą ir viskas bus aišku. Ir kritiką galima išsakyti taip, kad žmogus šypsotųsi. Nebūtina jį terorizuoti, nebūtina yra įrodinėti kažkam tai, kad, jei aš turiu tą sušiktą ženkliuką, tai jau ir visagalis paršas.
Sėkmės toliau mane bubijant, al Ana yr Ana, ją juk galima šiukšlinti ar ne? :DDD
,,kritiko ženklas suteikiamas administracijos sprendimu. Siūlyti kandidatūras (tiek savo, tiek kitų) gali kiekvienas. Teigiamą sprendimą lemia protingi komentarai, aktyvumas ir objektyvumas,''- esamų taisyklių sudėtyje ir esamos svetainės taisyklės nusako kritiko funcijas. Kitas klausimas, ar laikomasi ESAMŲ taisyklių ir ETIKOS pradžiamokslio kritikuojant.
Bet kokiu atveju kūrinį vertinant reiktų palikt nors trumpą pastabą.
Pvz. pasidomėjau savo kūrinio ,,Laikrodis'' vertinimu,
Exmortis jį įvertino 1 balu. Man neaišku, kodėl tas kūrinys kritiko nuomone toks menkavertis. O toks anonimiškas vertinimas be jokios pastabos apie kūrinio trūkumus, rašančiam nieko neduoda. Šiuo atveju kyla klausimas dėl kritiko objektyvumo.
Kritikai aptaria, nagrinėja ir vertina įvairių meno šakų (dailės, muzikos ir kt.) kūrinius, publicistikos, mokslo veikalus, rašo kritinius straipsnius ir veikalus. Svarbiausias jų veiklos tikslas – naujų kūrinių ir veikalų aptarimas bei vertinimas.
Kiekvienas kritikas yra savo nagrinėjamos srities ar meno šakos specialistas. Tai yra profesionalūs menotyrininkai, literatūrologai, muzikologai ar tam tikros mokslo srities atstovai, rašantys kritinius straipsnius, apžvalgas, recenzijas, nagrinėjantys kūrinius ar veikalus.
Kritikai dirba periodikos, radijo ir TV redakcijose, dalyvauja įvairiuose renginiuose, lankosi parodose ir pristatymuose, dirba švietėjišką darbą, organizuoja kūrybos vakarus, pristato publikai menininkus ir jų kūrybą, bendradarbiauja su menininkais, dirba vadybos darbą, rengia parodas (vežimas, įrengimas, katalogų sudarymas, eksponavimas ir kt.).
------------------------------
Ar pas mus yra tokių? Nemanau.
A Puoko komentaras: "Mylista, omnia, tokios nesąmonės kaip "tie du paskutiniai sakiniai" senokai nesu girdėjęs. Kad būtų geriau Liaudžiai, Partijai, Kolektyvui? Nuo kada "bendruomenė" kūrinius rašo? Niekada nevertinau ir nevertinsiu, nekomentavau ir nekomentuosiu "taip, kaip geriau bendruomenei" ir nenorėčiau, kad kiti taip darytų. Kas čia per kūrybos niveliavimas pagal kažkokius "bendruomenės gėrio-blogio" standartus? Kolektyvas nusprendė? Kolektyvas geriau žino? Geriausias kūrinys - vidutinis statistinis, gautas suėjus visus kūrinius ir padalijus iš autorių skaičiaus? Pabuskit, naujieną pasakysiu - tarybinio socializmo laikai praėjo. :))"
Mano atsakymas:
Mano pasiūlytas principas nėra labai autentiškas. Ką jau čia slėpti, beveik tiesioginis plagiatas iš romėnų teisės - Salus populi suprema lex esto - tautos (rašykų) gerovė tebūnie aukščiausias įstatymas.
Vėlyvesnis šio principo variantas yra Kanto kategorinis imperatyvas. Rašykams pritaikius jis galėtų būti formuluojamas šitaip: "Kritikuok ir vertink kitus taip, tarsi norėtum, jog tavo kritika ir vertinimai taptų visuotinai priimta elgesio norma.
Gal būt, šiuose principuose yra ir tarybinė, kolektyvistinė, anti-individualistinė dimensija, žeidžianti kūrybines sielas. To neišmanau, negaliu ginčytis.
Bet kokiu atveju, taikos ir ramybės dėlei atsiimu savo pasiūlytą formuluotę. Nemanau, kad šiame kontekste verta dėl to ginčytis, o ypač ginčytis jūsų siūlomu tonu. Manykime, kad mano nuomonės nebuvo, ir lieka tik jūsiškė. Tikiuosi, toks rezultatas jus tenkina.