Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Kritiko garbės kodeksas Jau kuris laikas galvoje sukasi mintis, kad reiktų parengti taisykles kritikams (vartotojams, kuriems suteiktas atitinkamas ženklelis), kuriomis jie turėtų vadovautis, nurodant ir tai, kas tokiems ...
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 23:57
Tik dabar pamačiau.
Cituoju:
Kol kodeksas gimimo stadijoje ir kritikai nepasodinti ant kuolų su užsiūtomis šypsenomis ir išrautomis ironijomis bei išdegintomis akimis -  norisi kiek panagrinėti gerb. Emvilkės PUNKTUS - pateikiant alternatyvas ( ! pasiūlymas)

1. Taip, jei tekstas yra perskaitomas.
2. Jei tekstas nesuprantamas, skaityti nuo galo, keičiant žodžius, įstrižai ir kitaip.
3. Turėti atinkamą kiekį alkoholio. Arba makulatūros tiek, kad užtektų ... alkoholiui pirkti - aišku.
4. Kritikuoti tik tuos tekstus  kurių autoriai mirę, seniai.
5. Jei matosi trūkumų daugiau kaip penki - eiti gilinti lit. žinių.
6. Gebėti godoti, gelbėti, gedėti (ne vartotojus - kūrinius)
7. Tapti šventuoju (ikonos pavidale) čia ir dabar visiems laikams.
8. Tapti kritiku gali tik vartojantis vartotojas.
9. Jeigu klonas yra junginys šv. Augustino, šv. Dominyko ir šv. Valentino genų junginys su trijų nekaltų mergelių genais - jis gali būti kritiku.
10. Jei kritikas klonuojasi pats - jo balsai keturgubinasi, jei su kitų vartotojų pagalba - tik dvigubinasi.
TAI PARAŠĖ KRITIKAS, KURIS TIESIOG TYČIOJASI.
Esu tokia pati vartotoja .Be to senbuvė. Parašiau savo opiniją.
Kodėl kažkoks klmn gali tyčiotis?

Va ir visas kodeksas ,Va ir kritiko Veidas.
Tai apie ką čia ir šnekėti. Parodija.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 23:12
Marquise
Kaip viskas suaštrėjo. Tikrai nemaniau, kad šis klausimas tokio opumo. Buvau įsitikinusi, kad tie kritikai, kurie pakankamai brandūs ir sąmoningi, kuriems joks kodeksas nė nereikalingas, per daug jo ir nesureikšmins. Juk nuostatai nėra pažeminimas. Ar kažkam nepatinka, kad ši svetainė turi taisykles? Ar mes nepatenkinti, kad gatvėje visi vadovaujasi KET? Ar kai susėdam pažaisti stalo žaidimą mus skaudina jo taisyklės? Jos tik suteikia aiškumo. Visi su jomis gyvename nė nejusdami. Svarbu, kad būtų teisingos ir aiškios. Bet matyt, kad čia kai kurie yra iki to nepriaugęs, o kai kurie vartotojai tai jau ir išaugę, tad šis pasiūlymas matyt daugiau santarvės neatneš.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 21:28
poeziją turime daryti visi
Suabsoliutinta per daug į abi puses. Ne visi kritikai tokie,kuriems reiktų kodeksų,bet pasitaiko negerų situacijų. Būtent tokioms situacijoms ir norima užbėgt už akių,taip? 
Niekas ir neprašo liaupsių,penketų ar dar bala žino ko,bet bent paaiškint daugiau nei" kuolas čystai" galima? O gal net privaloma?  Suprantu,kad dabar neprivaloma,bet kaip man tupam daiktui patobulėt po tokios kritikos. Kuria linkme augti ir skleistis?  Po pastabos,jog man tokia kritika nieko nesako,žmogus tesugebėjo mirktelt... :/ ką aš žinau,tiek ir aš gebu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 20:01
47965
su pieštuku 'rašytojai'
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 19:27
bibliotekininkė
Pritariu Fukosas.. Rašantieji turi tiktai džiaugtis, kad pas juos uzžsuka kritikas ir įvertina. Nes būtų visiška bezabrazija. Kritikai yra objektyvūs vien jau dėl to, kad prisiima kritiko ženkliuką, o bent pabandykite įsivaizduoti, vat imtų ir vieną dieną liktų tiktai paprasti vartotojai, vienas kitą bepliekiantys, vienas kitam padlaižaujantys, vienas kitam už tris balus keturis duodantys, o kitą kartą gaunantys tiek pat atgalios, iš serijos tu-man, aš-tau.. Tik kritikų dėka, sužinote tikrąją savo kūrinio vertę ir baikite čia visokius kodeksus sudarinėti, baikite tuos žaidimus, nepykdykite jų, a tai bus jumi paskui.. Mylim ir gerbiam visus su pieštuko ženklu, va kaip reikia temą konstruoti ir kuria linkme ją vystyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 19:03
Lengvai
paskaičius daugumą komentarų, atrodo lyg kritikai yra skolingi kažką rašantiesiems. o pagalvokim, ar rašantieji nėra solingi nieko skaitantiesems (ir kritikams irgi), kad jau kažkas yra linkęs skirti savo laiko kaži kieno tekstams.

o kas yra kritikai rašykuose? džniausiai tie patys vartotojai, tiesiog aktyvesni - daugiau komentuojantys, išsakantys savo nuomonę, galintys parodyti į akivaizdžias klaidas (tas ateina su laiku).

aš asmeniškai nėjau į rašyką, norėdama būti kritike, apskritai komentuoti tekstus pradėjau atėjus suvokimui, kad ne tik rašymas, bet ir nuomonės išsakymas po kitų rašymais yra gerai, tad bet koks teiginys alia "kritikas neturi rašyti" yra bevertis šioje erdvėje, ar kiek čia yra tų, iš pašaukimo kritikkų?

kitas dalykas - naujokai: kiek iš jų yra iš tikrųjų pasiryžę rašyt, o kiek ateina su vienu kūriniu, dažniausiai "niekas manęs nemyli, o aš tai myliu ir už lango lyja" ir galvoja esą talentai? netikiu nuolaidžiavimu naujokams, tikiu, kad kiekvienas naujokas turėtų būti pasiryžęs sunkiai dirbti ir bent jau iš pradžių klausyti patarimų. nebent, žinoma, jis argumentuotai gali atremti tuos patarimus, argumentuotai, reiškia nesiuntinėti komentatorių (kalbu ne tik apie kritiko ženklelį turinčius, bet visus komentuojančius) kuo toliau, o arba atsakyti jiems argumentuotai, arba nutylėti, kas kartais irgi nėra blogai.

tikrai ne kiekvieną tekstą reikia girti. nežinau, kiek kiti vartotojai yra perskaitę prozos tekstų, bet per tuos dvejus metus, kai pradėjau komentuoti, galiu pasakyti - ne kiekvienas tekstas vertas pagyrimo. spardymas į užpakalį irgi yra gerai, - jei kažkas turi potraukį rašyti - grįš čia vėl ir vėl, kol galiausiai suras pusiausvyrą, o po to ir šį bei tą daugiau, tereikia elementaraus užsispyrimo ir tikėjimo bei gebėjimo ir norėjimo mokytis.

tiek iš Lengvai pusės

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 19:00
nanyna
kritikai čia yra mylimi ir spardomi už dyką
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 18:59
nanyna
tai juk sakiau, kad nelabai yra iš ko rinktis, o tie, kam pasiūlai - patys nenori ir atsisako. o ar kiekvienas nori būti spardomas ir peikiamas, ir išvadinamas visokiais žodžiais, be to ne kiekvienas drįsta prisiimti šitą "darbą". žmogučiai, jeigu dar kažkokius kodeksus aptarinėsime, tai galiausia bus taip, kad nė vienam to kritiko ženklelio neįsiūlysime.

pavyzdžiui esantys kritikai (dabartinė situacija) : yra subjektyvūs - blogai, yra objektyvūs - blogai. sako tiesą - blogai, pervertina - vėl blogai. o kai kurie rašantieji tik ir sako "man balai nerūpi", tik po kas antro palikto komentaro po jų kūriniais bėga pas įvertinusįjį kritiką bartis. parašai išsamų komentarą, išvardyji privalumus ir trūkumus, o tą kūrinį parašęs nė trupučio nesidomi ir toliau savo varo. man kartais pradeda atrodyti, kad tie kritikai iš tikrųjų čia tik tam, kad padėtų tiems ką tik atėjusiems ir tik tam kad pravalytų kūrinius, nors pastaruoju metu nelabai juos sekasi valyti - savaitės geriausieji - prasta situacija, kūrinių vertinimo vidurkis - per daug aukštas, žmogus parašo prastą kūrinį, o čia jam duoda 2-3 balus. ir viskas kodėl? tik dėl geranoriškumo. o rašantieji dar paskui kritikus peikia dėl to ar ano. dėl tiesos, dėl melo.

apsispręskite patys ko jūs norite iš tų kritikų, o kai apsispręsite - praneškite jiems, tada galėsite patys būti kritikais, nes jie nusikabins sau ženklelius patys. gal dar kritikai po kiekvieno kūrinio turėtų pašokti lambadą kokią? arba nupiešti eskizą, perskaityto kūrinio, arba įkelti youtube video kaip skaito kūrinį ir visiems nupirkti po židinį ir ledų porciją ar ko kas nori?


palikite tuos kritikus ramybėje. leiskite jiems dirbti savo darbą, kaip moka. ir pagalvokite kaip jų situacijoje elgtumėtės jūs.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 18:22
disconnected
ir dar - ar nebus taip, jog parašius kodeksą daug kas vien dėl jo nenorės būti kritikais? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 18:20
disconnected
Visada buvau linkusi žiūrėti į tai paprasčiau, bet dabar pasidarė keista. Tai visgi, ką reiškia kritiko ženkliukas:

a) kad žmogus turi tam tikrų savybių (pajautimo, proto, įžvalgos ir žinių), kurios būtinos tam, kad galėtų taikliai dėlioti mintis ir kritikuoti kūrinius;
b) kad jis yra įsipareigojęs remtis kažkokiais objektyviais kriterijais/taisyklėmis?

Žmonės mieli, gal nereikia, juk jeigu nėra blaivaus mąstymo ir minčių aiškumo, jokios taisyklės, jokie kodeksai čia nepadės. Nupušim, nudurnėsim, nuslysim į paviršutiniškumus ir taip toliau. O tie vienetai su blaiviu mąstymu ir be taisyklių gerai pakritikuos :)
Vietoj kodifikavimo siūlyčiau daryti griežtesnę atranką, prilipdant tą kritiko ženkliuką. Na, suprantu, kad kartais rodos, jog kaip ir nėra kam lipdyti, bet... laikui bėgant juk atsiranda, pasilieka, nusėda, tai kam verstis per galvą?
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 17:00
A Puokas
:). Ne, omnia, mano individualizmas man trukdo skelbti šūkį "Menas liaudžiai", bet netrukdo sakyti, kad menas skirtas žmogui. Beje, kodėl rašote "apie kitus žmones", būkite nuoseklus, rašykite "apie bendruomenę" :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 15:53
omnia
A Puoke, iš esmės aš suprantu, kad Jūsų individualizmas gali trukdyti Jums galvoti apie kitus žmones, bet tam nepritariu. Man štai netrukdo...
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 15:28
Mėlynojus
1. Jei neperskaitai viso teksto geriau nekritikuoti.
2. Skaityti tekstą tiek sykių, kad rastum už ką pagirti.Net jei tekstas žiba stengtis atrasti priekabių.
3. Mokėti rašyti (literatūros teorijos žinios neprivalomos).
4. Nekritikuoti teksto jei  esi užgėręs.
5. Neįžeisti naujoko, nes jis gali daugiau nebegrįžti.
6. Išsirinkti naujoką, kurį mokysi ir jam padėsi tobulėt. Sekmadieniais ir švenčių dienomis galimos nuolaidos iš kritikų pusės.
7. Cenzūruoti keiksmažodžius. Jei kritikas turi įprotį keiktis.
8. Tapti kritiku gali bet kuris vartotojas pasiryžęs ilgam, maloniam ir atsakingam darbui.
9. Kritikas gali klonuotis, jei pavargo atlikinėt savo pareigas ir nori kartais pabūt paprastu vartotoju.

Palaimingos jums žolinių šventės ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 13:23
A Puokas
Omnia, omnia easy :) Komentaras ar kritinis straipsnis atspindi kritiko požiūrį į autoriaus kūrinį. Kritiko požiūrį lemia jo turimos literatūrinės ir kt. žinios bei patirtis, o įtakoja įsitikinimai, skonis, gyvenimo būdas. Jei kritikas sugebėtų atsiriboti nuo įtakų, jis galėtų būti visiškai objektyvus, tačiau tuo pačiu taptų beveidžiu. Kritiko požiūrio individualumą lemia vidinės įtakos. Jūsų aprašytu atveju, kai kritikas komentuoja taip, kad būtų gerai bendruomenei, jis neturi jokio individualumo, o tik žvalgosi kas gi tai "bendruomenei" patinka. Ir dar pagal kažkokią "bendruomenę" visus niveliuoja. Sakykite, Jūs omnia, ar bendruomenė? Aš, pvz., A.Puokas, bet ne bendruomenė. Kas ta bendruomenė, kuriai turi nutikti gėris kritikui pakomentavus konkretų kūrinį ir kur susikišti autoriaus ir kritiko individualumą?
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 12:59
omnia
A Puoke, džiaugčiausi, jei nakabintumėt man ir Mylistai tarybinių etikečių, kurias paskui galėtumėt su pasitenkinimu triuškinti.

Kai rašau, turiu galvoje tam tikrą skaitytojų ratą, jei ne bendruomenę, tai bent jau visuomenės sluoksnį, t. y., esu ne vien „nuoširdus sau“, bet šiek tiek ir siekiu ir „malonumo, naudos skaitytojui“.

Nematau jokios priežasties, kodėl turėčiau elgtis kitaip, kai komentuoju.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 12:21
A Puokas
Mokymasis iš svetimų klaidų, Obelie Laukine, protingo individo, ne "kolektyvo" diktato požymis ;).
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 11:57
Laukinė Obelis
Tikrai taip, pritariu A Puokui - tarybiniai laikai praėjo ir pirmenybę skirti bendruomenei, o ne individui nėra visiškai teisinga, bent jau kūryboje.
O bet tačiau vis dėlto kartais nutinka, kad komentarai daugiau naudos duoda kitiems skaitytojams nei pačiam autoriui. Ir tai, manau, labai gerai. Autorius pasiima, kas jam reikalinga, o kiti irgi šio to pasimoko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 11:13
A Puokas
Mylista, omnia, tokios nesąmonės kaip "tie du paskutiniai sakiniai" senokai nesu girdėjęs. Kad būtų geriau Liaudžiai, Partijai, Kolektyvui? Nuo kada "bendruomenė" kūrinius rašo? Niekada nevertinau ir nevertinsiu, nekomentavau ir nekomentuosiu "taip, kaip geriau bendruomenei" ir nenorėčiau, kad kiti taip darytų. Kas čia per kūrybos niveliavimas pagal kažkokius "bendruomenės gėrio-blogio" standartus? Kolektyvas nusprendė? Kolektyvas geriau žino? Geriausias kūrinys - vidutinis statistinis, gautas suėjus visus kūrinius ir padalijus iš autorių skaičiaus? Pabuskit, naujieną pasakysiu - tarybinio socializmo laikai praėjo. :))
Įvertinkite komentarą:
Geras (6) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 10:41
bibliotekininkė
PAGRINDINĖ KRITIKO TAISYKLĖ:
1. Nesivelti į asmeniškumus, kad ir kaip užknisa tam tikri vartotojai: a) išlikti šaltam, abejingam, griežtam ir korektiškam, nekreipiant dėmesio į emocinius pasisvaičiojimus ar užgautų ambicijų skiedalus; b) išlikti sąžiningam pačiam sau, kad paskui netektų dėl vienos ar kitos priežasties raudonuoti.
IŠVADA: Visgi kritikas yra kritikas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-15 06:06
omnia
Mylista, tu nuostabiai taiklus! Tie du paskutiniai sakiniai. Pasirašau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
1 2 3 4 5
[iš viso: 88]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą