Rašyk
Eilės (79041)
Fantastika (2328)
Esė (1595)
Proza (11062)
Vaikams (2730)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 18 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Kritiko garbės kodeksas Jau kuris laikas galvoje sukasi mintis, kad reiktų parengti taisykles kritikams (vartotojams, kuriems suteiktas atitinkamas ženklelis), kuriomis jie turėtų vadovautis, nurodant ir tai, kas tokiems ...
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-14 07:56
omnia
Iš esmės čia pasidaryk pats tipo svetainė. Kai kurių egocentriškų rašančiųjų klaidingas įsitikinimas, kad yra kažkokie abstraktūs, tobuli kritikai, privalantys nepergirti, neperbarti, rasti kūrybos grūdą kiekviename tekste, nevertinti be komentaro ir dar visaip kitaip daug ką skolingi rašančiąjam, yra tiesiog... klaidingi.

Mano „Apie save“ skiltyje daugmaž suformulavau kiek bendresnį minikodeksą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 23:52
nanyna
"Keistos čia išsakytos mintys, kad kritikas keršija už komentarus po jo kūryba, dėl asmeniškumų kažką menkina arba giria" man tik šypsnį kelia :) prisimenu, kai aš atėjau į rašyką ir mane kuolais mėtė ir sakė primityvu, banalu, viskas girdėta. ir puikiai prisimenu kaip tada pykau ir webmasteriui ramybės nedaviau, vis rėkdavau "čia visi susimokę, jie tyčia taip daro". kaip gerai, kad vėliau supratau, kad pykau už tiesą, ir kaip pasikeitė mano požiūris tiek į savus, tiek į kitų tekstus. tai, be abejo žmogiška - įsivaizduoti, kad kažkas tyčia daro tą ar aną, bet, žmogučiai, atsipeikėkite, keršija tie, kurie patys rėkia. juk esmė tokia. o kas blogai su kritikais? juk jų tik keli tėra. o apie kritikos kokybę kalbant, tai nebent prozoje dar egzistuoja, bet... yra vienas bet... labai nuolaidžiauja prozos kritikai, tekstas - niekutis, o rašo - 2-3.

iš esmės reikėtų pačiam keistis suvokti, daryti kažkokias išvadas, o ne priimti kažkokius kodeksus.

o dėl komentarų skaičiaus - nesutinku. paantrinsiu Lengvai: kūrinio tematika kartojasi, nejau 30-iai iš eilės tą patį rašysi?
kitas dalykas, ne kiekvienas kreipia dėmesį į tuos komentarus ir juos vertina.


kas dar..? gal nieko kol kas. gal vėliau prisiminsiu ką dar norėjau pasakyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 22:05
pingvinukas lolo
Manau Neznana perdėtai reaguoja į kritikų pareigybes. Jie tokie pat mirtingi svetainės vartotojai, kaip ir pati Neznana, gali būti netgi tokie pat kvaišeliai, kaip Neznana, ir netgi taip pat klysti. Kritikai čia išrinkti iš geriausio ką turime vietoje. Jie nediplomuoti nepremijuoti ir nelicenzijuoti svetainės veikėjai nepraėję spce apmokymų, tiesiog jų iniacetyva buvo didesnė už vargšelės Neznanos, kuri jaučiasi pergirta nedakritikuota ir nukvaišinta. Todėl, Neznana skaudžiai klysta užsipuldama posityvisu vertinimsu ir vertintojus, nes jie bent jau komentuoja, neapleidžia fronto ir nežlugdo kitų polėkio. o išugdyti save gali tiks pats rašeiva, ir kol jam pačiam neatsivers akys, kaip minėtosios Bičių motinos atveju, jam niekas neįkals į galvą, kad klysta ir jo darbai nėra idealūs. Profesionalūs kritikai dirba redakcijose, linkiu Neznanai pas juos ir lankytis
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 21:52
A Puokas
Manau, kad kritikui pakanka laikytis vidinių nuostatų: būsiu kiek įmanoma objektyvesnis; neturėsiu jokių asmeniškumų; būsiu geranoriškas. Ko dar reikia? :)

Negaliu kalbėti už visus kritikus, tik už save, tačiau man keistos čia išsakytos mintys, kad kritikas keršija už komentarus po jo kūryba, dėl asmeniškumų kažką menkina arba giria, dėl ko jo bijoma ir t.t. Taip elgtis žema, ir ne tik kritikui, bet ir bet kuriam žmogumi save laikančiam kuriančiam dvikojui. Tad vertinant ir komentuojant kūrybą visiems linkiu būti pagal išgales objektyviais, geranoriškais ir atsisakyti asmeniškumų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (7) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 21:44
Lengvai
Taigi, Bičių Motina, Domino 25 dalis, o skaityti vis dar įdomu: siužetas puikiai supintas, yra detalių, charakteringų tam tikriems personažams, puikiai sudėlioti moksliniai faktai, pasakojimo maniera gera.

Aha, kartais apsitaiko gramatikos klaidų, ko rankiojimas tikrai nepadėtų rašančiajai. Jeigu man asmeniškai nepritūko to, apie ką susimastė autorė, tai kodėl aš turėčiau rašyti, kad man kažko trūksta, huh? Galbūt ji žiūri iš kito kampo ir staiga susivokė, kad dar norėtų papasakoti vieną ar kitą gyvenimo istoriją? Aš, kaip skaitytoja, esu visiškai patenkinta rezultatu, nieko tiek gero (kalbu apie ilgus kūrinius) iki šiol rašykuose skaityti neteko. Taip, yra Obelis, kuri irgi rašo ilgus kūrinius ir tą daro puikiai, bet jos kūriniai - kitokio stiliaus. Bičių Motinos kūrinys man sueina daug skaniau (o bet tačiau, aš niekada nenuvertinu Obelies, kadangi žinau, jog asmeniškas skonis neturi daryti įtakos vertinimams).

Dabar, Neznana, pasakykit, kad Domino nėra vertas 4-5 po kiekviena dalim ir kodėl? Pagrįskit, jeigu skaitėt viską nuo-iki. Nebent jums nepatinka detektyvai, o tai jau būtų suasmenintas vertinimas, kuris, tikiu, neturėtų būti leistas kritikams. Visa kita jos kūrinyje yra puiku ir aš visai nesiruošiu atsiprašinėti už tai, kad po kiekviena dalimi galit surasti mano teigiamą komentarą ir vertinimą.

Tikiuosi, Marquise nesupyks dėl mano pasisakymo nelabai į diskusijos temą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 21:26
Neznana
Na, čia vėl kvaiša Neznana.
Joks kodeksas nepadės, jei kritikui trūksta tam tikrų žinių ir įžvalgos. Tai, va, prieš priimdamas tą ženklelį, kritikas neturėtų per daug džiaugtis, bet atsakyti sau į klausimą: ar sugebėsiu? Galima teigti, kad aš nesusijęs su literatūra, šiaip esu protingas iš dievo malonės, kaip sakė A. Nyka Niliūnas dienoraščiuose: Lietuvoje poetai vis dar mano, kad jiems nebūtina nei mokytis eilėraščio kūrimo, nei išmanyti elementarius poezijos dėsnius, jie vis dar įsitikinę, kad visa, ko reikia, gavę iš motinos įsčių. Tą patį, manau, galima pritaikyti rašykų kritikams. Nebūtina būti literatūrologu specialistu, na, iš kur toks čia, bet domėtis, skaityti ir plėsti žinias toje srityje – būtina. Eilinis vartojas paaikčios ir prirašys emocinių ištiktukų oi, kaip gražu, oi, kaip super, iš kritiko tikimasi įžvalgos, patarimo, trūkumų bakstelėjimo.
Kadangi pakankamai prisikvaišinau ir neturiu, ką prarasti, tarp kitko ignoracija irgi vienas iš kritikų ginklų, nukreiptas prieš neparankius vartotojus, tai vardinsiu konkrečiai:
1. Pergyrimas. Pats blogiausias dalykas, padarantis daugiausia žalos. Nuo dvejeto ar vieneto tikrai nieks nepakratys kojų, bet, dabar prozoje toks gailestingųjų seserų bastionas, visiems be saiko rikiuojantis ketvertus, kad net nežinai, ką galvoti. Visada jaučiuosi ir pati pervertinama. Nekritiškai.
Konkretus didelis akmuo į Lengvai daržą: Bičių Motinos Domino 25 dalis. 25. Ne pirma, antra ar trečia. Susižavėjimo šūksniai po kiekvienos dalies, ir jokių įžvalgų nei apie charakterius, nei apie siužetines linijas, na, ką aš čia, juk aš kvaiša Neznana, kritikė -Lengvai, jokios pagalbos rašančiai, kol pagaliau pati autorė atsikapsto ir suvokia, kad ne taip jau čia viskas gerai, paskaitykit komentarus po ta dalimi, autorės ir Lengvai. Žiauru. Tai kiek galima pasitikėti tokia kritike? Kiek ji gali padėti rašančiajam?

2. Jei kritikas spausdina tuo pačiu vardu ir kūrinius, tai jis tik žaidžia kritiką. Jis yra pažeidžiamas, jis niekada nesulauks nuoširdžios nei kitų nuomonės, nei pats nebus pakankamai laisvas būti aštrus ir objektyvus. Jam tiesiog taip paranku: jį girs kiti, jis lyg ir kritikuos kitus. Taip dabar ir yra rašykuose. Tai naudinga patiems kritikams: jų bijoma.

3. Kritikai vis dėlto jeigu jau priėmė tą ženklelį turėtų turėti tam tikrų įpareigojimų: pakomentuoti tam tikrą kiekį kūrinių.

4. Mažai, beviltiškai mažai prozoj tų kritikų. Tekstai pakankamai ilgi, jie bukina, kiek gali vienas kritikas įveikti nesudirgęs ir neapakęs. Administratorė turėtų kovoti, kad literatūriškai išprusę ir turintys noro komentuoti, gautų tuos kritikų ženklelius. Jai pačiai būtų paprasčiau. Gija ir Connected. Na, jei kritiko ženklelis atimamas, tai gal nebūtina, taip jau būti atsargiems, laukti, kol jie parašys milijoną komentų, ar dar ko nors.

P.s. Lengviau atsikvėpkit: tai paskutinis mano kvaitaliojimas: baigiasi poatostoginis bindzinėjimas darbe, taigi, ir besaikis šmirinėjimas rašykuose.


Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 20:34
pingvinukas lolo
kažkas tokio gal tiks?;))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 20:32
pingvinukas lolo
Savo rasyko šeimos, mokytojų ir pakvaišimo brolių akivaizdoje iškilmingai prisiekiu:
Visas mano gyvenimas tebunie skirtas tarnauti literatūrai. Saugosiu žodžio prasmę ir jo autentiškumą nuo pat raidės iki epopėjų tomų paskutinio taško, gerbsiu jo orumą.
PRISIEKIU
Gerbsiu savo mokytojus, ir ta pačia dvasia perduosiu rašymo meną kitiems, stengsiuos neatsilikti nuo svetainės ir literatūrinio pasaulio pažangos, skaitytojų labui konsultuosius su daugiau už mane išmanančiais rašeivomis, kitų sričių specialistais.
PRISIEKIU
Sąžiningai, garbingai ir nesavanaudiškai vertinsiu ir komentuosiu be išimties visus, kuriems reikės mano žodžio, vengsiu kitų psichinei sveikatai žalingų pareiškimų ir nepažeidinėsiu kitų vartotojų teisių.
PRISIEKIU
Niekada nestatysiu "kuolo", jei jis nebus gyvybiškai svarbus vertinamajam
PRISIEKIU
Sieksiu savo komentuojamuoju gerovės, vengsiu bet kokio piktnaudžiavimo savo pareigomis ir korupcijos.
PRISIEKIU
Šventai saugosiu man patikėtą garbę ir ją puoselėsiu
PRISIEKIU
Visada būsiu korektiškas savo kolegoms
PRISIEKIU
Kritiko pareigas atliskiu nepaisydamas autoriaus amžiaus, tautybės, padėties svetainėje, kūrinio tematikos ir subjektyvumo.
PRISIEKIU
Net ir verčiamas nieku gyvu nesutiksiu padaryti moralinę žalą kitam vartotojui, neteisingai įvertinti jo kūrinį, ne savo nuožiūra skirti balus.

Jei nepažeisiu šios iškilmingai, laisvai ir garbingai duotos priesaikos, tebunie man leista džiaugtis gyvenimu svetainėje bei kritiko praktika.
Ir tepadeda man Webas!
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 20:08
Lengvai
=D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 18:29
pingvinukas lolo
oj, Lengvai, čia gal tik baltoms pelėms viskas aišku, o nežinai kokių baltų arklių gali atsirasti su savo supratimo lygiais ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 18:01
Lengvai
iš tiesų, gerai yra pririšti balsavimą prie komentaro. O bet tačiau, kai skaitai daug prozos tekstų ir yra autorių, kurie rašinėja vieną ir tą patį ir nė kiek nesitaiso, kartais vienintelis komentaras gali būti "žr. ansktesniu komentarus", nes juose juk viskas pasakyta!

Tad, apart to, kad negalima tyčia numažinti kažkam balo (nes kažkas kažkam asmeniškai nepatinka), negalima vertinti savo klonų, negalima kieno nors prašymu įvertinti kūrinį (gerai ar blogai), aš nieko kito nesugalvoju. Bet juk tai и коню понятно, argi ne?=]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:53
poeziją turime daryti visi
Aišku kodekso reik. Sąmoningiems kritikams ir be jo aišku,kad jei spaudi "žvaigždes" tai vertinimą reik pagrįsti komentaru. Ir ne kokiu ten "aijajai ujujuj opapa",o konkrečiu paaiškinimu kas kaip ir už ką. Nereiktų priminti ir tokio dalyko,kad subjektyvūs "tinka patinka" čia nei prie ko. Toks vertinimas pagal "man taip atrodo" tinka tik paprastiems vartotojams,o kritikai turėtų atsakingiau reikštis. Apie vertinimą žvaigždėmis be komentaro jau net ir nekalbu. Vis tik ne taip daug geros kritikos ,tad kodeksas praverstų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:52
Daineko
na, dauguma kritikų yra gana populiarūs savo rašliavom:D ir asmodėjaus pirmykštis egzistencialistas gerai rašė:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:48
Daineko
ne, nereikia draust. yra ir kita medalio pusė, prisimink interesus. tekstų neturėjimas - kritiką ir tekstinę kritiką daro skaidresniais(vėl medaliai).
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:44
pingvinukas lolo
žinau kad realiam pasaulyje viskas kiek kitaip. geras kritikas nelygu geram rašytojui. bet iškilūs kritikai rašo įvairias publikacijas, kritinius straipsnius, ir iš to gali spręsti apie jų išlavėjimą bei literatūros suvokimą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:42
pingvinukas lolo
manau nesąžininga būtų atimti iš kritikų teisę skelbtis. tie žmonės, kurie či ateina tik paskaityti kitų ir jų pakritikuoti(gerąja to žodžio prasme), tuo ir užsiima. o kiti visai padorūs rašeivos ir visai padorūs kritikai, tad nematau tame blogybės. akis už akį? na manau dar nė vienas nuo to neapako. bet visgi man gavus komentarą, norisi sužinoti to asmens literatūrinius gabumus, ir jei jie geri, kritiką vertinu labiau. gal čia tik mano iškreipta logika, bet kai mane kritikuoja kažikas kieno darbų nėra, ir aš pati negaliu įvertinti jų kokybės, tai aš pamanau, hm, maža kas atsirado čia mat, neaiškių gabumu kritikas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:40
Daineko
ok, tam kartui baigiu. laukiu siūlymų. juk sau taisyklių nekursiu:D
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:37
Daineko
prastai taip:D jie visai norėtų po tekstu pasisakyt:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:37
Daineko
prastai taip:D jie visai norėtų po tekstu pasisakyt:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-08-13 16:35
Marquise
Iš tavo atsakymo, Dainenko, suprantu, kad tas faktas, jog kritikas turi savų tekstų nepadaro jo prastesniu, padaro tik labiau pažeidžiamu. Bet gal tai ne visiems aktualu (kritikams), tad nemanau, jog būtų tikslinga uždrausti kritikui publikuoti savo kūrybą.


Taip, o tau, Antarktidose, nu-nu-nu, kad gadini rimtumą :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2 3 4 5
[iš viso: 88]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą