Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Ar kyla minčių išsitrinti ir kodėl? Labas visiems. Jau antrą parą neduoda ramybės mintys apie tai, kad vis dar atsiranda išsitrinančių iš svetainės rašykų. Galvoju apie galimas tokio veiksmo priežastis ir man nelabai sekasi, todėl p...
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-10 12:24
klimbingupthewalls
tikrai esu prieš bet kokius tokių įrankių kūrimus kol nėra aišku, kad bent 10 vadinamų ekspertų tame dalyvautų ir tikrai nežinau kaip ir ką galima būtų pakviesti čia būti tokiais. imk konkretų žmogų, Omnia, ir pamodeliuok situaciją. imk tarkim kokį Gintarą Grajauską. nagi. dabar pabandyk pakalbint tokį žmogų skirti laiko rašykams. pabandyk man parašyti tą prakalbą, kuri būtų skirta tokiam žmogui pasikviesti/motyvuoti. paimk už rankos ir atsivesk kokį redaktorių, leidėją ir parodyk jam šitą sodą pilną daigelių. ar jam bus ką skaityti, kokie jam bus keliami uždaviniai iš mūsų pusės, kokia nauda jam iš šios veiklos pačiam asmeniškai. kaip manai?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-10 12:19
klimbingupthewalls
matau vos ne techninę specifikaciją, bet ne atsakymą, o kas gi tie galimi ekspertai galėtų būti. matyt būsiu netiksliai suformulavusi klausimą. ką mes galėtume kviesti kaip ekspertus skaityti fantastikos, prozos, esė? pavardėmis galit? turit mintyse kandidatus, bet nedrąsu užrašyti?

ir kas juos turėtų motyvuot? labdaringa veikla? tikrai? koks jų veiklos rezultatas būtų, jeigu žvelgtume ne iš rašykų ego pozicijos, o iš jų. kas iš to, kad jie čia leis laiką ir augins mus? galės į profilį įsirašyti, kad yra rašyk mecenatas, globėjas, pedagogas, apžvalgininkas, nes tai svaru/svarbu? augins konkurentus sau leidyboje? gal tie ekspertai visai nenori, kad Lietuvoje atsirastų kokybiškai rašančių, nes tai jų tiesioginiai konkurentai eilėje prie redakcijos. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-10 12:00
omnia
Jei kalbėtume apie šią mintį rimtai, autoritetų paskirtis yra suteikti svetainei tam tikros labdaros.

Pritraukti juos galima – dalyvavimas „rašyko elite“ būtų tam tikras papildomas viešinimas, geras darbas rašančiųjų bendruomenei.

Čia svarbu ne mažiau kaip trys dalykai:

1. Reikalingos kažkokios priemonės, kuriomis pasinaudodami „autoritetai“ atliktų darbų atranką.

Elementariausias variantas – dėti tas apžvalgas kur nors jų bloguose, bet nuorodas jiems tektų susidėti rankomis, o tai tikrai nėra patogu.

Be to, susirinkti „ekspertų“ veiklos rezultatus atgal į rašykus būtų itin nepeprasta.

Idealu būtu suprogramuoti rašykuose papildomą funkcionalumą.

Beje, „apžvalgų autoriai“ neprivalėtų būti rašykuose (geriausia, jei ten ir nebūtų arba bent jau neišsiduotų).

2. Reikia numatyti, kur „apžvalgos“ būtų matomos rašykuose, kokią nors lentynėlių sistemą, geriausiai – atskirą meniu punktą „ekspertai“, po kuriuo jos ir būtų.

Beje, visai įdomus apžvalgos formatas galėtų būti mėnesinis straipsnis (būt galima rikiuoti pagal mėnesius), kuriame apžvelgiamas skyrelis, arba tiesiog išrenkami grūdai ir kandidatai į grūdus (paliekant nebūtyje pelus), nors galima ir sukritikuoti tipinius silpnų kūrinių atvejus.

3. Reikia protingos ekspertų atrankos. Rašykinis mechanizmas su kritikų ženkleliais čia netinka, nes jis iš esmės yra modifikuota balsavimo forma.

Galima būtų kviesti „mėnesio budinčiuosius“.

Galima laikytis kriterijaus „yra ką nors išleidęs“.

Galima pirmą mėnesį dalyti laisvai (sumažinus kriterijų iki, sakykime, pieštuko (man nepatinka, reiktų griežtesnio)), o paskui klausti rašykų (savaitinio balsavimo būdu), kuriems pratęsti licenciją.

Gali būti maksimalus vienu metu veikiančių licencijų skaičius (sakykime, 7 ar 10 ar 15).

Ekspertų klubas gali pats svarstyti naujas paraiškas į laisvas vietas, kurios atsirastų kam pasitraukus, arba net ir rotacijos principu (sakykime, patys rašykai kas mėnesį vieną iš ekspertų išbalsuoja).

Čia tik minčių lietus, bet reiktų kažkaip išvengti ir subjektyvaus svetainės savininkų sprendimo ir dar subjektyvesnio demokratinio balsavimo.

Iš esmės aš dar nematau tinkamo recepto. Gal Jūs galite pasiūlyti?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-10 10:28
Aurimaz
O kokia būtų tų autoritetų paskirtis?

Beje, jei jau prabilome apie autoritetus - mano minėti skyreliai (mėnesio geriausias, visų laikų geriausias ir t.t.) irgi yra savotiški dirbtiniai "autoritetai". Tsakant, jei neturi į ką lygiuotis, stengiesi orientuotis į pirmą poziciją, kad ir kas joje tuo metu pirmą vietą užimtų. Omnia teisus, kad dauguma žmonių operuos ne savo talentais, bet balsavimo sistema, tačiau nereikėtų taip nurašyti visų balsuojančių.
Bus tokių, kurie stengsis apgauti balsavimo mechanizmą, tačiau taip pat bus ir tokių, kurie skaitys ir balsuos sąžiningai. Man teko ilgą laiką stebėti, kaip autoriai grumiasi sąrašuose, kuriuose balsavimas netgi nėra "pririštas" prie vartotojo id (balsuoti galėjo kiekvienas svečias). Galų gale vis tiek nugalėdavo sąžiningi balai, nes tam vienam sukčiaujančiam paprasčiausiai pritrūkdavo laiko, arba jam nusibosdavo. Bet vėl - tokie dalykai vyko svetainėje, kurioje lankomumas ir aktyvumas viršijo rašykinį mažiausiai 10 kartų. Mūsų atveju visas procesas greičiausiai atrodytų labai vangiai, sukčiaujantiems tokia aplinka yra gerokai palankesnė. Jei patikėtume balsavimus tik išrinktiesiems pagal tam tikrus parametrus, srautas dar labiau susitrauktų, o jei viską atiduotume į kritikų letenas... diedovščina gautųsi :)

Sakyčiau, išeitis būtų padaryti trigubą balsavimo sistemą, kurią naudoja komiksų svetainės, reitinguodamos naujus komiksus - anoniminį + FB vartotojų + svetainės narių. Vartotojai naudojasi kažkuria viena iš trijų (kaip kam patogiau). Visi vertinimai kaupiami atskirai ir kas tam tikrą laiką (vienąsyk kelių dienų bėgyje) programa apibendrina visus tris įvertinimus ir išveda vidurkį, pagal kurį kūrinys perreitinguojamas iš naujo. Tsakant, jei norėtum tokioje sistemoje pasukčiauti, reiktų ne tik anonimiškai darbuotis, bet ir surasti pakankamai chebros FB terpėje, o taip pat ir tartp registruotų rašykų narių. Per didelis vargas. Tokioje sistemoje visada nugali vartotojų įpročiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-10 08:30
klimbingupthewalls
ar paskutinį sakinį apie akmenis reikia suprasti kaip Tavo mintį, kad užrašei labai negatyvų pasiūlymą po kurio turi sekti tokia reakcija, ar čia tiesiog šiaip vardan svorio? :)

klausimą dėl autoritetų turiu, su sąlyga, kad nepalaikysi to akmeniu. nori pasakyti, kad turim jų pasikviesti iš išorės? kaip manai, kas juos motyvuotų čia jungtis ir skirti savo laiką? ką laikytum autoritetu, dedikuotu fantastikos skyreliui? prozos? nagi, prašau atsakyk tiesiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-10 07:06
omnia
Aurimai, tavo mintys visai konstruktyvios, įdomios ir įgyvendinamos, todėl aš joms pritariu.

Tačiau to nepakanka. Problema štai kur: „Manau, liaudies teismas ne tik ištaisytų nestabilumą, bet ir būtų gerokai tikslesnis.“

Joks balsavimas nepaverčia prasto kūrinio geresniu.

R. A. Heinlein (toks fantastas) yra rašęs apie tai, kad jaunų XX a. demokratijų bėda yra įsitikinimas, kad norint kažką turėti, nebūtina dirbti, pakanka už tai balsuoti.

Galima labai plačiai diskutuoti apie skonius, dėl kurių nesiginčyjama, bet esmė nuo to nesikeičia: balsavimas bejėgis ten, kur nėra kokybės.

Kitaip tariant, reikia autoritetų, elito.

Jau galite pradėti mėtyti akmenis. Prieisiu arčiau, jei jums nepatogu iš toli.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 21:38
Aurimaz
Jei tai būtų mano svetainė, aš drįsčiau aukoti kiekybę dėl kokybės

Kam aukoti, jei galima skatinti konkurenciją? Pavyzdžiui, rašykai turi trijų tipų skatinimą, kuris normaliomis sąlygomis yra tarsi nematomas (gal per mažai reklamuojame?)

Yra "rekomenduoja" skyrius pačiame puslapio centre. Šis galbūt pats matomiausias ir žinomiausias. Su šiuo skyriumi yra viena didelė žopa - jis rodo tik vieną kūrinį, kurį galima rekomenduoti tik turint taškų, už kuriuos reikia susimokėti. Logiškai mąstant, rekomendacijos turėtų būti nemokamos ir kuo labiau skatinamos. Pavyzdžiui, parekomendavo kūrinį 10-15 skirtingų žmonių - ir jis automatiškai atsidūrė centre. Ir galėtų centre atsidurti ne vienas, o kokie trys iš karto. Dabar turėdamas taškų gali permušti tą vieną vietą vos ne kas penkias sekundes. Ir rekomenduoti gali bet koks neaiškus katinas, nusipirkęs kelis taškus. Ir dar neaišku ką. Manau, liaudies teismas ne tik ištaisytų nestabilumą, bet ir būtų gerokai tikslesnis.

Kitas skatinimo centras yra "savaitės geriausi" skyriuje. Taip, ten labai trumpam kai kurie kūriniai tampa nutvieksti ryškių spindulėlių, bet vėlgi - tai per mažai reklamuojama vieta, beveik nėra potraukio ten atsidurti.

Dar yra funkcija, išdėstanti kūrinius "nuo geriausiai įvertintų". Tai čia viskas aišku kaip dieną. Kas nori tik skaityti, turėtų likti daugmaž patenkintas.

Logiškai mąstant, dar reiktų kažko panašaus į "šio mėnesio geriausių" bei "visų laikų geriausių" kūrinių sąrašo, suskirstyto pagal žanrus, kurie stipriai trauktų dėmesį ir kur visi rašantys tikrai norėtų atsidurti. Kitaip sakant, nereikėtų slėpti tokių dalykų po mažo kalibro šriftu ir dar puslapio apačioje, po visokiomis naujienomis ir panašiai. Turi būti pačiame centre, ryšku it dieną, aštru kaip po nuogo aborigeno peiliu. Ir kad visi rašantys aiškiai suprastų, jog numetę bet kokį tekstą ten tikrai nepateks, kad turės stengtis, tobulėti ir t.t.
Panašius skyrelius turi dauguma užsienio kūrybos svetainių ir jie skaitytojams yra lyg aukso gysla. Taip žmonės suranda ką norėtų skaityti, pagal kūrinius atsirenka labiausiai patikusius autorius ir juos palaiko morališkai. Labai konkurencinga ir sveika aplinka. Kodėl rašykai negalėtų to nukopijuoti?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 15:29
TomKomPotas
Jei išaugi kelnes, tai nereiškia, jog kelnės blogos ar netinka jaunesniam broliui. Manyčiau, rašyk yra visai nebloga vorkšopinė erdvė autoriui, norinčiam tobulėti ir susilaukti objektyvesnės (nei draugų ir giminaičių liaupsės) nuomonės apie savo rašliavojimus. Na, neskanu, kai vertinamas ne kūrinys, o autorius, kai prasideda kerštavimai, ar "aš tau tu man" natūriniai mainai, įžeistos ambicijos ir t.t. Bet tuo ši internetinė erdvė tik panaši į realų gyvenimą, kupiną padlaižių, intrigantų ar šiaip bjaurių personų. 
Ir taip, manau, rašykas yra išaugamas. Pasiekęs tam tikrą meninį lygmenį autorius čia lieka nebent dėl socialinių saitų ar altruistiško apsisprendimo kažką duoti beaugantiems autoriams. Kaita neišvengiama.
Bet tai nepaneigia svetainės kaip kūrybinio inkubatoriaus reikalingumo.
Įvertinkite komentarą:
Geras (10) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 13:13
Daktaras Spinas
Omnia, apklausomis labai pasikliauti nederėtų. Geroje anketoje klausimai turėtų būti suformuluoti taip, kad apklausos dalyvis nenujaustų "teisingo" atsakymo. Ar tu įsitikinęs, kad taip yra šiuo atveju? Ar tikrai tavo apklausos potekstėje neslypi klausimas: kas tu esi - literatas ar noliferis (šiąnakt iš progresyvaus jaunimo kaip tik sužinojau šį naują žodį :))?

Siūlymas keisti kokybės ir kiekybės santykį geras, bet turi dvi silpnas puses. Kadangi abu sutarėme, kad literatūros be visuomenės nebūna, tikėtis literatūros pagausėjimo mažinant visuomenę kažkaip nelogiška. Geri autoriai dažnu atveju dėl to ir geri, kad retai rašo, tad ar tavo pasiūlymas nežada nuolatinio štilio su tik retkarčiais sudundančiu griaustiniu?
Kitas dalykas, kaip tą kokybės ir kiekybės santykį pakeisti techniškai? Kaip atsikratyti kiekybės - galiu įsivaizduoti, bet kaip privilioti kokybę?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 12:49
klimbingupthewalls
neverta ko? laiko? aš nesuprantu, kur matai kraštutinumus ir kodėl neatsakai į klausimą apie kokybę ir kiekybę. jeigu nenori aiškinti, aš suprantu, bet teigti, kad tai neturi vertės yra nei šis nei tas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 12:44
omnia
Tarp to, ką čia turime ir „kad net Rašytojų sąjungos nariai pavydėtų“ yra labai didelis tarpas.

Tikriausiai neverta tęsti pokalbio, kuris taip lengvai slysta į kraštutinumus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 11:29
klimbingupthewalls
ir, tikiuosi, kad Exmortis išsitrynė būtent dėl to, kad suprato, jog šioje aplinkoje esantys nieko nebegali duoti, gali tik imti. jis dar moksleiviu būdamas rašė geriau už dauguma čia esančių. Rašyk.lt jam buvo nedidelis tramplynas ir tiek. ar turim tapti kitokiais iš esmės? ar turim keisti savo misiją ir užsibrėžti tokios kokybės, kad net Rašytojų sąjungos nariai pavydėtų, o leidyklos graibstyte griebtų visus rašykų kūrinius? o kur tuomet dėsis visi tie, kurie tiesiog nori pradėti? kurie dar tik auga, kurie nori klysti, bandyti, ieškoti, mokytis?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 11:24
klimbingupthewalls
ir dar kartą – Tave nuvylė svetainė nepatenkinusi Tavo lūkesčių/poreikių skelbti savo kūrinius? nagi? svetainės misija pirmiausia yra tokia – sukurti erdvę, vietą, aplinką, galimybes, o visa kita priklauso tik nuo kiekvieno iš mūsų. Tau liūdna, kad atidavęs daug savo laiko komentarams nesulaukei lygiai tiek pat, ar bent panašiai iš kitų – Tau trūksta dėmesio Tavo kūriniams, tam, ką Tu vadini literatūra. Tu nori augti kaip rašytojas, kaip kūrėjas, o čia Tavęs ta linkme niekas neaugina, tik ima iš Tavęs ir auga Tavo sąskaita. taip? štai ir atsakymas – Tu praaugai kitus, taip jauties. aplinka kalta, kad nepritraukia autoritetų?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 10:38
klimbingupthewalls
man tai ir be apklausos aišku, kad žmonės registravosi čia ne dėl knygų recenzijų ar rašytojų biografijų, nes tai pasiekiama be registracijos.
ar tikrai Tau reikėjo paklausti rašykų nuomonės, kad sužinotum, jog jie čia užsiregistravo norėdami pirmiausiai skelbti savo kūrybą, o ne reaguoti į kitų kūrinius komentuodami ir tik vėliau sužinojo, kad daugiau nuomonių sulauks tik patys būdami aktyvesni komentuodami, bendraudami, diskutuodami, išsiskirdami ir sukurdami ryšius su kitais?  :)

ką konkrečiai užrakinęs po šia fraze: drįsčiau aukoti kiekybę dėl kokybės.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-09 10:02
omnia
klimb, nepyk, kad tik dabar reaguoju į šią tavo mintį:

„2014-09-05 11:19

kur randi neatitikimą? svetainė iš tiesų yra skirta tiems, kas nori parodyti savo kūrybą (publikuoti ją viešai) ir tiems, kas nori skaityti ir vertinti kitų kūrybą. taip pat svetainėje yra knygų recenzijos, autorių duomenų bazė, organizuojami konkursai, literatūriniai mūšiai, renginiai, diskusijos. ar aprašyme pasakyta, kad tai svetainė, kurioje būtinai privaloma komentuoti? ar pasakyta aprašyme, kad komentuodamas kitų kūrybą būtinai sulauksi ir daugiau komentarų po savais kūriniais? tai kad sugalvojai, jog komentarai yra svarbiausia dalis, matyt, yra tik paties problema. tiesiog dar kartą objektyviai pažvelk į aprašymą ir į savo lūkesčius. aš matau atotrūkį. tai kad gauni mažiau, nei tikėjaisi, liūdna, bet svetainė čia niekuo dėta.“

Turėjau tam net padaryti apklausą...

Tai štai, nei knygų recenzijos, nei autorių bazė, nei literatūriniai įvykiai nėra reikšmingiausi. Žmonės čia ateina skelbti ir gauti komentarų. Antroje vietoje diskutuoti apie kūrybą. Komentuoti ateina tik šeštadalis. Ir tik 12% ateina čia rašyti žinučių.

Tad komentarai ir didesnis polinkis į literatūrą (o ne į socialinę komunikaciją) yra ne tik mano asmeninė problema, galima sakyti, kad savo turiniu ir pavadinimu svetainė būtent tokius lūkesčius ir sukelia. Bet ji jų nepateisina.

Jei tai būtų mano svetainė, aš drįsčiau aukoti kiekybę dėl kokybės. Laimei, ji ne mano.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-08 23:35
Viskas į temą - pasigilinti pačiam vertėtų.
Trinamės,nes nesame vergais.
Aišku?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-08 23:25
Aurimaz
Gobelenas, kitą kartą SKAITYK komentarus, kad bent į temą pataikytum.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-08 23:20
Šiaip jau senai į diskusijas neinu,bet ši pribloškė -neskaičiau komentarų,nes.....

Nuostabu,kiek veidmainystės.
Patys blokuojate ištikimus ir aktyvius svetainei vartotojus ,išgujate, drįstate ištarti ,kad jie nepageidaujami....
O čia....
Už ką "Ištrynėte Aną?
Ką jums padarė Kadagys? Ir šioje diskusijoje jis aktyvus ,sako savo nuomonę mandagiai. Ir teisingi jo žodžiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-08 16:10
omnia
Apie literatūrinę svetainę.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2014-09-08 15:15
Dženesė Džaplinaitė
Stai del tokiu vartotoju kaip Gija cia vis maga ir maga uzsukti.
Nesavanaudiskumas, jokio ikyrumo, tam tikra kompetencija, jokios arogancijos ir sioks toks pasisventimas. Aisku, dar inteligencija.
Apie ka cia mes? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
[iš viso: 217]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą