Nežinau, kaip jums atrodo mano RAGINIMAS pasikviesti pas save lietuvių kalbos specialistus. Tai galima būtų padaryti per Valstybinę lietuvių kalbos komisiją. Bent iš ankstesnių laikų neblogai žiniau, kad ji mielai atsilieptų į mūsų kvietimą pasižiūrėti, kaip mes atrodome savo gimtosios kalbos žinojimo prasme. Na, o mums gi irgi būtų ir įdomu, ir naudinga. Nežinau, kiek mes čia išauginsime poetų, bet didesnės blogybės negali būti, kaip nepaisymas savo kalbos. Ir kur?
Ogi poezijoje!
Aš kviečiu paremti tokį mano raginimą arba bent pareikšti nuomones REIKIA - NEREIKIA.
Manau, kad pirmiausia, žinoma, būsiu išgirstas administracijos.
Bent jau labai norėčiau.
2010-09-22 14:04
O nebūtų paprasčiau vieni kitiems padėti nurodant gramatikos, skyrybos klaidas ir pan.? Aišku, jeigu žmogus pats to nori ir prašo... Kalbos specialistai nieko neišspręs, tuo labiau, kai yra pakankamai didelis kūrybos srautas kiekvieną dieną.
2010-09-21 19:03
juos naikint reikia, o ne pasikviest
2010-09-13 10:50
Baisu, nes kai kam vietoj karūnos gali ragai išdygti :)
2010-09-06 10:18
Nesuprantu, kodėl čia sklando tokia baimė, kad ateis kalbos komisijos nariai ir viską sugadins? Kiek mano galva neša, toks bendradarbiavimas būtų pagalba, o ne skerdynės. Manau, rašytojai turi teisę ir netgi pareigą savo kalbą formuoti, su ja eksperimentuoti, bet net ir ekstremaliai eksperimentuojančiam poetui kai kurios taisyklės turėtų būti priimtinos. Be to, kad ir kaip ten bebūtų, niekas gi prie sienos nestatys ir nešaudys. Vieniems gal tai daug naudos atneštų, kitus priverstų būti atidiems, treti nusispjautų, įrodinėdami, kad jie teisūs, bet turėtų bent jau progos pasiginčyti :). Manau, visi tik laimėtų.
2010-09-06 10:11
Super idėja, Mike Lilike!
2010-09-04 00:46
Gal geriau prieš kviesdami tuos specialistus, savo pačių nesąmonių kampelį įsteikime. Bus ir naudinga, ir linksma. Į jį copy-paste'insime šioje svetainėje atrastus lietuvių kalbos "šedevrus". O kiti skaitydami, manau, stengsis panašių "raštingumo" apraiškų vengti, ir kalbos klaidų savaime sumažės.
2010-09-03 20:07
O kas čia ką užsipuolė? Visi, kas nori, reiškia savo nuomonę, ir jokio puolimo. O grietinėlė ir yra grietinėlė, tik, kai perrūgsta, ima pukšėti ir pffff...
Gal paskelbkime naujų lietuviškų keiksmažodžių kūrybos konkursą?
Ot tai gražiai "rašykas" suskambėtų:):):)
2010-09-03 19:22
nesivelsiu į beprasmius ginčus, o ir taip turbūt padariau klaidą, kad įsikišau. turėkite savo nuomones, aš ne prieš.
ir nesu prieš lietuvių kalbą, esu už jos gryninimą ir gyvavimą. tiesiog manau, kad prie kiekvieno literatūros teksto turėtų dirbti redaktorius, žmogus, išmanantis meninio teksto ypatumus, o ne kalbos komisija, kalbos normintojai.
taip, lietuvių kalba yra viena turtingiausių kalbų europoje, turbūt nereikia to kartoti gerb. žodžio mylėtojams. tačiau bendrinė lietuvių kalba, kuri vis norminama, yra sustabarėjusi, nes joje nevyksta arba vyksta vangiai natūralūs kalbos keitimosi procesai. vienas iš šios minties pagrindimų - nėra šiuolaikinių lietuviškų keiksmažodžių, - taip yra senieji, bet kalbu apie šiuolaikinius, dabartinius. tai liudija apie nepilną, nevisišką kalbos vystymąsi.
kažkur skaičiau interviu su S. Kondrotu, jis apie tai kalbėjo. jeigu, žinoma, gerai prisimenu.
p.s. kas yra rašyko grietinėlė? aš sąmoningai siekiu nepriklausyti jokioms rašyko grupėms, todėl egzistuoja mano asmeninis puslapis. manau, užsipulti dėl to, kad nesutampa nuomonės, yra nekultūringa.
tai tiek pamokslų.
...
2010-09-03 19:09
Jūs teisus, Pranai, bet "rašykuos' tai tik "kova su vėjo malūnais". Daug metelių dirbau ugdydama ir puoselėdama mūsų lietuvių kalbą, bet, jei neleidome "surusinti", tai dabar jinai tikrai "suanglės", o čia, "rašykuose" net savo beraštiškumu pasididžiuojama. Ir koks nors "vaikiukas ar matematikas" jau yra DIDŽIULIS kalbos žinovas, turintis TIEK ŽINIŲ, kad drįsta suniekinti iš lietuvybės amželį duoną krimtusius. Tai va...
2010-09-03 18:29
Kalbame juk ne apie elementarias gramatines klaidas - tam ypatingų specialistų nereikia.Tarp kitko pamąstymams : įpatingas pavartota 50800 kartų , o ypatingas 269000 - google paieška , skirtumas tik apie penkis kartus - teisingo ir neteisingo parašymo :) Kiek suprantu kalbame apie gilesnius lingvistinius ir semantinius dalykus - ar jie gali būti "norminiai".Ar kūrėjas privalės laikytis (pvz. dėl žodžių tvarkos sakinyje) griežtų taisyklių ? poezijoje ?? Aš manau kad būtent norminama kalba skursta - paskaitykite biurokratines abrakadabras :) Tarp kitko ir rašykuose nemažai tekstukų yra kalbiškai gan skurdūs , maniškiai taipogi , turiu pripažinti :) - ir padaryti kalbą turtingesne - gali tik kūrėjai , na o taisyklės - jos yra rekomendacinio pobūdžio , ir tai gerai - norintis pasinaudos :) Tarp kitko - pažeidžiau kelias taisykles tekste.Jis tapo blogiau suprantamu ?? :)
2010-09-03 17:42
Betgi,dzūkula, negalima likti abejingais. Jie iš tikrųjų mano, kad praturina lietuvių kalbą net jos nemokėdami. Kaip ta kalba praturtėjusi, truputį žinau ir aš, bet viena ausimi girdėjęs, kad kažkas jau šitos kalbos žodyną rengia. Taigi, šalin jablonskius ir kitus!
Tokio žodyno sudarytojui reikėtų skirti literatūrinę premiją, nepaisant iš kokių paskatų tokio darbo imtasi.
2010-09-03 17:33
Sibile, lietuvių kalba sustabarėjusi? Atleisk, tačiau visiškai nusišnekėjai. Tokios turtingos, paslankios kalbos galėtų pavydėti daugelis kitakalbių. O šio turto saugojimas - ir yra mūsų dabras. Nesvarbu, ar tai eilėraštis, ar jo kalba, kurios formulės veik neegzistuoja, tačiau esu įsitikinęs, kad suprantantis kalbą poetas drąsiai išsivers ir su egzistuojančiais mūsų kalbos žodžiais.
Kitas dalykas, iškilo klausimas, kuomet esi susidūrusi su Valstybinės kalbos komisijoje dirbančiaisiais. Galiu atve užtikrinti (iš asmeniškos patirties): jie yra tikri savo srities specialistai, kompetetingi patenkinti visus mūsų kalbos įgeidžius.
Va čia reikėtų pagalvoti apie kalbos prasmę, apie kurią, matau, nedaug kas ir mąsto.
2010-09-03 17:17
(tęsinys) durneliai, poezijos nematę:) Juokiuosi nuo DŪŠIOS. Čia niekas nesikeis į gera... Draugų SAPALIONĖ už nedraugo poeziją vertesnė šitam rašyke. pabandykite atremti mano nuomonę tvirtais argumentais, o ne kuolais.
2010-09-03 17:13
perskaičiau paskutinius atsiliepimus ir juokas suėmė. Oi, tik jau neįsileiskime žinovų iš pašalies, juk nesi tikras kad "šutvės" penketukininkus ims kas mors ir "sunormins'.
"prieš. poezija tam tikra prasme yra už kalbos normų, už jos norminimo. bendrinė lietuvių kalba ir taip beviltiškai sustabarėjusi, be to, lietuvių kalbos komisija, ten dirbantys specialistai tikrai nėra geri stiliaus, stilistikos žinovai.
šitas raginimas trumparegiškas. pirmiausia reikia suvokti, kas yra poezija ir poezijos kalba. " - va čia tai jau - ŠEDEVRAS.
Tik rašyko GRIETINĖLĖ ir težino, kas yra poezija. Tik jie vieni kuolinti gali, sutrypti ar iki padangių pakelti, o kiti tai tik DURNELIAI,
2010-09-03 16:56
Na, o tictac yra tik-tak.
Šiandieną čia, o ryt jau ten.
2010-09-03 16:48
Mieloji Si bile Sibire, nieko netikėto nepasakėte.
Jūs gi lietuvių kalbos žinovė. Ir tikriausiai būtų nesmagu, jeigu kas Jums pasakytų, kad kažkur yra geresnių.
Bet kodėl nepasitikrinti? Kad ir savo tekstus pasiūlus tiems, kas iš šitos specialybės duonelę valgo? Kodėl Jūs - prieš? Bet jeigu Jūs manote, kad ir Rašykų kalba čia te būna, kaip yra, tuomet komentarai nereikalingi.
Argi ne protingiau atsiremti į Briuselį? Aš ne toks kvailys, kad nesuprasčiau, kad truputį vėliau ar anksčiau lietuvių kalba išnyksianti. Tik lietuviai -indėnai dar ilgiau ja kalbės užsilikę, kaip suprantu, Dzūkijos miškuose.BET AR TAI REIŠKIA, KAD REIKIA APSIRENGTI gedulingais rubais ir niekinti tuos žmonės, kurie dar iš jos duonelę pelno, kaip LIETUVIŲ KALBOS SECIALISTI?
Nesutikau čia nei vienos aukštesnės minties,kuri jau nepasakyta.
Tai būkime ben savo genties žmonės.
Sėkmės Jums rašyti, kabėti ir būti pagirtai tarp moterų. Ir neužmirškite paskaityti Avoir. Be jokių abejonių, jis rašo labai gerai ir vis dėlto, jis UŽ.
2010-09-03 15:58
Visiškai sutinku su Si bile ... , kategoriškai prieš visokius norminimus poezijoje , ypač padedant sustabarėjusiems specialistams , netgi prie prozos nesinorėtų jų pagalbos , nes kūryba yra ne tik siužetas, bet ir ieškojimai, žaidimas - tame tarpe ir su kalba . Normos - valstybės žinioms ir teisės kodeksams ...
2010-09-03 15:28
prieš. poezija tam tikra prasme yra už kalbos normų, už jos norminimo. bendrinė lietuvių kalba ir taip beviltiškai sustabarėjusi, be to, lietuvių kalbos komisija, ten dirbantys specialistai tikrai nėra geri stiliaus, stilistikos žinovai.
šitas raginimas trumparegiškas. pirmiausia reikia suvokti, kas yra poezija ir poezijos kalba.
kita vertus, nėra apie ką čia daugiau kalbėti..
2010-09-02 15:36
Beje, o kodėl kalbama tik apie poeziją ir jos gryninimą? Juk proza čia irgi egzistuoja, visgi.
|
|
|