Rašyk
Eilės (78154)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





neberijus neberijus

Jono vardas

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Mano vardą rinko brolis  su tėvu. Su manimi nepasitarė. Buvo du variantai. Tėvas norėjo pakrikštyti Dionizu, o brolis Jonu. Nugalėjo brolis, nes jis kategoriškai pareiškė, kad manęs nežiūrės, jeigu bus išrinktas kitas vardas. Argumentas buvo labai svarus. Aš manau, kad vardą turėtų rinktis pats asmuo sau, kai tik galės tai padaryti. Iki to laiko vaikas galėtų turėti, kad ir tėvų vardą, su numeriu antras ar trečias. Taip buvo gerai karaliams, kodėl negerai turėtų būti visiems žmonėms. Vėliau, kai žmogus bus protingas... O protingas žmogus kartais tampa tik po 50 metų... Yra nuomonė, kad moterys ankščiau. Jos labai anksti tampa protingomis!..

Ar patinka man mano vardas? Na, už Dionizą, žinoma, geriau. Su tokiu vardu gyventi nelabai patogu. Visi žino tavo vardo dienos datą ir netgi tai datai ruošiasi.  Yra toks posakis: „Ruošiamės smaugti Jonus“. Šventė ir išlaidos neišvengiamos, ir galvos ilgalaikiai skausmai. Jau kaip prasideda per kokius nors Antanus – tai dar gerai, kad Onomis baigiasi. O šiaip tai, ir Nauji metai  ne už kalnų, su Valentino diena  ir kovo 8 – ąja. Nedaug lieka laiko naujoms Joninėms pasiruošti. Čia aš apie mūsų tradicijas..

Ar patinka man mano vardas? Kiekvieną vardą galima iškreipti. Dar ir šiandien skamba ausyse: „Jonas ponas kapitonas“. Tai dar nieko, bet jeigu Jančikas – drančikas ir panašiai. O dar tautosakiniai variantai. Buvo trys broliai; du protingi, o trečias.... Viena smagu, tam Joneliui visada pasisekdavo. Gyvenime, deja, ne visada.

Dabar aš tų švenčių nelaukiu. Man šventės tada, kai bendrauju su žmonėmis, kurie man artimi giminės, draugai, bendraminčiai, mane apdovanoja savo draugiškumu. Šventė – kada, ką nors vertingo padarai. Išeina, kad pats darbo ar kūrybos procesas – geriausia šventė. O balius, valgymas, gėrimas – niekuomet aš taip nepavargdavau, tik kai nuoširdžiai būdavau pasinėręs į šventės procesą. Ir visai nesvarbu kokia šventė, kokie ten jos ritualai, pabaiga būdavo neišvengiamai vienoda...
Pats gyvenimas yra nuostabi spalvota šventė. Šventė, kuri visada su tavimi. Toje šventėje visada esi pagrindinis personažas.
2021-06-23 07:53
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 8 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-02 11:04
Passchendaele
5/5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-07-09 17:44
anas
Tuštybė rašymo ...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-07-05 15:23
Vinja
Sutinku su jūsų išvada, kad gyvenimas - šventė. Kadangi ta šventė tęsiasi iki kitų Joninių... Tai su Joninėm!  :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-06-24 16:50
Juozas Staputis
Pagrindinis personažas_ Jonas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-06-24 11:01
Alicija_
Jonas - pats gražiausias vardas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-06-23 16:48
varna
Jonas labai geras vardas
mano tėvas Jonas ir jo tėvas mano senelis Jonas
ir šiaip nebūtų Joninių (Rasų)...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-06-23 11:46
MiraTuba
Įdomus tekstukas :) visai patiko. Pas mus, Jonavoje, Jonų diena turbūt didžiausia šventė per visus metus. Sveikinimai!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2021-06-23 09:17
Atėja
su artėjančiu vardadieniu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą