Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Epidemija perkrovė laiką ir įkainius. Traukinio maršrutas į sostinę pavėlintas dviem valandom. Dėlioju naujais bateliais apautas kojas avariškai nudėvėtais šaligatviais. Batų rojai iš  karantino išsprogo gundančiomis kainomis. Avėdama elegantiškus  odinukus žirglioju šachmatiniais žingsniais, taikydama ant sveikesnės plytelės.

Užtat caro laikų geležinkelio stotis restauruota. Mėlynam danguj geltonų žvaigždučių apskritimas. Tarpeliuose tarp žvaigždučių – improvizavimo galimybės.

Laukimo salėje žmonės sėdi šachmatų tvarka. Realūs žmonės ir reali kasininkė su medicininėmis kaukėmis.
– Grynųjų nepriimame.
Pinigai virtualūs. Bilietai virtualiais brangesni.

Perono ore tvinksi dezifekcinio skysčio kvapas. Kita saugumo garantija – uolus aptarnaujantis personalas.

Traukinyje dezinfekanto koncentracija sutirštėja. Keleiviai susodinti griežtai šachmatine tvarka pajuda viena kryptimi. Šachmatais žaist taip ir neišmokau.
– Žiūrėk, čia rikis, čia pėstininkas...
– O čia valdovas ir valdovė, – pertraukdavau draugą.
– Mano juodieji. Tu pradėk.
Man pradėdavo spengti galva. Tuo mokslai baigdavosi.

Užtikrintą švarų traukinio važiuoklės tiksėjimą lydi virtualios mintys. Ardydama šachmatų tvarką judu link kavos aparato.  Kas aš? Pėstininkas, žirgas, rikis, bokštas, valdovė? Tik ne karalius. Metęs žvilgsnį pro langą, krūpteli žvitrus pagyvenęs ponas. Grupiokės tėvas. Visad krūpčioja traukiniui kertant keturiasdešimt pirmųjų birželio keturioliktos pervažą.

Su kavos puodeliu iriuosi į savo vietą. Iš bokšto viršūnės nužvelgiu prailgintą šachmatų lauką.
– Tidih, tidih, tidih! – kerta per ausis ratų bildesys vagonų jungtyse.
– Komu čaiiiiiii*?! – putlios žuvėdros klyksmas siūbuojančiame,, Čaika**“ restorane. Baltaskvernė raudonskruotė žuvėdra žongliruoja taurėm, lėkštėm, į kurias nuo jos snapo gausiai varva prakaitas.
– Du pepsi.

Gurkšnojam iš butelių. Aplink pėstininkai, šlubi ir dvikojai gausiai keikiasi rydami šnicelius, gruzdintas bulves ir degtinę. Traukinio restorane mes tik du lietuviai. Nukariautos, šalies per kurią važiuojam,  valdovas ir valdovė. Per apmusijusius vagono langus atkakliai veržiasi saulė.

Mes karaliai be karūnų,
Einam saulėtais keliais
Pasiilgę aukso rūmų,
Mes žaidžiam saulės geiduliais
. ***

Niūniuojam „Vairo“ dainą užsigerdami pepsiu.

Nusiimu kaukę. Su kauke neįmanoma išgert kavos, pavalgyti. (Bučiuotis.)

Tualetas patogus įvažiuot ir neįgaliems. Blykčioja higiena. Pasijuntu gerbiamu keleiviu, valdovu.

Grįžinėjant į savo kvadratą lenta ištįsta. Rikius, žirgus, pėstininkus perstumdo planšečių, mobilių telefonų, nešiojamų kompiuterių ekranai. Prieš mano bokšto šaudymo angas begarsis osmanų kardų šokis, kostiumuotų melodramų  herojų bučiniai be kaukių, virtualių žaidimų platformos. Intelekto karaliai transliuoja užduotis ir sprendimus beribėn interneto erdvėn.

Apsižiūriu. Mano figūrą kilnojo ne ta kryptimi. Grįžtu vieton, į savo kvadratą. Integruojuosi į integruoto kultūros paveldo leidinį. Taip viskas moksliškai, taip teisingai parašytos tezės  realybėje iš knygos pabyra valdovų skeveldromis. 


Jaunas vyras pats su savimi žaidžia virtualią  šachmatų partiją. Mano pusėje šachas. Blogas ženklas. Sostinėje nauji bateliai žiauriai nutrins kojas.

--------------------------------------
* Kam arbatos, rus.
** „Žuvėdra“, rus. sovietinis traukinys Minskas – Talinas
*** Legendinio ansamblio „Vairas“ daina

2020-07-14 19:14
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2021-06-09 21:23
juozupukas
Ketureilio ketvirtoje eil. žodelytis „Mes" - nereikalingas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-15 22:49
varna
yra čia to šachmatiškumo sočiai
stilius vietomis pairęs: batų rojai (rojus - vienaskaitinis žodis); bilietai virtualiais brangesni; virtualios mintys - kuo jos skiriasi nuo nevirtualių minčių? turbūt kalbama „apie ką" kontekstą, o ne pačias mintis; 
Geri neperkrauti sakiniai, neprituščiažodžiauta, siužetas vaizdingas, 4 plius
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-15 22:13
Miam
Žinokite, perskaičiau su pertrūkiais, jūs kaip visada profesionaliai rašote, gerbiama rašytoja ir, žinokite, man visai tinka toks pasakojimas, tačiau, žinokite, kadangi pavadinimas yra toks, tai skaitydamas skaitytojas gali pradėti tikėtis kažkokios tai intrigos, rokiruotės kažkokios tai, o ne tik lygaus ir gražaus pasakojimo, nes, žinote jau, šachmatai yra toks dalykas, kad ten numatomi kažkokie tai ėjimai, tai kaip ir intrigos kažkokios, nes, žinote, pats jau pavadinimas šachmatai tarsi, žinokite, nurodo į žaidimą, o žaidimas tas turėtų būti kažkoks tai susuktas, nes šachmatai, žinokite, sudėtingas čia jau yra žaidimas, o ne paprastas, tai, žinokite, tik šitą jums turiu pastabėlę, kuri, žinokite, gali būti ir netiksli, nes gali jiems, kitiems skaitytojams juk visai taip ir nepasirodyti, o visai, žinokite, kaip ir man patikti toks pasakojimas kaip dabar yra juk.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-15 19:22
Tiffany neskaitant šuns
Perskaičiau. Yra įdomių vietų, gražių vaizdelių - tas vaikščiojimas šachmatiškai, ta žuvėdra, tas grupiokės tėvo epizodas.

Tokia labiau apybraiža, nei apsakymas. Pasakojimas beveik apie nieką, apie vieną kelionę traukiniu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-14 22:17
Atėja
Šį kartą man pritrūko jausmo 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-14 22:02
gogo
pabandykim darsyk - 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą