Rašyk
Eilės (78157)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







–Ei, nešiukšlinkit, pons! – iriuosi smėlėtu paplūdimiu. Mane lydi  šešėlis reljefo nelygumuose įgaudamas įtempto lanko piešinį. Strėlė nutaikyta miškingos įkalnės prieigose mėlynuojančion  šiukšliadėžėn. Menko sudėjimo vyriukas persilenkęs ko tai ieško. Numeta ant žolės keletą skardinių.

–Baikit šiukšlint!
Tai ka če nieka bloga. Kelius depozitus pasijemu, – kyla žilstelėjęs pakaušis, kyla plaštakų pirštai apkabinę skardines.

–Šiukšlės tvarkingai sudėtos. Infekciją atkapstysit.
Bujau, taupau ekalogija, priduosiu ant perdirbima.
–Rinkit paplūdimio šiukšles, nuorūkas!
–Už jas nieks nemok.
–Privalot rinkt, jei iš paplūdimio spaudžiat biznį!

Vyriukas pajuda. Neskubėdamas kilnoja plastiko, popieriaus atplaišas. Vangiais žingsniais pėdina link suoliukų  šiukšliadėžių. Apsidairęs vėl skuodžia prie mėlynos didžiosios.

Pūkšteliu ežeran.
Gers vandeniuks, – saldokas balsas.
–O pons, pons... Depozitas!
–...

Lipu krantan.
A mani Depozitu pavadinai?
–Ką gi daugiau.

Musu sodiba buva pamiškėj. Po kara neramus givenims. Valgom vakariene viena vakara mes keturi vaikai i tėvs. Motina neš i stala. Staigei mašinas birbims. Visi krūpt! Per duris ivirst uniformots mgbists. Motina tekšt liekšte ant žemes. Mgbists grieb mumis vaikus po vieną, tėva, i stum visus per duris, roda link miška i mojuoj rankom. Isigandom ka nušaus. O jis mumis nuvares atsiseda prie stala i saka:,, Sibir zdes, Sibir. ‘‘,, R‘‘ raide tar minkštai, bet nukreč metališks,, Sibir‘‘  šaltis.,, Depozit‘‘, – roda į mumis, vaikus, gebists. Netikėtai glosta mum galvikes. Atsisveikindams visus stum per duris. Nakvojom miške. Matėm kaip paryčiui link musu sodybas pasuka sunkvežimis su rusu  kareiveis, – vyrukas lieja prisiminimus kaip ežero šaltinių vandenis.

Maloniai svilina birželio saulė.  Saugodama nuo negandų.

Pasiroda ka tas rusu gebists mumis no Sibira išgelbeje. Lig šiol nesuprantu kodel. Slapstemes. Sodybon grižom tik po Stalina mirtės.

Saulėj blyksteli  išmetama skardinė. Depozitas skuba link šiukšliadėžės.
2020-07-03 11:44
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 8 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-06 11:24
Erla
Damastas. Ne beverčiai. Pagydyti - rašoma.
Dėkui.
Gražių Švenčių.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-05 23:35
Damastas
Suprantu, kad mano komentarai beverčiai...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-05 20:44
Erla
Drauga Damasta komentarai iš  pačia širdės giluma.
Ale pas mani  kursivu ne tarme o šnekta.
I klaidu komentare netrukst.
Nieka negal padarit lirinis herojus ka jam išsipasakoj.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-05 12:33
Damastas
Kuomet kalbama ištisai tarmiškai, kursyvas praranda prasmingumą. Palikite jį tik barbarizmams, archaizmams ir kitoms svetimybėms pabrėžti.
Viduryje perskubėta du kartus - pirmas ties pūkštelėjimu, ten prašytųsi bent minimalios laiko distancijos tarp veiksmų ir paskui sekančios nuostabos "o, pons depozitas!";antras - tas žmogus pernelyg greitai išsipasakoja, be jokios įžangos. Be to, techniškai tas pasakojimo blokas be jokio atokvėpio per sunkus tokiam nedideliam fragmentui. Be to, jūsų Pasakotojas vietomis užsimiršta, naudodamas pernelyg vaizdingus, literatūriškus išsireiškimus. Bet to, jús vis dar gudresnė už jus supantį pasaulį, vis bandote jį pagyditi.

4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-04 17:40
Miam
Žinokite, va jūs tai tvarkingai rašote, gerbiama rašytoja, skaitau kaip tikrą literatūrą, jau iš susidėsčiusių minčių parašytą, nebe padriką, tvarkinga taip ir švaru, žinokite čia pas jus ir maloniai skaitosi taip, žinokite.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-03 22:50
gogo
yra šiukšlinimas depozitu o yra tekstais
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-03 20:49
Nuar
Vaizdingas ir įtikinamai parašytas kūrinys.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-03 19:47
Atėja
Įdomiai parašyta 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-07-03 12:59
_l_
_l_
nugi
ir tarp čigonų vagių pastaiko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą