Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





samanos samanos

17 minučių kapinėse

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Ir štai stovėjome, visi keturi, priešais kapą.

Buvo šaltas gruodžio vakaras, vos aštuonios vakaro ir viena juoduma aplink, tik betirpstantis gruodžio lietuje sniegas, kelios žvakės tai šen, tai ten, viena išvis palaidota pusny, iki pat viršaus apsnigta. Bet liepsna jos vis tiek plevena. Lyg koks jonvabalis, įstrigęs žiemoje.

Tomas, užgesinęs cigaretę, išsitraukė iš kišenės žvakes, kurias nusipirkom pakeliui į kapines sustoję vienoje tų strategiškiausiose miesto vietose įsikūrusių parduotuvių. Su nuolaida, tas žvakes pirkom. Visų kapų žvakių kainų lapeliai išmarginti skaičiais, pribraukytais raudonai ir žalia, išganinga spalva, kiti skaičiukai. Nes kas perka kapų žvakes vos praėjus Kalėdoms, o tas, kas perka, tenudžiunga, kad sutaupys. Ant liepsnelės pusnyje, vis tiek užges vos spėjus įsižiebti.

Turiu degtukų, prisiminiau, ir ėmiau kuistis krepšy, bet kol radau degtukus, Tomas jau spėjo uždegti žvakę žiebtuvėliu ir dabar purtė nusidegintą pirštą. Ema degtuku uždegė antrą žvakę. Antkapis nutvisko, išryškėjo ant jo išraižytas vardas. Neprašyta ir neapgalvota mintis praskriejo pro ausis, pamačius draugės vardą iškaltą marmure, o, įdomu, kuo ji gyvena, taip seniai matėmės. Ne, šita spontaniška mintis ne praskriejo; ji gal ir įskrido, bet neišskrido, o išklampojo šlapiom pėdom vandens prisisėmusiuose botuose, pro pažliugusias, susimaišiusiu sniegu ir lietum pritvindytas sielos gatves.

Visi stovim ir tylim. Ir visi žiūrėjom viena kryptim, į vieną tašką, vienodom veido išraiškom. Kaži, ar galima sakyti vienodom, atrodo, kad yra viena ir vienintelė įmanoma veido išraiška tokiomis akimirkomis: kiek stipriau, nei įprastai, sučiauptos lūpos, lėtesnis kvėpavimas ir retesnis mirksėjimas, akys nukreiptos į tą patį tašką, žiūrinčios, bet nematančios į išorę, o kažko ieškančios viduje, atminties labirintuose, klausimų ar atsakymų, juoko prisiminimo. Po vardu iškalti gimimo metai 1993. Mūsų visų gimimo metai. Mirties metai, dvidešimt keturiais metais vėliau.

– Šiemet labai pasisekė su oru per Kalėdas, taip gražiai buvo prisnigę, – pasigirdo Tomo balsas ir tik tą akimirką ilgai besitęsusi tyla užkrito ant galvų kaip nuskilęs varveklis nuo stogo.
– Jo, balta visur ir visai nešalta buvo, – nepajudindama akių pasakiau.
– Jo, o dabar taip bjauriai lyja, purškia ir visur šlapia..., – iš kažkur toli grįžusiu balsu prakalbo Goda.
– Jo, gal dar prisnigs, būtų faina, jei ir per Naujus būtų taip balta, – atsakė Ema.

Visų akis sugniaužęs kaip sniego gniūžtėj laikęs taškas atleido savo delną ir visi susižvalgėm.

– Einam? – prisidegdamas cigaretę paklausė Tomas, bet sunku buvo pasakyti, ar klausė mūsų, ar savęs, ar Vakarės.

Einam.

Einam ir tylim. Vėl. Nes sunkus buvimas tyloje lengvesnis. Kurį laiką girdisi šlepsėjimas patvinusiomis kapinių gatvėmis, nušviestomis tik Godos telefono šviesa. Praėjom žvakę-jonvabalį ir pasigirdo Emos automobilio pyptelėjimas: atrakinta. Įsėdome ir šlepsėjimas nustojo.

– Kažkoks sunkus kapas.
– Jo, ir antkapis sunkus. Akmuo.
– Jo. Kai tik palaidojo, buvo įsmeigtas medinis kryžius. Ir pasodinta balta rožė... Ne akmuo.
– Jo, bet kitais metais bus lengvesnis, sako, kapai kasmet vis lengvesni.

Ema užvedė automobilio variklį, ir vienintelė (nes kas važiuoja į kapines vos praėjus Kalėdoms) kapinių stovėjimo aikštelėje stovėjusi mašina pajudėjo iš vietos. Pro langus žiūrėjom ir žinojom, kad susitiksim vėl čia praėjus lygiai metams: su nukainotomis žvakėmis kišenėse, į vieną tašką įbestomis akimis ir tikėdamiesi, bet netikėdami, kad šiemet nebūtis bus lengvesnė.
2020-03-07 12:26
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-11 10:22
ONYX
Nu a man tak jokinga če skaititi yr vot nia pati situacija a piartėjkimas imitojant kašką styprei gylaus... Sakičeu liktai Hėmingvėjus piankiamiatis budamas rašitų pasiailindamas pėštuką nu yr vot labai rymtai suraukias sava antakiai )

Ėjgu rymtai tak jus pakolkas vysiškai niajeučete SAKINYS - nu tak če didžeuse šem mamėntui prablėma. A ju šytam niadidialiam tėkstę vysa kruva pažūriejus vot ydėmeu..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-08 14:58
neonas2
Šiaip geras yra iš esmės rašinis, niekada nevėlu atsiprašyt už negerą komentarą, tą ir darau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-07 17:26
neonas2
prozininkų ypatybę išskiriu, visi stengiasi kuo gražiau apsukti sakinius, tos pastangos jaučiasi ir trukdo skaityti turinį, ble , atsipalaiduok ir parašyk , kaip tau norisi, o ne kaip kitiems
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-07 17:02
Atėja
man patiko, puikiai valdot plunksną 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-07 16:42
Juozas Staputis
Geras kūrinys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-07 16:08
54496
Keturiese stovėjome priešais kapą.
-----------------------------
Kam tie bereikalingi ,,štai''

2
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-03-07 13:46
tomkompotas diletantas ir paprastieji gružliai
situacija atrodo stereotipinė. bet perteikimas simpatiškas. labai 4+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą