Rašyk
Eilės (78168)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 8 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







    Prisidengus akis nuo akinančios saulės, įdėmiai apžiūrinėjau mirusią reptiliją. Tai ne šiaip sau driežas, tai robotas. Koja apverčiau ant pilvo. Taip, po galvos žvynais mažutis mygtukas. Iš pilvo išsitraukiau maišelį ir į jį įmečiau driežą. Dar žvilgtelėjau, ar turiu pakankamai pirštinių. Patogu savyje nešiotis visus reikalingus dalykus, juk nežinai, ko kada gali prireikti. Jokiam rūbe ar kuprinėje tiek nesugrūsi. Kuprinėje turėjau tik šaldytuvą, jame reptilija vos tilpo.
    Žingsniavau toliau palei upę, ir dėmesį patraukė kaspinais papuošta pintinė. Atsisėdau priešais ją ir susimąsčiau: kaip netikėta rasti savo pačios pavidalą. Plevena perregimas rožinis siluetas. Jis gyvas, nes pintinėje esantys vaisiai nepūva.
    Priguliau- gi ne kasdien randi pačią save. Upė čiurleno migdančiai. Apsilankiau daugybėje lygmenų, bet visuose upės ir žolė atrodė vienodai. Naudojama ta pati holograma? Matyt… Vaivorykštė irgi visur tokia pati. Ir lietaus kvapas... Kodėl reikėjo sukurti tiek daug panašių pasaulių? Matyt, kiekvienas kūrėjas norėjo sukurti savo pasaulį, taip kaip kiekvienas doras lietuvis namuose turi pastatyti savo eglutę prieš Kalėdas.
    Iš po akmens išropojo kažkoks padaras. Niekur dar tokio nemačiau- matyt, autorinis kūrėjo darbas. Bet kadangi neįmanoma sukurti ką nors, ko kitur nėra, ir šitas priminė nelabai vykusį plagiatą. Pažiūrėjo į mane išsprogusiomis akimis ir nušleivojo savais keliais. Ir iš kur gyvūnai žino, kur jiems eiti, ką veikti? Žmogus, matyt, ne  gyvūnas todėl, kad jis nemoka gyventi be taisyklių ir instrukcijų. Ir nors be rėmų, suteikiančių iliuzinį saugumą, žmogus negali, jis būtinai viskam priešinasi ir rodo nepatenkintą veidą. Kitaip nemoka.
    Atrodo, buvau užsnūdus. Mėšlungis sutraukė kairę koją? Ne, visgi ne mėšlungis. Blauzdoje nemaža skylė. O kur mano apsauginis? Na jo, sėdi, kojas į vandenį įmerkęs ir nieko aplink nemato... Švilptelėjau. Atbėgo. Rūsčiai pažiūrėjau (kas man beliko?). Žmogus ar ne žmogus- silpnybių pilna skrynia. Išsitraukė įrankių dėžę, tvarsčių… Nusisukau. Nuobodu. Turbūt neturiu vietos, kuri bent kartą nebūtų remontuota.
    Kai prabudau, blauzda buvo tvarkingai apvyniota, o mano apsauginis… Žinoma, jis sėdėjo ant kranto ir žiūrėjo į vandenį. A, šalia manęs gulėjo užtvatintas smailiasnukis driežas, matyt, skylė- jo darbas. Na, kad ir po laiko, bet darbas padarytas.
    Jau temo, gėrėjausi ilgėjančiais medžių šešėliais ir mąsčiau, kad reikėtų išsitraukti palapinę. Staiga vienas šešėlis sujudėjo ir pasuko manęs link. Dar vienas mano pavidalas? Malonus netikėtumas- dieną jo nebūčiau pastebėjus. Žvelgiau į plevenimą ir šypsojausi. Staigmenos yra gėris.
    Vieni mūsų pavidalai išlenda dieną, kiti atsliūkina naktį, treti šnabžda  į ausį… Ir kas sakė, kad mes vieniši?

2019-02-09 11:24
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-21 16:59
Andrėnas
Pašnekėkime apie terminologiją.
Pagal Lietuvių Kalbos Žodyną, "noveletė" yra trumpas muzikinis kūrinys. Anglų kalboje taip pat, tačiau kartais naudojama ir trumpam prozos kūriniui įvardinti. Kokio ilgio? Literatai nesako, tačiau pats pačiausias famtastinių kūrinių apdovanojimas :Hugo" turi sudėliotas ribas:

Novel - Romanas - Hugo apdovanojimuose: nuo 40 000 žodžių.
Novella - Novelė, Apysaka, Apsakymas - Hugo apdovanojimuose: nuo 17 500 iki 40 000 žodžių.
Novelette - Apsakymas - Hugo apdovanojimuose: nuo 7 500 iki 17 500 žodžių
Short Story - Apsakymas - vėlgi Hugo apdovanojimuose: iki 7 500 žodžių.
Lietuviškai Short Story, Novelette (kas ji bebūtų), Novella ir netgi kai kuriais atvejais Novel telpa po terminu "Apsakymas". Taigi nepaisant to, kad "noveletė" skamba labai sexy, tavo kūriniai nei apimtimi, nei išbaigtumu (sudėtingumu) iki jos netraukia. Tad jeigu, kaip ir aš, nenori griozdiško "labai trumpos apimties apsakymo", vadink paprastai - "miniatiūra".
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-16 19:20
Damastas
Šiek tiek pasiaiškinsiu: rašant štai tokias neaiškias abstrakcijas, visi staiga ima kažką ten 'matyti' , nes dalies teksto arba minties vistiek nesupranta, o kaip žinia, visi nesuprantami dalykai dažniausiai esti kone pats tikriausias menas :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-12 13:41
Vaisgamta
Damastas, praslysti? Rašyk'e? Nesu slidininkė :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-11 18:11
Damastas
Šis kūrinys labiausiai parodo, kaip reikia rašynėti norint praslysti rašyk'e :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-11 10:48
Fake_writer
Šis kūrinys bent jau parodo, kad galite rašyti.
Bet sakykite, kas, kas jums pasakė, kad kūrinio gale reikia tų paaiškinančių moralizavimų???
Ar jums neatrodo, kad mintį turi atskleisti pats kūrinys, o ne dirbtinai priklijuota uodega jo pabaigoje su auksine "autoriaus mintim"? Tai tik parodo, kad jūs pati suvokiate, jog savo kūriniu pasakote beveik nieko, todėl gale būtina pateikti pasiteisinimą.
Tai žiūrisi taip atgrasiai, kad net žabtus traukia.

3
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-11 09:56
cerera
Aš tik suabejojau, ar lietuvių kalboje noveletė kaip prozos žanras apskritai yra išskiriamas. Oficialiai. Reikės pasidomėt.

O šioji visai miela. Kažkur tarp 3-4, jei jau reikėtų vertinti balais.
Rašykit, dalinkitės, kad ir kaip ten jas bepavadintumėt ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-11 04:05
Vaisgamta
Cerera, kas yra novelė, žinojau dar stodama į universitetą. Tai, ką rašau, nėra novelės...Kadangi jų esu parašius jau daugiau nei šimtą, matau, kad visų ilgis panašus. Kūrinėliai per trumpi, kad juos galėčiau vadinti novelėmis..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-10 22:04
cerera
Sakote, kad neradote autorių, rašančių fantastines noveletes? O galbūt visa mistika slypi vertime? Nesu anglakalbė, galiu ir klysti, bet manau, kad toji jūsų “novelette”  liet. būtų verčiama tiesiog novelė. Nors jūsiškę greičiau pavadinčiau miniatiūra. Aš gal mėginčiau verst taip:
Short story – miniatiūra
novelette - novelė 
novella – apsakymas/apysaka
novel – romanas

Arba ne ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 23:06
Vaisgamta
Dėkui, žinosiu :)
O jums primenu, kad sakinį rašyti pradedame didžiąja raide :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 22:41
klimbingupthewalls
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:51
Vaisgamta
Nuar, klystat: mėginu sukurti ką nors labai paprasto ir parašyti taip, kad skaitytojas tai perskaitytų vienu įkvėpimu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:43
Nuar
Jūs einate tuo pačiu keliu, kuris žudo lietuvių fantastiką - norite sukurti kažką ypatingai didingo ir stulbinančiai reikšmino, kas nustebintų Jūsų skaitytoją. Kažką tokioooo, kas būtų nepaprastai rimta ir su gilia filosofine potekste. O Jūs žinote, ko iš tikro reikia Jūsų skaitytojui? Rašykas šia prasme yra dėkinga vieta. Galite eksperimentuoti. Ir žiūrėkite ne tik į komentarus po Jūsų tekstais, bet ir į skaitytojų skaitliuką. Kritikų palankumą galima įgyti bendravimu čia, o skaitytojų, kad jų būtų gausu, jiems, o ne sau parašytų kūriniu.:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:35
Vaisgamta
Nuar, kai prieš trejetą metų pradėjau rašyti fantastines noveletes, apskritai nesukau galvos, kokiam žanrui priklauso tai, ką rašau. Gyvenime nemėgstu jokių rėmų, darau tai, kas man patinka. Ir net fantastika tuo metu nesidomėjau...Mane biesina tai, kad Lietuvoje fantastika yra nevertinama, priskiriama paauglių literatūrai. Ne paaugliams rašau...
Man noveletėse svarbu sukurti kokią nors nuotaiką, parodyti emociją, surasti kokią nors skaitytojui netikėtą detalę...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:28
Nuar
Tiesiog perženkite p. R.Banienės nurodytą ribą. Juk taip įdomiau rašyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:24
Vaisgamta
Nuar, perskaičiau, tai, ką rašau, nėra Light novel...
Prieš keletą dienų kalbėjausi su Rita Baniene- Bany, ji sako, kad aš rašau fantazi short story.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:17
Nuar
Ten dalis teksto (mažesnioji, nemaišykite su mango, tai ne tas pats) piešiniai. Todėl anglų kalba nereikalinga.:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 19:15
Vaisgamta
Esu radus tik tiek:
Novelette may refer to:
A novella, especially with trivial or sentimental themes.
A narrative work of prose fiction shorter than a novella and longer than a short story.

Deja, esu senosios kartos atstovė, kuri filologiją baigė labai seniai (1993 m.), su anglų k. nelabai draugauju...Todėl informacijos man ieškoti labai sunku.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 18:50
Nuar
Tai aišku, kad yra aprašymas. Tereikia paieškoje įvesti ライトノベル (raito noberu) arba Light novel. Bamm ir visas fantastikos pasaulis Jums prieš akis, tik ne toks, kokio tikėjotės ir, galimai, nesuprantamas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 18:37
varna
gal yra kur nors šio žanro aprašymas, sakykim bendri reikalavimai? skaitant atrodo skaidru, subtilu, yra nujaučiamų dalykų, pabaiga man labai graži, atvira nuojautai...o ar to pakanka noveletei ir dar fantastikos, aš nežinau. gal autorė pasidalintų žanro ypatumais?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-02-09 18:28
_žemaitukė_
gi ne kasdien randi pačią save
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 23]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą