Dar iš toli,
net delno nepalietęs,
netyčia išgirdau,
kaip gieda ąžuolėlis.
– Šaunuolis, – mirktelėjau savyje, –
gyvieji mirusių – ne gedi.
Ir aiktelėjo sopulys,
kad gal ne jis,
gal gilė, motina jo, gieda.
Dar niekada, kai dvasioje
toks lėtas nebuvau —
net senio žingsniai rodėsi greiti.
Šliaužiau, kaip sužeistas karys
į apkasą nuo kulkos gintis.
Galbūt į akmenį,
galbūt į kelmą, paliktą supūti,
gal į arimo mažą grumstą,
gal į žvėries įspaustą pėdą
atsirėmiau sunkus
kaip neseniai nešiotas kūnas
ir net ne mintimis;
tiesiog atodūsiu:
Tai, sesės, broliai, parėjau.
Ir dvasiai reikia delno.
sušildyto krauju.
– Žmogaus?
– Ne būtinai,
Girdžiu, kaip ąžuolėlis gieda.
Kiek dar būsiu – tiek būsiu,
bet nebūti jau čia negaliu
Ačiū, vovere, tau,
kad striksi į viršūnę
paieškoti danguj riešutų.
Man smagu, kad ir paukštis
tūpia drąsiai į mano šakas.
Patikėsiu ir jam,
kad kada – kažkada
jis užklojo žvaigždynais mane.
O Perkūnas nerimsta,
kad į delną gilus šaknimis.
Ačiū, Gile, ir tau,
kad sūnelį gražiai augini.
Iš kur išmoko, a?
Iš kur taip žino, a?
Atrodo, kad ir šaknys taip giliai,
kad koks bebūtų –
tegu ir trankomas, ir skaldomas žaibų,
bet visuomet tik čia.
Na, o tuomet,
kada atskirtas nuo šaknų,
kas žino, kokia kelionė jo,
dalia kokia?
Kiek dar būsiu – tiek būsiu,
bet nebūti jau čia negaliu
Per vidurį dūgzti
nepavargsta bitutes,
kankliai skambėti iš po šaknų.
Na, o tuomet,
kada atskirtas nuo šaknų,
kas žino, kokia kelionė jo,
dalia kokia?
Kiek dar būsiu – tiek būsiu,
bet nebūti jau čia negaliu
Per vidurį dūgzti
nepavargsta bitutes,
kankliai skambėti iš po šaknų.
ąžuolas jau baigęs savo kelionę - ąžuolinis karstas; ąžuolas be šaknų - mediena, malka, kas tik nori... Tokia Medžio Ąžuolo dharma, brandinti giles ir augti vienoje ir toje pačioje vietoje, ir jis tarnauja savo dharma be klausimų, ar verta stovėti ar verta lėkti kur nors... jis tarnauja kaip vandenys tekantys upėm į jūras, į debesis į lietų, ir gruntinius vandenis vis čia ANT ŽEMĖS, kaip ąžuolas tarnaus savo dharmą, jei vandenys netarnaus savo- jei upės lietaus ir vandens nebus- kaip jo šaknys?..čia-vietoje?..
nekeli klausimo ąžuolas ir upė, tik žmogus kelia "o kokia man iš to nauda?.."
ąžuolas net negalvoja kiek bus,jis jau yra- yra čia ir dabar ir tarnauja savo dharmą, kol jį keičia kiti ąžuolai-tarnaudami savo (ąžuolo dharmą)
ažuolas be šaknų (be gyvų šaknų) jau baigė mediena- o ąžuole buvusi dvasia, jau baigė savo kelią, ir ji jau nebetarnauja ąžuolo dharmai.
sakoma "lenk medį kol jaunas-senas jau sustabarėjęs, ir jis arba lūžta arba jį su šaknimis išverčia - lankstumo jis savyje nebeturi..." - retas protas ir senatvėje nepraranda lankstus - jei kalbame apie žmones; o ieškant teisių, tai teisūs visi, kas tarnauja savo dharmai- atlieka ją, kol juos pakeičia- pavyzdžiui jūsų baltieji kūneliai, kiek jų jau per jūsų kūno gyvenim1 pasikeitė- jie neieško prasmės, tik tarnauja savo dharmą - valo kraują (tokia jų dharma- ir jie ją atlieka.). :)