tylus ir ramus tu ir pusiau nuogas tėvas. matai jo krūtinės plaukus. matai,
kaip mėsininko peiliu
jis be gailesčio raižo stalą, aptrauktą ornamentuota klijuote.
tavo vaizduotėje tie ornamentai virsta seniausio miesto gatvėmis,
tvenkiniais ir fontanais, šviesiais ir baisiais, kokius terastum
nuzulintuose prieglaudos senio, sėdinčio saulės atokaitoje, prisiminimuose.
jais pamaldžiai dalijosi ištisos kartos.
kol prekinių traukinių griausmas išpranašavo ano pasaulio pabaigą,
o į vagonų tarpus spėjusių sušokti darbininkų, valkatų ir studentų širdys tirpo vilty. dabar
tėvas, suspaudęs lūpas, burzgia kaip senas lėtas taksi.
taškosi seilėmis. susivėlusi
motina prisvilina vakarienę. kambarius bematant užtemdo dūmai,
ir atrodo, kad stojo troški naktis skurdžioje Pietų valstybėje, kur žmonės
atsiduoda sulytomis ir nusišėrusiomis priemiesčių katėmis, tad
išeini pasivaikščioti. žydinčioje alėjoje
prisimeni literatūros ir muzikos pamokas. Gėtę. Mocartą.
paniūniuoji žinomos simfonijos fragmentą. gražu ir liūdna.
už nugaros pasigirsta pritariamas tūkstančio kojų trepsenimas. tave seka
ilga laidotuvių procesija. sustoji pievutėje, grožiesi:
mergaitė juodu kaspinu plaukuose užsisvajojusi spardo gatvės akmenukus.
prieina per daug arti. rankovės nėriniai švelniai paglosto tau pirštus.
įsidrąsinęs šūkteli: - kas mirė? ji atsigręžia. tyra ir įžūli.
nusisega nuo lieso kaklo sunkų medalioną ir, tarstelėjusi užsienietišką vardą,
sviedžia į pievą. lombarde patenkintas iškeiti jį į aštrų ir šaltą, tviskantį senovinį peilį, kuriuo
prasipjauni sau gerklę.
Nemanau, kad čia aprašyti vaizdai – pakankamas motyvas žudytis lyriniam „tau“. „Tavo“ jautrumas – būtų pakankamas motyvas, bet jis čia, mano nuomone, nepakankamai atskleistas. Šios užuominos gali būti nuorodos į kitus dalykus, kurie galėtų vesti į nesipjovimą. Formos prasme ir tvarkingumu tekstas gerai traukia dėmesį, nebent pradžia daugokai ištempta. Nešokiruojantis, bet gana profesionalus. 4-
netgi drįstu manyti, kad efektą šiame tekste sukelia ne vaizdai, o iššaukiantis pavadinimas ir teksto forma. jei būtų užrašyta nesuskaidytomis eilutėmis, viskas, spėju, praslystų pro akis. bet, kaip ir sakiau, skaitytojams medžiagos kalbėti apie savižudybę - gausu.
Neįtikinanti ši eilėdara su tarp savęs nesusijusiais segmentais,
prozoj galima būtų išvystyti romaną tipo Martynas Idnas...
bet poezijoj jokio efekto, lyg
tai bandymas pašiurpinti ir tiek
mmm, kaip tik man, besidominčiai savižudybėm. būtų įdomu paanalizuot šį tekstą, pasekt besižudančiojo minties eigą, tik kažkodėl baisu viešai dalintis interpretacija. vienaip ar kitaip, eilėraštis gali būt puikia medžiaga norintiems pritaikyt savo tam tikros srities teorines žinias.
Šiaip dalis nuo "išeini" gal kiek labiau įtikintų pasakojama pirmu asmeniu. Pamėgink paskaityti. Sklandžiau lyg ir. Nors gal tai tik man taip atrodo. Pirma strofa tai galinga. Pabaiga kiek nuvilstelėjo, gal dėl pavadinimo. Dar pamąstyčiau ar verta visas kortas atversti, na nebent mėgsti riziką, žaidimą atviromis (: Yra jėgiškų dalykėlių, kas be ko.