Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Puiki ne tik nuotaika, bet ir diena. Rudeniui baigiantis tokios retai bepasitaiko.

-

Ji prieina, apsidairo, stumteli mane delnu ir suburba:
- Pasitrauk!
- Pardon, parodon... – atlaisvinu kelis centimetrus, bet to, be abejo, nepakanka. Suoliukas nedidelis – kaip tik susiglaudusiai porelei. O ji glaustytis nenori.
- Jei jau sakau, kad pasitrauktum, tai bent nesilazdavok, a? Primink, kas tau moka?
- Gerai jau, gerai... – atsistoju, kiek paeinu ir klesteliu ant drungno asfalto. O, net visai patogu.

Kelias akimirkas tylim, nei vienas nepradeda. Matau, kad moteris jaudinasi.

- Na tai?..
- Kas?
- Kokios naujienos, klausiu. Dvi dienas net „emeilo“ negavau. Juk sakei, kad informuosi.
- Oi, atleiskit sklerotikui... Neprisiminiau. Bet nieko.
- Koks dar „nieko“?!
- Nepykit, a? Radau juk. Tas dvi dienas archyve knisausi, be perstojo, net nevalgiau. Beveik. Bet radau! Ir... Tamsta neklydot.

Jos akys kone lipa ant kaktos.
- Taip, devintais metais dingo vienas. Devyn pirmais – irgi. Ir pem ketvirtais. Tarpukario duomenys pavogti, ankstesniais metais niekas nefiksavo, bet tie trys – garantuoti, visi kaip vandenin. Pokariu ten generolas buvo, Konstantinas... ar Kirilas... Ai, neprisimenu. Va dokumentai, pati paskaitysit. Sekantis – toks mafijozas, Petia vadinosi. Ir paskutinis, vaikas, kaip ten... Eimantas berods. Su skiautere, bent jau nuotraukoj.
- Parodyk! – ji staiga atsistoja, lyg nuplikyta.
- Pala, pala. – prisislenku artyn, pasirausiu portfely. Popieriai, seni dokumentai, lapai su atspausdintais duomenim... Va.

- Imkit. – parodau jai. Nuotrauka sena, kone pageltus. Archyve viskas pagelsta. Net bjauru liest.
- Dieve... – moteris paima, ilgai spitrijasi, rankos virpa. Kaip ir akys.

Pagaliau suvokiu, kas vyksta.
- Bet juk jis... Jis... Jis... Vaikas? Tamstos? Ir kaip gi seniau nesupratau...

Ji pradeda tyliai verkti.
- Taip. Jau septyniolikti metai, kai dingo. Girioj. Jis visada vienas po gatves braukydavo – paauglio siela, matot. Pykom su vyru, bandydavom sulaikyt, bet kur tau... Dingo. Paskutinis kartas - boba, grybautoja pelkyne sutiko. Ir viskas.

Ojojoi, kaip negerai. Kur gi tu, tokia puiki mano nuotaika... Irgi dingo. Susiraukiau.

- Tai va, kaip atsitinka. Tikrai, nuskendo vaikelis matyt... Kaip ir dar keli, iki jo. Buvau toj vietoj – keista ten, atrodo, lyg kas stebi – vis atsisukt norisi. Baisi vieta, nesmagi. Jau geriau archyve, bent sausa, tik dokumentus sau vartai, po bylas knaisiojiesi. Bet pala... O kam tada jum mane samdyt?.. Negi pati negalit? Ten gi paprasta – nueini, paklausi ir viskas, mentai geri, kiekvienam duoda popierius pavartyt.

Ji atsisuka. Negerai taip atsisuka. Piktai.
- Ne pirmas tu, vaikeli. Trys tokie nusamdyti buvo. Visi – negyvi.

Nuryju seiles. Kas per velnias...
- Man kiekviena informacijos nuotrupa reikalinga. Kinologo, policijos, teismo. Visi duomenys. Nes... Supranti... Prapuola jie. Tik koks galas atsiranda – atrodo tuoj suprasi, kas, kaip, kur... Ir dingsta. Kartais su visu liudininku. Nepyk, tu pirmas, likai. Sveikinu.

Ji paima nuo suoliuko popierius, apsisuka ir nueina. Keista moteris. Ir istorija jos keista. Ech, pasakos visa tai. Liudininkai dingsta... Paranoja ir tiek. Atsistoju, pasitaisau kelnes. Ne mano reikalas tos intrigos – pinigai pervesti, o tai svarbiausia.

Pala, o kur gi portfelis? Rodos palikau prie suoliuko, va toj vietoj... Dingo. Kas per?..

Ir tas medis toks keistas. Juk kitur buvo, lyg va ten. O dabar – prie pat.

Ima purtyt drebulys. Ne, kas gi dabar, atrodo, lyg jis juda... Vos vos, bet juda. Suoliuko link. Mane sukausto siaubas. Ne, negali, negali... Taip tik atrodo...

Kamienas jau prie pat, ir ola – siaura, tokiose kokie nors strazdai gyvena – atsiduria man prie veido. Slidi, pageltus, sunki lapija apsiveja ir ima traukt artyn, prie tos juodumos, suspaudusi taip, kad net nutirpsta rankos ir kojos.

Nugrimztu, aplink tampa tylu, lyg karste. Pasaulis pradingsta.

-

Na va kaip gerai. Sugavau kaip tik laiku.

Popieriai, kuriuos mama skaitys, padirbti: ten net ne kokios nors ataskaitos, o matematikos pratybos. Pirmokas kadaise parke paliko, va ir panaudojau. Tikrus duomenis nedelsiant sunaikinau – nors ir nieko ypatingai svarbaus, bet mamai ramiau bus. O jos samdinys... Studentas, jaunas dar, seklys mat... Tiek to, kelis metus pamiegos. Paliksiu tam medyje, lai ilsisi, kada nors man jo prisireiks. Kai pavargsiu. Nedaug beliko – prastas girios dievas esu, Kirilas sako, man tik kvailumai galvoj. Va ir bus pamaina, nereiks nieko kviest. Che che, gerai sugalvojau, ar ne?


Tie, kas nesuprato, spusteli.

2009-12-26 01:25
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-20 05:48
Svoloč
Silpnai. Vaikiška tokia a la fantastika. Greičiau pasaka. Gal geriau jūs fantastai savo nesąmones dėkit į skyrelį vaikams?
Tikiuosi, Venckūnai, kada nors suaugsi rimtai literatūrai. Potencijos turi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-02-13 11:08
Dvasių Vedlė
haha, tuoj keli tomai "Panko" išeis :))
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-13 23:32
Čia ne Aš
Gera intrigėlė
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-11 18:13
JRFRA
trūko tik malderio su skali ir gautųsi x failų serija iš pirmojo sezono, kurią žiūrėti prieš dešimtmetį buvo visai įdomu, o dabar tik juokinga
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-10 23:36
manpatinkavaikai
pabaigos tonas net kiek Lukjanenko priminė, gal dar prisidėjo kad Kirilo vardą dažnai naudoja jis. gražu, nebuvau skaitęs tamstos, žiūriu dar
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-07 21:28
Valkas
Esmė tame, kad tekstas parašytas visiškai be lietuviškų raidžių (ąčęėįšųūž'ės). Tai ne taip ir lengva, visi žodžiai kruopščiai parinkti, daug kartų pergalvoti. Dėl to kūrinys neturi visiškai jokios meninės vertės, bet tinka kadaise St Sebastiano skelbtam neformaliam konkursui (žr. forume "mėnesio tema", antras puslapis).

Čia tiems, kas nesuprato. Be to, tai - "Panko" tęsinys, tiksliau plėtinys, neįeinantis į pagrindinę seriją, bet vykstantis paraleliai su ja.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-07 18:47
časm
visiškai dirbtinas tekstas. keisti dialogai. na nežinau. aš iš tų, kurie nesuprato
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-05 12:57
St Sebastianas
Bravo.:) Pripažinsiu, kad nesitikėjau, jog kas nors rimtai sudalyvaus mano iššūkyje. Maniau, kad gal nukris vienas kitas atmestinis tekstukas be lietuviškų raidžių... Žodžiu, maloniai nustebinai. Šiaip galėčiau pasikabinėti, tačiau suprantu kokios buvo darbo sąlygos, todėl paprasčiausiai paspausiu leteną.:) Jei geras būsi, kito DRFS alum pavaišinsiu.:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-05 00:52
klimbingupthewalls
ola tai įtartinai atrodo, bet suprantu, kad kitaip negalėjai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-04 14:34
Sniego mėnuo
Žodžiu, sveikinu, tikrai nustebau:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-04 14:33
Sniego mėnuo
Aklas aš:D Nemaniau, kad tai įmanoma:) Bet va kur tikroji fantastika, pasirodo ne vien turinyje..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-03 09:44
Damastas
Na, tuomet aisku, tik man tokie issukiai skamba labiau matematiskai, nei literaturiskai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-03 01:16
driezas
ko čia nesuprast. nieko kūrinėlis:)

gal tik pabaigoj kiek fantazijos mažoka, bet tvarkingas.

tarsi trumpa ištrauka, anonsas.

o su kableliais atsargiau...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-02 22:04
omnia_mea
Aš apakęs (Valkas priminė man, kad menesio temos 2 puslapio pirmajame St.Sebastiano komentare yra sakinys):

„O svarbiausia - kūrinyje neturi būti nė vienos lietuviškos raidės (ąčęėįšųūž). :)“

Velniškai sunkus uždavinys! Neblogai realizuotas! Bet...

Taip norisi geros, geresnės ir geriausios fantastikos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-02 20:41
Damastas
Kad perspektyvoje galimos sasajos su Panku, suvedziau labai greitai, net ne visai suvokes, kas gi vyksta paciame kurinelyje.
Dialogai nepasirode tokie jau smagus.
Del klišiu jau seniai nepykstu, tegu tik ispildymas buna itikinamas, taciau...Valkai, uzteks kvailioti ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-01 22:11
Valkas
O gaila, kad niekas nepastebėjo. Prie bendro pasipiktinimo dėl rašyko klišių galiu pridėti ir savo trigrašį: skaitymas rašykuose tapo atmestinis. niekas - visiškai niekas - nežiūri, ką, kaip ir kodėl skaito.
žmonės, būkit geri, atkreipkit dėmesį į tai, po ką akytėmis bėgiojat =]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-12-27 21:50
Aurimaz
Kūrinys Rašykams?
Retkarčiais durnių pavoliot gal ir nieko... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-12-27 11:59
Sniego mėnuo
Smagūs dialogai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-12-26 18:44
Chlopotenko
tie, kas nesuprato, tespusteli eik tu nachui.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (7)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-12-26 17:39
Fantomas Nemiga
Flax pagaliau pamatė tas klišes! ne aš vienas! hura! hura!

jei nuoširdžiai, visi kūriniai fantastikoje pastaruoju metu tikrai darosi vienodo stiliuko. čia neskaitant tų nuolat pasitaikančių perliukų apie elfus ilgomis ausimis arba kažkokio veikėjo/veikėjos (pavadinkim jį/ją - ono) pezalus po grybukų terapijos. patys manau žinot ką turiu galvoje. nu suprantu, kad tokius rašyti tiesiog LENGVIAUSIA, nu bet gal laikas kiek judėti į priekį?

nu bet čia po Kalėdų? dabar visų pilvai silkėmis užkišti (tik negerkit dabar pieno!), tai kažkaip tingu imtis kiek rimtesnių darbų. ane? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 25]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą