Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 25 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Juokinga stebėti bandymus šioje svetainėje vertinti kūrinius pagal kažkieno nustatytas normas. Tai panašu į galimą nubraižyti diagramą: x- laikas ir vieta, y-vaizdinės priemonės ir t.t.  Kuo aukščiau šoka skalė, tuo geresnis eilėraštis? Pjesė? Proza? Šitaip matuojame tai, kas yra išjausta žmogaus? Ištraukta iš dvasios gelmių ir pateikta sudrąskyti geometrijos žinovams. Ha. Galiu drąsiai nusijuokti jums į veidą lygiai taip pat, kaip ir kiekvienam, kas mėgintų su manimi ginčytis. Nėra normų, taisyklių, požiūrio vienodumo, kuriuo galėtume pasverti jausmą, kurį dėl mados įpratome vadinti banalybe. Nėra banalios meilės, nėra banalaus skausmo, nėra banalaus laukimo... Todėl nėra banalaus eilėraščio. Ginčijatės, kad tai neįdomu? Užlipkite  ant stalo ir paižiūrėkite į savo paties kambarį iš viršaus. Argi jis atrodo lygiai taip pat, kaip kad įpratote jį matyti? Betgi jis - tas pats jūsų kambarys. Vienok, dėkoju už nuomones, pastebėjimus, netgi supykimus, tai reiškia, kad gyvenate, vertinate nuo savo kėdės, ant kurios užlipote. O aš, vienok, vertinsiu nuo savosios.


2011-10-20 18:55
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Blogas komentaras Rodyti?
2013-01-15 20:49
Algmar
        Įdomu, Kepkelis prakišo taškais ar šiaip užrietė nosį – ką čia...?

      Užėjau kur ir mano šnekučiuota kadaise, kas naujo?
      Kepkelis aiškiai jaučia ir pripažįsta normos santykinumą, Vydė kviečia ant spintos – pamatyti nematytai, nebanaliai... kai banalumas, sako, apskritai neegzistuoja?  „labai gražūs įvaizdžiai“– sako Vydė pas bibliotekininkę, o pas Brydę panašūs – kenksmingi... O įvaizdžiai  ir ten ir ten – vienodai girdėti ir gražiai atnaujinti.
      O Kepkelis už normą. Bet kas ta norma. Jo rašinių stilius – kas tai? Ironija, mada, ar kažkieno kažkam kuriama norma? Panašią kalbėseną rodžiau „post  ... kančiose“.
      Kas yra taisyklės matematikoj – logikoj – buhalterijoj, ir kas – norma, taisyklės mene? Susitarkit dėl terminų, taip visi kirviai liepia.  Juk abu turita savas  xy  sistemas, ir visai netoli jos viena nuo kitos toj išilginėj tiesėj riogso.
      Čia ne kalbos nei teisės verta griebtis. Šiam reikale esmė kitur. Kad ir mada: antai graži panelė, jai baisiai tiktų užpereito šimtmečio suknelė. Gali parodyt gurmanams, namie, bet publika nepriims. Teks suktis iš padėties, ir paaiškės – tai lengva! Nes svarbiausia ne suknelė, o panelė.
      Svarbu ne mados, normos, ir ne skoniai, kuriuos gali perprasti, o meno dėsniai – platybės, kuriomis kai kas nužygiuoja iki absurdo – dramblio š ir panašiai, mat tokia ano norma.
      Šio disputo maždaug tokios išvados:
1) Ne banalumas egzistuoja, o banalumai – kiek galvų... + visuomeninė samprata. Jei nori kūrinį parodyti, tenka banalumus pažinti ir jų išvengti.
2) Taip pat ir  normos, tik jos menkai reikšmingos, tad jų neverta paisyti, nebent stilizuojant. Bet čia štai ir reikia susitarti, ką kuo vadinam.
3) O paisyti tenka meno dėsnių, tai džiugu ir teikia laisvę.  Kompozicija, spalvų, garsų dermė – ten tik pagrįsti ieškojimai sukuria grožį.

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 17:12
Vydė Brėkšta
Tik jau nebūkit godus, bus kaip tai senei prie suskilusios geldos. Pasikartosiu - norma – raiškos priemonė, laikoma tinkamiausia bendrinei kalbai; nustatoma remiantis kalbos praktika ir raidos dėsniais. Praktika yra labai nevienoda. Grįžtu prie to, ką jau minėjau, amžiaus tarpsnių, kategorijų, asmenybės raidos (netgi tiesiogiai). :))) Iš žmogiškumo faktoriaus, jei nuvertintume jaunus poetus, jie niekada netaptų autoriais profesionalais.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 16:55
Kepkel
Jūsų taškų skaičiavimas labai neskaidrus ir yra pirmas mano nesutikimo objektas. Antrasis toks objektas gi būtų teiginys, kad laike kintanti norma kažkaip diskvalifikuoja duotu momentu pateikto kūrinio vertinimą. Įstatymai irgi keičiasi, bet tai nereiškia, kad šiuo metu galiojanti teisinė bazė nepajėgi įvertinti tarkim nusikalstamo elgesio.


Dar kam niekaip negaliu pritarti, tai sąvokų apibrėžimo post factum. Diskusija yra apie normą Jūsų pateiktąja prasme. Pamenat, dienorašty - "nėra normų, taisyklių [..]". Kalbos norma ne apie tai. Standartas arčiau to, bet gal likim prie to, kas pasakyta. 


Kad jau buvot tokia įžūli (:]) ir pradėjot skaičiuot taškus, tai tada jau aš leidžiu sau įsirašyt bent vieną dėl banalaus eilėraščio polemikos dingimo iš kovos lauko. Čia gal net visas raundas mano jeigu šitaip jau.  
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 16:32
Vydė Brėkšta
Vadinas pripažįstat normos nestabilumą. Jau taškas mano pusei. negalima vadovautis vertinimo kriterijais, kurie nėra stabilūs. Vadovautis galima, pripažįstu, standartu ir forma, net norma - ne.
Tarptautinių žodžių žodynas. Cituoju:

1. standartas
(Žodžių sąrašas/s)
... sąvokoms, simboliams arba kt. objektams; 2. pavyzdinis gaminys, atitinkantis tam tikras kokybės, chem. sudėties, fizik. savybių, mato, masės ir kt. sąlygas; 3. ek. aukso standartas – auksu padengtų ...
2. kalbos norma – raiškos priemonė, laikoma tinkamiausia bendrinei kalbai; nustatoma remiantis kalbos praktika ir raidos dėsniais;.
Ką jūs į tai?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 15:12
Kepkel
Norma yra nestabili, bet ji yra. Ir ji funkcionuoja. Nes aš galiu duotuoju momentu apie duotąjį kūrinį pasakyt - šitas ne, o šitas taip. O buvimas už normos nebūtinai reiškia bloga, bet iškart nusako koordinates. Geras kūrinys gali būti abejose normos pusėse, tuo tarpu blogas - visada tik vienoje. Ir jį visada ten reikia palikti. Kad neįsiveržtų į normą, kad nusikaltimas netaptų normaliu. O autoriaus charakterizavimas amžiaus ar bet kokia kita prasme man skamba kaip erezija. Kūrinys yra pats sau. Jį reikia skaityt, o ne autorių. Kiek jam metų man nesvarbu. Tik žmogiškasis faktorius lemia kažkokį paskatinimą ar pamokslą jaunesniam - analizės ir vertinimo diskursui autorius neįdomus.

Dar, man patiko ;] 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 14:55
Vydė Brėkšta
Mano nuomonė gavo į snukį, dabar dės atgal, vot. Normas sukuria vidutiniokai. KAm? TAm, kad , būtent, pasakytų geras, ar blogas. Tarkim norma intervalas AZ. Geras tampi kada patenki į normą? Kas sukūrė normas kitas klausimas, gal tam kūrėjui norma ir tokia, kitam gal ji bus AŽ. Nius čia nuo kiekvieno išprusimo priklauso, todėl iškart negaliu apie tai kalbėti, nes tai nesąmonė. Kitas dalykas - gerą, vertingą kūrinį sukuri tik tada (čia ne rašykų vertinimams, kalbu apie profesionalią terpę), kada visą šitą AZ peršokęs gali būti šokiruojantis, drąsus, galbūt net įžūlus. Opa, sakysit, tai tapo norma? NA tarkim taip. Tada tave vysis kiti, norintys aplenkti. Kartelė kyla, taip? Vadinasi norma nėra stabili, vėl grįžtam, prie to, kad neverta veltis. Ir dar pavyzdys. Imkime amžiaus kategoriją. Kūrėjus, tarkim, nuo 13 iki 15 metų, kūrėjus nuo 16 iki 19, kūrėjus nuo 20+. Ar galime juos lyginti? Galime pasakyti, kad 14mečio kūrinys blogas, jei jis jį parašė pagal savo trumpą gyvenimo patirtį ir intelektą, būdingą paaugliui? Augdamas jis užaugins ir savo kūrinius. Vėl nėra stabilumo, taip?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 14:40
Kepkel
Aš matot, nesutinku, kad nėra normų. Nes yra normos. Ir jos reikalingos. Nes yra įstatymai ir jie tam, kad tu su vėzdu manęs panorėjus neužverstum. Normos sako - tai, ką tu darai yra nenormalu, susimąstyk. Kokią išvadą padarysi - tavo reikalas. Tai čia a.

B būtų, kad nėra banalaus eilėraščio. Yra. Kaip yra nekokybiški, vandenį praleidžiantys, kojas prakaituot verčiantys, nepatogūs batai. Gali sakyt - o man gražūs, man patinka. Nu ir kas? Vis vien nekokybiški. Yra tokia vertinimo/matavimo kategorija ir ką tu man? 

Mano reikalas buvo duot Jūsų nuomonei į snukį, galit nesivelt. Bet norėčiau, kad veltumėtės :] 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 14:28
Vydė Brėkšta
Ne, tikrai nebijau, tik jūsų argumentų kaip ir nematau, neturiu į ką atsakyti idant į tai, kad su kažkuo nesutinkate.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 13:34
Kepkel
O tai kas tada yra daugoka?

Aš čia bandau muštis, o Jūs net kovos vietą kaitaliojat. Argumentų raumenys silpnoki, kad susikibt bijot? :]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 13:25
Vydė Brėkšta
tatamio mažoka, oi kaip mažoka :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 12:47
Kepkel
Jo, matau iš pozos. Užimat visą poleminį tatamį ir juokiatės į veidą, kas prieina :]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 12:41
Vydė Brėkšta
Mane sunku parversti ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-10 12:34
Kepkel
Ginčyčyčiausi iki nukritimo. Pageidautina, Jūsų. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-09 20:37
Gabitte
Jūs labai taikli
šiuo klausimu :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-08-07 13:06
Algirdas Markevicius
pritariu autorei !
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-25 10:22
mr gipsas
Vot teisingai apibudita, pritariu...100 pr.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-06 20:32
Algmar
      Paskaičiau čia, ir apie vazeliną užtikau. Dar vieną kartą matau: klausimas smagus ir šakotas. Trumpiausias jo vardas – požiūris. Požiūrių platinimo problemos kedenamos Algmar esė „apie komentarų meną“,  „apie esė meną“,  „jaunojo postmoderno kančios“,  „apie poezijos meną“,  ir rašinių komentaruose.
      Čia ne vien reklama.
      Sėkmės.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-21 11:02
augaviskas
Normų poreikis kyla iš noro geriau susikalbėti. Arba iš to, kas vadinama prigimtimi arba įgyta patirtimi. Šiaip ar taip, vienokios ar kitokios normos - mūsų dalis. Ir eilėraščiuose jų daugiau ar mažiau pasitaiko. Kaip ir vertinimuose, komentaruose.
Sakot, banalus eilėraštis neįmanomas? O kaip su eilėraščiais, sukurtais iš normų?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą