Rašyk
Eilės (78431)
Fantastika (2314)
Esė (1559)
Proza (10958)
Vaikams (2722)
Slam (81)
English (1196)
Po polsku (373)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 33 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Nutikimas, papasakotas žemiau, buvo prisimintas dėka vieno tokio kūrinėlio, publikuoto šioje pačioje svetainėje, kiek ankstėliau. Tačiau, akivaizdu, kad nors ir tikras jis tėra perpasakotas, todėl galimai netikslus kažkada vykusios tikrovės epizodas. Ačiū visiems.

___

Jis skubotu žingsniu prieina prie jos. Taip tarsi būtų iš vieno kaimo. Ir paberia, kaip kokias bulvių lupenas pro šakės virbus:

-- Labas, o tu graži mergina. Žinai aš čia netoliese gyvenu Vilniaus rajone, o tu važiuoji namo? Toli gyveni?

Mergina net atšlyja. Ir lošiasi atgalios. Lošiasi iki jos pakaušis atsiremia į gelžbetoninę koloną, laikančią perono stogo konstrukciją. Sunkūs krepšiai svarina rankas ir neleidžia jai tiesiog pabėgėti keletą žingsnių šalin arba atsistumti rankomis nuo tipelio, nė iš šio nė iš to užpuolusio ją savo monologu. Ji tikrai nežino ką daryti, o jis žeria toliau:

-- Tu tik nebijok. Aš nieko. Mano vardas Ričardas. Mes galėtume susituokti arba šiaip gali pagyventi pas mane. Aš turiu ūkį -- kelios karvės, kiaulės, paukščiai. Tikrai gerai gyventume. Tu turbūt studentė?

Taip ji norėtų būti studente, tačiau dabar labiau norėtų, kad jis atsiknistų nuo jos. Ne jis nepavojingas. Greičiausiai. Nors niekada negali žinoti. Ypač kai toks keistas. Iš pažiūros lyg ir normalus, bet žvairokos akys ir kiti bruožai kažkuo primena tuos apsigimėlius. Kaip jie vadinasi? Daunai? Arodo taip. Ne nėra labai atstumiantis, o ir tie liguisti bruožai tik vos ne vos žymu. Apsirengęs valyvai. Bet sugalvok tu man, pirštis pirmai pasitaikiusiai autobusų stotyje?

-- Jūs visoms taip peršatės?

-- Ne. Aš, aš tik pamaniau, kad tu labai man patinki ir dėl to priėjau. -- jis kiek atšlyja ir, matyt, atvėsta. Dabar ji gali atsitiesti, žodžių kruša nebe taip stipriai kerta. -- Aš tik pamaniau, kad gal reikia buto? Daug kam juk reikia.

Buto. Reikia buto. Taip reikia. Bet tik ne su Ričardu ir jo kiaulėmis. Ką jis sau įsivaizduoja? Kažin kaip aš čia atrodau? Kaip parsiduodanti stoties mergina?

Ji pasislenka keletą žingsnių į šoną ir dabar gali pasidėti krepšius ant suolelio.

Kur tas autobusas? Mielai įšokčiau ir važiuočiau tolyn iš čia, pro langą skaičiuočiau atrajojančias karves. Galbūt ir Ričardo suskaičiuočiau.

Ričardas dabar jau nebepuola kaip maitvanagis. Tačiau vis dar sukinėjasi aplinkui. Tartum būtų atėjęs palydėti. Rūpestingas giminaitis, atnešęs sunkius jos krepšius. Tokia mintis jai juokinga ir ji šypsosi, klaidindama tą vargo jaunikį. Jis taip pat išsišiepia. Parodo savo sveikus stambius dantis ir visą praėjusios savaitės, o gal ir mėnesio racioną tarpudančiuose. Siaubas! Kažin ką pagalvotų visi? Ji kažkodėl įsivaizduoja Kauno rotušę, o ne Vilniaus civilinės metrikacijos biurą. Nėriniuotas nuometas pranyksta pakeltas putniais Ričardo pirštais ir jai reikia su juo bučiuotis. Tiesiog į tuos, apsivėlusius maisto likučiais, dantis. Net nusipurto. Ričardas vis dar čia. Jis jau nebekalba, bet matyt, jam dabar nesmagu tiesiog nueiti. Jis nežino ką daryti, todėl kvailai styrinėja nuo kojos ant kojos. Jo kojos trumpos ir stambios, išaugusios iš riesto, plačiausio pasaulyje užpakalio. Jis žemaūgis ir siaurakaktis. Riebus. Fe.

O štai ir autobusas. Mielas, vos kretantis, senučiukas, kreivai nupurkštomis mėlynomis juostomis išilgai balto korpuso. Pagaliau. Ji nė nejaučia krepšių svorio. Iki išvykimo dar mažiausiai penkiolika minučių, tačiau negi stovėsi čia su Ričardu?

-- Na viso! -- Šūkteli jis atsisveikindamas ir patraukia miesto link.

***

Tik vėliau, gerokai vėliau, kai autobusas pūškavo keliasdešimtą kilometrą tolyn nuo Vilniaus ji išdrįso dar pagalvoti ir apie tas trumpas ir drūtas kojas lovoje. Apie riebų liemenį. Putnius, nukramtytais nagais pirštus, grabaliojančius ją po šilta antklode, tvankią vidurvasario naktį. Pavartė tuos visus vaizdinius šiaip ir taip, tarsi pastumdė neskanią, nuo šilumos išsileidusią šaltieną lėkštėje ir nevalgė. Bjauru. Viltingai apsidairė į aplink sėdinčius žmones ir rado ko ieškojo. Krėsluose anapus tako mergina, matyt studentė, matyt taip pat kaip ir ji pati, savaitgaliui važiuojanti namo, ramiai miegojo ant savo draugo peties. Draugas žiūrėjo į pro šalį lekiantį mišką. Abu atrodė gražūs, normalūs ir laimingi žmonės. Kaip gerai.
2004-06-08 10:27
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 29 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-03 12:49
Svoloč
Puikus vaizdelis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-02 20:49
kondensofkė
oi kokie švelnūs išgyvenimai
jokio cinizmo ar pan
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-02-16 18:23
Alius Gauriškis
Esi geras psichologas arba idealus perpasakotojas. (Ypač dėl kūrinio pabaigos. Viena moteris labai panašiai apibūdino jausmus, kai įsivaizduojamas nepageidautinas subjektas besigrabinėjantis...)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-01-21 12:54
lateksinė_nindzė
kaip gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-08-30 20:06
matematinis nulis
niu... nusipurtyt privertė
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-29 18:49
Dratelė
ir kas nugincys kad zmoniu santykiai - paslapciu paslaptis ;)
o man tas klausimas _ gal studente? - tai is kart mintyse iskyla vienas is tu ikyriu sektantu...nors cia tarpkitko..;)
geras kurinys man patiko;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-14 14:47
Akacija Interpretacija
aha, be priekaištų... (dar neatgaunu kvapo...)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-14 02:16
gaolbird
Man patinka merginos.
Nors ir koks atgrasus būtų vyrukas, jos vis tiek apsvarsto mintyse galimybę už jo ištekėti x]

Vargos stilius be priekaištų x]
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-11 20:47
Anglis Raudonsnapė
Įdomiai,labai:)Tik truputėlį bjaurus tas Ričardas...na bet nieko,kentėti galima:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-11 17:28
klimbingupthewalls
geras visom prasmėm: temos paprastumu, autoriaus sugebėjimu įsijausti į merginos rolę, kalbos lengvute maniera ir vaizdingumu. 5 balai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-10 14:30
fanaberijos
triskart valio. pagaliau savarankiškas mąstymas...
miela
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-10 12:52
anuka
laba diena. iš šiukšliadėžės išlindau ir suradau ką gi varga rašo. paprastai ilgų kūrinių neskaitau. bet čia išimtis, nes: 1. stilius paprastas ir aiškus. nereikia laužyt nei minčių nei liežuvio. 2. užkabino kažkuo ir negalėjau sustoti. labai jau realu :D 3. autoriaus verkšlenimai diskusijose apie tai, kad visi užsidarę savy ir neskaito prozos paskatino paskaityti. :P
sklandumas valdo.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 20:05
Mrr Drugelių Paišytoja
sudomino...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 18:55
Mandarino Svajonė
nu... ką aš galiu pasakyt, panašu, kad tampu Jūsų fane...
Į mėgstamiausius:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 16:04
Albanija
net apsidžiaugiau radusi klaidą: kliūna tas "į - pro" pabaigoj :)))
va liux intriga pradžioj ką ir turėjau galvoje.
Šitas gabaliukas lyginus su praeitu turi aukštesnę mintį, netelpančią į papr aprašymą, "Penkad" ta idėja buvo trijų sovietinių čierkų ilgumo.
Įdomiai ten su tais dantim
bet... nžn dėl pabaigos??? kas herojus? pradžioj R vėliau mergina be jokio konteksto, kas beje visai domina perskaičius...
Ei. varga, gal užteks treniruotis, visvien rašai ne apsakymus o ištraukas, braižyk strategiją ir imkis didesnio ar painesnio siužeto, tokių ištraukų pakeliui bus 50, nesureikšminsi :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 15:01
Akela
Ha - norejau prabalsuot, bet iki balso teisės dar neužaugau, pasirodo. Tad, varga, aš tave tik morališkai palaikau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 14:51
Akela
Profesionaliai aprašyta/permastyta situacija. Respect autoriui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 11:46
mononoki
toks sakyciau eilines dienos siaubiakas su hepiendu :) ir dar siaip pagalvojau kaip yra darbai egzistuojantys patys savaime, o dar yra tokie ju autoriu pratesimai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 11:19
skaidri tyla
Gražu. Kažkoks keistas jausmas lieka - lyg gailestis Ričardui. Lyg kaltė. Kaltė, nes aš pasielgčiau taip pat, kaip ta mergina. Tikrai priverčia susimąstyti. Apie tai, kaip mes matome žmones. Arba kaip trokštame gerumo ir kaip jo baidomės, kai jis mus susiranda.
Geras kūrinys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-06-08 11:11
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
ja: subalamutintą linką dedikacijoj galima easy apeit: tiesiog šiame puslapyje vietoje 35083 savo naršyklės adress bare parašykite 34242 ir paspauskite 'enter'... o vėliau gal ir adminai ištaisys... ']
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2
[iš viso: 22]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą