Rašyk
Eilės (78154)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Žillis_ 
Pradžia - lig paskaita, todėl pradėčiau nuo: Kalbinu atėjimą. Nesupratau išsireiškimo/Ir į jos netektį žodžio/gal paprasčiausiai/žodžio netektį/?
Žodžiai /racijos, inercijos/ - nepoetiškai.

Keletą metų savo eilėraščius talpinu rasyk. lt platformoje ir tarp juos skaitančių kolegų yra keletas komentuojančiųjų. Kai kurie iš jų dažniau ar rečiau pasisako reguliariai. Esu dėkingas visiems.
Šį atvirą laišką paskatino parašyti aukščiau įdėtas pastebėjimas.
Niekuomet nekomentuoju komentarų, juo labiau skirtų mano darbams. Ir šis mano tekstas jokiu būdu nelaikytinas atsakymu gerbiamam kritikui.
Prieš daug metų, kai supratau, kad man svarbiausias dalykas gyvenime yra rašyti eilėraščius ir tikėtis, kad pavyks kada nors kurti poeziją, nusprendžiau ieškoti mokytojo. Rasti pavyko asmenybę, iškilų vertėją, poliglotą, kultūrininką, puikų poetą, didį intelektualą. Jis patarė papildomai mokytis iš didžiųjų autorių, genijų, o taip pat ir iš VISŲ KITŲ EILĖRAŠČIUS RAŠANČIŲ. Iš visų eilėraščių. Taip ir darau.
Prisimenu vieną susitikimą, kai mokytojas sukritikavo kažkurį mano opusą, o man pasiteiravus kodėl, jis nusišypsojo ir pasakė: apgink savo tekstą. Labai daug supratau jau vėliau, kai iš tikrųjų – argumentų neturėjimas privertė prisipažinti, kad mano eilėraščiui iki meno kūrinio buvo toli. Bet noras apginti paskatino tą daryti prieš savo kūrybą viešinant nesvarbu kokiu būdu. Nesitikiu kiekvieną kartą pasiekti aukščiausių standartų rezultatų, tuo labiau nesiekiu patikti platesniam skaitančiųjų ratui, priešingai, noriu, kad palankiai priimtų tie, kurių nuomonė man svarbi dėl nuomonę išreiškiančiojo atsakomybės už savo žodžius ir tai sąlygojančių kvalifikacijų.
Neketinu aiškinti kaip reikėtų suprasti vieną ar kitą metaforą, išraišką ar panašų klausimą, bet štai ties komentaro dalimi racijos, inercijos – nepoetiškai norisi apsistoti.
Jei turėčiau galimybę pasikalbėti su ponu V. Žiliu, užduočiau jam daugybę klausimų. Jie suktųsi apie išraiškų prasmes, idėjas, formas. Ypač domintų kriterijai, lemiantys vieno ar kito žodžio, noriu pabrėžti, Žodžio poetiškumą, ir patį to poetiškumo apibrėžimą ar kaip jau ten tie dalykai kolegai atrodo. Kurie žodžiai yra poetiški, o kurie tokiais negali būti laikomi? Nesinori ironizuoti parenkant pavyzdžius, bet sunku susilaikyti, todėl klausimas būtų ar žodžiai rožė, rūkas, rasa, ramybė yra poetiški, o žodžiai padanga, propeleris, dioptrija, daugybė kitų tarptautinių žodžių yra jau apgailėtinai menkaverčiai ir neturintys teisės nešti to krūvio, kurio dėka pasiekiamas ypatingasis suvokimas, leidžiąs tikėtis sutikus meno kūrinį.
Suprantu, kad komentatoriai reiškia savo asmeninę nuomonę, o negatyvios pastabos rodo nesitaikstymą su
trūkumais, silpnom vietom, klaidom etc. Tačiau rekomendacija būtų nepamiršti, kad kiekvienoje viešoje vertinimo versijoje visuomet glūdi tam tikra dalelė kvietimo prisijungti kitiems prie vertintojo standartų traktavimo – taip sakant kiekviename juokelyje yra truputėlis tiesos. Priešingu atveju reikėtų nepamiršti pridėti du žodžius: mano nuomone. Tad paskutinioji pono Žilio komentaro dalis galėtų būti parašyta taip: racijos, inercijos mano nuomone, nepoetiškai.
p. s.
paskambinau vienam nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatui ir paklausiau, ar žodžiai  racija ir inercija labai nepoetiški. Linksmai pasijuokėm.
2020-01-29 20:22
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-02-03 22:21
ONYX
Nu dar vėna froza...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-31 03:14
Klaudijus Sulavarvis
lig
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-31 03:13
Klaudijus Sulavarvis
lik
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-31 03:13
Klaudijus Sulavarvis
lyg
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-31 03:12
Klaudijus Sulavarvis
lyk(ru)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-31 03:12
Klaudijus Sulavarvis
lik
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-31 03:11
Klaudijus Sulavarvis
kvieskit kunigą, po mano pagalve iguanos švilpia
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-30 16:04
twentyFour
skausmingas santykis su kritika...
praeis tai greitai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-30 00:23
54496
Poezija - meninė kūryba ir jai tinka viskas, kas yra gražu, kas gerai pritaikyta, kas vaizdingai sudėta. Kartais apeinant ir tas visokias taisykles. Būna, kad ir keiksmažodis tinka, ypač satyrai, bet... geriau be ano apsieiti.

Na, o ką galiu pasakyti apie mūsų ,,kritikantus'', ogi nieko, nes jie tik reiškia savo nuomonę ir tiek.

Ir nesinervinkite dėl Žilio, jis ir taip yr žils, pagailėkite ano. Tarkite sau - aš esu aš ir kvit! Kada noriu, tada ir durns (2ia a6 turiu save minty, ne jus, nes mane plaka daugiausiai) ir gyvenkite toliau, nes gyvenimėlis yr trumps, nėr ko varžytis, rašote toliau. Gal jūsų mušti dar niekas nežadėjo, kaip kadai mane? ;O) Bet va, gi išlikau sveiku kailiu ir toliau sau tindiriuškas rašau. Nė joks pražilęs ar ne nėra man rodikliu. Kaip moku, taip šoku ir smagu, žalty, šokt yr.

Sėkmės ir gero ūpo rašymui.

p.s. vertinimo teisės aš neturiu, tai ir pasiliksiu už borto.
 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-29 22:29
varna
graudu iki juoko, ar verta tai rašyt, nebent plepėjimo bangai užėjus
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-01-29 21:33
Nuar
Jei kyla abejonių dėl vertinimų, rašyke visada galima dar pasitikrinti per skaitytojų skaitliuką. Jis parodo geriau nei nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato žodžiai ar rašyko kritiko komentaras.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą