Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 17 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Tikras jo vardas tai visai kitoks, bet visi jį vadino Vycioku. Jis ir man taip prisistatė, kada susitikom pirmą kartą daugiau, nei prieš 30 metų.

Vidury nakties aš tada klaidžiojau po miestą, galvodamas išlenkti taurelę, bet visos įstaigos jau buvo užsidarę, kai centrinėje aikštėje užfiksavau keistai pasvirusį tipą.
Jis stovėjo gálva įsirėmęs į vienintelį šviečiantį stulpą.

Myža, pagalvojau.
Bet ne, persigalvojau, nes jeigu myžtų, tai paeitų į tamsesnę vietą. Bent aš tai taip daryčiau...
Arba visiškai trūkęs ir jau vienodai...
Stabtelėjau tamsoje ir stebėjau pasvirusį tipą. Jis stovėjo susikišęs rankas į kelnių kišenes ir atrodė tarsi stulpo atrama - nė krust!

Ir knarkė!
Dievaži, aš aiškiai girdėjau nuo tipo sklindantį ritmingą knarkimą!
Lunatikas, pagalvojau!
Ir dar akrobatas!

Tyliai priėjau prie tipo ir atsargiai pajudinau petį. Tipas nustojo knarkti ir sujudėjo.

- Tai ko tu stovi taip keistai pasviręs? - paklausiau aš tarsi koks Kaušpėdas, nes tada jis buvo kaip tik ant bangos.
- Vyciokas aš, - suvebleno neblaivus balsas, - užeik!
- Kur „užeik“? - nustebau.
- Pas mane užeik... - jau aiškiau artikuliavo Vyciokas ir vis dar užsimerkęs abejomis rankomis rausėsi kelnių kišenėse. - Į ketvirtą aukštą... Kur jie, rapūhos!

Tarp Vycioko kojų gulėjo raktų rišuliukas.
- O tu pamėgink atsimerkti, - pasiūliau.
Vyciokas atsimerkė ir jo veidas nušvito. Jis pakėlė rapūhas, išsišiepė ir rodo man:
- Raktai, - apsidžiaugė kaip vaikas. - O aš jų ieškau ieškau... O kas tu toks?
- Vygiokas, - kažkaip eksprontu prisiderinau prie jo vardo.
- O aš - Vyciokas! Tai klausyk!.. Varom pas mane! Ką?.. Zagremym!.. Truputį...
- Varom, - iškart pasirašiau. - Tu čia kažkur gyveni?
- Aš čia ir gyvenu! - Vyciokas apsidairė ir sutriko: - kur dingo mano namas?.. Kur aš?..
- Miestelio aikštėje.

Vyciokas apžiūrėjo stulpą, vėl apsidairė aplinkui ir vėl apžiūrėjo stulpą ir dūrė į jį pirštu:
- Tai va, blembina! Tu matai?! Lygiai toks pat stulpas auga prie mano laiptinės!.. Lygiai taip pat nudažytas!.. Aš prie jo kartais stabtelėliu, susirandu raktus kišenėse ir tada vienu atsikvėpimu į viršų!.. Tu matai - čia netgi tokia pati plokštelė privirinta... Į ją labai patogu įremti galvą, - Vyciokas vėl suaugo su stulpu. - Nori pamėginti?..
- Ai, tiek jau to... Man dabar nereikia...
- Nu jo... - sutiko Vyciokas. - Bet jeigu daugiau įkalęs pradedu ieškoti raktų kelnių kišenėse - amen! Būtinai nusidrožiu nosį! O va, kada galvą įremi į stulpą - kitas reikalas! Aš taip kartais ir pamiegu.
- Žinok, tu ir miegojai...
- Jo? - sunerimo Vyciokas ir vėl apsidairė: - Atsimenu, kaip išėjau iš restorano...
- Restoranas jau seniai uždarytas...
- Tai va, blembina! Aš ir jaučiu, kad galva per blaiva kažkokia... - ir staiga tyliai lyg kokią paslaptį man į ausį sušnabždėjo: - Davai, varom pas mane - ten dar tikrai liko.
- Zagremym?
- Aš šiandien jau vieną kartą zagremiel. Nebegaliu gremiet. Rytoj reikia padoriai atrodyti... Gal, nebent... - jis vėl pradėjo šnabždėti: - tyliai įkalsim... atsargiai... sveikatą pataisysim... su protu... kaip žmonės...

Ir tikrai pradžioje mes laikėmės Vycioko plano. Tyliai įkalėm. Tada atsargiai. Tada su protu. Ir kaip žmonės.
Tiesa, mes viską po du kartus padarėm.

O tada jau atsilošėm ir driogstelėjom! Zagremieli, kaip Vyciokas sako, pod fonfary!

Nu ir kaip tu su tokiu žmogum gali tyliai įkalti?
2019-07-06 12:55
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 20:45
_l_
_l_
rakineji stulpą pirštu ir galvoji
kokio b neįleidžia
jei šviesa antrame aukšte
dega
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 19:32
Vygaudas
Vyciokas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 17:48
Pranas
Sveikatos tai sveikatos. O kas stulpą žiūrės?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 16:31
Vygaudas
Nepergyvenk, Pranuk.

Bet sveikatos tai žiūrėk!
Oi, Pranuk, atsargiai su tuo alkoholiu reikia elgtis! Aš suprantu, kad išmanai reikalą, bet gi žinai, kaip būna..
Oi, žiūrėk sveikatos, Pranuk.
Dėkoju, kad apsilankai. Sėkmės!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 15:38
Pranas
Nepyk. Daugiau neskaitysiu, Vis tiek išsidaviau, kad girtuoklis  esu, Nors klimb ir taip žinojo, kad toks dar nuo karietos laikų.









Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 13:48
Vygaudas
dokumentąliai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-10 13:10
Vygaudas
Ale žiūrėk, Onyx,

Vot sugalvok kokią nors nesamonę visai, tai visi ach, och! O pajimk ir beveik dokumentiškai  istorinius įvykius aprašyk, tai tuoj kas nors prisikabins, ania?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-09 23:40
ONYX
Nu vot jau niagalvojeu-niaspėliojeu kat Vygaudas gynsiu no rašik'inių chymerų...
Nu nafiga jum tas pasakotajas komet vysa ystorija apė Viciūnia yr tyktai isai vėnas ira ėsmynė pasakojymo ašis? Saitikitia kurinio pavadinimas nu!

S.p. vot tyk koks neišmanielis liaptials niasąmanė vot tyktai dykas viejialis papus - tak ir vysi kritykos lapialei y vėna kruvialia susisukurioja lik susitaria

Litiratai jus litiratai jmj...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-09 21:42
tictac_it
Supaprastinta kiek, na Vyciokas kaip vyciokas, bet oponentas toks himeriškas , iš piršto laužtas :) pusėtina čia viskas – 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-09 10:56
Vygaudas
Dėkui, Onyx.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 20:41
ONYX
Vot vystyk mana manimu pasakotajas niaturi ušgošti pagrindynis gėrojus nu yr įpač komet tas aiškei acispyndi tėmoje
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 16:19
Miam
Žinokite, aš dar labiau galiu klysti, tačiau kalbu visai ne apie tokius personažų atskleidimus, o apie jų tikrumą. Ir žinokite, kad paėmėte charakteringą personažą, tai visai dar nieko nereiškia, nes daug kas mano, kad apie girtuoklius visokius, vagis, narkomanus ir panašiai yra labai lengva rašyti, nes visi žino, kaip apie juos rašyti. Tačiau taip ne visada gaunasi ir netgi labai gali jie pasirodyti dirbtini ir neįdomu tada būna skaityti. Bet šiuo atveju jūsų Vyciokas regisi be jokio dirbtinumo, labai gerai skaitosi ten, kur apie jį, žinokite, o tas kitas personažas, kai tik atsiranda, tai iš karto viską ir sugadina, nes jis yra dirbtinas ir neoriginalus. Ir alkoholizmas čia visai niekuo dėtas yra. pirmiausiai jums reikėtų padaryti, kad jis nebūtų kaip tik dirbtinai sugalvota kažkokia tai prielipa, o toks pat organiškas kaip ir Vyciokas, orginalus, ir tik tada toliau išvystinėti Vycioko personažą, nes kitaip anas ir toliau gadins jums visus reikalus. Žinokite tikrai aš kalbu kaip skaitytoja, o skaitytojui, žinokite, tikrai taip gali pasirodyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 14:02
Vygaudas
Matote, Miam,
Gal aš ir klystu, bet Vycioko personažui atskleisti trūksta dar spalvų ir truputį dramos, gal net tragedijos. Toks buvo mano sumanymas.
Bet sakydama, kad Vyciokas jau atskleistas, jūs tarsi nuspėjote, pagrindinę "Vycioko" temą - alkoholizmas.

Pranuk,
Tas stulpas yra Jonavoje. Centrinėje aikštėje. Į sveikatą!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 13:54
Pranas
Štai ir atėjo pirmadienis. Regis, jau vakar sakiau, kad jis bus  geresnis. Taip ir atsitiko. Sakyk, kur tas stulpas apie kurį rašai? Ar jis ne prie mano namų? Galbūt velniop tą internetą, jeigu galime ir taip susipažinti. Per stulpą...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 13:21
ONYX
Žynokitia jus dar labeu klistate a vot acakimas jum ira kurinio pavadynimia

Šytas daigtas vysai pusietynas man pasyrodė 4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 13:03
Miam
Žinokite, jūs klystate. Nes Vycioko personažas jau yra labai gerai išvystytas. O va kraštinis gali sugadinti visą reikalą, todėl dabar jums reikėtų juo net ir labai užsiimti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 11:50
Vygaudas
Miam,

Jūsų patebėjimas man buvo įdomus. Vycioko personažą aš dar vystysiu. Šalia dažnai maskatuosis ir mano personažas, bet jis šitoje įstorijoje turėtų būti kraštinis, bent aš jau norėčiau, kad jis užimtų pasakotojo poziciją.

Luiza Šarlote,
Jūs labai teisingai pastebėjote, kad tai primena tarybinius laikus, nes aprošomi įvykiai tuo metu ir vyko. Bet Nikulino ar Vicino su 24 valandom aš nelyginčiau nes tai tiesiog priešingi dalykai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-08 10:42
Miam
Žinokite, man atrodo, kad Vycioko personažą jūs atskleidėt idealiai ir tiesiog ne kaip šiaip sau rašytojas, o tikrai gera. O va savo personažą, tai visiškai nevykusiai, netikrai, dirbtinai ir jau tikra ne kaip rašytojas, o kaip kažkoks tai mėgėjas vos pradedantis rašliavininkas ir viskas. Paskutinės trys pastraipos yra nevykusios. Jūs nemokėjot užbaigti arba jas parašė jūsų personažas, o geriau reikėjo leisti viską Vyciokui pabaigti. Nes tada - tiesiog tobulas kūrinys.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-07 23:53
ūū
Double V.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-07 21:41
Pranas
Smagu. Gaila tik, kad per vėlai perskaičiau. Bet nieko, pakentėsiu. Pirmadienis šia prasme geresnis už sekmadienį. Tad iš  anksto – į sveiktą!
5!
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 25]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą