Rašyk
Eilės (78142)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Šypsenų augintojai,

Man sakei, kad Japonija tau asocijuojasi su gervėmis ir kimono... Bet tu žinai tiek mažai....
Už tiek tūkstančių mylių negaliu tau parodyti, kaip mūsų saulė markstosi nuo savo rankų šviesos. Ir negaliu pamokyti girdėti žolės augimo...

Užmerkęs akis, kartais tave matau. Ir tavo šalį. Jūs- keisti žmonės. Bet gražūs. Jūsų mintys gražios, o norai- dideli. Todėl atsivešiu tave i Hokkaidą, kad išmokytum mane mylėti saują smėlio ir lūpų kampučiais ragauti lietaus lašus...

                                                                        Kyoto Kenkado




Viktorija atsargiai sulankstė laišką ir įdėjo jį atgal į voką iš nendrių plaušų. Pauostė. Dar kvepėjo saule, japoniška arbata ir sodriai žaliais vyšnių lapais. Įdėjo į spintelės, esančios lovos galvūgalyje, stalčių. Čia jau gulėjo gal penkiolika laiškų.

                                                  Bet visi jie kvepėjo skirtingai.

Viktorija pasijuto nusilpusi ir nusisuko į sienos pusę pasnausti. Jai buvo keistai gera.
                                    Vis tas nendrių kvapas...
Erzino tik mintis, kad tuoj atneš pietus ir privers juos suvalgyti.
Bet dabar ji stengėsi apie tai negalvoti. Užmigo.



Mergaitei su daug vaivorykščių plaukuose,

Šiandien pirštų galais žvejojau lietaus lašus ir jais rašiau tau
                                                          laišką...
 
... ar žinai, kas yra kaligrafija? Tobulas menas, kurį norėčiau tobulai išmanyti. Amžinas formų judesys ir grakštumas, prilygstantis elnio ragų vainiko iškalbingumui.
                  Vos juntami teptuko prisilietimai, kalbantys daugiau už  ryto rasą. 

                ... gracingos linijos ant tekančių šilko skarų...

Aš sunkiai dirbsiu, kad išmokčiau rašyti laišką vėjo plunksnomis ir jas vilgyti rašale iš vyšnių žiedų.
Aš sunkiai dirbsiu, kad galėčiau jas tau parodyti.

Laukiu, kada tau leis paimti į rankas plunksnakotį ir parašyti man.
            Nes dar neturiu tavo laiško. Bandau įsivaizduoti, kuo jis kvepės.
                      Man atrodo, tik tavo rankomis.
                                                                                                                                              Siekiantis Kyoto Kenkado



Virpančiomis rankomis Viktorija padėjo kruopščiai išvedžiotą popieriaus skiautę šalia savęs. Stalčius su šešiolika kitų laiškų jai buvo per toli. Viktorija negalėjo jo pasiekti per daugybę išsiraizgiusių laidų, įbestų į venas.
„Greitai aš būsiu sveika ir važiuosiu pas Kyoto. Mylėsiu saulę, mokysiuos valgyti pagaliukais ir gerti žalia arbatą be cukraus...
               
                                                  Gal ir jį kada mylėsiu.

Fui, kokia karti arbata be cukraus. Bet kitokios vis tiek nebegaliu gerti. Turiu išmokti apsieiti be saldumynų... “


                                      Akimirkos dukrai,

... laukiu dienos, kai pasitiksiu tave prie savo namų slenksčio...
Jie stovi ant kalvos, vidury ryžių lauko. Ten veda mažas akmenuotas takelis, pasiekiantis sodą, į kurį įžengsim susikibę rankomis. Tokia mūsų tradicija.
Vidury sodo padėtas varinis dubuo, į kurį bambuko stiebu teka lietaus vanduo. Ten panersi savo veidą ir srūvantys lašai nuplaus žemiškas dulkes.... Tada būsi pasiruošusi.

Arbatos ceremonijai.

Ar žinai ką apie ją? Aš tau papasakosiu.
Smilkalų kvapas apvalo uoslę. Verdančio vandens tylus šnekėjimas išlaisvina klausą. O porcelianinė piala šiltuose delnuose sutaurina lytėjimą...
Aš sutrinsiu arbatžolių lapelius tarp pirštų iki dulkių pavidalo ir leisiu joms nusėsti ant tavo lūpų. Mes ragausime žolelių arbatą ir kalbėsimės apie devyniom žvakėm besijuokiančią gyvybę ir mažus susivėlusius vabalus, besirąžančius po žiemos miego.
                                                                Tiek dabar turi laukti.

                                          Watashino Me Omite. Ai Shite Imasu.
                                                                                                                                                          Kyoto Kenkado




Seselė baigė skaityti Viktorijai laišką ir nuėjo pasirengti vakarinėms procedūroms. Šiandieną insulino kiekis pacientės kraujyje buvo neįprastai mažas. Ji bejėgiškai gulėjo lovoje ir kartkartėmis pagalvodavo apie tolimą šalį, kur laiškai kvepia cinamonu ir nendrėmis. Jos ten kažkas laukia.
Ir Viktorija stengėsi. Būti stipri. Iš visų jėgų.
Kurios tačiau vis dažniau begėdiškai pasitraukdavo, užleisdamos vietą silpnumui.

Kartais mergina klejodavo ir liguistai blizgančiomis akimis ieškodavo savo laiškų, jau beveik išmoktų mintinai.

                                Viktorija kasdien gėrė žalią arbatą.





              Tylos įkaitei gervės sparno baltume,

... kas yra laimė?
Ji surenkama iš trupinėlių: trys minutės prieš pamatant mylimą veidą. Vakaras po susitaikymo su mama. Dvi akimirkos prieš pabundant.
O kas yra akimirka?
... trumputis laiko momentas (milijoninė sekundės dalis), per kurią tiek visko gali nutikti. Galima numirti. Užgimti. Nusišypsoti. Įsimylėti.
... o ką reiškia- įsimylėti?
Turbūt skaičiuoti snaiges vidurvasarį ir ieškoti jazmino žiedo pusnyse. Ir dar- gyventi vardan kito. Be ironijos. Savo valia.
Myli tie, kurie neturi piktų ketinimų.
... kokie neturi?
Tie, kurie mane supa kiekvieną dieną. Kuriems aš šypsausi.
O kodėl aš šypsausi?
... nes esu laimingas. Nes mano norai pildosi.
Aš noriu ne laimės, bet tikėjimo ja.

                      Šis laiškas keliaus dvi savaites.

                                                      Susimąstęs Kyoto Kenkado



Laikydama rankose apglamžytą atplėštą laišką, seselė nušlepsėjo pas savo vadovę.
- O ką dabar darysim su... šituo?..
- Ar tavęs niekas nemokė, kad skaityti svetimus laiškus- labai nemandagu?, - pertraukė jaunutę merginą administratorė.
- Hmm... man visą laiką buvo velniškai smalsu, ką tas siauraakis rašo mūsų pacientei. Be to, dabar tai jau nėra labai svarbu, nes... Gal man išsiųsti telegramą ir visgi pranešti, kad Viktorijos nebėra, kad ji neatlaikė?..
- Jokiu būdu. Tegu nežino. Juk ji ir taip niekad neatrašydavo.
- Bet... kodėl? Jis visą laiką palaikė Viktorijos dvasią ir tikėjimą. Manau, nusipelnė žinoti...
- Nesupranti? Jis palaikė tikėjimą sau, o ne jai. Nenužudyk jo.

O dabar malonėk padaryti man arbatos. Žalios ir be cukraus, prašyčiau...
2004-01-14 12:58
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 36 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-09 20:16
INRI
nu man čia nesuprantama. Gal ji užsipatentavo tą stilių ar dar kas? manai, ji vienintelė gali taip rašyt? man užtenka savų minčių, svetimų nereikia. japonai mėgsta rašyti ilgus ir saldžius laiškus, tokius man rašo ir mano draugai iš Japonijos. Todėl ir sugalvojau tokią koncepciją. Tylinčios kūriniai gimė jos vaizduotėje, manieji iš dalies remiasi tikrove. Va čia yra esminis mūsų darbų skirtumas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-09 19:46
morku sultys
kol nemačiau autoriausmaniau, tylinčios kūrinys..labai viskas panašu ir..netgi citatos panačios..
man nepatinka tokie bajeriai..
nebeskaitau..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-06 10:31
katalike
man per saldus. bet gal taip ir turi būti. ir ne "Žalios ir be cukraus, prašyčiau... ", o "Prašyčiau žalios ir be cukraus..."

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-04 17:11
INRI
šitas kūrinukas paremtas tikrais faktais:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-04 13:07
Real Maumas
:o) kazhkam paranoja...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-04 11:04
Tylinti
Mane glumina ir kartu truputį piktina stilių supanašėjimas.
Nenoriu kaltinti,bet labai nepatinka,kad daug fragmentų paimta iš ankstesnio mano kūrinio "Vyšninės angelo plunksnos arba kaip aš tapau trupunių kolekcioniere".Man tikrai tas labai nepatinka.Daugelis vietų kartojasi.Kad nekaltintum manęs šmeižimu ar panašiai tai duosiu keletą pavyzdžių. 
1)Mano kūrinyje minimos sąsajos tarp laiškų ir kvapų.Tavo kūrinyje taip pat:"Pauostė. Dar kvepėjo saule, japoniška arbata ir sodriai žaliais vyšnių lapais".Citata iš mano kūrinio "Laiškas gulintis prie durų mane traukia. Paimu jį į rankas. Kvepia cinamonu"
2)Stulbinančiai panaši forma.Laiškai ir mergaitė,kuri juos gauna.
3)Laiško pabaigoje vaikinas pasirašo tam tikru užslaptinimu.Tarkim :Nes dar neturiu tavo laiško. Bandau įsivaizduoti, kuo jis kvepės.
                      Man atrodo, tik tavo rankomis.
                                                                                                                                              Siekiantis 
O mano kūrinyje:
"Stebintis tave " arba "Tolstantis nuo tavo lango "

Žodžiu stulbinantys panašumai.Galbūt galėjai bent jau ne taip akivaiždžiai mėgdžioti stilių.O gal man tik vaidenasi čia?
Atleisk,bet man tiesiog labai nepatiko stiliaus panašumas.

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-01 11:01
kėdės koja
Aš atrandu per daug panašumų į Agnieszkos Gedimino kalną..idėja skiriasi, bet kai kurios vietos...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-01 10:01
Lakoniška
:) vertas geriausio vardo :) /////
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-01 01:37
Vasara Saule
...aha...ta sauletoji japonija tikrai palaike gyvybe...labai nuosirdu....
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-17 13:58
Laukinė Piliakalnio Radasta
Šitas labai geras.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-15 19:35
eiti
labai gražu.
'O dabar malonėk padaryti man arbatos. Žalios ir be cukraus, prašyčiau... ' - šitas, manau, šiek tiek sugadino. per daug paprasta, visas kūrinys kažkuo persismilkęs, tikrai gražiais jausmais, tik va šita, paskutinė eilutė tokia jau paprasta, tokia jau mažai sakanti. būtų galima kažkaip super-emocianoliai, nuoširdžiai, stebuklingai ir graudžiai užbaigt.
paskutinių 2 sakinių(man) galėtų ir nebūti. penki.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-15 16:25
Svoloč
Fantastiškas darbelis. Net gėda dėl savo negrabių rašliavų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-15 01:26
Miesto Kaukas
labai šaunus kūrinukas. toks pasakiškas kaip ir tolimoji japonija su savo arbata...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 23:51
Iglu
skaiciau ir laikiausi.. sakiau, nerealu.. nerealu..
bet kai daejau iki "tylos ikaitei gerves sparno baltume" praskydau visiskai..............
isprotesiu kaip grazu..
ir dar mano nuotaika tokia i tema..
super..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 20:28
heroinas
šaunus kūrinys
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 19:25
karille
Neeilinis... isimegstinu ir keliu pagalaiciu vidurki:-)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 14:47
INRI
Kinišką kultūrą japonai perėmė dar prieš pusantro tūkstančio metų, ją įsisavino ir pritaikė savo kultūrai. Be to, kaligrafijos ir arbatos gėrimo ceremonijos šaknys glūdi Japonijoje. Tai tobuliausi ir labiausiai Japonijoje išvystyti menai.
Ta frazė "kanji" abėcėle reiškia "Žiūrėk man į akis. Aš tave myliu". 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 14:41
KasPasakeKaTikKar
Grazu.
Pastabos: Kyoto Kenkado kiek suprantu japoniskas vardas, neveltui dar ir miestas yra tox, bet visa novele statoma kinietiskos kulturos pagrindu: kaligrafija, silkas, porcelianas. 
Ideja taip pat jau daug kur matyta, pvz V. Azusilio "Trys menuliai", tik ten viskas vyksta ne taip romantiskai.
"Watashino Me Omite. Ai Shite Imasu. " - butu idomu suzinot vertima, ne visi tokie gabus kalboms;] ivertinimas: uz darba 5, uz bendra vaizda 4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 14:11
KafeOlialia
fantastika!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-01-14 13:37
pizzicato
taip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 22]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą