Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Galaxy Galaxy

Somnambulas (pirma apsakymo dalis)

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Pašokęs iš miego, jis atsisėdo lovoje. Tirštoje tamsoje, konvulsiškai įtempęs raumenis- pasirengęs kovai su priešais, prieš kuriuos kumščiai bejėgiai. Šnopuodamas, paklaikusiomis akimis besižvalgydamas po kambarį, bandydamas atskirti sapno apgaulę nuo tikrovės. Sapno ilgi košmariški pirštai nutįso, išropojo iš lovos, kaip aštuonkojo čiuptuvai, juodi, skleidžiantys aplink save tamsius rašalo debesis, tarytum sepijos, spjaudančios dūmus, lyg užakus židinio dūmtraukiui... Galėjo prisiekti juntąs tų dūmų kartumą burnoje. Čiuptuvai raivosi ir skverbiasi į atokiausias kambario kerteles, galiausiai apvija jį patį, sėdintį įsitempusį lovoje, sugniaužusi kumščius...
- Markai? Kas tau?
Jos susirūpinusi lengva plaštaka atsargiai nutupia ant vaikino sprando. Kita ranka susiranda jo veidą, kaktą.
- Vis dar karščiuoji? Ša, ša, viskas gerai, prigulk, dar pagulėk, dar neprašvito...
Jos rankos, jos laibi balti pirštai, apsiveja jį, ir košmaro čiuptuvai pamažu užleidžia jiems vietą.

O rytais vėl viskas lieka kaip visada. Ji apsirengia tylėdama, pasitaiso nugulėtus plaukus. Ir paprasčiausiai išeina. Nuo naktinio stalelio pasiimdama iš vakaro paliktą užmokestį.
Jis neprašo, kad ji sugrįžtų, neprašo ir likti. Savo pareigas mergina atlieka nepriekaištingai. Ir niekada neklausinėja. Ne taip kaip kitos. Joms staiga parūpdavo. Jis. Ir jo nelabieji. Priraišios kalės. Juk Markas buvo jų darbdavys, o darbiniuose santykiuose dera išlaikyti subordinaciją.
- Šį vakarą neateik, - ūmai sustabdo ją, jau darančią duris, - pranešiu, kai man tavęs prireiks.
Akimirka Samanta klausiamai žvigteli, tačiau susizgribusi, tik gūžteli pečiais- kaip sau nori. Ir išeina.

Markas atsisėda ant lovos krašto, patrina delnais trečios dienos šeriais apšepusį veidą- Ir kurių velnių jis tai pasakė?
Savotiška patikra, testas, noras išmušti iš vėžių? Ta merga jam mistika. Švelni, valiūkiškai besišypsanti beširdė. Supykęs nusikeikia. Privalo būti beširdė, jei jau pusę metų sugeba išlaikyti atstumą. Jai neparūpo. Jai jo nepagailo.
Ir nors moka sutartą sumą, be jokių „arbatpinigių“ ar „premijų“, laiko neįkainojama.
- Velniop, būtinai pasikviesiu ir šįvakar.

Kai pirmą kartą pamatė ją besijuokiančią tame bare. Tokią žavią ir atsainią. Suprato, kad šalia tokios merginos pabusti kas rytą tikrai nebūtų kančia.

- Tu kuo mane laikai? - Samanta buvo pasiruošusi šliūkštelėti gėrimo stiklinę jam veidan, išgirdusi pasiūlymą.
- Ei, ei, - iškėlęs rankas atšlijo akiplėša, - juk sakau, tai dalykinis pasiūlymas, nieko intymaus.
Samanta įtariai pažvelgė į jo veidą, pakreipė galvą kaip koks paukštis:
- Tai pokštas? -gudriai pamerkusi akį šyptelėjo puse lūpų, - maustai mane?
- Visai ne, - kiek įmanoma dalykiškiau atsakė Markas, - norėčiau susitikti su tavimi rytoj, aptarti sąlygų.

Didžiausiai Marko nuostabai kitądien ji pasirodė papietauti su juo vienoje senamiesčio kavinių.
Darbą pradėjo tą pačią naktį. Ir iki šiol nebuvo nuvylusi darbdavio. Iki šiol. Niekaip negalėjo jai prisiskambinti,
- Telefonas yra išjungtas arba už ryšio zonos ribų, - kelioliktąjį kartą nuskambėjo Markui į ausį, ir jis, supykęs, švystelėjo mobilųjį ant sofos,
Puse pirmos nakties, bet vyras neprisivertė eiti miegoti. Žvilgtelėjęs miegamajan, tikėjosi pamatyti didžiulę juodą dėmę- juodąją skylę, besiplečiančią per lovą, besikėsinančią sutraukti į save jį patį ir visa aplinkui. Nieko panašaus neišvydęs, pasuko į vonios kambarį. Iš spintelės virš kriauklės išsitraukė vaistų buteliukus.  Haloperidolis, antidepresantai ir raminamieji. Tabletės, nuo kurių jau kelis mėnesius sėkmingai bandė atprasti, išbyrėjo delnan. Švystelėjęs burnon tokį kokteilį, užgėrė viskio gurkšniu. Ir atsigulęs ant sofos svetainėje, su visais rūbais, ant šono, apsikabino save per pečius. Galiausiai užmerkė akis.

.........................

- Tavęs nebuvo...
- Viešpatie... Markai? Kas tau nutiko? - Samanta stovėjo savo prieškambary, atsitraukusi kelis žingsnius atgal nuo vyro, išdygusio prie jos durų.
- Ką tu padarei?... - jos balsas buvo prislopintas miego, iš kurio prikėlė durų skambutis trečią valandą nakties, išgąsčio ir nuostabos.
Jos liauna balta plaštaka nubėgo per chalato atlapą aukštyn, sugniauždama rūbo klostę ties pat gerkle. Nervingai.
- Tavęs nebuvo... Negalėjau tau prisiskambinti, - vėlei nuskambėjo kaltinimas.
- Juk pats sakei neateiti?
- Nesvarbu ką sakiau! - pakeltu balsu atrėžė į kvailus pasiteisinimus.
Jauno vyro akys akimirka pamišėliškai plykstelėjo.
- Atleisk... - ištiesė jis ranką į Samantą, susivokęs, kad nesivaldo.
Mergina vis dar spoksojo į jį išpūtusi akis- vaikinas buvo susitaršęs, paklaikęs, kruvinais marškiniais.
- Greičiau eikš vidun, - staiga pagriebė ji už rankos ir įtraukė į prieškambarį, uždarydama duris.
- Tau reikia nusirengti, nusiprausti, - Samanta padėjo Markui per galvą nusitraukti marškinius.
Jie buvo dar drėgni ir lipo prie kūno. Kai sugniaužė juos į gumulą, pastebėjo, kad pati išsitepė rankas.
- Eikš į vonią.
Jis stovėjo ir žiūrėjo kaip mergina atsuka vandenį, patikrina ar ne per karštas, pripildo vonią. Leidosi jos nurengiamas ir nuprausiamas. Ji išmuilavo jo nugarą, pečius ir krūtinę, ištrenkė plaukus. Kol Markas, šiek tiek atsigavęs iš šoko, baiginėjo praustis, ji pritūpė prie vonios krašto, į kurį atsirėmė alkūnėmis, ir susikišusi kairės rankos smilių bei nykštį į burną, ėmėsi graužti nagus, nužiūrinėdama vaikino kūną- skaičiuodama jo sumušimus. Keli nubrozdinimai ir mėlynės ant šonkaulių.
- Kas? - pastebėjęs jos tiriantį žvilgsnį paklausė.
- Svarstau ar tas kraujas ant marškinių yra tavo.
Markas nunarino galvą ir atsiduso.
- Aš nė neįsivaizduoju...
Jam nebaigus kalbėti, Samanta sugriebė vaikino dilbį ir stipriai sugniaužė:
- Tu susimušei. Tas kraujas ant marškinių tavo.
Markas pažiūrėjo į ją apgailestaujančiu žvilgsniu.
- Tavęs nebuvo... - dar kartą beviltiškai pakartojo jis.
- Žinau, žinau... Daugiau tai nepasikartos.
Markas sugriebė merginą už pečių ir prisitraukęs prie savęs, godžiai pabučiavo į lūpas. Sulaukęs jos atsakymo, įsivertė Samantą pas save į vonią. Jos plaukai sušlapo ir lipo prie veidų, lindo į burnas, vėlėsi tarp besipinančių pirštų, jam glamonėjant jos veidą, kaklą ir pečius. Jos naktiniai sušlapo ir lipo prie kūno, todėl nutraukiant juos, sunkiai pasidavė, kaip antra oda, kaip išnara.
- Aš tau už tai nemoku, - akimirka atšlijęs pratarė jis, delnais suėmęs merginos veidą.
- Žinau, - užtikrino.
Ir vėlei įsisiurbė į jo lūpas.

-Vanduo pravėso, - pastebėjo Samanta, po visko gulėdama ant jo krūtinės. Vonios kambario grindys buvo užlietos.
- Reikia kraustytis į miegamjį, - sutiko jis.

Ji sėdėjo nuoga krėsle priešais lovą, prisitraukusi kelius prie krūtinės. Iš lėto prispaudė cigaretę prie lūpų, įtraukė. Išpūtė dūmus į pravirų balkono durų tarpą, nenuleisdama akių nuo miegančio.
- Kas tu per velnias, Markai? - tyliai išpūtė abejonę ir dar vieną dūmų gūsį į naktinę apgaulingą ramumą.
Samanta dvejojo prieš grįždama į lovą.

Kai jis įžengė pro jos duris šiąnakt, kiaurai krauju permirkusiais marškiniais, paklaikęs ir susitaršęs... Jo veidas nebuvo sumuštas. Jo nosis nebuvo sumušta. Jo lūpos nebuvo prakirstos ar sutinę. Samanta užsimerkė ir suraukė kaktą. Tas vaizdinys ryškus ir tikras kaip ką tik išvystas. Markas kruvinais marškiniais, sutaršytais plaukais, nubrozdintais krumpliais, pamišusiomis akimis. Taip ji tuo buvo tikra. Jis nekraujavo.

Markas pabunda. Pramerkęs akis regi virš jo pakibusį Samantos veidą. Ji staiga atšlija, tarsi buvo nužiūrinėjusi, ir pagauta nusikaltimo vietoje.
- Ką darai? - išlemena jis.
Samanta tyli, netardama nė žodžio. Spokso kaip kad pasitikusi jį tarpdury. Tuomet vikriu judesiu vėl priartėja, tiesiog išdygsta prie lovos krašto, kaip plėšrūnas mikliu šuoliu link aukos. Ir tik dabar Markas pastebi, jog ji vilki tuos pačius kruvinus marškinius.
- Ką tu darai? - su neslepiamu siaubu paklausia jis.
- Kieno šis kraujas, Markai?
Ir palinksta artyn. Taip arti, tarsi ketintų įkąsti.

Markas pabunda.
2017-02-21 17:40
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-02 03:46
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-18 18:56
_ ___
1
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-09 18:54
Lengvai
Palik. Jei žinai, ką darai - būtinai palik ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-09 11:43
Galaxy
Aš sakau, kad sugalvojau (ne)tikrovę esamuoju rašyti, nes bus labai daug painiavos kas vyko kas ne ir skaitytojui tai užuomena kaip atsijoti įvykius. Bet gal atsisakysiu šio sumanymo jei jau labai kliuva ir gadina.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-09 05:35
Lengvai
Su užmokesčiu gerai - nesitikėjau :)

Dar gerai, kad mobilųjį švysteli ant sofos, o ne į sieną - tikroviškiau.

Nepatiko šuolis į esamąjį laiką pabaigoje, ar tikrai to reikėjo, ar autoė nepastebėjo?

Visa kita - cool. Na, tai, kad jie permiegojo, man kiek nepatiko, asmeniškai, norėjosi, kad Samanta būtų kietesnė. Bet tiek to.

Apipavidalinimas - labai geras. Siužetas - yra, veikėjai - atsiskleidžia.

5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-24 22:13
lllllllll
O mane laiko kaita kūrinyje savaime priverčia suklusti, plius subtili užuomina, kad kažkas pakito pasakojime. Tokie išraiškos ieškojimai, kad ir ne visuomet idealūs, vis tik veda link tikrojo rašymo :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-24 14:46
Galaxy
Gerai jau gerai visi sapnai bus esamuoju laiku. Čia tokia užmačia. Tipo viskas vyksta čia ir dabar kaip sapne. Gal netinkamai sugalvojau gal reiks šios idėjos atsisakyti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-24 13:08
pikta kaip širšė
Nu kadangi čia tave jau pakedeno Feikas ir EgiZ, tai aš trumpai ir lakoniškai pasakysiu, kad pirmą pastraipą taip sprangokai "sugraužiau", o po to viskas nuslydo be jokio pasipriešinimo. Tik paskutinė pastraipa trinktelėjo su savo esamuoju laiku, kaip netikėtai po žiemos atsivėrusi kelio duobė.

Mano vertinimu šitas tekstas pasiekia lygį, kai visai nesinori knistis prie smulkmenų ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-23 10:56
EgiZ
Intrigos meškerė užmesta, matau, kad žuvys kimba :) Sapno (fantazijos) / tikrovės samplaika - labai neprastas žiūros taškas. Universalus. Įsivaizduoju, kad kompozicija galėtų būti rėminė: sapnas - įvykių /fantazijų /charakterių pynė - sapnas. Tada pradžios sapno čiuptuvai būtų labai pateisinami. Ir kitos metaforos beigi kitos stiliaus puošmenos.
Kaip tokiam trumpam gabalėlyje labai neprastai atskleisti charakteriai. Pagarba.
Siužetas kaip kokia šaknis su ataugėlėmis - yra kur plėtotis. Žiūrėsim, kas bus toliau.

Toliau būsiu nuobodus - pasigedau atidos mikrotekstui. Kartais perįmantrauta, kartais nesužiūrėta, kartais gal ir nežinota. Smulkiau:

Kai kur nesklandžiai arba perdėm buitiškai suneriat mintis, grož. kūriny galima būtų paieškoti kiek ekspresyvesnės raiškos:
...apsikabino save per pečius. Galiausiai užmerkė akis.
Kol Markas, šiek tiek atsigavęs iš šoko, baiginėjo praustis, ji pritūpė prie vonios krašto, į kurį atsirėmė alkūnėmis...
...gulėdama ant jo krūtinės. Vonios kambario grindys buvo užlietos.
Yra ir daugiau problemų jungiant mintis, ypač prijungiamaisiais sakiniais ir šalutinio veiksmo sakiniais, išreikštais dalyviais ar padalyviais.


Kliūva semantiška arba vaizdas:
susirūpinusi! plaštaka nutūpia ant sprando...
balti pirštai apsiveja jį (žmogų?)
susikišusi kairės rankos smilių bei nykštį į burną, ėmėsi graužti nagus
ištrenkė plaukus > ištrinko
dvejojo prieš grįždama į lovą
gulėdama ant jo krūtinės
ji pasirodė papietauti

Reikėtų vengti vienodų žodžių kartojimosi greta, nebent jie būtų išnaudojami stilistiškai. Čia lyg ir nėra to stilistinio krūvio:
sugriebė vaikino dilbį (geriau vaikiną už dilbio) ... Markas sugriebė merginą už pečių
Jos plaukai sušlapo ir lipo... Jos naktiniai sušlapo ir lipo

Paskutinių pastraipų pasikeitęs gramatinis laikas man pasirodė nelabai tinkamas, bet gal tęsinys jį pateisins.

Norėtųsi, kad mažiau būtų skyrybos klaidų...

Pabaigai, jog nemanytumėt, kad tiesiog juntu malonumą sudirbti: negaištu laiko kritikuodamas beviltiškus kūrinius ir autorius. Rašote gerai, bet yra ką gerinti. To ir linkiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-22 17:03
Galaxy
Kuo tau priraišios kalės nepatiko? ;)) tipo kultūriškai ar kalbiškai ar klaidą padariau? O bet deja tačiau iš manęs mano tuščių gražbylysčių neišmuši. Ir viskas kas tau nepatiko ir yra metaforos. nemoku aš be jų.
Sapnas, čiuptuvai, juoduliai- bandžiau perkelti košmaro vaizdinius, košmaruose ne visada viskas yra logiška ir aišku. Tu visada man duodi velnių už tuos pačius dalykus, už lyryką fantastikoje :) bet aš puspoetė :D ir stebiuosi kad per sąskrydžius manęs lig šiolei nesuvalgėt dar ;DDD
Bet ačiū, mielas drauge, kad paskaitei, aišku galėjai ir maloniau pasveikinti prie rašymo sugrįžusią bet ką jau čia...
;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-22 16:43
Fake_writer
Kas čia moteriško solidarumo dienos? Na nėr taip gerai, kaip čia visos ulbaujat :)
Pradžia išvis tokia, kad didelė rizika, jog toliau niekas nebeskaitys. Tie visi čiuptuvai, sapno pirštai ir panašus marmalas visai neįtikina. Be to jie ropoja į atokiausias kertes kol galų gale apsiveja jį, sėdintį lovoje, vidury kambario. Aš, kaip skaitytojas, nu niekaip negaliu susidaryt vaizdo kas ten vyksta.
"Jos susirūpinusi lengva plaštaka atsargiai nutupia ant vaikino sprando"- blemba tokie sakiniai gali sukelt tik trydą, daugiau nieko.
"Jos rankos, jos laibi balti pirštai, apsiveja jį, ir košmaro čiuptuvai pamažu užleidžia jiems vietą"- Jos, jį, jiems- dar galėjai parašyt "... užleidžia jiems jų vietą" ir būtų išvis pilnas komplektas :))
"Priraišios kalės"- ir panašių klaidų ne viena.
"... ir susikišusi kairės rankos smilių bei nykštį į burną, ėmėsi graužti nagus" kažkoks beprasmiškai weird veiksmas, kažin ar labai realus ir visiškai nesuprantama kam aprašytas.
Skyryba irgi tokia "įdomi" :)
Žodžiu istorija lyg ir įdomi, bet pateikimas ne fontanai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-22 00:26
sesė_mėta
Gerai, lonely galaxy rašo, reiks daugiau ką pabandyti. Tikrai gerai. Aišku, 5 ir mintis, kad turbūt vienas geriausių tekstų, kuriuos paskutiniu metu rašyke skaičiau.
Reik pasikabinėti dėl ko nors, bet tai dėl ko, dėl ko, dėl ko...
Va, radau visą vieną gramatikos klaidą :D
Ir... O būtinai turėjo būti Markas? Ko ne koks lietuviškesnis vardas? (ar čia judvi su širše kažkokį man nežinomą fantastų ritualą atlikinėjat ir rašot apie Markus? :) )
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-21 22:54
ieva3003
Pagaliau.
Skaitysiu, kaip toliau. Šią dalį perskaičiau kaip pažadą įdomiai istorijai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-21 21:58
lllllllll
Tau reikėtų rašyti daugiau. Ir dėl to, kad susitvarkytų pats sakinys, ir dėl to, kad įveikti tas kvailas baimes. Bet labiausiai - dėl gebėjimų ;)
5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-21 19:40
cerera
ok, įkalbėjai :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-21 18:35
Galaxy
Apgauliu bus ir daugiau, Cerera ;) bet pažadu jokių vampyrų. Šio darbo esmė yra sulieti sapnų ir tikrovės pasaulius taip, kad galiausiai tektų pačiam skaitytojui atsirinkti kas čia didžiausias psichas. tik tiek spoilerių.
Ačiū už komentarą ir greitą reakciją ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-21 18:09
cerera
Nesiteisink, mums Visada smagu sulaukt seniai begirdėtos senbuvės kūrybos!

"Mielas" tipelis :))) Ir kūrinys malonus skaityt, nes sklandus ir įtraukiantis.
Tik pabaigoje pasijutau  dukart išdurta: kai pamaniau, nejau taip vykusiai prasidėjęs apsakymas tai viso labo pasakojimas apie kažkokią suknistą vampyrę :-)? Tikiuosi, kad ne :D
Antras antausis buvo, kai Markas pabudo ir vėl pabudo. Dabar prašau paaiškint, tai nuo kurios vietos jis sapnavo, nes neapsisprendžiu, kaip stipriai turėčiau pykti dėl tų Tavo mažų apgaulių :-)

Ir žinoma lauksiu tęsinio!
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-21 17:49
Galaxy
Negražu teisintis, bet, kaip žinia, mano nerašymo pertrauka užsitęsė. Todėl labai jaudinuosi keldama šį darbą. Bet kažkaip pradėti vėl reikia. Tegul tai bus mano pradžia, įsivažiavimas. Todėl ačiū už kantrybę ir pastabas.
Jūsų S. ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą