Rašyk
Eilės (78191)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Svoloč Svoloč

Kaimas kryžkelėje

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Buvo toks kitados kaimas Pindukėnai. Gražioje labai vietoje, miškų ir gojų apsuptyje, su nedidele kalvele šiauriniame pakraštyje ir vingiuojančia upės juosta pietinėje dalyje. Turėjo ne daugiau penkiasdešimties sodybų ir vieną vienintelę gatvę, kurioje išsiteko ir malūnas, ir krautuvė, ir privati vaistinė. Paskui, žinoma, ją suvalstybino prie rusų. Po nepriklausomybės ją vėl atgavo buvusio savininko palikuonis iš Izraelio, bet farmacija nebuvo  paveldėtojo mėgstama sritis, todėl ten įrengė kavinę. Kavinė turėjo tenkinti žydų valgymo tradicijas, bet kadangi žydų nebeliko po paskutinio jų išvarymo iš tarybinės teritorijos septyniasdešimtaisiais, tai macais buvo vaišinami visi, kas nusipirkdavo bent po litrą degtinės.
Bet dar anksčiau, kai nebuvo nei rusų, nei žydų, tas kaimas net nesusisiekdavo su išoriniu pasauliu. Gyveno labai atskirtas arba pats atsiskyręs nuo nepageidaujamo šurmulio, buvo neprivažiuojamas, todėl tik vasaros laiku valdininkai atkakdavo šiaip ne taip susirinkti mokesčius. Kaimo gyventojus tai tenkino, savo dailias mergeles slėpė nuo pašalinių akių ir ištekindavo jas tik už savo dailių bernelių. Apskritai kalbant, Pindukėnuose niekada nebuvo pastebėti kokie nors nukrypimai bei nepadoraus elgesio faktai. Kažkada gal vieno kvaištelėjusio armonikieriaus akyse buvo matyt kažkoks  nenatūralus meilumas kumelėms, bet niekada niekas nepastebėjo  nieko nedoro jo judesiuose. Galų gale jis vieną dieną kažin kodėl pasikorė ant šakos, armoniką palikęs prie upės, tad ir pasiklausti, kas gi ten jo galvoj dėjosi, niekas taip ir nespėjo. Todėl teigti, kad jis buvo kaip nors iškrypęs, nebuvo pagrindo, ir visi daugmaž dėl to nusiminę, nuėjo pas savo pačias natūraliai tenkinti aistras, galvose velniaižin kokius paveikslus piešdami.
Aišku, ir apie seksą kalbėti kaime nebuvo įprasta, tai buvo blogo tono, neišsiauklėjimo ženklas. Todėl niekas ir nekalbėjo. Bet kartą kažkas sumanė, kad kaimas negali likti nuošalėje nuo visų pasaulio įvykių,  ir  nutiesė net keturis kelius per jį, į visas puses. Na tada ir prigužėjo: ir žydų, ir rusų, ir visokio plauko spekuliantų, blizgučių pardavėjų, ir sekso įvairiausių pakraipų puoselėtojų, nesgi vietiniai žmonės buvo labai gražūs, ekologiškai maitinti, švarūs ir moraliai sterilūs, iš tokių tik ir daryk, ką nori.
Pirmiausiai į kaimą buvo atvesta elektra, o po jos neužilgo atskuodė ir internetas. O kur dar mobilus ryšys. Visos šitos naujovės, jau nekalbu apie automobilius ir skalbimo mašinas, išgujo kaimo jaunimą į miestą, visų pasileidimų ir ištvirkimų židinį. Nė apsižiūrėt nespėjo senoliai ir kaimo močiutės, kai liko be nors kiek jaunesnio veido. Ir ėmė vienas po kito iš nevilties mirti. Mirė mirė, kol visi iki galo dingo. Kaimas stovėjo tuščias kryžkelėje, nei saldainių, nei sekso. Sterilus kaimas.
Paukščiai ir tie – paliko niekam nereikalingą teritoriją. Žolė, vyriškų rankų nebekerpama, paskandino kaimą nežinioje, net lentelės su pavadinimu neliko. Mokesčių inspektoriai kartą, nebesulaukdami mokesčių, neiškentė, atvyko su savo kompiuteriais nusavinti gyventojų lėšas, bet nerado kaimo, vieta buvo pavirtusi į neįžengiamą raistą. Laužė galvas ir taip, ir anaip, bet iš keturių kelių, visi užžėlę paliko. Galvojo, gal kažkam prisisapnavo tie Pindukėnai, gal jų niekada ir nebuvo.
Taip po truputį nyko visa Lietuva, išsivažinėjo kas kur, užžėlė arba išsikorė po vieną. Be sekso, be iškrypimų. Morali, teisinga ir sterili.
2016-03-24 21:58
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 09:13
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-29 16:11
Sigitas Siudika
tai seksas kryškelėje? arba arba?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-25 20:55
Vetra Vika
Nuostabu... nepaprastai STEARILIAI aprašyti realūs įvykiai... lyg mano gimtojo, nebe likusio kaimo su visais Pranais, Jonais, Monikom - istorija...
Tarsi nuskendęs pavasarinių potvynių metu Neryje, prie kurios porą šimtmečių gyvavo soduose ir alyvų krūmuose skendintis šalia vieškelio kaimas...
Kaimas - prie vieškelio Neries pakrantėje...  teliko pušyne kaimo kapinaitės...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-25 14:50
_l_
_l_
Skverneliai su Karbauskiais - patys iš Pindukėnų
kilimo
nieko jie nepadės
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-25 12:04
Juozas Staputis
Tokia kaimo istorija ir ateitis, nebent Skvernelis su Karbauskiu ką nors įveiks.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-25 10:28
agricola
vaizdžiai...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-24 23:13
DykumAsann
Atsiprašysiu autoriaus, bet man šis kūrinys - tikras Pindūkėnų gyventojo produktas, nes... nusimetė loginio mąstymo siūlo galas,  kaip gi tie Pindūkėnai tiek laiko buvo gyvybingi, kokiu būdu dauginosi, jei ten nebuvo sekso?

Autorius turbūt turėjo omenyje porno? Galima pagalvoti, kad tai - viso pasaulio Panacėja ir be jos visi kaimai išnyks.

Seksas ir porno - lyg apie tą patį, bet kitu kampu, todėl šią prozą vertinčiau ženkliai mažesniu balu, nesvarbu, kad autorius pripažintas rašytojas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-24 22:14
nutrinta
Taip, juokas čia pro ašaras, ypač kai žinai ir regi, kaip tie kaimai, pilna to žodžio prasme, pranyksta. O ant kaimo laikosi ir Lietuva.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-03-24 22:14
java
Puiki idėja. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą