Rašyk
Eilės (78076)
Fantastika (2303)
Esė (1552)
Proza (10905)
Vaikams (2710)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Babajus į ginklų parduotuvę užsuko pasišildyti, nes lauke siautėjo pūga.
Prie kasos Babajus pamatė seną vaikystės draugą, perkant prabangų pistoletą.
Pirmą akimirka jis pamiršo kuo vardu  žmogus, kuris jam labai priminė jo vaikystės draugą. Reikia suprasti: jis atsidūrė ginklų parduotuvėje vakare, siaučiant pūgai, jis nebuvo pasirengęs tokiam šalčiui. Sniegas, tirpstantis šilumoje, degino jam nugarą, kurią prieš tris su puse valandos bučiavo Mamedovos pavaduotoja.
Babajus nusprendė, kad jis nesisveikins su vaikystės draugu, net jeigu šis pribėgs ir ims šaukti, kad Babajus jo vaikystės draugas. Jis net pažvelgė ant prekystalio išdėstytus ginklus ir nusprendė, kad patiestu šaukiantį vaikystės draugą vienu šūviu iš štai šito dvivamzdžio su taikikliu.
Babajaus dėmesį patraukė prabangus, „colt“ tipo pistoletas, kurį vaikystės draugas sukinėjo rankose ir ruošėsi sumokėti pinigus.
Tai turėjo būti turtingas žmogus, nes jis vartė paauksuotą pistoletą.
Dvi pagyvenusios moterys gėlėtomis perkelinėmis suknelėmis, po sabalo kailiniais, puolė ūsuotą vyrą, kuris skaičiavo šovinius, atėmė tris ir sugrūdo į šautuvo apkabą.
Vyras nesipriešino.
Pardavėjas užsidėjo ausines, nes moterys tris kartus garsiai iššovė į plieninę briedžio skulptūrą, gerokai primenančią Rodeno mąstytoją.
Babajus pastebėjo, jog kulka rikošetu nukrito į senutės pintinę ir įsmigo į suvyniotą sviesto keturkampį. Karšta kulka ėmė tirpdyti sviestą.
Moteris paguldė šautuvą ant prekystalio.
Netiko. Mažai garso.

Kuo toliau tuo Babajus atidžiau apžiūrinėjo vyrą vartantį paauksuotą pistoletą.
Jis suprato, kad šitą seną vaikystės draugą jis buvo užmiršęs visiškai.
Dieve mano, Babajus pastebėjo, kad vaikystės draugas smarkiai skiriasi nuo trijų turtingų vyrų ir dešimt pensininko amžiaus moterų, kurios stumdėsi prie kasos rankose mojuodamos maišeliais, iš kurių byrėjo gryni pinigai.
Ką jam priminė tie saujomis krentantys pinigai?
Taip. Babajus prisiminė, kad jaunystės draugo tėvas buvo mėsos kombinato dešrų cecho viršininkas ir buvo teisiamas už kiaulienos šonkauliukų vagystę.
Jam kilo klausimas: kas tu dabar, kiaulienos šonkaulių vagie?
Galiu galvą duoti - jis verslo žmogus.
O gal  samdomas žudikas, kurio suaugęs sūnus perka savo vardu paauksuotą pistoletą, kuriuo bus šaudomi dori verslininkai ir kiti vaikystės draugai?
Babajus pasijuto nesaugus.
Jis pasigailėjo, kad niekada nesigilino į vaikystės draugo gyvenimą: nenuėjo į teismą, kada buvo teisiamas už kiaulienos šonkaulių vagystę draugo tėvas, nesidomėjo, kuriame kalėjime sėdėjo nuteistas tėvas – vagis. O gal nesėdėjo, o pigiai atsipirko purvinais pinigais ir dabar stovi už nugaros...
Babajus apsidairė: niekas jam už nugaros nestovėjo.
Bet sutikite: buvo neramu.

Įdomu ar vaikystės draugas nors maža dalimi įtaria, kokį turtingą  gyvenimą susikūrė Babajus?
Ar jis gali pavydėti jam tokio gero gyvenimo?
Gal jis visiškai nepavydi jo turtingo gyvenimo?
Tikriausiai, gyvenimas, kurį susikūrė užmirštas vaikystės draugas yra šimtą kartų turtingesnis, geresnis, negu jo?
Ką gi, jo tėvas padarė viską, kad jie valgytu žuvį iš didėlių lėkščių, o ne iš konservų dėžučių.
Kvailą iliuziją.
Matau, kad jis galvoja, kad jo gyvenimas geresnis.
Dažniausiai apimti pavydo žmonės nužudo vienas kitą.
Tai ką: man teks žudyti draugą, kurį sutikau po tiek metų?

Senas draugas atrodė labai senas. Jo batai buvo švarūs, bet turėjo dulkėtas dėmes, kurios atsiranda, kada kas nors apmyža batus  arba apsimyži pats.
Žmonės, vaikštantys su apmyžtais batais gali juodai pavydėti kitiems gero gyvenimo.
Jis visiems pavydi. Vadinasi jis nėra toks turtingas, kad būtų ramus?
Bet jis juodai visiems pavydi: tikriausiai, jis bandys mane nužudyti, jeigu sužinos, kaip turtingai gyvenu aš – pasipiktino Babajus.
Reikėjo gėdingai bėgti iš šiltos ginklų parduotuvės.
- Mamedovos vyras? – išgirdo jis už nugaros vaikystės draugo balsą. – tik neprisimenu kurios Mamedovos: balerinos ar medicinos seselės?
- Verslininkės
- Pagalvojau: visos mano panos ištekėjo...
- Tu miegojai su Mamedova?

Jie ėjo judria sniegu nuklota alėja tylėdami.
Babajus pasiūlė atsisėsti ant suoliuko judrioje alėjoje, nes pajuto, kad draugas gali papasakoti tai, ko jis nežinojo apie Mamedovą.
.
- Klausyk, o tu mėgsti grybauti? – paklausė draugas
- Mėgstu žvejybą. Man daugiau patinka žvejyba, žymiai labiau man sėdėti patinka, žiūrėti kaip kimba  -  atsakė Babajus.
Dabar Babajus pajuto, kad jis žino, kas tas senasis vaikystės draugas.
- Tu Budulajus? Tu iš ketvirtos b klasės. Ką aš kalbu. Tu juk Budulajus? Taip??? Tavo tėvas... Palikim ramybėje tavo tėvą. Prisiminiau, vaikine, tu Budulajus.


Jie ėjo Gedimino prospektu tylėdami.
- Tu vedęs?  - paklausė Babajus.
- Ne. Bet dulkintis mėgstu.
- Prisiminiau tavo žmonos laidotuves.

Budulajaus žmonos laidotuves. Babajus vedasi raudančią Mamedovą už parankės, kad ji nenuvirstu į šalikelės griovį. Moteris daug išgėrusi, bet skausmas ima viršų.
Saulėta diena šalia kapinių. Procesija slenka dulkėtu keliu. Budulajus šalia moters, kuri atrodė labai artima. Jie tarsi iš vienos siuvyklos išėjo: drabužių spalvos tarsi jie senas vyras ir jauna žmona. Šauksmas minioje vyriškas balsas (bosas):
„ O ji buvo graži moteris.. “. Tik tiek: „Ji buvo graži moteris... “
Vyras juodais antstoliaus rūbais stabdo procesiją.
Karstą nešę vyrai, nuleidžia ant žemės savo naštą.
Karstas tuščias.
Laidotuvių dalyviai skubiai skirstosi, kol prie grabo lieka Budulajus su moterimi už parankės.
Babajus priveda skausmo iškreiptą Mamedovą, kuri griebia Budulajų į glėbį, atplėšia nuo nustebusios jaunos moters ir įsisiurbia sutrikusiam Budulajui į lūpas.
- Negaliu be tavęs, - šnabžda Mamedova – Myliu...


Tai kodėl jis sako, kad jis mėgsta žvejybą, o ne grybus? Jis meluoja. Jis mėgsta rinkti grybus. Jis slepiasi už žvejybos. Jis turi kitą mergą. Nieko jis ten nemėgsta. Kas gero toje jo žvejyboje? Tik tiek, kad jis gali išvažiuoti iš namų? Tai jeigu jis nori gražiai išvažiuoti iš namų tai jis gali gražiai išvažiuoti ir į grybus. Jo antroji žmona, ta jauna moteris, šalia kurios ėjo Budulajus, yra ta žmona, nuo kurios jis bėga į žvejybą?
Kas ta jo pana? Visi bėga nuo pirmų ir antrų žmonų ir grybauti ir į žvejybą.
- O poledinę žvejybą tu mėgsti? Važiuoji ant ledo?
- Būtinai. Oho... tu nežinai kaip tai užveda...
- Tu turi paną?
- Turiu. O tu?
- Neturiu.
- Neturi ir nereikia. Kaip tavo Mamedova?
- Kodėl klausi?

Jis galvojo, kad viską žino apie Mamedovą, bet sutikęs seną draugą, kurio nematė dešimt metų ir daugiau  -  jis širdies gilumoje pajuto:  jis žino apie Mamedovą tai, ko aš nežinau.

Budulajus lipo laiptais pirmas.
Už jo ėjo Babajus ir galvojo: iš kur Budulajus žino kur jis gyvena?
Ties trečiu aukštu dešimt pensininkių perkelinėmis suknelėmis, garsiai rėkdamos ir mojuodamos pinigų maišeliais, garsiai aptarinėdamos pensijų likučius, nuskubėjo į piceriją.

Penktame aukšte Mamedova pati atidarė duris.
Budulajus sunkiai pakėlė rankas ir užrakino Mamedovą į savo mylintį glėbį.
Mamedova verkė ir nenustojo bučiuoti žmogaus, kurį mylėjo.
Babajus lėtai, bet užtikrintai lipo žemyn.
Pasigirdo šūvis.
Koridoriaus langas pasidengė kraujo banga.
- Dieve, Babajau, - suklykė Mamedova, bet išgelbėti Babajaus nebuvo lemta.

Pirmame aukšte pasigirdo pensininkės šauksmas:
- Bl... kur mano šautuvas???
2015-10-06 15:13
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2015-10-11 20:57
wrawr
puikus :D
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-10-09 17:31
be kilmės
tam tikra vietas galima cituoti ir barstyti lyg perlus:) malonūs įvykiai verda, mieli paranojingi vyrai; tačiau kai kurie liapsusai juokingi, pvz perkelinės suknelės po sabalų kailiais arba vargingos moterys ginklų parduotuvėje; tamstai verkiant reikia geros redaktorės-mamedovos
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2015-10-06 15:32
corinthian
Tas babajus apskritai gerų idėjų kupinas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą