XXXVII
Jau ir šliaužti nereikia,
kad išvaikščiočiau delną tiesiog buvimu –
štai esu ir...
(norėjau sakyti – pakanka,
ačiūdie, kad bent šitiek turiu).
Kad bent šitiek? –
Aikteli žiogas, palinguoja žolė
ir, sekundei suklusęs, netikėtai jaučiu,
kad kalbu apie tai, kas švenčiausia.
Kaip čia taip?
Ech, begėdi! – nutildau save,
pabijodamas žodį buvimas ištarti
ir it žiogo smuikelis,
susimąstęs tyliu
kaip Vandenio žvaigždyną išdavęs.
O žolė,
(kaip anksčiau parašyta),
aukštai ant savęs užsikėlus bažnyčią.
atlapoja duris, tilindžiuojant altoriaus varpeliams.
Nepavargsią malda,
nepritrūksią altorių
ir šventovės į Žodį,
kaip į Dievą sugrįš...
Nereikėtų manyti, kad jeigu dvasia,
visos paslaptys aiškios, kaip žvaigždės tamsoj.
Ne naktis, o diena užgesina altorių šviesas,
ne smuikelio kaltė, kad jo muzika tyli.
Kaip atsitiko,
kad vos nepaniekintas liko
daug kalbėtas,
daug minkytas žodis – BUVIMAS?
Kodėl pasirodė, kad menkniekį reiškia?
esą, ačiūdie, kad bent šitiek turiu.
O bažnyčios tyla, kaip minia
kalba poterį – Jėzus Kristus sugrįžo.
Šitaip prasideda Mišios.
Ir pragydo smuikelis, tylėjęs ilgai,
saulės blyksniai įsišvietė žvakėm.
Kaip perlą, kaip dvasios turtą,
kaip dangaus brangenybę imu
gyvybės Žodį BUVIMAS,
o toliau jau,
kartu su apaštalu Jonu:
Pradžioje buvo žodis.
Tas žodis buvo pas Dievą.
Ir žodis buvo Dievas.