Paskendus
Lietpalty,
Kaip tas ruduo išblukęs, (tokiame)
Ji brido garnio kojom,
Tarp bėgančių namo
Iš darbo,
Šaligatviu;
Neįtikėtino ilgumo kojo-
mis s s s s
Coliukė – vos ne anoreksijos gerbėja,
Paauglio formų figūra,
Rudai raudonais sportbačiais
Ir
Siauromis
Pamėlusiomis lūpomis
Baltam,
Kaip mėnesiena,
Pantomimiškame - be emocijų
Veide;
Tetrūko,
Mano akiai, tik pajuodusių, nuo tušo, paakių – bet
Ji...
... XXI-ą pirštą duodu man nukirsti – nedažė niekada
Blakstienų; Tik,
V i e t o j
R u ž o,
Ant kairio išsikišusio skruostikaulio,
Žaliavo, nikotino gelsvumu paspalvinta,
Jau gyjanti – nebe šviežumo pirmo
Hematoma, tai
T i e k
S p a l v o s...
– Atleiskite; Ar nesutiktumėt man papozuot;
Aš portretistas. Labas vakaras; prašau?..
– Tikrai?
Nemėgstu menininkų.
Ne – greičiau nevirškinu jų –
Reiškia nesutikčiau.
Bet meną mėgstu – jei portretą nutapysite,
Perku. – – – Atsakiusi,
Natūraliai ramia, šiek tiek šiurkščia,
Dar kvepiančia avių lanolinu, vilnone
Intonacija balse,
Ji nužygiavo garniškomis kojomis
Tarp veidrodinių dangumi
Šaligatvio balų.
Nors šiandien, apie ją, tiek težinau, kad ji
Nemėgsta menininkų.
Ne – tiesiog nekenčia;
... O aš tik nežinojau pasiteisint kaip, jeigu sutiksiu ją,
Šiame gyvenime, kur nors,
Dar kartą...
Šnekoriau, realybėje pasitaiko daugiau apkūnių, bet jei coliukė (tai smulki) o jei kojos ilgos, aukšta, bet paskendusi lietpaltyje tai paauglio figūra - žinai, kas būdinga tokioms figūroms, jie jau aukšti - ilgi, bet dydžiai dar maži reikalingi, kaip Coliukėms - lyg neproporcingi būtų. Štai smulki kaip Coliukė, aukšta, paskendus lietpaltyje (reiškia jis jai didelis labai,bet pagal ūgį-geras) paaugliškos figūros formos.
paaugliams sunku drabužius nupirkti, kad tie gražiai gultų, jie arba per platūs, bet ūgiu dydis tinka, arba per trumpi, bet dydis į plotį, pečiai, apimtys - kaip tik...
CILIUKĖS smulkumas kūno sudėjime, apimtys, o ūgis - garnys; garnys skęstantis išblukusiame lietpaltyje. (jau išblukęs- ji jau senei užaugo - nebepaauglys.) Kūda, lyg anoreksijos gerbėja;
nemanau, kad lyr.her. susigalvojo ją, jis tik mato taip, ir gretina taip vaizdus - menininkas. būtų ne menininkas, matytų kitaip, (nepatrauktų jo dėmesio tai, kas išsiskiria iš visų skubančių, tarp balų žirkliuojantčią), o jei draugas šalia būtų, tai gal dar sakytų, "eina naaaa... mas, kažkokia kartis šūdams maišyt, ir ką čia tu matai, net prasižiojęs, nu nei krūtinės nei šikinės - skonio tu neturi"
kalba apie pasirinkimą, kurį jis padaro, kalba apie menininką iš prigimties, nors jis randasi ir visai kitame soc. sluoksnyje, bet... nuo savęs nepabėgs,nors nežino kas jis, tačiau gamta šaukia pasirinkti menus. Apie pasirinkimą tekste - apie pasirinkimą. Taip, kaip jau jis pasirinko minioje matyti garnį, kuris jo akį patraukė.
narvuotas del nėrvų, yra toksai daiktas, kaip charakterio kūrimas, arba, kaip suteikimas kuriamiems lyr. herojams charakterio bruožų suteikimas grož. literatūroje;
jei pastebite, žmogus savo natūroje jau buvo MENINIKAS, sprendžiant iš to, kaip jis apibubina vizualiai regimą vaizdą, balsą, pastebėtą gatvėje piko laiku,išsiskiriančią žmogystą, tačiau jo mentalitetas (gal aplinka kurioje jis augo-šeima, draugai ir panašiai, niekada jame nesukėlė tos minties, ir net į galvą jam neatėjo, kad jis gali būti menininku - studijuoti menus; mat jo mentalitetas kurį formuoja aplinka - socialinė padėtis kurioje jis augo, atsispindi išsireiškimuose, tokiose kaip "grasinimasis - pasiryžimas dvidešimt pirmo piršto netekčiai" dėl blakstienų (dažomos jos, ar iš savęs juodos) jo minties eigą išreiškia žodžiais ir tokiu žargonu kaip "kabina, pakabina mergycą, o gal net mergą tcielą";
BET,
Šioks toks, kalbėjimo manierą, žmogus gavo iš aplinkos-išoriškai, o meninė prigimtis, atsinešta iš prigimties, ir kaip suprantame,žmonės meniški iš prigimties, yra lėtesni- jie daugiau stebėtojai, ramesni ir automatiškai, nuo tos jautros savo, (be kurios vis tik jie nebūtų menininkais) dar gilioje jaunystėje, (jaunuolio laikas - jis pasirenka profesiją - studijas), būna kuklesni bei jautresni tiesai. menininko (tikro menininko) santykiai su tiesa, yra trapūs ir ypatingi; Mene tiesa yra labai svarbus faktorius; sugalvotas kūrinys, jau yra melas; Sukurtas-pamatytas, yra tiesa; Plagiatas jau yra melas- gėda menininko; (jei žmogus savo prigimtyje yra tikrai menininkas. Taip, kad menininko santykiai su tiesa yra ypatingi jau jo gilumose; Ir jei mergina sutikusi paklaus "kaip portretas" ką jis jai atsakys?.. jei jis nežino kaip elgtis su teptuku ir kas ta drobė, elementariai.
tai gi, ji mūza, kuri privertė jam susivokti kur stoti ir ką studijuoti.
žinoma jei jis nebūtų buvęs menininku iš prigimties, jis ir vaizdų, ir žmonių nematytų taip, kaip mato; o kabindamas mergycą, jis nesisiūlytų portretą jos tapyti, o kviestų į kiną, ar kavinę, bent jau... O čia portretą, na ji sutiks,paskui gal jis patiks,paskui gal pokalbyje pasakys, kad nežinojo kaip prieiti, ar leptelėjo pirmą pasitaikiusią mintį,kad užmegzti pokalbį, tačiau, jis priremtas prie sienos, ir kabinasi į portretą kaip skęstantis į britvą (skutimosi peiliuką reiškia), juk ji atsakė - tai pačiam pasiteisinimas tik toks, kad jam jos ir nereikėjo pakabinti - o jau pozuot ar ne, jos reikalas...
normalu, kad jis ir norėjo ir bijojo ją sutikti, nes jau reiks kalbėt apie rezultatus, o gal ji dar sutiks, ir kaip dabar pasakyti, tokiai griežtai DTVYCAI, kad jis nemoka tapyti?..
nežiūrint į tai, kad ji nemėgsta menininkų, dar prasčiau pasirodyti nevykėliu melagiu - o jau bent žinant, kas tas gruntas ir drobė, galima juo bent dėtis, ir neberaudonuoti už pasiūlymą padarytą. menininkai, kol nesugenda, savo gilioje jaunystėje yra JAUTRŪS,ir neabejingi tiesai,kurią jie mato savotiškai individualiai. (tiesą menas myli, ar tai tu aktorius būk,ar režisierius, ar literatas ar poetas, kas bebūtum, o matyk ją savaip, ir išreikš nemeluodamas, taip, kaip matai ( o ne sugalvoji), kaip matai - ir tik tiesą, NEMELUOK, ir tada publikai tie darbai patiks. tiesoje, visada dalyvauja harmonija,nors ta tiesa yra pasąmonės srautas, bet jei tai nesugalvotas,o tikras pasąmonės srautas- harmonija jame bus; štai ir patiks žiūrovui, nes bus netikėta-individualu, bet harmonijos pajautą turi visi - tai bus tiesa.)
kada patinka filmas - juk kada tiki juo. o jei jame meluojama - aktorius, meluoja, tu juo netiki,ir filmas nepatinka;
nu tai normalu, kad berniukas įstojo į dailės akademiją, nes jam buvo gėda savęs tokio, jei jis ją sutiks; ir ji paklaus, ar jis jau nutapė portretą, o gal turi ką pasiūlyti iš savo darbų, juk ji tik menininkų nemėgsta, o meną (pačius darbus) mėgsta. o pas jį ypatingi santykiai su tiesa; ir jei jis ją sutiks, jis menininkas. (menininkas jis buvo iš prigimties - bet be to įvykio gatvėje, nebūtų apie save taip net pamąstęs - ne toje aplinkoje augo, nebūtų prie studijų dailės akademijoje net prisiartinęs. nors menininkas,nekabino gi divycos su silikonine šikna, ar lūpom žuviškom, nematė tame tos traukos, harmonijos nejautė. tik nežinojo, kad jis menininkas.)
taip,kad, esate ponai ne menininkai - šiaip, poetai nuo lempos, jei jau tokie klausimai jus kamuoja; "kodėl kabina - neskamba aukštesniais akordais", juk jis ir nėra iš aukštesnių akordų soc. klasės. arba, "jei nesutiks - tai pasiklydo", kai santykiai ten jo išlenda su tiesa - jei sutiks, tai jis tikrai menininkas; geriau jau būti tuo, kuo ji nemėgsta, nei apsišaukėliu nevykėliu - juk ji tada pozuoti nesutiko. (bet reiškia, jam, jis jau liko menininku jos mintyse ir žinojime, kas jis.)
O iš tikrųjų, tai jau jo mūza iš didžiosios raidės; jis visada prisimena ją - nes nežino, kas ji? ir gali ją pakelti savo mintyse iki debesų, kol nesutikęs; vis tik save jis pasirinko menininku būti dėl susitikimo su ja; ko ne MŪZA?..
kai čia-mene, save atrado - nes anksčiau net neįtarė, nedrįso net galvoti, kad jis menininkas gali būti, nors matymas jo - nešabloniškas, jau ne eilinio piliečio, atėjus laikui, jau kabinančio mergas, ir prisiekinėjančio savo vyrišku pasididžiavimu - prisiekinėjimai tokie išreiškia kalbos manierą,mentalitetą, kurie atspindi ne prigimtį o aplinką kurioje formavosi,tai dalykai atėję iš išorės ne iš vidaus-ne iš prigimties. prigimtyje jis menininkas. O kiekvienas menininkas turi savo mūzą. gerai jei jis jos nesutiks, ji išbus mūza jam visą jo gyvenimą (moterys greitai parodo žemiškąją savo pusę, todėl pas menininkus jų labai daug - jiems vis reikia mūzos, taip išbarsto save su moterimis bohemoje, vis mūsos geisdami.)
Ypatingai patiko. Lyrinis herojus toks nesumeluotas, tyras, tarsi matau jį pries akis tame rudeniškame peizaže ir nuotaikoje rudeniškoje įsimylintį į išblukusę,neįtikėtino ilgumo kojomis coliukė, vos ne anorekcujos gerbėję, su baltu, be emocijų, pantomimišku veidu ir priedo hemotoma. Žodžiu neišvaizdžią, ir keistą, tarsi tai būrų ne žmogus, o kažkoks fantazijos vaisius (o gal taip ir yra) juk nelabai realybėje pasitaiko coliukių neįtikėtinai ilgomis kojomis. Labai graži priešpriša - nemėgstu menininkų, bet mėgstu meną. O kaip faantastiškai skamba tas įmynimas. IR abejoju ar čia kalba eina apie dailės akademiją. Štai šitaip ir turėtų būti rašoma apie meilę, apie kurią nekalbama tiesiogiai, bet skaitytojas puikiai jaučia. ATleiskit, Gunta jei neteisingai supratau, gal neteisingai interoretavau, bet štai tokį meną (ne menininkus :) myliu ir aš. 5