Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Pradėti derėtų nuo to, kad senajai mergelei Konstancijai apsireiškė šventasis Kazimieras. Ir dar tokiu netinkamu laiku – besiprausiant vonioje. Paslaugiai nutrynė nugarą, patikrino, ar visi vamzdžiai tvarkoje ir dingo. O drauge su juo kažkodėl dingo gėlėtas mergelės Konstancijos chalatas ir visi namų apyvokos reikmenys. Po pusės valandos, laiptų aikštelėje mergelė Konstancija pasakojo apsireiškimo detales kaimynėms. Pasak jos, šventasis buvęs nekalbus, nesiskutęs, visą laiką liūdnai šnairavo į kampą, o paklaustas apie pasaulio pabaigą, – piktai nusikeikė.
Religinė egzaltacija apėmė namo gyventojas, ir nors širdies gilumoje visos be išimties plūdo šventąjį už tai, kad apsireiškė ne tame bute, per penkiolika minučių buvo suorganizuota religinė eisena, tiksliau – religinis laipiojimas laiptais – čia pat, laiptinėje, kviečiant visus likusius kaimynus viešai išpažinti nuodėmes ir išsiplakti. Mergelė Konstancija panaudojo šiam tikslui visą šventojo neišneštą inventorių. Radosi odinės kaukės, antrankiai, rimbai, didžiulis kryžius ir kartoninis plakatas, raginantis aukoti šventam Kazimierui taip išsižadant velnio.
Buvo prisimintos visos dievo pasiųstos negalės ir išbandymai, tekę kiekvieno daliai už nuodėmes. Kažkam dievo siųstas kariesas sugraužęs visus dantis, kažkas gavęs trūkį – mat dievas taip baudęs už gobšumą. Tas kentėjo nuo nemigos, kitas – nuo baltosios karštligės, trečiam nežmoniškai pūtę pilvą... Laiptinės gyventojai traukė į dienos šviesą visas savo bėdas ir džiaugsmingai dalijosi jomis tarpusavyje.
Išpažinus nuodėmes, išsiplakus ir įgavus pasitikėjimo savimi, buvo nuspręsta atvesti į tikėjimą vienintelį eisenoje nedalyvavusį kaimyną – dručkį piešimo mokytoją, kuris, niekam nedarydamas blogo, taikiai nusigėrinėjo savo bute.
Įsikarščiavusi, pasekėjų raginama mergelė Konstancija sugriaudė kryžium į dručkio duris, o joms prasivėrus bylojo šitaip:
– Su skausmu regime mes tavo paklydimą, kaimyne, nes gi...
Kas galėjo būti pasakyta po to – užstrigo mergelės Konstancijos gerklėje – mat šalia duris atvėrusio dručkio stypsojo pats šventasis Kazimieras – tik jau ženkliai pavargęs – matyt nuo alinančio apaštalavimo – ir nors jo veidas įgavo dar daugiau šventumo bruožų – juosmuo judėjo rimtingais puslankiais – tarsi toje vietoje šventojo stuburas būtų tapęs guminis. Žemiau juosmens dryksojo šlapiaklynės kelnės, drebantys keliai ir basos nešvarios kojos.
– Tai štai, vadinasi, kaip... – tarė šventasis, rankiniu būdu sufokusuodamas savo žvilgsnį į mergelės Konstancijos veidą. – Su skausmu regite... – šventasis sunkiai atsiduso. – Regiu ir aš... – tęsė toliau, atsiremdamas į durų staktą. – Ir štai ką aš jums pasakysiu. Šviesos vertas tik tas, kuris kuria, o išganymo – tas, kuris atgailauja... Visi norit būti laimingi ir sotūs?.. Laimingi ir sotūs, – pakartojo nugalėdamas atslenkantį atsirūgimą. – Ir ką gi jūs darot? Pavydit savo artimui duonos kriaukšlo bet penit jus apnikusius padarus jau – velniai žino, kiek metų – atiduodami jiems savo vaikų ateitį... – Šventasis trumpam susigraudino, šniurkštelėjo nosimi ir tęsė apaštalavimą šiais žodžiais:
ŠVETASIS: Vycka, įpilk ar ką...
BOBUČIŲ CHORAS: Vycka, įpilk!
VYCKA: Nu jo.
ŠVENTASIS: Aleliuja, štai ką aš jums pasakysiu... Pasaulyje daug apgailėtinų parapijų ir jūsiškė gal tik kokia antra nuo sąrašo pabaigos... Daug suvargėlių kildino save iš lotynų turėdami tik plūgo rankeną kišenėje ir miglotą mekenimą apie pilis ir žilą senovę. Tačiau gyvenimas su jais tvarkėsi kitaip...
BOBUČIŲ CHORAS: Aleliuja, bylok!
ŠVENTASIS: Ale… liuja… Kada spauda pirmą kartą paminėjo jūsų parapiją – tai paminėjo šitaip: Bonifacijus, jūsų trenktas į galvą, nukeliavo į dangų. Vadinasi, lengvą turite ranką, kas ir gelbsti dabartės užjūrio gamyklose…
BOBUČIŲ CHORAS: Kalti esam. Parodyk, kur eiti.
ŠVENTASIS: Už beržo - į kairę. Ten tėvynė kaip kiaulė – ėda savo vaikus. Visi stovi nubraukę nuo makaulių kepures prieš Amebijų Sraigių, kuris ritmingai dalijasi į kairę ir dešinę. Leidžia savo ikrus į jam pažadėtus vandenis užkrėsdamas savimi viską. Tarsi taip ir turėtų būti. Tarsi visa tai tik jam ir buvo – pažadėta.

Amen.
2011-10-14 16:44
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2012-02-14 21:20
Arvydas Būtautas
Genialiai kertat, kolega :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-02-14 20:57
_l_
_l_
ką aš žnau...visai normaliai tie ritmingi puslankai. su fonika vysks normaliai- vaizdą įteigia kaip ką tik pisusio šv. kazimiero. man patinka. nors, kas del logikos - feilas če tikras - elipsės geriau po nusisekusio lytinio akto.ale neskamba tos elipes blemba
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-01-29 08:55
Saskambiai
Gali būti šlapiaklynės? Ir juk gali būti žemiau juosmens

Gali.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-12-23 14:58
Arvydas Būtautas
Dėkoju, kad įdėmiai skaitote.
Taip, su ritmingais puslankiais nusišnekėjau į pievas :) Kita vertus kelnės juk gali dryksoti? Gali būti šlapiaklynės? Ir juk gali būti žemiau juosmens ;)
Šiaip ar taip - ačiū už pastebėjimus. Konkreti kritika visada naudinga. Ačiū.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-12-23 13:21
omnia mea mecum porto
Juosmuo judėjo rimtingais puslankiais; žemiau juosmens dryksojo šlapiaklynės kelnės. Mėginau šiek tiek pašiepti, tikriausiai netobulai. Atsiprašau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-12-23 11:40
Plogats Kitkits Nuotstaputsits
Jei nepaigtsit tsu taits tsavo nuogaits peniaits..tipo laktsyti tokiu jau ganėtinai taltu metu, ats aptskųtsiu juts apu, pamatytsit! Puts jumts kvaitsalai. Ir vitkats tik dėl jūtsų pacių gėrovėts, taip, nets matotsi, kad tia jau tipo prangiautsi jūtsų apiejų dalykai, kad taip pritsijautę, tai tada ir tsaugokit juots. O per Tsventats Kalėdats ant eglutsių ne tokie dalykai yra kapinami taip! tsaugokitėts, kol ats Hautsats! Pu pu pu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-12-23 10:12
Arvydas Būtautas
Žmogutis su administratoriaus ženklu neturėtų komentuoti literatūros. Kam viešai rodyti, kad esi durnas ir savo nuomonę gali paremti tik suvargusiu peniu? Drąsiai suskaičiavęs iki trijų tam pačiam sakiny staiga berandi tik du... Atsiprašau už ironiją - aš tiesiog negaliu pakęsti pretenzingų profanų. Esu matęs tokį tipažą: vienoj kišenėj plūgo rankena, kitoj - megzta beretė, o per vidurį (bet iš užpakalio) - styro suvargęs egzaltuoto atsiskyrėlio penis. Jei turėsi DAR kokių nušvitimų - rašyk į žinutes.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-12-23 07:54
omnia mea mecum porto
Iš trijų beveik nepriklausomų teksto dedamųjų – autoriaus savimonės, raiškos būdo ir pačios minties – anaptol ne viena iš dviejų paskutinių yra šiame tekste didžiausia. Paskutinė apskritai suvargusi, kaip egzaltuoto atsiskyrėlio penis.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-24 19:25
Arvydas Būtautas
;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-24 19:05
_l_
_l_
:]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-24 18:54
Arvydas Būtautas
Manding tik du literatai šioje svetainėje - aš ir Svoločius - todėl ir panašūs...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-24 18:43
_l_
_l_
už svoločių realiau manding nežiūrint į panašumą
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-19 19:18
Arvydas Būtautas
Dėkoju už komentarus :)
Svoloč, o kaip išsprestumėte tą situaciją nuo tos vietos, kur nebepatinka?..
Auga Viskas, kodėl mano tekstas svoločiškas?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-19 18:26
augaviskas
Beveik visai svoločiškas tekstas iki pat bobučių choro. Nuo tos vietos disonansai per dideli, mano galva. Gerai, kad nors kiek primena miuziklinę filmo dalį. Gal dar ir tas juosmens judinimas taip pat ne toks įdomus, pritarčiau Svoločiui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-18 11:02
Svoloč
Man labai patiko pradžia iki tos vietos, kai antrą kartą pasirodė šventasis.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-15 21:14
Arvydas Būtautas
Jei įmanoma, palikite, prašau, mano tekstus ramybėje - rašau apie idiotus, tačiau ne idiotams. Todėl mano tekstus tegu skaito gebantys juos suprasti.
Net neturiu ką pasakyti nei apie "išeitis", nei apie "idėjas", "pasiūlymus" ar "kryptis". Jūsų atveju, manau, visos kryptys klaikiai vienos ir labai beviltiškos krypties.
Kas liečia šitą svetainę - publikuoju čia, nes nėra didelio pasirinkimo. Žinau, kokie čia vertintojai. Kada nėra ką veikti - pasiskaitau jų šedevrus. Plius - žinau, kaip vertina ir pagal ką.
Nulis paslapčių. Man tiesiog nusispjaut.
Tekstai gyvena savo gyvenimą. Visai, kaip žmonės.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-15 20:05
QQQQQQ
Ką tu pats padarei, kokią socialinę problemą išsprendei, ar sprendei, rašydamas šį kūrinį? Nieko. Negrabiai pasišaipei ir viskas. O išeitis, idėjos, pasiūlymai, kryptys kur?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-15 19:54
QQQQQQ
Pilkė labai jauna ir jau gerai rašo. Plius dar perskaito kitų rašinius, komentuoja. Viskas - savo laiko saskaita, neatlygintinai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-15 15:17
gbraznauskiene
Perskaičiau. PATIKO. MANAU, ČIA JUODASIS HUMORAS,  o jis , toli gražu, ne visiems patinka. Ir iš viso - reikėtų įvesti humo
-ro skyrelį ir viskas atsistos į savo vietas.  Yra ir daugiau humoristų, o vertinami jie pagal bendrus prozos reikalavimus.
Tai SĖKMĖS.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-10-15 13:15
Arvydas Būtautas
Iš pagarbos tam geltonam pieštukui, kuris, kažkokiu mistiniu būdu prikibo prie tamstos slapyvardžio, - nekonemtuosiu komentuotino komentaro apie beprasmybę. Tačiau daug duočiau, jei atsirastų kas nors, kas tą beprasmybę man čia parodytų... Nežongliruokit savo antpečiais, vardais ir pieštukais. Čia aš gerbiu žmonės tik už tai, KĄ jie parašo.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
1 2
[iš viso: 29]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą