O gatvėj – žuvys, nekalba, tik žiūri,
Išpūtę drąsiai raibas akeles.
Gi man nuo skruostų bučiniai nudžiuvo,
Kol vėl sulaukiau einančio ugnies.
Nešei lyg šviesą prasegtą krūtinę,
Tik, barkšt, skrynutę lobių uždarei.
O man nuo karščio gyslos taip sutino,
Kad sustingau nuraudus ir bijau įkvėpt.
Panėrė gatvė po ledu. Pro plyšį
Lyg plūdė kilstelėjau galvą. Pamačiau,
Kaip žvejas mano aukso tinklą kėlė,
Tik aš kvaila į jį nepakliuvau.
patraukiantis tekstas, bet, nežinau ar čia toks autorės stilius, ar dar kažkas, kai kurios vietos prašosi apvalymo :] pvz po "kilstelėjau galvą" rašot "pamačiau kaip", ko galima visiškai atsisakyt :] keturi
Labai aiškiai ir nedviprasmiškai išdėstyta. Tai, ką vadina "minties vystymu", "siužetu" - nepriekaištinga. Šiek tiek silpniau su rimu, ypač su rimavimo schema (ji gale nulūžusi). Rimavimo schema reikalinga ne dėl "gražumo" ar "klasicizmo", vienalytė rimo/metro/ritmo schema suteikia vientisumo. Žinoma, galima tyčia dirbinti nevienalytę schemą, bet tada jaučiama kodėl ji nevienalytė ir tai, kaip nekeista, tarnauja skambesio/minties/jausmo vienovei (pvz. toninė eilėdara). Šiame kūrinyje iš pradžių rimuotos neporinės eilutės, paskutiniose keturiose - porinės. Taigi, vidury kūrinio 4 iš eilės nerimuotos eilutės, kurios visą kūrinio skambesį išblaško. Kaip užsitęsęs kontrapunktas. Ir patys rimai galėtų būti tikslesni, nelauktesni.
Rašau 4. Kodėl? Geriems autoriams nei 5, nei 1 negaila, vis tiek geri autoriai į skaičiuką dėmesio nekreipia, tik į skaičiusio nuomonę ;)
Visa nūdienos žmogiškųjų santykių paletė. Nuo asmeniškų iki benruomeninių. Ir dar tokiam trumpam tekste. Šiap nelabai jau gilinuosi į poeziją, bet čia radau daug. Dėkui.