2004-10-23 15:59
ovacijos is Pūko gereusiu dainu tribunos :))) U!!!
2004-10-11 17:34
Hm.
Jaunas amžius tikrai nėra grafomanijos požymis.
Kritikuoti prastus darbus reikia.
Pulti be priežasties negerai.
Ech... filosofijos.
Ačiū už straipsnį. Gal galima tęsinį parašyt? ;)
2004-08-04 21:18
Nu čia geras.-))))
2004-07-27 18:08
Dar apie tą patį. Aš, pvz, puikiai žinau, kad iš rimtų ir protingų auklėjamųjų kalbų jokios naudos. Bet vis susigundau, jei man pasirodo, kad žmogutis ne visai kvailas. Šis tuoj pasistengia paneigt mano nuomonę. Kol pavyzdys po ranka, pacituosiu.
Gavau tokį atsiliepimą: "Nesuprantu, kas čia gero. Man šitas eilius nepatinka. Nei prasmės, nei ritmo, nei gražaus žodžių žaismo. Mano eiliai gal dar prastesni, bet šitas vis tiek ne koks."
Aišku, makalynė be logikos, bet su savireklama. Paskaičiau. Galvoju - matyt, žmogus jaunas, bet stengiasi. Atsakysim gražiai ir švelniai: "man gaila, kad tau tekstas nepatiko, bet tai juk normalu... skoniai skiriasi. mane labiau neramina tavo nurodomi kriterijai: "prasmė, ritmas, gražus žodžių žaismas". Bet mieloji! Tai juk nėra poezija - prasmė, ritmas ir žodžių žaismas. Juolab, kad du pirmi paminėti dalykai egzistuoja visada. Nesvarbu, ar tekstas prozinis, ar eiliuotas - jis ritmingas. Nes kalba yra ritminga, nes ritmingai dirba žmogaus kalbėjimo aparatas ir kvėpavimo takai. Nesvarbu, ar sąmoningai, ar nesąmoningai rašomas tekstas - jis turi prasmę. Nes toks žmogaus mąstymo ypatumas. Lieka žodžių žaismas? Ar tai yra poezija? Abejoju. Žodžiu, kad ir nepatinka tau mano tekstas, tenka pripažinti, kad rimto priekaišto tu jam neturi. Nes tesistengi palyginti jį su savo etaloniniais tekstais - tavo mėgstamiausiuose mačiau ne aukščiausios literatūrinės prabos tekstus. Neapsiribok lengu skaitalu ir, tikiu, kad tada parašysi man labai įdomų ir gerą komentarą, kuriame paaiškinsi, ką aš darau ne taip :) Siūlau pradėt nuo "Šiuolaikinės lietuvių poezijos chrestomatijos", sudarytojas - S.Parulskis. Tai padėtų ir tau - apsvarstytum, kaip nori rašyti savo tekstus".
Jei koks spygliukas ir yra, tai švelnus ir šimtą kartų pelnytas, ar ne? Bet reakcija standartinė: "Džiugu, kad laikai save labai išprususiu žmogumi ir esi tokios geros nuomonės apie save, jog manaisi turįs teisę pagal savo prabas vertinti kitų žmonių intelektą. Ir vis dėlto patarčiau nepaslysti savo įtartinų filosofijų labirintuose, nes pašnekėjus su tikrais meno kritikais, manau, išklausytum ilgoką paskaitą apie kalbos ritmingumą ir kūrinių prasmingumą. Anaip tol ne kiekvienas kūrinys yra ritmingas ir prasmingas ir ,rimtų kritikų nuomone, tai vieni iš pagrindinių reikalavimų kokybiškai poezijai. Nebent laikai save rimčiausiu kritiku iš visų... Tada man tavęs truputį gaila:)"
Visiškai nesupratau, į ką man atsakė. Kur aš vertinau kažkieno intelektą? Kur užsiėmiau kritikų kritika? Ir kas tie rimti meno kritikai, su kuriais mažvaikiai pastoviai kalbasi? Va ir dėstyk žmonėms vadovėlines tiesas.
Nepatariu
2004-07-27 11:28
metai apskritai nieko nereiškia :) deja, statistika... rodo ką kitą. yra ir išimčių: aushta, Alisa, kurios sugeba parašyti gerus tekstus. dauguma gi...
toli neieškant pavyzdžių:
Suskaldyk sielą
Smiltimis
Smėlynuose išbarstyk
(c) Rikute
O juk Rikute dar nėra visiškai beviltiška. Įsivaizduojat, ką kiti rašo?!
2004-07-26 18:15
pritariu Rikutei...
2004-07-26 16:52
Taj, kad zmogui 15 ar 16 metu, dar nereiskia, kad jis turi buti grafomanas....
2004-07-26 13:31
žodis "grafomanas" yra labai patogus, bet jis reiškia realiai egzistuojančią psichinę ligą. ji pasitaiko gana retai, todėl nemanau, kad rašykuose yra daug nuo jos kenčiančių. todėl siūlau ne apibrėžinėti, kas ta grafomanija, o tiesiog išdėstyti, kas nepatinka.
daugeliu atveju grafomanais vadinami naujokai, kurie įsimylėję ar staiga užsimanę pabūt "menininkais" ima rašyt kažkokias seiles iš literatūrinių klišių. vadinami ir veteranai, kurie rašo tą patį per tą patį, jau visiems atsibodę ir nesikeičiantys. anksčiau - dar ir flūdintojai. žodžiu, visi, kurių kūryba ar jos pateikimas neatitinka lūkesčių. mane irgi buvo netiesiogiai išvadinę :))) "autorei pabodo geometrija, tai ėmėsi rašymo" :)
ne su visom tokių "grafomanų" grupėm susikalbėsi. mažvaikiams komentuok nekomentavęs: draugiškai, su nuorodom į būtiną literatūrą, su patarimais ir pavyzdžiais. sulauksi "tu man neaiškink", "rašysiu, kaip noriu", "nieko tu nesupranti", "kūrybos laisvė", etc etc. patikrinta. neverta jiems gaišti savo laiko
beje, straipsnis parašytas klaikiai grafomaniškai ;) arba, kalbant žmoniškai, publicistinė kalba autoriui nepaklūsta. per daug hiperbolizavimo, apibendrinimų, tuščių frazių, kurios niekaip nepaaiškinamos. burbulas, vienu žodžiu
2004-07-26 03:52
aš tai mielai pasibadyčiau pirštais.. taip knieti.
o tos Aveip'os idėjos apie būrimąsi į draugijas brolijas prestižines grupuotes... palaikyti negrafomanišką lygį?.. oi čia tai penas pamastymams prieš miegą... sunerimau dėl lygio palaikymo.
2004-07-25 21:25
Aš ir pats mielai pabūčiau grafomanu. Ypač, jei man būtų 15 ar 16 metų.
2004-07-25 13:24
Pritariu nuomonei, kad grafomanas nėra būtinai tas, kuris rašo techniškai labai prastus darbus.
Man tai tas, kuris nesimoko iš klaidų ir verda savo sultyse, rašo tam, kad rašyti negalvodamas apie kažko naujo (jei ne kitiems, tai nors sau) parašymą. Tu gali parašyti darba techniškai idealiai - bet jei jis skambės taip, kaip vakarykštis bei dar 5 praeitos savaitės tavo eilėraščiai ar miniatiūros - jau kažkas yra negerai. Kūryba man turi būti ieškojimas.
Šiek tiek gaila, kad apžvelgti tik 3 fantastikos grafomanijos grandai. Jų tikrai yra daugiau kituose skyreliuose. Ypač buvusiuose jausmuose.
Ar tai aktuali problema ? Taip, nes tokie darbai užgožia kitus. Bet vien tik pulti kiekvieną grafomaną komentarais nėra išeitis. Vieni grafomanai mokosi, kad ir iš lėto. Su laiku - išauga iš grafomanijos. Todėl su naujokais, kad ir rodo grafomanijos požymius, reikia būti draugiškesniems, bei negailėti rimtų patarimų, o ne "gal nerašyk?".
Bent iki tol, kol įsitikinsime, kad tai nebepadeda :wicked:.
2004-07-24 23:42
Norėčiau pasitaisyti. Karas vyksta. Tik jis smagus komentuojantiems. Ir tik jie čia puola. O grafomanų norai taikūs. Na, bet čia tik mano nuomonė.
2004-07-24 22:10
mmm, mano kuklus komentaras ir nuomonė;P
PROBLEMA: rašykuose tikrai sunku susirast gerą kūrinį.
manau labai šiam teiginiui prieštaraujančių neatsirastų:) in fact, tik labai nedidelė dalis aukščiausius reitingus turinčių vartotojų rašo tikrai gerus kūrinius. o aukštas reitingas daugeliu atveju tėra tik požymis, kad tas vartotojas atkakliai siekė savo tikslo:) atsitiktinai ką nors surasti galimybių oi ne per daug, ale į tokį ieškojimą galimą žiūrėt kaip į savotišką pramogą:PP
PASIŪLYMAS: kurti draugijas. (aišku, turintis ir neigiamų aspektų)
patys geriausi, idiotiškiausi ir originaliausi literatai galėtų kurti draugijas, kuriom būtų svarbu išlaikyti antigrafomanišką lygį. draugiją galetų sukurti bet kas, tereikėtų pvz. 7 narių, iš kurių bent 2 būtų bent 4 lygio. priklausyti tokiai negrafomanų rašykų draugijai būtų prestižo reikalas, atsirastų ir savas skatytojų ratas. draugijos turėtų būti skelbiamos atskiroj skilty su nariu sąrašu ir trumpu manifestu/aprašymu.
įdomu būtų išgirst administratorių ir user'ių nuomones. manau, panašių permainų tikrai reikia, nes dabar svetainė primena kunkuliuojantį katilą, kurio naudingumo koeficientas neypač jau didelis...
2004-07-24 13:51
Namanua, kad vyksta koks nors karas su grafomanais... St. Sebastianui: visiškai smagu būtų, kad būtų apžvelgta plačiau, bet kaip eiliniam rašykui galima tai padaryti, kai autorių yra daugiau nei 4000, o kūriniai skaičiuojami dešimtimis tūkstančių... straipsnis puikus... :)
2004-07-24 11:51
Galėtų kas nors paimti interviu iš kokio jovaro. Būtų įdomu pažiūrėt.
Šiaip visai patiko skaityti šį straipsnį.
Pasakysiu taip. "Grafomanas" nereiškia "blogas rašytojas". Grafomanas- tai tas, kuris turi liguistą potraukį rašymui. Gali būti jis ir koks genijus. Juk gali ir ką nors gero parašyt. Tad nereikia šio žodžio suprasti kaip keiksmažodžio.
Aš manau, kad tie grafomanai palieka daug klaidų kūriniuose todėl, kad nekantrauja juos įdėt, labai skuba. Beje, nėra svarbu kiek perskaitysi savo rašliavą, jei skaitysi neatidžiai.
Manau, grafomanų darbai taip skaitomi, nes jie dažniausiai būna trumpi. Tiesa, smalsu pažiūrėt, kokie komentarai parašyti po jų kūriniais.
Sakyčiau, skaitytojai taip "skriaudžiami", nes kai kurie rašytojai yra tingūs. Tie grafomanai nelabai skaito kitų kūrinių. O komentuojantiems patinka komentuoti. Tad grafomanai iš dalies daro paslaugą. Taigi nemanau, kad čia koks karas vyksta. Nemanau, kad komentauojantys tikrai nori pašalinti grafomanus. Juk yra geresnių būdų tą padaryti.
2004-07-24 03:25
Sakyčiau, kad neblogas straipsnis. Tačiau gerai parinktos citatos iš mano komentarų ir dienoraščio šio kūrinio vertę pakelia iki genialumo viršūnių.:D
Jei rimtai, straipsniukas neblogas. Na, būdamas redaktoriumi rasčiau prie ko prisikabinti, tačiau kaip skaitytojas likau patenkintas.
Gerai:
Pateikiama aktuali problema.
Neblogai parinktos citatos.
Straipsnio stilius man patiko - tinkama lengvos ironijos dozė.
Blogai:
Nėra rimtos analizės. Kur pakastos grafomanijos šaknys? Ką apie šią problemą mano rašykų grandų kolektyvas? Ką apie tai galvoja administratoriai? Ir ką apie tai mano patys grafomanai?
Problema nagrinėjama vieninteliame skyrelyje - fantastikoje. Situacija kituose skyreliuose tikrai beveik niekuo nesiskiria. Būtų įdomu sužinoti tarkime prozos grafomanų elitą. Galbūt į ten plėsiu savo kritikavimo plotus, todėl norėtųsi žinoti su kuo susidursiu.:)
Išvados. Straipsnis geras. Puikiai tiktų įvadui į grafomanijos problemą. Tikiuosi, kad greitai sulauksime straipsnio "Grafomanija 2: grafomanai ant kuolų":D
Manau, kad tai ir dar daug visko aptarsime po pasišaudymo.;) Galbūt net suteiksiu išskirtinę teisę paiimti interviu iš manęs.;D
Sėkmės rašant ir šaudant!;)
2004-07-23 23:43
mes jau seniai pasiekėm tobulumo viršūnes... besipjaudami už ar prieš laisvą rašybą... rašykim kaip norim, ir leiskim kažkam naikinti ar kritikuoti... ir... nesutapatinkim kūrinio ir jo autoriaus, nors tai atskirt žinoma ir neįmanoma, bet nors apsimeskime... :)
2004-07-23 23:16
namatau as cia jokios problemos su tais grafomanais. juk adminams tikrai nesunku trinti ju darbus. o dar ir nuotaika pakelia paskaicius koki "sedevra". supranti, kad pats dar nerasai visai beviltiskai :)
2004-07-23 18:54
puikus zodzio virtuozas:))
man labiausia citatos patiko. ir dar ironija:)
|
|
|