Rašyk
Eilės (79147)
Fantastika (2333)
Esė (1601)
Proza (11075)
Vaikams (2735)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 95 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Vertinimo sistemos pakeitimas
2010-08-22 17:25


Esu šioje svetainėje keletą metų ir norėčiau administracijai pateikti keletą pasiūlymų. Jie neabejotinai yra radikalūs ir tikrai nesitikiu, kad bus priimti išskėstom rankom. Bet bent jau gal atsinaujins, matyt, ne kartą už uždarų durų ar atvirai aptariamas puslapio koncepcijos vystymas. Kol čia esu, įvyko keletas kosmetinių pasikeitimų, susijusių su kūrinių vertinimo tvarka ir vartotojų rangavimu. Tačiau nemanau, kad administracijai pavyko iš esmės išspręsti esminę problemą – autoriams trūksta atgalinio ryšio apie jų kūrinius.

Ką turime dabar? Šiuo metu vartotojas, kurio kūrinių įvertinimo vidutinis balas yra ne mažesnis kaip 3, gauna teisę vertinti kitus autorius. Moderatorių ir vartotojų, kuriems suteiktas kritiko statusas, vertinimo svoris yra dvigubai didesnis nei paprastų vartotojų, turinčių teisę skirti balus už kūrinį. Tiek kritikai, tiek moderatoriai, yra renkami, kiek žinau, uždaro balsavimo principu svetainės administracijos ir tų pačių moderatorių sprendimu. Kūriniai, kurie surenka keturis (kaip suprantu) kuolus iš moderatorių, yra matomi tik autoriaus svetainėje. Kiekvienas prisiregistravęs vartotojas turi teisę palikti komentarus po kūriniu. Šita sistema, mano manymu, turi keletą trūkumų:

1. Vertinimas penkiabale sistema yra neefektyvus dėl to, kad turintys teisę skirti balus vertintojai nesinaudoja vienodais kriterijais. Nėra aišku, ką po tuo pačiu kūriniu, pavyzdžiui, reiškia trejetas arba dvejetas. Tai paliekama vertintojo vidiniam suvokimui apie tai, ką vienoks ar kitoks balas reiškia jam. Iš tiesų, netgi galima įžvelgti tendencijas, kuomet liberalesnių pažiūrų kritiko penketas prilygsta griežtesnio kritiko trejetui. Kadangi nėra vieningų kriterijų, tuomet autoriaus akimis balo vidurkis tampa nepatikimu statistiniu jo kūrinio vertinimu ir priklauso nuo to, kas vertino jo kūrinį. Daugiabalė sistema be vieningų kriterijų nėra objektyvesnis vertinimo metodas už bet kurį kitą.

2. Tiek kritikai, tiek administratoriai, nebūtinai yra labiau kompetentingi už anonimą „iš gatvės“, kuris skaito kūrinius net neprisiregistravęs ar lankosi svetainėje tik epizodiškai. Kone kiekvienu atveju moderatorius arba kritikas yra kilęs iš „autoriaus“ arba yra įtraukiamas į jų ratą už aktyvų kūrinių komentavimą. Taigi, vienintelis aiškus atrankos kriterijus yra aktyvumas svetainėje ir išsamus kitų autorių kūrinių komentavimas. Aktyvus svetainės dalyvis tarytum skatinimas, suteikiant jam didesnes galias už kitus svetainės dalyvius. Deja, tai anaiptol negarantuoja, kad jie yra profesionalesni vertintojai už atsitiktinį, ne tokį aktyvų ar epizodinį svetainės lankytoją.

3. Vartotojų, perskaičiusių kūrinį, skaičius nieko nereiškia. Iš asmeninės patirties žinau, kad kai kuriuos kūrinius numetu perskaitęs kelias eilutes, kitiems skiriu daug dėmesio, tačiau sistema į mane abiem atvejais žiūri vienodai.

Pasiūlymai:

1. Atsisakyti penkiabalės vertinimo sistemos ir pakeisti ją į „Patinka“, „Nepatinka“, „Neblogai“. Pažiūrėkim gyvenimiškai – visi mes esam subjektyvūs skaitytojai, nepriklausomai nuo to, ar turim kritiko/moderatoriaus teises, ar ne. Vieni kūriniai mums dėl kokių nors priežasčių arba patinka, arba ne. Kadangi nesam profesionalai, turim skirtingus supratimus, kas yra „geras kūrinys“, jeigu tik jis akivaizdžiai neturi perdėm daug gramatinio ar stilistinio broko. Vieniems patinka postmodernas, kiti jo nekenčia, vieni nori veiksmo, kitiems reikia filosofinių pamąstymų. Vienus veža vaizdingumas, kitus tvirtai sukaltas siužetas. Kadangi profesionalių recenzentų šioje svetainėje nėra, arba jų vienetai ir mes nežinome kas jie tokie bei jų patirties realiame gyvenime, bet koks vertinimas tokiu atveju yra subjektyvus. Skaitmeninę daugiabalę sistemą vertėtų palikti tik tuo atveju, jeigu vertintojai turėtų aiškias instrukcijas, kaip vertinti kūrinius. O tai nereali užduotis.

2. Suteikti balsavimo teisę visiems vartotojams, tame tarpe ir neregistruotiems, apribojant teisę balsuoti daugiau nei vieną kartą po kūriniu pagal unikalų IP adresą. Tokiu būdu autorius sulauktų daug didesnio srauto vertinimų, kadangi kūrinių svetainėje skaitomumas yra kur kas didesnis nei turinčių balso teisę. Šiuo metu autorius netenka didžiosios dalies informacijos apie tai, ką apie jo kūrinius mano platesnė publika. Suvokiu, kad įmanoma iš to paties kompiuterio naudotis keliais IP adresais, tačiau pastangos atlikti „daugybinius balsavimus“ po tuo pačiu kūriniu yra neracionalios kai šnekam apie daug vartotojų. Aišku, atsiras tokių, kurie nepatingės padirbėti, bet nemanau, kad jų bus daug ir pavieniai atvejai tikrai mažesnė blogybė nei dabartinis vertinimų badas

3. Atrakinti kūrinių komentavimo galimybę neprisiregistravusiems skaitytojams. Iš esmės, registracija reikalinga tiems, kas nori patalpinti savo kūrinius. Tuo tarpu, pagal „skaitomumo“ statistiką akivaizdu, kad išorinių skaitytojų svetainėje tikrai ne mažiau nei „autorių“. Aišku, administracija gali atsakyti tiksliau, nes jai, neabejoju, prieinama puslapio lankomumo analitika pagal registruotus/neregistruotus vartotojus.

4. Vietoj statistikos, kuri rodytų kiek kartų kūrinys buvo „perskaitytas“, suprogramuoti statistiką, kiek vidutinis lankytojas praleido laiko jį atsivertęs. Tai leistų geriau suvokti, ar kūrinys (jeigu tai ne eilės), buvo viso labo permestas akimis, ar iš tiesų perskaitytas.

5. Kritikams ir moderatoriams palikti dvigubo ar trigubos balso teisę. Išaugus masiškumui, jų įtaka balo vidurkiui gerokai sumažės ir vietoj to, kad skatintų arba baustų vartotojus balais, kaip vyksta dabar, jiems teks iš tikrųjų pateisinti savo išskirtinumą kiek įmanoma profesionaliau komentuojant, o ne automatu kalant penketus arba kuolus.

6. Trinti iš svetainės kūrinius, kurių „nepatinka“ vertinimų skaičius sudaro ne mažiau kaip 90% nuo visų vertinimų (ne tik moderatorių ir kritikų), jeigu bendras vertinim skaičius ne mažesnis nei 20 (dėl skaičiaus galima daug diskutuoti).
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-12 15:22
omnia_mea
„Griežtumą išlaikyti būtina, kai kalbama apie kalbos normiškumą, gramatiką, dėl turinio ir žanro galima būti lankstesniems“

Ką norime šioje svetainėje išugdyti? Raštingumą ir kalbos kultūrą, ar ką nors kitą?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-12 13:11
Erato
Pritariu autoriui, mintys pagrįstos, išmąstytos. Tikrai logiška "patinka/nepatinka" sistema,nes juk gal užtenka to mokyklinio kuolinimo ir penketų rašymo. Būna, atsiverti kūrinį, kuris visiškai nesuvokiamas neprofesionaliam skaitytojui, ir tarkim man, kaip eiliniam žmogui, netgi estetiškai nepatrauklus, ir randi vertinimą - iš 10 kritikų 10 skyrė penketus. O prie žemiškesnio kūrinio, kuris randa atgarsį taip vadinamų "paprastų mirtingųjų" širdyse, rasi vienetus, dvejetus...

Griežtumą išlaikyti būtina, kai kalbama apie kalbos normiškumą, gramatiką, dėl turinio ir žanro galima būti lankstesniems
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-08 21:41
Avoir
Nuo pabaigos - vėl prie pradžios. Gerai astebėjo Driežas.
Lieku prie savo siūlymų (kurie, manau, yra visiškai logiški ir geri), išdėstytų pirmajame komentare.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-08 16:22
Tommis
Pritariu bent jau antram pasiūlymui - suteikti teisę balsuoti visiems vartotojams. Galima ir apsiriboti registruotais svetainės vartotojais, tiek jau to. Nes dabartinė sistema "rašyko" visuomenę skaido į turinčius balso teisę ir jos neturinčius. Kam tai? Mano nuomone tai pagyvinti šios svetainės gyvenimą. O argumentai dėl klonų ir įvairių žaidimų... dabar irgi galimi žaidimai, gal net ir skausmingesni balų prasme.
Tikiuosi kad kada nors ateis laikas kai visi "rašykų" nariai galės balsuoti. Vis tik vietoj "antpečių" atsirado "debesėliai", "saulutės", yra kitų naujovių, tad kodėl jų neturėtų būti ir ateityje?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-06 11:05
omnia_mea
http://lt.wikipedia.org/wiki/Etiketas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-06 10:51
Artur Wilkat
Jupiteri, tu pyksti, reiškias tu neteisus:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-06 00:19
klimbingupthewalls
tiesa, labai dėkui Flax (ir kitiems keliems) už pozityvų aktyvumą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-06 00:17
klimbingupthewalls
po pastarojo komentaro aš iš viso į šią diskusiją nebeužsuksiu. kol nėra elementarios pagarbos administracijai, nei piršto nepajudinsiu, kad jūsų pageidavimų šou virstų realybe.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-05 20:24
Artur Wilkat
Rašykų administracija kaip užsispyrusi senmergė, saugo savo nekaltybę ir pakeitimų daryti nenori:) Bent taip aš matau padėtį. Bandom įkalbėti nors nusipraUSTI PRIEŠ VISUOMENĘ:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-05 20:08
driezas
vėl darosi panašu į seimo ir ministerijos derybas.

pagrindiniu punktu stovėjo balų skyrimas ir visų prisiregistravusiųjų galimybė balsuoti.

dabar gi kalba sukasi apie skaičiukus namuose, nuorodas ir kitus nereikšmingus mažmožius.

gal ši tema tam ir reikalinga , kad pasipuikuot politikavimu ir reikšmingumu, o ne rimtų pokyčių pasiųlymui?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-05 19:07
Artur Wilkat
klimbingupthewalls 

Atleiskite, paštą tikrinu pakankamai retai ir be to visai nenoriu jį šiukšlinti kvailais priminimais:)
Man jau nurodė, kad komentarų skaičių galima pamatyti pamačius nuorodą visi kūriniai, bet bėda, kad to negali matyti žmonės kurie parašė tik kelis kūrinius.
O būtent tai aš ir noriu matyti pas atkreipusį mano dėmesį autorių, nes jei jis seniai spasdinasi ir neturi komentaru, reiškias nieko nesudomino.

Mane liūdina, kad vertinimą jūs palikote mažai grupelei žmonių. Kitą sykį taip norisi išpūstam muilo burbului kuolą įkalti:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-05 18:12
Flax
Klimb, manau, kad kalbam ne apie tą patį.  Dabartinė tvarka truputi nenuosekli. Jeigu komentarų skaičius matosi žanro puslapyje, kodėl jis negali matytis autoriaus namuose (neišskleidus "visi kūriniai")? Juk autoriaus namų puslapis reikalingas ne vien jam - jis taip pat reikalingas ir skaitytojams, kurie nori matyti visus jo parašytus kūrinius. Ir, taip pat, komentarų skaičių. Kuris, kaip bebūtų, yra vienas iš kokybės (arba broko Fantastikoje) indikatorius, kai balsavimo teisė yra atrakinta tik nedaugeliui prisiregistravusių vartotojų.

O kaip dėl skaitomumo statistikos? Kodėl ji taip toli ir atsirakina tik tuomet, kai atsiranda pirmas balsas? Jeigu sunku rodyti vidutinį vartotojo praleisto laiko skaičiš prie kūrinio (standartinė google analytics statistika), bent jau iškeltumėt į viršų skaitomumo statistiką.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-05 15:06
klimbingupthewalls
pakartosiu tai ką jau rašiau Artur Wilkat: Mano duomenys » Pranešimai » uždėti varnelę ties "Palikti atsiliepimai" ir aišku įrašyti savo el. paštą, kad juo siųstų (Mano duomenys » El. paštas). tai nemokama. gausite visus komentarus operatyviai, nereikės nuolat atisiminti kiek po kuriuo kūrinių komentaru buvo. tai kur kas geriau, nei rodyti rašyko namuose ties kiekvienu kūriniu komentarų skaičių. kas gi atsimins kiek komentarų po kuriuo turit? :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-05 14:36
Flax
Galima viską daryti ir mažais žingsneliais, be revoliucijų, kurias siūliau pradžioje.

Pavyzdžiui, Valkui Artur Wilkat ir Flax nusintė labai  konkrečius pasiūlymus. Vienas dėl vertinimų ir komentarų skaičiaus rodymo autoriaus namuose, kitas dėl kūrinio skaitomumo statistikos iškėlimo prie kūrinio pavadinimo, o ne kažkur giliai po lapais. Valkas sako, administracija apsvarstys.

Ir tai jau gerai. Kad bent apsvarstys :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-04 14:43
driezas
ar karas jau įsiliepsnojo?

malonu matyti aistras. daug protingų žmonių su savo pagirtinomis nuomonėmis ir siekiais stengiasi įrodyti, kad "mano norai maniausi":)

o dafai, kaip sako Omnia, susirūpinęs tautos saugumu nuo tautos, padarykim DEMOKRATIJĄ!

balsuojam?

o dabar galim peštis, kas turės teisę balsuoti už balsavimo sistemos pakeitimus...:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-04 08:28
Gyvos sielos
Lygiai kaip ir tamsta:) dėkui už kritiką, mano antipode!
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-03 19:20
omnia_mea
Gyvos sielos, Ruukas anaiptol nerašo šedevrų (įpyliau kuolą jo nuograužai), o štai tu – vis savo stiliuje: tik savo kalbi, o į svetimo nereaguoji...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-09-02 20:46
Gyvos sielos
Įdomu, kas per tobulas klonas slepiasi?:) Šneka ne apie kaltę, šneka apie būtį? O gal nori pasakyti, kad "Rašyk" vertinimo sistema pati tobuliausia?:) Na, tada sekmės? Bet tai nereikšia, kad aš neprivalau savo nuomonės pareikšti, pone tobulybe?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-27 13:00
Ruukas
Ruukas sužavėtas! Gyvos sielos, kaip visuomet, nekaltos. Kaip visuomet, kaltos sąlygos.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-08-27 12:07
Gyvos sielos
O davai sudarom sąlygas tobulėti? Nes čia, kai kurie išrinktieji įsivaizduoja, kad autoriai yra nekintantis darinys. Tai yra procesas: ir tik nuo autoriaus ir nuo aplinkos priklauso, koks to proceso rezultatas bus.

Tiems, kas to nesupranta, paaiškinu, viskas juda, pavyzdžiui, vanduo virsta ledu, po kažkie laiko vėl vandeniu. Tad nereikalaukite iš ledo, kad jis būtų vandeniu, jam tai niekaip nepavyks:), kol neateis tam laikas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
1 2 3 4
[iš viso: 68]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą