Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Tobulėjimas Ar būna taip, kad kas nors rašo ir gauna kuolus, bet mokosi, tobulėja ir po kurio laiko  ima gauti penketus? Arba ketvertus. Ar įmanoma tobulėti?
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 18:31
Valkas
Kalbant apie tobulėjimą apskritai, kiekvienas žymesnis autorius, per gyvenimą sugebėjęs parašyti memuarus arba duoti bent vieną interviu, savo nuomonę formuluoja vis kitaip. XIX a. klasikai turėjo aiškų nusistatymą: iš pradžių tu turi potencialo, bet nieko nemoki. Po to tave globon pasiima kas nors, turintis kompetencijos, ir išmuša iš galvos jaunatviškus vėjus. Ir šitaip gimsta visi tolstojai, mopasanai beigi kitokie dikensai. Arba negimsta, jei išaiškėja, kad tas potencialas nebuvo toks jau ir reikšmingas.

XX amžius atsinešė kitokį mąstymą, čia kažko išmoko ne autoritetas, o gyvenimo mokykla - tik tada galėsi normaliai rašyt, jei savo nuosavu kailiu iškentėsi kiekvieną raidę. Nors abejoju, ar remarkai ir pasternakai būtų remarkais ir pasternakais vien su tragiška praeitimi ir be milžiniško apsiskaitymo (pavyzdžiui, mokėjimo atmintinai cituoti tuos pačius tolstojus ir dikensus nuo viršelio iki viršelio, aha).

O atėjus postmodernizmui, kaip visada, prasidėjo balaganas. Ir kas tik netingi raito gražias istorijas apie tai, kad per gyvenimą tėra perskaitęs vos dvi knygas, arba kad rašymas yėra vaikystės minčių aidas, ar dar ką nors. Paprasčiau čia tik su populiariaisiais rašytojais, kurie, prisiskaitę klasikų, sutartiniu balsu tvirtina, jog reikia mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis. O po to nusisamdyt gaują alkanų studentų ir priverst už duonos kąsnį rašyti tau knygas. Khem.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 18:14
Kadagys
Tai aš prie kurių priskirtas gerb. Mylista gal prie beviltiškų. O gal ir beviltiški gali rašyti savo mėgėjišką kūrybą, juk ne visi gali būti įžymūs rašytojai. O šiais vertinimais, kuriais skaitytojai netiki, nežinia ar iš viso galima remtis.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 17:51
Mylista sutinka su viskuo
Šia tema yra gan įdomi vieno daug rašančio, garsaus, pripažinto ir sėkmingo (nors nesu tikras, kad labai gero) autoriaus nuomonė - Styveno Kingo.

Jis skirsto visus rašančius žmones į keturias kategorijas: 1) beviltiški; 2) vidutiniai; 3)kompetetingi; ir 4) genijai.

Jo nuomone, kad ir kaip besistengtų, beviltiškas rašantysis negali tobulėti, negali tapti vidutiniu. Taip pat, kad ir kaip besistengtų, kompetetingas negali tapti genialiu. Vieniems duota, kitiems neduota. (Beje, pats Kingas save laiko kompetetingu autorium, ir apgailestauja, kad negali pakliūti į "genijų" gretas).

O štai iš vidutinio rašančiojo tapti kompetetingu - tai yra įmanoma. Kaip tai padaryti? Pono Kingo siūlomas metodas labai paprastas, ir susideda iš dviejų dalių: 1) reikia labai daug skaityti (> 50 knygų per metus); 2) reikia labai daug rašyti ( nėra tikslaus recepto, kiek yra tas labai daug. Na, bet populiarią prozą rašančiam orientyras galėtų būti > 5000 žodžių ilgio tekstas per savaitę).

Galima būtų ginčytis iki užkimimo, ar tokios Kingo nuomonės yra teisingos, ar ne. Mano nuomone, nors gali būti išimčių, bet jos yra arti tiesos.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 16:46
O aš manau,kad pirmieji darbai  įdėti rašykan buvo geresni-nuoširdesni,tikresni,dvasiškesni , bet pastovūs daužymai per galvą ir mankurtiškas iškelimas cinizmo bei kažkokios antipoezijos sugadino mane,kaip autorių, nekorektiška kritika ir beribiai rašinėjimai po kūriniais bet ką ( juk smagu tyčiotis kai kuriems) bei nusivilimas padarė neigiamą įtaka "tobulėjimui" bei paskatino nusitobulėti ir nerašyti,todėl itin svarbu,kad kritikai mokėtų autoriui pateikti kritiką , ypač jautriam žmogui -rašančiam poetinius darbelius.
Vakar įdėjau akivaizdžią parodiją, kurią parašiau per pusę minutės ir jau gavau du penketus ir palankū komentarą.
Patobulėjau, turbūt.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 16:00
Akivaras
Ačiū visiems, truputį praplėčiau savo požiūrį į kūrybą. Patobulėjau :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 15:48
Kadagys
A6 manau kad diskusija turėtų būti atvira visiems, neišskiriant nei vieno. Visi turėtume teisę pasisakyti
savo nuomonę. Tuo labiau kad tikrai įdomi diskusija.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 15:13
Marquise
Aha :) o jei nepavyks pasitobulinti kūryboje, tai bent pasimokykite iš Valko, kaip itin korektiškai ir subtiliai pasakyti autoriui, kad jis ne ką tesugeba :)

Galima vartoti tokias frazes kaip "matyt kuria savo maniera, kuri rašykams ne itin patinka, ir dėl to susilaukia gan vidutiniškų balų" :D

Sorry, postas tikrai geras ir teisingas, bet taip prajuokino, kad negalėjau susilaikyti nepakomentavus ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 14:57
Kadagys
Autorius negali gėdytis savo pirmųjų kūrinių, gal jie ir nėra tobuli, bet kūrybos ištakos. Ir po daug metų tikrai įdomu paskaityti ką kažkada rašei. Gal tą suprantame tik po daug metų, o jie negrįžta.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 14:19
Valkas
Norėtųsi nustumt visą tą marmalą, kuris šitoj temoj susikaupė, ir pasikalbėt rimtai, nes dalykas iš tiesų įdomus.

Nežinau, ar anksčiau kas nors apie tai čia kalbėjo (skaitant įrašus jausmas lyg plikom rankom kapstantis po pamazgas), bet iš pozicijos žmogaus, praleidusio svetainėje ne vienerius metus, tobulėjimą pastebėt išties galima.

Labiausiai tai matosi pažiūrėjus į jaunesnius vartotojus, kurie savo pirmus kūrinius prieš kokį dešimtmetį publikavo būtent šioje svetainėje. Tarkim administratorė Klimbingupthewalls. 2002 metais ji patalpino eilėraštį pavadinimu "...myliu" - atleiskit, seilėtą paauglišką pasišvaistymą romantiniais štampais. Nežinau kokie buvo pirmieji jo vertinimai, bet abejoju, ar aukšti - dabartinį balą, stiprų trejetą, tikriausiai nusvėrė vėlesni iš "pagarbos" administratoriaus ženkleliui dėti penketai. O štai paskutinius keturis metus visi be išimties Klimbingupthewalls kūriniai patenka į savaitės geriausius, ir grynai subjektyviai žiūrint jie - geri.
(Klimb, prašau atleisti už žilos praeities iškėlimą viešumon =] )

Kitas administratorius, Aurimaz, irgi gražus pavyzdys. Rašyti jis mokėsi vienu kūriniu - "Velnių medžiotoju" - kurio pirmos dalys nors ir nėra visiškai diletantiškos, bet atrodo liūdnai. O paskutiniai kūriniai stilistiškai išlaikyti ir dailiai nugludinti, nors turi savų problemų. Kitas fantastas, Sportbatis - atėjo į rašyką 2003 m. ir jau buvo šiek tiek patyręs, bet peržiūrėjus jo tekstų sąrašą plika akim matosi ryški kūrinių kokybės gerėjimo tendencija (berods ir vertinimai tai atspindi). Panašiai su St.Sebastianu. Kad nesakytumėt, jog čia padlaižiavimo autoritetingiems bei seniems vartotojams požymis, pažiūrėkit administratorės Marquise kūrinių vertinimus: nuo 2003 metų jie pagerėjo tik vos vos, autorė matyt kuria savo maniera, kuri rašykams ne itin patinka, ir dėl to susilaukia gan vidutiniškų balų (išimtis tik kai kurie prozos kūrinėliai, bet jie buvo geriau vertinami kaip prieš dešimtmetį, taip ir dabar).

Ir yra vienas atvejis, kurį jau ne kartą minėjau panašiose diskusijose - tai vartotoja Ferrfrost (trys metai svetainės veikloj nedalyvauja, bet dar neišsitrynė). Atėjus į rašyką ji beveik nemokėjo lietuviškai, kūrė kažką banalaus, silpno ir sunkiai suprantamo. Per nepilnus metus jos kūrinių vertinimai ūgtelėjo nuo visiško kuolinimo iki stabilių 3-4, o kartais ir daugiau, nors ji net nebandė taikytis prie poezijos skyrelyje vyraujančio avangardizmo, rašė tuos pačius šleikštokai romantinius eilėraščius šiuolaikiniam maištaujančiam jaunimui priimtinomis (o rašyke dažniausiai išjuokiamomis) temomis. Užuot padlaižiavus Ferrfrost tiesiog tobulino stilių, klausėsi kritikos ir mokėsi gramatikos taisyklių.

Na ir galų gale man pačiam dabar gėda pirmųjų savo kūrinėlių, rašytų neturint žalio supratimo apie tai, kas yra literatūra ir su kuo ji valgoma. Tie tekstai ir dabar kabo rašyke, iškuolinti bei sumalti į miltus - savotiškas priminimas, kaip nereikia daryti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (6) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 14:01
Kadagys
Su įgūdžiais turi tobulėti viskas, tam turi būti ir normali kritika. Pats tikrai savo įgūdžių neištobulinsi.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 13:58
Kadagys
Gerb. Akivare tam manau ir yra diskusijos, ir jūs manęs kitaip neįtikinote[r nepateikiate svarių argumentų kad yra kitaip. O tik kartojate ką jau pasakė gerb. Šnekorius. Kam jums katroti tą patį?
Įvertinkite komentarą:
Geras (4) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 10:43
Akivaras
Užteks Kadagy, užteks. Visą kibirą priverksi. Pernelyg dažnai kalbi apie trūkumus. Tavo verkšlenimai užima bene pusę mano diskusijos, kuri, beje, yra apie rašymo įgūdžių tobulinimą, o ne apie šios svetainės trūkumus.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 10:21
Kadagys
Ir dar pasakysiu kūrinys be skaitytojų, miręs kūrinys, svetainė be skaitytojų mirusi svetainė. Ji lieka jei yra vertinimai tik kaip žaidimų svetainė.
Įvertinkite komentarą:
Geras (5) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 10:17
Kadagys
Ir gerb. Šnekoriau man atrodo tam ir yra diskusijos, kad išsakyti savo nuomonę, be vienas kito įžeidinėjimų, aš neverkšlenu, o pasakau trūkumus. O jeigu ir diskutuoti jau negalima, tai ką iš viso čia galima gal jau nieko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 09:38
Kadagys
Yra bet tik ne vertinimai, sutinku kad žmogus gali parodyti savo gal ir netobulą kūrybą, tik gaila kad iš jos tyčiojamasi, rašyti yra visos sąlygos ir skaityti, bet skaitytojas labai nustumtas į šalį, nes jis negali vertinti kūrinio ar patiko jam ar ne.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 09:17
Šnekorius
Kadagį, bet ar yra kas nors šioje svetainėje su kuo pats sutinki? Ar yra tokia svetainė kuri Tave tenkintų? Verkšlenima, verkšlenimai ir daugiau nieko.
Įvertinkite komentarą:
Geras (5) Blogas (3)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 07:42
Kadagys
Balai niekada nebus tobulėjimo išraiška. Labai su tuo nesutinku. Labai subjektyvu ir tankiai neatitinka skaitytojų susidomėjimo. Būna negyvi gerai įvertinti kūrinia, kaip gražiai nudažyti lavonai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-20 05:24
Akivaras
Balai turėtų būti tobulėjimo išraiška.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-19 21:15
durnas personažas
Tobulėti žmogui - niekada nėra vėlu Bet tobulėti dėl balų? Nesiruošiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2013-10-19 16:44
Kadagys
Ir iš viso neįsivaizduoju tokio dalyko. Kaip galima per tokį trupą laiką įvertinti tokį kiekį kūrinių ir norėti nesubjektyvaus įvertinimo. Ir kokybiškai įvertinti. Neįmanomas visiškai dalykas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
1 2 3 4 5
[iš viso: 100]


Šioje temoje neleidžiama rašyti atsakymų
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą