Rašyk
Eilės (78219)
Fantastika (2309)
Esė (1557)
Proza (10924)
Vaikams (2717)
Slam (80)
English (1198)
Po polsku (372)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Pastabos autoriams
2010-08-10 20:07

ar pastabų nusipelnė tik administratoriai ir kritikai? ar jie vieninteliai turi keistis ir būti geriečiai, o autoriai į tobulėjimo procesą neįpaišomi kaip atsakingi?

visų pirma, publikavimo atsakomybė. norėtųsi neišgirsti tokių pasiteisinimų ir išsišokimų "aš tik pradedu, man taip gerai, man taip patinka, nenorit neskaitykit". atsakas - okey, mums nepatinka, tau taip gerai, ateinam, sukuolinam ir sėdi savo namuose.
kitas variantas "aš rašiau užsimiegojusi, arba labai skubėjau, praleidau klaidas, neišplėtojau". atsakas - kas per nesąmonė! kas spiria į užpakalį publikuoti, juk nenusišluostę užpakalio lauk iš tualeto nebėgate. reikėtų gerbti skaitytojus ir tuos, kurie privalo skaityti ir vertinti (adminus ir kritikus), o dabar pamečiau apžiaumotą, nusirykit patys.
dar variantas "aš naujokas, dar nemoku įvilkti minčių į drabužius ir pan." atsakas - ar skaitytojas privalo visus vedžioti už rankytės, glostyti galvytę ir bijoti įžeisti pradedančiojo jautrios širdies? ar kas draudžia atėjus skaityti kitų vartotojų kūrinius ir susidaryti vaizdą, kaip atrodo gerai vertinami kūriniai. paskaitykite Iljos, Aps, Antano vėjyje, Tls ir daug daug kitų autorių. ar jie publikuoja savo "myliu-noriu-negaliu"? ar įžvelgiate pas tokius autorius, kad jie negerbia skaitytojo ir palieka klaidas, rašo dienoraštinius įrašus ir pan.?

kitas svarbus dalykas. šiukšlių dėžės suvokimas. šiukšlių tikrąja to žodžio prasme niekam nereikia ir joms literatūrinė svetainė vietos nekūrė. bet kokiems nekūriniams yra skirta dienoraščio skiltis.

dabar pasiūlymai. siūlau pasiklausti savęs,
ar aš tobulėju?
ar aš atsižvelgiu į kritiką?
ar aš skubu parašyti ir iškart publikuoti?
ar aš manau, kad eilėraštis yra tik rimuotas jausmų aprašymas?
ar kam nors turi būti įdomios nelaimingos meilės sms?

tai va. jei įvyktų šie pokyčiai, labai daug įvyktų ir nereiktų kiekvienam atskirai viso to pasakoti per kiekvieną nepasitenkinimo bangą.

giminaitė.

Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 21:05
Alicija_
:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 19:01
_ ___
na ir nusifantazuojat išskyrus aliciją
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 18:59
Aurimaz
Kūriantis Žmogus Niekada Niekam nepadarys ką nors blogo...

Jei į jūsų duris netyčia pasibels žmonės ir prisistatys Jehovos liudytojais, NEATIDARYKITE jokiais būdais. Su tokiu mąstymu nė nepajusite, kaip imsite giedoti psalmes be muzikos, o jūsų atlyginimas bus pervedinėjamas į nepažįstamą sąskaitą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 17:45
pikta kaip širšė
Kitas momentas, kuris gerokai duoda per smegenis yra tas, kad dauguma savo tekstus vertina kaip savo pačių tąsą (nu taip, tam tikra prasme suprantu, kad taip yra, bet nereikia visiškai susitapatinti) ir neįvertina fakto, kad kaip mums ne visi žmonės nepatinka, taip ir visi kūriniai patikti negali. Kad visada atsiras tas, kam nepatinka yra neišvengiama ir reikia išmokti normaliai į tai reaguoti. Kaip ir nepuolame į akis tam, kuris pasako, kad man su tavim ne pakeliui, taip nereikia draskytis ir su tais, kuriems tiesiog nepatinka.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 17:27
Alicija_
Taip, tikrai sutinku, kad kūryba yra geriausia žmogaus išraiška:), bet sulaukti teisingo, prasmingo komentaro ir nors vieno teigiamo įvertinimo - jau dvasinė pažanga:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 17:13
sesė_mėta
Mhm, kalbant apie naujokus širšė teisi. Ypatingai sutinku dėl paskutinio varianto - nereaguoti į skaitytojus, jei tų skaitytojų norisi yra negerai. Nesakau, kad imti taisyti viską ką skaitytojas siūlo, bet bent jau atsakyti, sutikti, nesutikti, pasidžiaugti dėl gero įvertinimo, paliūdėti/papykti dėl blogo :)... Tikrai jokio džiaugsmo bendrauti su siena. Nes kai supranti, kad atsakymo iš kurio nors autoriaus negausi tiesiog atsimeni (įsirašai į juodajį sąrašą :)) ir nebeskaitai. Net jei ir rašo pakankamai gerai. Na nes tikrai tarp mūsų "profesionalų" yra mažuma, ir kalbant apie teksto kokybę, didesnis džiaugsmas būtų skaityti "profesionalų" parašytas knygas. Bet man pavyzdžiui smagiausias čia dalykas ir yra tos diskusijos su autoriais apie jų darbus, o jei jų nesulauki...

Bet kiek matau, diskutuoju dabar su tais, kuriems šitų "nuodėmių" pripaišyti negaliu :) Tai betiksliška truputį gaunas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 16:52
pikta kaip širšė
Va tame ir bėda, kad tos savikritikos žiauriai trūksta. Kurį laiką pastebėjus naujokus gali pagalvoti, kad jie visi tikrų tikriausi grynakraujai "you can do it, you are the best" amerikonai. Pažiūrėkite, koks yra tipinis naujoko elgesys:
1. paskelbia vieną tekstą, gauna keletą pastabų, apsiverkia ir pabėga (kartais tyliai, kartais garsiai trenkdamas durimis)
2. paskelbia vieną tekstą, gauna keletą pastabų ir tada pradeda draskyti akis, kaip čia visi skaitytojai nesuprato jo genialumo
3. paskelbia tekstą, gauna pastabų, įvyksta pirmas trumpas dialogas ir po to autorius nustoja reaguoti į aplinką. tada ir skaitytojas nustoja reaguoti į autorių ir jis galiausiai nepastebimai išnyksta.

Ir nereikia jokių patyčių, jokių žiaurių persekiojimų. Pakanka pasakyti, kad "susitvarkyk gramatiką, mielasis" arba "tavo siužetas stokoja logikos" ar bet kokį kitą akivaizdų faktą, kad užvirtų aistros.

Ir turbūt tik koks vienas iš dešimties sugeba normaliai reaguoti ir bendrauti.
Taigi... Mes sakom tai, ką matom ir tai, kaip mums atrodo. Mes neprivalom apsimesti, kad yra geriau, nei yra. O va autoriai tikrai dažnu atveju galėtų nusiimti rožinius akinius ir paklausyti, kas jiems sakoma be mimozinio jautrumo.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 16:37
megane
Kai kas Kūrybą deklaruoja, kap 'nieko rimto', mano nuomone - Kūryba pati svarbiausia Žmogaus veiklos išraiška.
Kūriantis Žmogus Niekada Niekam nepadarys ką nors blogo...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 15:56
megane
Galima būtų daugiau komentuoti, bet, kaip pastebiu, pas vienus galima užeiti, pas kitus griežtai draudžiama, tada nebežinai kiek pašto dėžučių turi tas pats vartotojas, baisu įminti, kad kvapo po visą rašyką neišnešioti :(
Tada apkaltins priekabiavimu...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 15:53
Alicija_
Ir dar. Skaitytojas yra tik skaitytojas, savo nuomonę gali pasilikti ir sau, niekur nėra apibrėžta, kad jis turi komentuoti ir kaip turi komentuoti, kritikuoti. Autorius visada tikisi komentarų ir nors mažo dėmesio:) kitaip nebūtų autorių :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 15:41
Alicija_
Pastebėjau, kad lygiai prieš 10 metų kritikai ir skaitytojai aktyviau reiškėsi komentuodami ir aptarinėdami kitų (prityrusių autorių ir pradedančių kūrybą). Turiu išaugojusi nemažą pluoštelį tikrai prasmingų pasisakymų, kurie vėliau labai padėjo rašyti, tobulėti ir apgalvoti:) Dabar to pasigendu :(
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 15:24
megane
Įterpsiu ir aš savo menką trigrašį: rašyk.lt nėra skirta tik profesionalams, čia nemažai pradžiamokslių, besidalinančių pomėgiu dalintis savo mintimis, įvelkant jas į skirtingus žanrus.
Manau, atsirastų daugiau dėmesio vertų kūrinių, jei nesijaustų patyčų, be reikalingo priekabiavimo, žinoma, būtina savikritika, pastarąją pastabą taikau sau, bet vėlgi, kas yra savikritika, ji kaip ir savivertė pas kiekvieną matuojama skirtingais matais, pagal individualią skalę.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 15:07
Aurimaz
Šiaip tai jų yra, bet įtariu, jog visi pakraupę nuo to, kas čia vyksta. Vienas normalesnis kūrinys per mėnesį... Jo, prisišauksi tu daugiau skaitytojų, kai visi literatūriniais eksperimentais užsiima...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-07 13:18
pasalietis
Grynųjų skaitytojų kaip tik ir nėra čia, pagauni kampą ?
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-06 23:31
_ ___
privalo privalumai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-06 23:07
Aurimaz
"ar skaitytojas privalo visus vedžioti už rankytės, glostyti galvytę ir bijoti įžeisti pradedančiojo jautrios širdies? 
TAIP, PRIVALO.
"

Ne, neprivalo. Skaitytojas apskritai nieko neprivalo - netgi skaityti. Jis yra paprastas praeivis pro šalį. Tai rašantysis privalo sugebėti pagauti savo skaitytoją ir jį išlaikyti šalia. Jei skaitytojas lieka ir duoda kažką atgal - tai jau savotiška sinergija. Bet nei vienas, nei kitas negali nieko reikalauti. Abu turi teisę sakyti ką panorėję. Jei vienas pasako per daug, kitas gali tiek pat pasakyti atgal - vėlgi, sinergija.
Jei ketini tuo klausimu įvesti kokias nors taisykles, tai sėkmės įtikinant ką nors.

P.S. jei dar nesupratai, tu esi mano komentaro skaitytojas, kurį ką tik priverčiau sureaguoti. Sinergija...
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-06 22:54
Aurimaz
Tai?.. Aš irgi metus savanoriu atitarnavau. Nori palyginti patirtį, kad jau užsiminei?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-06 22:40
pasalietis
"ar skaitytojas privalo visus vedžioti už rankytės, glostyti galvytę ir bijoti įžeisti pradedančiojo jautrios širdies? "
TAIP, PRIVALO.
Aurimazai, rišk savo papliurpimus, "kaip aš buvau susibuvimuose" , pasigyrimai užknisa. Aš buvau armijoj. 
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-06 22:31
_ ___
beje
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-02-06 20:19
likviduojama
požiūris
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2 3 4
[iš viso: 80]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą